Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

@ Telia

 

Jag köpte en 3GS kontant förra året.

 

Nu vill jag låsa upp den via er då min bror ska få med sig den till usa.

 

Frågan är om jag behöver ha med mig telefonen fysiskt eller om det räcker med serie nummer eller imei nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

@ Telia

Jag köpte en 3GS kontant förra året.

Nu vill jag låsa upp den via er då min bror ska få med sig den till usa.

Frågan är om jag behöver ha med mig telefonen fysiskt eller om det räcker med serie nummer eller imei nummer?

Hej

 

När man ska låsa upp en mobiltelefon så måste man ha med sig telefonen till butiken.

Väl där kommer dom att debitera dig på 300:- för själva upplåsningen.

En iPhone får sedan upplåsningen via iTunes som en uppdatering till telefonen.

Trevlig USA resa.

//Anders Häll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

När man ska låsa upp en mobiltelefon så måste man ha med sig telefonen till butiken.

Väl där kommer dom att debitera dig på 300:- för själva upplåsningen.

En iPhone får sedan upplåsningen via iTunes som en uppdatering till telefonen.

Trevlig USA resa.

//Anders Häll

 

Ni gör inget med telefonen i butiken? Varför måste jag då ha den med mig?

Blir svårt att ha den med mig då min bror åker redan om två veckor och jag inte kan låsa upp den förrän i september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semester och iPhone på G då är det lååååång kö till Telias kundtjänst så jag testar här så kan jag laga mat och göra andra saker under tiden. Ty telia fungerar bara vid fönstren i min lägenhet så jag måste hänga vid fönstret o det är inte roligt. Men det är inte det som är min fråga (utbygg planerat inom 6 mån i centrala götet), dock så är den riktad mot...

 

@Telia

 

I abbonemanget Telia Komplett så ingår inte betalsamtal och utland m.m. Jag tolkar betalsamtal och sms så som nummerupplysning, bussbiljetter, röstningar på melodifestivalen och annat bös. Dvs tjänster som fakturerar via telefonräkningen.

 

Men hur är det med 0771-nummer, det enda som skrivs är att det debiteras som vanligt lokalsamtal.. Räknas det in i kompletts 3000 minuter eller debiteras det vid sidan av? Jag har svårt att finna info om detta någonstans. Bank, försäkringskassa, myndigheter you name it. Alla har dessa nummer idag.

 

Så den dryga hundringen som går åt på dessa samtal varje månad för min del, ingår det i komplett så är det så gott som hur lätt som helst att motivera 24mån bindning på det abbet. I annat fall så är det ju inte så bra för mig.

 

/Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej telia. jag har idag en utgången bindningstid. och skulle vilja köpa en ny iPhone 4 (med abonnemang så klar)t, kan ni "Döda det gamla abonnemanget när jag tecknar ett nytt. och fortfarande få behålla samma nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag beställer en iPhone 4 från Tre's hemsida, måste jag gå till en Trebutik för att låsa upp den eller går det och fixa på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nillegrille

@Telia

 

Hej

 

Jag köpte i Juli 2008 en iPhone 3G med Telia Max25, 18 månaders bindningstid. Jag valde att inte binda om abonemanget då jag i Faluns Teliabutik fick frågan om jag ville ha ny telefon. Jag svarade då nej och då sa dem att det inte fanns någon anledning att binda sig.

Nu vill jag ha en ny iPhone4 och undrar då hur jag enklast gör om jag ska binda mig o få samma erbjudande som om man tecknar nytt?

Hoppas frågan inte är allt för oklar!

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia: Tycker det är lite surt att man får betala 250 spänn i avgift för att betala av resterande abonnemangstid. Visst, om jag ska flytta till en konkurrent då köper jag det, men om jag vill betala av för att kunna teckna nytt (med bindningstid) så tycker jag ni skulle kunna skippa avgiften. Grundkursen i finansiering säger ju att "en krona idag är värd mer än en krona i morgon", så bara det faktum att ni får in tolv månadsavgifter idag istället för löpande gör ju att det är en bra affär för er...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vi som nappade på erbjudandet "en av våra bästa iPhone-kunder" och beställde telefonen redan i onsdags. När kommer våra telefoner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Halebop/Telia

 

Tja

 

Köpte en iPhone i en Telia butik med Halebop abonnemang i februari. Råkade tappa den i backen så displayen blev helt broken. Men jag får tillbaka kostnadsförslag att jag kan få köpa en ny telefon, för att detta inte täcks av garanti/försäkring. Wazzup med det? Ofta man inte har garanti för sånt, eller att de går att laga/ge en ny telefon? Jag vet inte men tycker det låter lite märkligt.

