Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Lite tråkigt att TELIA försöker mörka hur man får tag på ett Micro-sim...

 

http://www.telia.se/...m/microsim.page

 

Inte direkt svårt!

 

Jag har testat det där, funkade inte...jag har en känsla av att det är skillnad på bredband och mobilabbonemang. Vad skillnaden är vet jag inte men något är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat det där, funkade inte...jag har en känsla av att det är skillnad på bredband och mobilabbonemang. Vad skillnaden är vet jag inte men något är det iaf.

Det verkar som det fungerat för andra. Läs detta inlägg: https://forum.macworld.se/topic/117202-telia-stoeder-inte-micro-sim-som-extrakort-varning/page__view__findpost__p__1278005 och andra i samma tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej Telia!

 

Jag har två frågor. Min iphone är köpt på mediamarkt men är telialåst. Om jag får problem med den så måste jag (antar jag) vända mig till mediamarket?

 

Sen undrar jag varför Halebop kan erbjuda microsim men inte ni? Är det inte något sammarbete ni har (samma koncern?), eller är jag bara ute och cyklar? :)

 

Hej!

 

Jag ska kolla upp detta angående service av iPhone när du har köpt den hos en återförsäljare.

Jag postar ett svar så fort jag har ett.

 

Telia och Halebop tillhör samma koncern men är olika varumärken. Vi erbjuder mikrosim via www.telia.se/mikrosim.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt ett mikrosim på www.telia.se/mikrosim men har ännu inte fått något på posten, beställningen gjordes förra veckan någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt ett mikrosim på www.telia.se/mikrosim men har ännu inte fått något på posten, beställningen gjordes förra veckan någon gång.

Är det en fråga till Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, var lite otydlig där ser jag nu...ja, det var det menat som...liiiite trött ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej!

 

Jag ska kolla upp detta angående service av iPhone när du har köpt den hos en återförsäljare.

Jag postar ett svar så fort jag har ett.

 

Telia och Halebop tillhör samma koncern men är olika varumärken. Vi erbjuder mikrosim via www.telia.se/mikrosim.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Hej igen!

 

Du kan även lämna in den via en Telia butik, men då är det inte säkert att det går på din garanti. Garantin står nämligen Mediamarkt för. Därför rekommenderar jag dig att vända dig till Mediamarkt om det skulle hända något med din telefon. Vilket jag hoppas att det inte gör :)

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag har beställt ett mikrosim på www.telia.se/mikrosim men har ännu inte fått något på posten, beställningen gjordes förra veckan någon gång.

 

Hej!

 

Beräknad leveranstid på mikrosim är 3-5 dagar. Om du har beställt det förra veckan bör det därför vara på väg till dig.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iphone och Tre som leverantör. Jag var på väg att beställa en Ipad och ringde däför Tre och frågade om jag kunde få köpa ett SIM-kort till. Ja, svarade killenpå kundtjänst. Jag lade då till för att säkerställa: Jag vill alltså ha två SIM-kort avktiva. Javisst sa han och berättade att detta skulle kosta mig 250 kr. Har ju ett frisurf-abb till min Iphone så det är ju perfekt tänkte jag och tackade för hjälpen och bad att få återkomma.

 

Dagen efter beställde jag en Ipad och ringde direkt till Tre och beställde ett SIM-kort, men tji fick jag. Det går absolut inte, vi har inga tvilingabb säger kundtjänst då. Men hur kommer det sig att jag fick ett annat besked i går frågade jag naturligtvis. Inget vettigt svar, fick t o m prata med hennes chef, men det hjälpte inte.

 

Vad jag gjorde var att gå inpå nämsta mack och köpte ett Tre kontantkort och testade att klippa ner SIM-kortet till en microsim innan jag gjorde ngt mer. Det gick hur bra som helst! Fyllde därefter på med ett frisurf (5 GB/mån) för 90 kr/mån. Det får duga sålänge.

 

Tre och de andra operatörerna som inte har tvillingabb (för privatpersoner är det bara Telenor mig veterligen som har det) måste i alla fall fix det när Ipad lanseras i Sverige.

