Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Alix

Den gamla vanliga visan: Psyksjuk våldsbrottsling avviker vid obevakad frigång... ”Roligast” är väl följande i uttalandet:

”Verksamheten hade inga indikationer på att patienten denna gång skulle komma att avvika”.

Nej, motsatsen hade väl varit lite väl magstarkt! Det är slappt och illa nog som det är...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/valdsbrottsling-pa-flykt-fran-rattspsyk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pocahontas

Läste ett inlägg på Facebok ( på engelska) där det fanns 17 "tricks" för att bli omtyckt av andra.

Det 10:e trickset är väl det Eskil Erlandsson helt missuppfattat..

Skärmavbild 2019-11-26 kl. 17.11.03.jpg

Skärmavbild 2019-11-26 kl. 17.11.25.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
1 minut sedan, Pocahontas säger:

Läste ett inlägg på Facebok ( på engelska) där det fanns 17 "tricks" för att bli omtyckt av andra.

Det 10:e trickset är väl det Eskil Erlandsson helt missuppfattat..

Skärmavbild 2019-11-26 kl. 17.11.03.jpg

Skärmavbild 2019-11-26 kl. 17.11.25.jpg

Här finns alla tipsen på hur du gör dig populär

https://www.businessinsider.com/how-to-make-people-like-you-2016-4?utm_content=buffer096f4&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer-tiuk&fbclid=IwAR2rhqHmTRJ10zu8kYniS8FWglQCEljKGH5Aos-751hYAHtvA8ayh_AJeaI&r=US&IR=T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
9 timmar sedan, Axelman säger:

De kanske storgrät för att de upptäckte att deras törnrosaslott var maskätet och ruttet ända in i kärnan........

....

En vanlig kommentar från fd östtyskar jag har hört är att de verkligen trodde att de bodde i ett helt överlägset samhälle och att de blev chockade i grunden över hur otroligt mycket bättre det var i väst. De insåg på tre nanosekunder hur grundlurade de hade varit.

Det bör dock nämnas att kvinnor tydligen inte var lika "fast" i hemmet som i Västtyskland. Så allt verkar inte ha varit sämre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg
8 timmar sedan, Alix säger:

Sanningen är inte så viktig när mediedrevet släpper loss. För övrigt är det inte så viktigt eftersom det ytterst gäller kvinnors rättigheter och alla vet ju hur (det generaliserade begreppet) män beter sig.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/medier-slog-fast-att-virtanen-svarade-pa-praoansokan-med-att-fraga-om-sex-men-det-gjorde-han-inte

Själv är jag övertygad om att Virtanen egentligen hängde ut tösen offentligt med uppmaningen "grab her by the pussy".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
19 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det bör dock nämnas att kvinnor tydligen inte var lika "fast" i hemmet som i Västtyskland. Så allt verkar inte ha varit sämre.

Allt kan inte vara 100% ont, då imploderar det. En låtsasvärld med pådyvlade lögner och moralpolis garnerad med ett och annat körsbär "makes the World go around" the Stasi Way/Chinese Way/Putin Road. Kolla inte bara på körsbären......

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas
Alix
8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Jag tror definitivt att det var detta som hände VGR. Vad än HP-nissen påstår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman
Citat

Det är inte uttalat att det är just denna bugg som orsakade problemen hos VGR, men det är sannolikt

Jag ber om ursäkt till alla ledsna IT-nissar som tog illa vid sig av min tidigare sågning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Trump postade denna:

Jag vet inte riktigt hur frisk han är, faktiskt... :unsure:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
boevil
1 timme sedan, Alix säger:

Trump postade denna:

är det på riktigt?
... å jag menar inte kroppen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
40 minuter sedan, boevil säger:

är det på riktigt?
... å jag menar inte kroppen.