 

Tacksam om ni svarar här i tråden eller i PM.

 

MVH

Buttlern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Halebop/Telia

 

Tja

 

Köpte en iPhone i en Telia butik med Halebop abonnemang i februari. Råkade tappa den i backen så displayen blev helt broken. Men jag får tillbaka kostnadsförslag att jag kan få köpa en ny telefon, för att detta inte täcks av garanti/försäkring. Wazzup med det? Ofta man inte har garanti för sånt, eller att de går att laga/ge en ny telefon? Jag vet inte men tycker det låter lite märkligt.

 

Tacksam om ni svarar här i tråden eller i PM.

 

MVH

Buttlern

Garanti gäller endast tillverkningsfel, inte olyckor eller åverkan på produkten. En möjlighet är att fråga bolaget där du har hemförsäkring om den täcker klantighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur är det med 0771-nummer, det enda som skrivs är att det debiteras som vanligt lokalsamtal.. Räknas det in i kompletts 3000 minuter eller debiteras det vid sidan av? Jag har svårt att finna info om detta någonstans. Bank, försäkringskassa, myndigheter you name it. Alla har dessa nummer idag.

 

För att ge svar på min egen fråga.

 

 

Detta finns att finna i prislistan som jag fick en hänvisning till via forumet på telias egen sida. Borde jag kunnat hitta på egen hand... kan man tycka.

 

"Till 077-nummer: Se ditt abbonemangs avgift till fasta telenätet."

 

Bådar gott för ingen med ett sådant nummer som man obligatorsikt måste ringa har ju minst 25 min kö, och ofta måste man ringa flera gånger. Dvs, jag inte bara tolkar utan finner i klartext att det ingår i Komplett =)

 

Jon

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Halebop/Telia

 

Det är väldigt dåligt med information kring hur många iphone 4 och hur ofta ni kommer få dem levererade av apple nu de närmsta veckorna. Inget nytt på den fronten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Kundservice på semester? Inte nånting på 2 veckor :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Telia och även till andra med Telia för info.

 

Jag har 2 st mobiler och skaffade ett extrakort ( microsim ) till min iPhone 4.

Jag har hemligt nr på min mobil och med mobilen med vanliga simkortet kan jag ju välja att att visa nr eller trycka *31#

Detta går inte nu med microsimkortet ( tvillinkkortet ) på Iphone 4, ringde Telia och dom var medveten om det och ev skulle det åtgärdas.

 

Känns ju värdelöst att ha ett abbonemnag om så hemligt där du inte kan visa ditt nr genom att välja det.

 

Telia, hoppas på snabb lösning av detta.

 

Stefan

Redigerad av stefannorr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

@Halebop/Telia

 

Det är väldigt dåligt med information kring hur många iphone 4 och hur ofta ni kommer få dem levererade av apple nu de närmsta veckorna. Inget nytt på den fronten?

 

Beklagar men i leveransfrågor gällande iPhone 4 måste vi be att få hänvisa till Telias iPhoneblog: http://www.teliaiphoneblog.se/

 

 

Är Kundservice på semester? Inte nånting på 2 veckor :/

 

Jepps vi har varit på semester http://sv.wikipedia.org/wiki/Semester :) Skönt har det varit. Hoppas att er semester har varit lika bra som min.

 

Till Telia och även till andra med Telia för info.

 

Jag har 2 st mobiler och skaffade ett extrakort ( microsim ) till min iPhone 4.

Jag har hemligt nr på min mobil och med mobilen med vanliga simkortet kan jag ju välja att att visa nr eller trycka *31#

Detta går inte nu med microsimkortet ( tvillinkkortet ) på Iphone 4, ringde Telia och dom var medveten om det och ev skulle det åtgärdas.

 

Känns ju värdelöst att ha ett abbonemnag om så hemligt där du inte kan visa ditt nr genom att välja det.

 

Telia, hoppas på snabb lösning av detta.