 

Men i vilket fall: det finns en lösning om inte är alltför dyr för den som funderar på Ipad 3G...

 

Sorry om nu ngn tycker att jag postar i fel forum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag tycker det är lite knstigt att man inte kan casha ut bindningstiden på sitt abg hos Telia och Halebop!

Tex nu när iPhone 4 kommer så kanske man vill ha en sån (och behålla sitt nummer)

 

Det är ok att casha ut sitt abg och flytta till Telenor/Tre, men det är inte ok att casha ut det och stanna kvar hos Telia/Halebop...

 

Hur tänkte Telia/Halebop här, ni förlorar ju garanterat kunder på detta... men ni kanske har så det räcker ändå?

 

(Kan även tillägga att Telenor låter sina kunder lösa ut sin bindningstid...)

Redigerad av Tok_Pelle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre och de andra operatörerna som inte har tvillingabb (för privatpersoner är det bara Telenor mig veterligen som har det) måste i alla fall fix det när Ipad lanseras i Sverige.

 

Hos Telia kan man iallafall ha tvillingkort. Hade det tidigare då jag hade ett sim i min iPhone och ett i ett mobilt bredbandsmodem. Funkade hur bra som helst!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Beräknad leveranstid på mikrosim är 3-5 dagar. Om du har beställt det förra veckan bör det därför vara på väg till dig.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Tack för svaret men tyvärr, efter c:a 2 veckor sedan beställning har inget mikro-sim dykt upp. Inget annat att göra än att vänta gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iphone och Tre som leverantör. Jag var på väg att beställa en Ipad och ringde däför Tre och frågade om jag kunde få köpa ett SIM-kort till. Ja, svarade killenpå kundtjänst. Jag lade då till för att säkerställa: Jag vill alltså ha två SIM-kort avktiva. Javisst sa han och berättade att detta skulle kosta mig 250 kr. Har ju ett frisurf-abb till min Iphone så det är ju perfekt tänkte jag och tackade för hjälpen och bad att få återkomma.

 

Dagen efter beställde jag en Ipad och ringde direkt till Tre och beställde ett SIM-kort, men tji fick jag. Det går absolut inte, vi har inga tvilingabb säger kundtjänst då. Men hur kommer det sig att jag fick ett annat besked i går frågade jag naturligtvis. Inget vettigt svar, fick t o m prata med hennes chef, men det hjälpte inte.

 

Vad jag gjorde var att gå inpå nämsta mack och köpte ett Tre kontantkort och testade att klippa ner SIM-kortet till en microsim innan jag gjorde ngt mer. Det gick hur bra som helst! Fyllde därefter på med ett frisurf (5 GB/mån) för 90 kr/mån. Det får duga sålänge.

 

Tre och de andra operatörerna som inte har tvillingabb (för privatpersoner är det bara Telenor mig veterligen som har det) måste i alla fall fix det när Ipad lanseras i Sverige.

 

Men i vilket fall: det finns en lösning om inte är alltför dyr för den som funderar på Ipad 3G...

 

Sorry om nu ngn tycker att jag postar i fel forum...

Tres kundtjänst är skit, hela det jä**a företaget är bara skit, vet inte hur många timmar jag spenderat i telefonen med deras kundtjänst... Ångrar mig att jag bytte operatör.

<br>Ringde till dem förra veckan ang. microsim, och fick till svar att jag skulle gå inte på deras facebook sida för att ställa såna 'simpla' frågor, sa att jag inte använder facebook och möttes att ett hånskratt, det kan hon ta o skita i varför jag inte använder facebook. men till slut fick jag ett diffust svar att dom inte vet när dom får microsim, men jag kunde hålla utkik på deras facebook sida!

 

jä**a 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Tack för svaret men tyvärr, efter c:a 2 veckor sedan beställning har inget mikro-sim dykt upp. Inget annat att göra än att vänta gissar jag.

 

Hej!

