Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SJ, SJ, vad är felet?


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

http://www.dn.se/ekonomi/tagstrejk-i-sydsverige-i-natt/

76.000 i strejk.

“Tågstrejken, som omfattar alla Öresundståg och även påverkar ”Snälltågen” mellan Stockholm och Malmö, väntas få stora konsekvenser. 76.000 passagerare reser dagligen med Öresundståg, till exempel från Köpenhamn via Malmö till Göteborg, Växjö, Kalmar, Karlskrona.”

Hoppas det inte drabbar dig, även om ditt fack inte direkt berörs. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Kiwi som är på bilden, andra från vänster? (Bilden är större i tryckta tidningen HD.)

ST_Tagstrejk_3_1017864v530x800.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

http://www.dn.se/ekonomi/tagstrejk-i-sydsverige-i-natt/

 

76.000 i strejk.

 

“Tågstrejken, som omfattar alla Öresundståg och även påverkar ”Snälltågen” mellan Stockholm och Malmö, väntas få stora konsekvenser. 76.000 passagerare reser dagligen med Öresundståg, till exempel från Köpenhamn via Malmö till Göteborg, Växjö, Kalmar, Karlskrona.”

 

Hoppas det inte drabbar dig, även om ditt fack inte direkt berörs. :crossfingers:

76000 drabbade resenärer var det väl? Annars handlar det om nästan 1 % av befolkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

76000 drabbade resenärer var det väl? Annars handlar det om nästan 1 % av befolkningen.

Haha, ja såklart. ^_^ Drabbade skulle det nog stå. Att nu var det strejk och X drabbade. 80.000 såg jag ngn (uppskattad) siffra på igår.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Kiwi som är på bilden, andra från vänster? (Bilden är större i tryckta tidningen HD.)

 

Jo, det är ju det. :)

 

Bilden hamnade rakt över hela förstasidan – och sedan kom jag även med på de två mindre bilderna inne i tidningen. Kul bara att den största visar oss väldigt overksamma. Men det fanns/finns inte mycket att göra. Strejkvakterna från SEKO har inget att vakta (vad fyller sådana för funktion idag, egentligen?) och vi andra som är trafikinformatörer kan bara säga saker som »ja, Öresundstågen är inställda« och »nej, vi vet inte hur länge strejken varar«.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I hur många år har sådana som jag varnat för allt detta? Jag bara frågar. Åtskilliga har gjort sitt yttersta för att sätta dumstruten på mig. Bara att bläddra tillbaka... Jag känner en viss tillfredsställelse över att det självklara nu börjar gå upp för allmänheten. Politikerna verkar vara de sista som fattar. Ändå känner jag huvudsakligen sorg över att det måste bli så här innan det uppmärksammas på allvar.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sparar man kontinuerligt på infrastruktur och allmän nytta (polis, rättsväsende, militär, välfärdstjänster etc) i tjugofem år så får man ett land som upphör att fungera. Det är inte så konstigt.

Ja, men ni har fått sänkt skatt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänkt skatt kan man väl få ändå det finns ju massa pengar frågan är bara vad man lägger pengarna på, i det här fallet rinner det dessutom för mycket till alla bolag och chefer och aktieägare. De har ju dessutom fått mera i anslag men det räcker inte efter åratal av eftersatthet av oxå S. Men stora frågan är vem som ska ha ansvaret, har ingen ansvar eller för många ansvar spelar det ingen roll hur mycket pengar vi öser över tågen. Dessutom var det en jädra massa förseningar när jag tågpendla för över tjugofem år sen oxå under full sossetid, det funka inte då heller, solkurvor, löv, vagnfel, ledningsbrott, allt möjligt, det var endast marginellt bättre än nu gissar jag, tågen har det alltid varit fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det har du också. De stora besparingarna drevs igång av Ingvar Carlsson och fortsattes av Göran Persson - det var då man demonterade skola, polis, militär, försäkringskassa, a-kassa och järnväg. Att Reinfeldt fortsatt på samma linje är beklagligt, men inte förvånande.

Jag har inget jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Veolia borde kastas ut från Sverige, de ska inte ha några uppdrag här.

http://www.goteborgsfria.se/artikel/114584

Fast egentligen är det politikernas fel, som bara vill ha så lågt anbud som möjligt. De måste tala om exakt vad de vill ha för tjänster, och villkor i övrigt, och sedan betala för det. Annars dumpar företag som Veolia sina anbud och kör skiten ur sina anställda. Det kan inte politikerna blunda för. Företag är företag är företag. De vill tjäna pengar.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Du har inte fått något jobbskatteavdrag, men du har fått sänkt skatt.

Penisonärer har väl inte fått något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor förbannad lögn, åtminstone i mitt fall

 

 

Kontoutdrag, dec jan, jag fick sänkt pension

 

Sänkt pension är en sak, sänkt skatt en annan. På dina bilder ser man varken bruttot eller skattesatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sänkt pension är en sak, sänkt skatt en annan. På dina bilder ser man varken bruttot eller skattesatsen.

Det ser inte jag heller, det är vad jag får insatt på mitt konto. Mer får du inte veta heller den dagen du blir pensionär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå rätt bra i min värld, nästan vad jag får ut efter jobbat snitt tio tim oer dag, natt tjänar jag ännu mindre.

The World According to Semmelman. :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vet nåt om så ganska naturligt relatera till det. :)

Jodå. Bara du inte alltför lättvindigt drar slutsatsen att det som är bra eller dåligt för dig är allmängiltigt för folk i gemen. Men sådana misstag gör du säkert inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer lön än jag = bra lön, lika eller lägre lön än jag = dålig lön. Funkar oftast. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Apropå relatera, körde för några timmar sen en 81-årig gubbe från dialysen, här är jag tills jag dör sa han, men det gör inget jag klagar inte, har haft ett bra liv så jag är nöjd även om jag skulle få lämna in i morron sa han med ett leende. I relation till det är mina problem ingenting

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...