Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Okej tack så mycket för svaret!

 

Hur är det med sprickor i skalet? Den är utbytt en gång för samma problem? Finns det något svar på den frågan?

 

//Niklas

Hej!

 

Man kan alltid göra någon typ av förlängning för olika rabatter eller förmåner. Men det är nog bra, precis som du själv nämner, att vända sig till en butik eller kontakta vår kundtjänst på 90200.

 

 

Med vänliga hälsningar

Peter Wälimaa

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta ut SIM-kortet kostar 95kr. Via butik så byter de ut kortet på plats, annars skickas det hem via post och tar några dagar.

 

Så ni menar att ni tar betalt för att byta ut ett defekt simkort? ingen garanti där alltså...

jag skulle tycka att det var ok att behöva betla om man har slarvat bort/förstört sitt sim, men att ta betalt för en uppgradering/ersättningskort, det var det snålaste jag har hört, lägre än glocalnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni menar att ni tar betalt för att byta ut ett defekt simkort? ingen garanti där alltså...

jag skulle tycka att det var ok att behöva betla om man har slarvat bort/förstört sitt sim, men att ta betalt för en uppgradering/ersättningskort, det var det snålaste jag har hört, lägre än glocalnet!

 

Jo faktiskt, jag bytte SIM för operatören 3, och där kostade det inte ett öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Hej Telia!

 

Jag har en iPhone 3G som är inköpt den 14/7-08.

 

Under jul och nyårshelgen så har min iPhone fungerat dåligt, eftersom inte har fått någon kontakt med Telias nät, den får kontakt i kanske 1-2 minuter och sedan tappar den kontakten och så står det "Ingen service", vilket är lite jobbigt då jag varken kan ringa/bli uppringd. Om jag startar om telefonen fungerar den i max 1 min och senare står det "Ingen service".

Jag har befunnit mig i Stockholmsområdet, om det har varit något problem med ert nät, men det borde det inte vara eftersom min brors iPhone 3G har fungerat utan problem.

Jag har försökt med att återställa telefonen i iTunes, och nätverksinställningarna direkt i telefonen, men inget har hjälpt.

 

Anledningen till att jag skrev mitt inköpsdatum är att min garanti har gått ut, så jag vet inte om jag kan fixa min telefon.

Jag vet dock inte om det kan vara ett SIM-kortsfel, jag har testat att stänga av 3g och det fungerar lika dåligt då.

 

 

Hoppas ni kan hjälpa mig.

 

Med vänliga hälsningar

 

iZap

 

 

Hej!

 

Det låter inte som att det är ett nätproblem, utan snarare ett fel på ditt sim-kort eller din telefon.

Om du kan så bör du prova med ett annat sim-kort i telefonen, och om det inte fungerar bättre så verkar din telefon vara trasig tyvärr.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag testade det idag och det blev tyvärr samma fel :(

Det spelar ingen roll hur många gånger jag startar om telefonen, samma fel hela tiden.

Har samma fel jag med.

Jävl*gt iriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det låter inte som att det är ett nätproblem, utan snarare ett fel på ditt sim-kort eller din telefon.

Om du kan så bör du prova med ett annat sim-kort i telefonen, och om det inte fungerar bättre så verkar din telefon vara trasig tyvärr.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Jag har testat med flera olika simkort i min telefon och alla verkar funka lika dåligt så jag tror att det är fel på telefonen.

Tror ni att det går på garantin?

Den har ju gått ut men den måste ju ändå fungera hela bindningstiden tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med flera olika simkort i min telefon och alla verkar funka lika dåligt så jag tror att det är fel på telefonen.

Tror ni att det går på garantin?

Den har ju gått ut men den måste ju ändå fungera hela bindningstiden tycker jag...

