Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

10 timmar sedan, Alix säger:

Jag föraktar sådana här människor. Tänk de vårdresurser de tar upp helt i onödan. I coronatider, dessutom. Och hon vill förstås ha en liten stund i rampljuset, fåfäng som hon är. Försök inte övertyga mig om att hon gör det för det allmännas bästa... :ThumbsDown:

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-misstanktes-ha-dodlig-muskelsjukdom-var-biverkningar-av-botox

Fast ingreppet lyckades, stillbilden på henne fick mig att gissa på runt 40 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Fast ingreppet lyckades, stillbilden på henne fick mig att gissa på runt 40 år.

Så pass. Jag vet inte det jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-01-06 21:18, Alix säger:

Han hinner säkert benåda sig själv.

 

2021-01-06 21:29, Telly82 säger:

Men jag undrar om han kommer att göra det, för det skulle ju i princip erkänna att han har gjort något olagligt (han som är ofelbar). Och brottslighet håller ju bara demokraterna på med: Stjäla hans återval etc.

Det gjorde han (Trump) inte. Hoppas han åker dit ordentligt.

Eller kanske inte. :fundersam: 

Låt honom starta ett nytt parti som lockar över dårfinkarna från republikanerna och därmed reducerar deras väljarbas väsentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

Det gjorde han (Trump) inte. Hoppas han åker dit ordentligt.

Eller kanske inte. :fundersam: 

Låt honom starta ett nytt parti som lockar över dårfinkarna från republikanerna och därmed reducerar deras väljarbas väsentligt.

Fälls han kan han inte ställa upp som presidentkandidat igen. Men det krävs 2/3 majoritet för en fällning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Fälls han kan han inte ställa upp som presidentkandidat igen. Men det krävs 2/3 majoritet för en fällning.

Han kan ju fällas för skattebrott (eller var det nu var i New York). En presidentkandidat som sitter i finkan? Skulle inte tro det. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Telly82 säger:

Han kan ju fällas för skattebrott (eller var det nu var i New York). En presidentkandidat som sitter i finkan? Skulle inte tro det. :) 

Säg inte det... Vem hade trott att de fyra gångerna åren hade varit möjliga innan de påbörjades?

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

 En presidentkandidat som sitter i finkan? Skulle inte tro det. :) 

I Trumps värld är det förmodligen en fördel. Han är ju oskyldig så hamnar han i fängelse är det en konspiration driven av Demoniska Demokrater. Samma som stal hans valseger. :pinch::bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

I Trumps värld är det förmodligen en fördel. Han är ju oskyldig så hamnar han i fängelse är det en konspiration driven av Demoniska Demokrater. Samma som stal hans valseger. :pinch::bla:

Visst, men då kan han väl inte bli vald. (Antingen av lagliga skäl eller av praktiska skäl, han får ju VÄLDIGT svårt att utöva sitt ämbete därifrån.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Telly82 säger:

Visst, men då kan han väl inte bli vald. (Antingen av lagliga skäl eller av praktiska skäl, han får ju VÄLDIGT svårt att utöva sitt ämbete därifrån.)

Han kan väl komma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Han kan väl komma ut.

Helst inte. :devil: 

 

Dessutom tar det väl flera år av överklaganden innan han måste krypa in, så det det blir väl lagom till valkampanjen. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Helst inte. :devil: 

 

Dessutom tar det väl flera år av överklaganden innan han måste krypa in, så det det blir väl lagom till valkampanjen. :) 

Man vet inte när det gäller Trumpen. Han verkar ha egna naturlagar......:fane:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, boevil säger:

Det finns gott om privata vårdcentraler och läkarstationer som ska genomföra vaccineringar, så hur är det avvikande (annat än att han som kändis blir kontaktad)? Men så vitt jag vet ska det vara kostnadsfritt för alla.

Han hör i alla fall till både ålders- och riskgrupper som prioriteras. Han är sannerligen ingen friskus. Jag tycker att det är förvånande att han är vid liv, med tanke på den kontinuerliga skörlevnad han själv medger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Det finns gott om privata vårdcentraler och läkarstationer som ska genomföra vaccineringar, så hur är det avvikande (annat än att han som kändis blir kontaktad)? Men så vitt jag vet ska det vara kostnadsfritt för alla.

Han hör i alla fall till både ålders- och riskgrupper som prioriteras. Han är sannerligen ingen friskus. Jag tycker att det är förvånande att han är vid liv, med tanke på den kontinuerliga skörlevnad han själv medger.

Menar du alltså att jag som privatperson kan gå till en privata vårdcentral och själv bestämma att jag ska bli vaccinerad nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, boevil säger:

Menar du alltså att jag som privatperson kan gå till en privata vårdcentral och själv bestämma att jag ska bli vaccinerad nu?

Ingen aning. Du får fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen köpa får köpa vaccin vid sidan av EU-avtalet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, boevil säger:

Menar du alltså att jag som privatperson kan gå till en privata vårdcentral och själv bestämma att jag ska bli vaccinerad nu?

Ja, men räkna med att det blir väldigt dyrt. Motivering nedan.

57 minuter sedan, Pocahontas säger:

Ingen köpa får köpa vaccin vid sidan av EU-avtalet

Det får man väl? Problemet verkar vara att länder och liknande har tecknat avtal på ungefär allt som kan levereras i år. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Pocahontas säger:

Ingen köpa får köpa vaccin vid sidan av EU-avtalet

 

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Ja, men räkna med att det blir väldigt dyrt. Motivering nedan.

Det får man väl? Problemet verkar vara att länder och liknande har tecknat avtal på ungefär allt som kan levereras i år. 

Nej, det är förmodligen en bluff.

 

Efter en intervju med Aftonbladet blev Leif GW Persson erbjuden vaccin av privatläkare. 

Men det ska inte vara möjligt. 

– De enda som har tillgång till covidvaccin är regionerna, säger Emma Spak, chef för hälso- och sjukvårdssektion på SKR.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA3X6X/skeptisk-till-att-leif-gw-erbjudits-vaccin-det-gar-inte

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Telly82 säger:

 

Nej, det är förmodligen en bluff.

 

Efter en intervju med Aftonbladet blev Leif GW Persson erbjuden vaccin av privatläkare. 

Men det ska inte vara möjligt. 

– De enda som har tillgång till covidvaccin är regionerna, säger Emma Spak, chef för hälso- och sjukvårdssektion på SKR.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA3X6X/skeptisk-till-att-leif-gw-erbjudits-vaccin-det-gar-inte

Jag har forskat i det för gamla mors skull och det privata kanske möjligtvis skulle få in vaccin i februari medan kommunen där hon bor redan har för äldreboenden - av rätt sort dessutom, det från Pfizer/BioNTech.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macOS 11.2 RC2? :fundersam:

Jag som trott att en release candidate är direkt redo för allmänheten?
Men den bör vara på gång nu, kanske redan idag eller imorgon. ?

 

https://osxdaily.com/2021/01/25/macos-big-sur-11-2-rc-2-arrives-for-testing/

 

macos-big-sur-beta-1536x1007.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...