Ja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder
3 timmar sedan, Alix säger:

Trump postade denna:

Är det på riktigt så är det väldigt infantilt. Det kan inte vara på riktigt, sådant förväntar man sig av ynglingar i tidig pubertet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
29 minuter sedan, Svolder säger:

Är det på riktigt så är det väldigt infantilt. Det kan inte vara på riktigt, sådant förväntar man sig av ynglingar i tidig pubertet...

Kina kanske har hackat hans konto hela tiden...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
11 minuter sedan, Alix säger:

Kina Ryssland kanske har hackat hans konto hela tiden...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

David Warda funderar på att lägga ned sitt snabblivs eftersom han dels inte har råd att betala 9000 kronor i tobaksavgift och dels pågrund av att han inte säljer tobak tappar kunder och går med förlust. Stackarns hela årsvinst försvann med tobaksavgiften! Eller inte...

En stilla undran: Varför tänker inte journalister idag? Är de fullt upptagna med att bygga upp det politiskt korrekta narrativet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

IMG_29112019_115905.thumb.jpg.a777737bcdb2787e940d791e036be743.jpg

Med tanke på att kvinnor (och barnens genitor?) numera verkar vara väldigt rädda för att föda barn på vanligt sätt kan vi nog förvänta oss att befolkningsutvecklingen blir lite som eljest i framtiden. /Dump från SVT.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Härligt att läsa att islamisterna tappar mark till förmån för kvinnors rättigheter. Islam får generellt sett gärna flytta från medeltiden in i modern tid överallt i världen. Låt alla religioner bli en personlig angelägenhet och sluta låt religionerna styra samhället och dess utveckling.

https://www.theguardian.com/world/2019/nov/29/sudan-dissolves-ex-ruling-party-and-repeals-morality-law

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Svolder
4 timmar sedan, Alix säger:

IMG_29112019_115905.thumb.jpg.a777737bcdb2787e940d791e036be743.jpg

Med tanke på att kvinnor (och barnens genitor?) numera verkar vara väldigt rädda för att föda barn på vanligt sätt kan vi nog förvänta oss att befolkningsutvecklingen blir lite som eljest i framtiden. /Dump från SVT.se

Fem procent av förstföderskorna är rädda? Jag misstänker att siffran är mer eller mindre oförändrad under hela efterkrigstiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
6 minuter sedan, Svolder säger:

Fem procent av förstföderskorna är rädda? Jag misstänker att siffran är mer eller mindre oförändrad under hela efterkrigstiden.

Det verkar inte så:

”Var tjugonde förstföderska i Västra Götaland känner, precis som Sarah, en stor förlossningsrädsla. Ser man till hela landet så är det en patientgrupp som växer, enligt en rapport från Gravidregistret.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sarah-ar-forstfoderska-ar-skrackslagen-infor-vaginal-forlossning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Från artikeln ovan:

”Sarah befinner sig mitt i sin graviditet och vill till varje pris undvika en vaginal förlossning.”

Då kanske man inte ska bli gravid? I alla fall inte utgå från att man kan få kejsarsnitt på beställning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Terroristen i London var visserligen nedbrottad men hade ett fejkat* bombbälte, så det är inte så konstigt att de tog honom av daga i nödvärn(sexcess). Jag har inga problem med det men vi lär väl få höra en del skrika och gapa om detta.

*Men det förstod man först efteråt.

Två personer som terroristen knivhögg har i skrivande stund avlidit och flera andra är skadade.

Nyheten i sig: https://www.theguardian.com/uk-news/live/2019/nov/29/london-bridge-incident-police-city

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Västerlandet är gulligt när det gäller påföljderna för den här typen av brottslingar. Att skydda allmänheten framgent är förstås inte att tänka på. Men fotboja är i alla fall snäppet värre än saft och bullar hos socialtanten, som det brukar heta på Flashback. Dock utgör förstås fotbojan inget som helst hinder för att knivhugga folk.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/garningsmannen-i-london-tidigare-domd-for-terrorbrott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...