Har garantin gått ut kan du inte åberopa den, men du har såklart den vanliga reklamationsrätten. (Bra information finns på Konsumentverkets hemsida.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Telia Kundservice

Hej

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

Jag vill bara passa på och tipsa om att Telia från och med den 13e och två veckor framåt inte kommer att ta betalt för sms till hjälporganisationer kopplade till 90 nummer med hjälp till Haiti . Dessutom skänker vi 5 kronor för varje SMS till katastrofhjälp för Haiti.

Kunder till Telia och Halebop som befinner sig på plats på Haiti kommer även att från och med imorgon och två veckor framåt kunna ringa och smsa utan kostnad till hela världen. Det kostar heller ingenting för kunderna att ta emot samtal.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

Jag vill bara passa på och tipsa om att Telia från och med den 13e och två veckor framåt inte kommer att ta betalt för sms till hjälporganisationer kopplade till 90 nummer med hjälp till Haiti . Dessutom skänker vi 5 kronor för varje SMS till katastrofhjälp för Haiti.

Kunder till Telia och Halebop som befinner sig på plats på Haiti kommer även att från och med imorgon och två veckor framåt kunna ringa och smsa utan kostnad till hela världen. Det kostar heller ingenting för kunderna att ta emot samtal.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

 

Men surf kostar? Och hur mycket skulle det kosta om jag fick för mig att åka till Haiti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bähöver hjälp om nån kan hjälpa mig ....

 

För två dagar sedan fick en sms från min kompis där stor bara " God natt"

 

Efter halv timme kom preccis samma sms igen och så igen och så igen.....

 

I två dagar får jag samma sms varje halv timme....Ringde min kompis och frågade ,han förklarar att han smsar inte....Jag blir tokigt av alla sms som jag får ....Ringde min öperator och fick hjälp med att bara ta ut sim kort och starta om telefonen , så gjorde min kompis också men det hjälper inte ...Sms kommer hela tiden .....samma och om igen om igen...Stängde av telefonen i några timmar ,starta igen ,det hjälpte onte...

 

Är det virus ?

Isåfall vad ska man göra ?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kan vara att smscentralen inte känner av att smset nått dig,

du kanske kan testa en annan telefon?

 

Du har inte fått virus iallafall!

 

föresten, ser att du inte kan skriva åäö, befinner du dig utomlands?

kan ju vara så att din operatör inte lirar bra ihop med avsändaren, kolla det med din/hans operatör isåfall...

edit, ser nu att du skriver med åäö i tidigare inlägg...

Redigerad av Tok_Pelle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just då när jag fick sms (fredagskväll) var jag i Tyskland (jobbar vardagar i Tyskland ) ....Nu är jag hemma i Sverige (helgena)...men det kommer hela tiden...

 

Jag har ringt min öperator ,inga problem säger dem ....kompisen som jag får smset har ringt sin öperator också ,fick samma svar .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just ja ,jag glomde skriva och förklara att vid kontaktens info , fick jag en bild av nån tjej som jag har alldrig sett ,eller laddat ...allså bilden ....

 

Ja hade ingen bild på kontaktens info innan ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det ju en tredje operatör inblandad, den du kör med när du är uppkopplad i Tyskland.

 

Jag vet inte alls hur du ska lös detta, om inte annat så upphör leverans försöken efter en vecka. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat en annan telefon och fick smset på den också ....

 

Tack för svaret ...hoppas att det fixar sig till slut ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men verkar det fortsätta komma flera ggr efter att du fick det på den mobilen med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Bähöver hjälp om nån kan hjälpa mig ....

 

För två dagar sedan fick en sms från min kompis där stor bara " God natt"

 

Efter halv timme kom preccis samma sms igen och så igen och så igen.....

 

I två dagar får jag samma sms varje halv timme....Ringde min kompis och frågade ,han förklarar att han smsar inte....Jag blir tokigt av alla sms som jag får ....Ringde min öperator och fick hjälp med att bara ta ut sim kort och starta om telefonen , så gjorde min kompis också men det hjälper inte ...Sms kommer hela tiden .....samma och om igen om igen...Stängde av telefonen i några timmar ,starta igen ,det hjälpte onte...