 

Antagligen så är det försenat men på väg till dig. Om du vill att jag ska kolla upp hur det går kan du skicka ditt personnummer eller mobilnummer till mig via PM.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer ni att börja sälja iphone 4? Kommer den i juli som apple säger? Eller blir den försenad?

Frågar alla operatörer som finns i denna tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag tycker det är lite knstigt att man inte kan casha ut bindningstiden på sitt abg hos Telia och Halebop!

Tex nu när iPhone 4 kommer så kanske man vill ha en sån (och behålla sitt nummer)

 

Det är ok att casha ut sitt abg och flytta till Telenor/Tre, men det är inte ok att casha ut det och stanna kvar hos Telia/Halebop...

 

Hur tänkte Telia/Halebop här, ni förlorar ju garanterat kunder på detta... men ni kanske har så det räcker ändå?

 

(Kan även tillägga att Telenor låter sina kunder lösa ut sin bindningstid...)

 

Hej!

 

Detta är något som kunder har efterfrågat och nu har man valt att ändra reglerna.

Från och med denna vecka är det möjligt att slutfakturera abonnemang hos Telia.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

När kommer ni att börja sälja iphone 4? Kommer den i juli som apple säger? Eller blir den försenad?

Frågar alla operatörer som finns i denna tråden.

 

Hej!

 

Jag har tyvärr inget datum för lansering av iPhone 4 hos Telia. På Telia iPhone Blog kommer vi släppa info när vi har ett datum.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia ;

Vet ni något hurdant det är med oss som har abbonemang hos er, kan man köpa loss telefonen till fullpris? Någon info om den blir olåst?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Telia ;

Vet ni något hurdant det är med oss som har abbonemang hos er, kan man köpa loss telefonen till fullpris? Någon info om den blir olåst?

 

 

 

Hej!

 

Jag har tyvärr ingen som helst prisinfo att ge, eller någon annan sorts info gällande lansering av iPhone 4. Vi kommer att släppa datum och priser via Telia iPhone Blog när det är bestämt.

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, eller hur var det? :)

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej!

 

Som det ser ut just nu så kommer vi att få Iphone 4 i slutet av Juli. Detta styrs dock lite av efterfrågan i USA, så vi kan inte garantera något.

 

 

 

Angående slutfaktura så är det även något man kan få på sitt Halebop Abonnemang.

 

Vänliga Hälsningar

 

Sandra

 

Halebop Support

Redigerad av Halebop
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Som det ser ut just nu så kommer vi att få Iphone 4 i slutet av Juli. Detta styrs dock lite av efterfrågan i USA, så vi kan inte garantera något.

 

 

 

Angående slutfaktura så är det även något man kan få på sitt Halebop Abonnemang.

 

Vänliga Hälsningar

 

Sandra

 

Halebop Support

 

Ok, verkar som att ni vet mer än telia än så länge därför frågar jag er: kommer ni ha samma abonnemang till iphone 4 som till 3gs, alltså dom abonnemang som finns nu till 3gs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är något som kunder har efterfrågat och nu har man valt att ändra reglerna.

Från och med denna vecka är det möjligt att slutfakturera abonnemang hos Telia.

 

 

Angående slutfaktura så är det även något man kan få på sitt Halebop Abonnemang.

 

Härligt, kul att ni lyssnar på era kunder!geros.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon (exempelvis Telia) hjälpa mig med vilka erbjudande som fanns till befintliga 3G-kunder när 3GS släpptes? Jag var inte med från början där, riktigt... :-)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon (exempelvis Telia) hjälpa mig med vilka erbjudande som fanns till befintliga 3G-kunder när 3GS släpptes? Jag var inte med från början där, riktigt... :-)

 

Tack!

 

Vad jag minns fanns inga särskilda erbjudanden, mer än att man kunde lösa sitt bundna abonnemang och köpa 3gs med ny bindningstid för de priser som gällde även för nyteckning.

 

Jag hade bindningstid i 18 månader från 3G-släppet, och erbjöds när det gick ut att köpa en 3gs till ett, vad jag minns, ganska bra pris och även få 300kr att ringa för.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...