 

Är det virus ?

Isåfall vad ska man göra ?

 

Mvh

 

Hej!

 

Jag heter Peter Wälimaa och jobbar på Telias Kundservice.

 

Det jag skulle rekommendera dig är att ta kontakt med din operatör och göra en felanmälan. Som nämnt innan är det troligtvis SMS-centralen som inte uppfattar att telefonen tagit emot meddelandet och skickar samma SMS flera gånger.

 

Ett SMS ligger normalt i en sådan central upp till 72 timmar och försöker under den tiden leverera SMS:et till telefonen. Ju längre tid som går, ju färre försök gör denna - tillslut försvinner meddelandet.

 

 

 

Med vänliga hälsningar

Peter Wälimaa

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Telia Kundservice

Hej

 

Har du en iPhone med abonnemang från Telia kan du nu skaffa Telia Navigator för iPhone. Du hittar den enklast i App Store genom att söka efter Telia. När du hämtat och aktiverat appen får du en 5-dagars prova-på-period.

Telia Navigator har kartor från Navteq. Priser: 19:-/dygn, 99:-/månad, 1100:-/år inkl. moms. Fram till den 30e April 2010 är det kampanjpriser. 1 månad för 59:-, 1 år för 499:- Betalningen sker enkelt via din mobilfaktura.

Löpande uppdateringar via vägverket i Sverige. Fartkameraplaceringar i Sverige och Europa från Speed Camera Database. Sök i app store efter Telia Navigator för att hitta den enklast.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Navigator har kartor från Navteq. Priser: 19:-/dygn, 99:-/månad, 1100:-/år inkl. moms. Fram till den 30e April 2010 är det kampanjpriser. 1 månad för 59:-, 1 år för 499:- Betalningen sker enkelt via din mobilfaktura.

 

Det låter intressant, har precis suttit ett par timmar och letat efter bra och billiga navig. apps. Hur är det med kostnaden för den applikationen? Får man sparade kartor i mobilen lr går det åt data varefter man navigerar, precis som i apples maps app?

 

Jag beställde för några dagar sedan utportering från Tele2 till Telia samt en iPhone 3gs 32gb. Jag valde abonemanget Telia Mobil Prata på Surf Alltid. Detta abonemang ger 0,5 fria gb i månaden om jag har fattat det rätt? Efter att ha surfat runt och läst en hel del om just abonnemang för iPhone så börjar jag tvivla på om 0,5gb verkligen kommer vara nog. Eftersom jag inte fått telefonen så kan jag inte uppskatta det heller. Jag tror dock att jag kommer vara en flitig användare på 3g linjen.

 

Är det möjligt att byta upp till 5gb utan hinder, eller blir det nån förhöjd månadskostnad på mobilen? Och hur kan man kombinera alla de olika abonnemangen hos telia?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg precis att jag missat alla special-surfabonnemangen när jag beställde :S. Mobil prata på surf Alltid är ju inte vad jag behöver för jag samtalar ju knappt via tele, det är sms som gäller.

Jag hoppas innerligt att jag kan byta nu, men jag har ju inte påbörjat tjänsten än så det ska väl inte vara några problem? Jag tror att jag vill ha Telia mobil iSurf. Kan jag inte kombinera Telia mobil iSurf + Telia mobil max 25?! det skulle vara en perfekt början.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde idag och beställde ett annat abonnemang. Det blev Mobil prata på + mobilsurf extra. 399 kr i månaden + engångsavgift på 195 kr.

 

http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...iphone_3gs.page

 

Jag uppmärksammade att ni i länken ovan ( under fliken abonnemang ) fortfarande har ett gammalt erbjudande som inte gäller längre. Kan vara bra att plocka bort det =)

 

Mvh

Redigerad av artfx3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...