 

Stefan

 

Det har tyvärr att göra med extrakortets beskaffenhet. Skyddat nummer ligger som standars på ett extrakort just på grund av att det är ett extrakort. Tanken är att man inte ska bli tvungen att ringa på flera olika nummer för att nå en person. Detta börjar bli en smula föråldrat numera då fler och fler har jobb mobil och privatmobil. Om och när det kommer att ändras vet vi i dagsläget inte.

 

Operatörerna strejkar från detta forum. Då dom vet att dom kommer bli utskällda.

 

Strejkar gör vi inte. En utskällning kan vi ta så länge det tillför relevant och konstruktiv kritik samt att det inte bryter mot detta forums regler (VIKTIGT) och inte bara är okvädningsord. Då kan jag garantera att det inte kommer ett svar från vår sida i alla fall.

 

I vilket fall så är det kul att vara tillbaka från semestern och se att denna tråd lever fortfarande :)

Det tackar vi för. Så fram med fler frågor och funderingar. Var inte rädd för att ställa om frågor som jag kan tänkas ha missat och framför allt kom ihåg att vi finns också på Twitter: http://twitter.com/telia_service och på Facebook: http://www.facebook.com/teliasverige Vidare kan ni komma med direkta förslag eller liknande som ni kan tänka er att vi vill få reda på via denna länk: http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/tyckomtelia/

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Telia Kundservice.

 

Ställer samma fråga här som jag ställt på bloggen som jag inte fått svar på

 

Ni som har fått era telefoner och har beställt EFTER den 31:e Juli…. ni LJUGER!! I alla fall enligt damen på kundtjänst som min fru fick prata med igår icon_smile.gif

Efter att ha läst här på bloggen och på diverse forum där det framgår att folk som beställt sina telefoner både den 2:e 3:e 4:e augusti, har fått sina telefoner, då beslöt sig min fru att ringa till kundtjänst och fråga hur detta är möjligt. Svaret från kundtjänst chockade en del, kort och gott ”DOM LJUGER”, hennes exakta ord.

 

@Suzanne, tillhör det Telias personals goda sed att kalla sina kunder för lögnare? Jag tror det kallas ”förtal” enligt Svea Rikes lag.

 

Kommentarer på detta Kundservice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

@Telia Kundservice.

 

Ställer samma fråga här som jag ställt på bloggen som jag inte fått svar på

 

Ni som har fått era telefoner och har beställt EFTER den 31:e Juli…. ni LJUGER!! I alla fall enligt damen på kundtjänst som min fru fick prata med igår icon_smile.gif

Efter att ha läst här på bloggen och på diverse forum där det framgår att folk som beställt sina telefoner både den 2:e 3:e 4:e augusti, har fått sina telefoner, då beslöt sig min fru att ringa till kundtjänst och fråga hur detta är möjligt. Svaret från kundtjänst chockade en del, kort och gott "DOM LJUGER", hennes exakta ord.

 

@Suzanne, tillhör det Telias personals goda sed att kalla sina kunder för lögnare? Jag tror det kallas "förtal" enligt Svea Rikes lag.

 

Kommentarer på detta Kundservice?

 

Hej

 

Så här får det naturligtvis inte gå till.

Det är absolut inte Telias ståndpunkt ej heller våra medarbetares, att uttrycka sina personliga åsikter på det sättet som denna kollega har gjort.

Telia har en grundpolicy som är att Alltid tro på kunden!

Den ska alla våra medarbetare följa till punkt och pricka utan att göra avsteg från den.

Nu har en kollega uttryckt sig riktigt klumpigt och taktlöst men vi måste också komma ihåg att alla medarbetare på Telia är människor och att det fortfarande är mänskligt att fela.

Hade denne medarbetare varit känd för oss som svarar på bloggar och forum, varit anträffbar så är jag säker på att h*n hade ursäktat sig och bedyrat att det inte kommer att hända igen.

 

Telia beklagar det inträffade djupt och innerligt.

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag som köpte en iPhone 4 med Telia Max 25 inte kunna få ett extra kort?

 

Blev inte informerad om detta vid köp och finner ingen information om det på er hemsida.

 

Kan någon från Telia svara tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Varför skulle jag som köpte en iPhone 4 med Telia Max 25 inte kunna få ett extra kort?

 

Blev inte informerad om detta vid köp och finner ingen information om det på er hemsida.

 

Kan någon från Telia svara tack!

 

Hej

 

Ja varför skulle inte du kunna få ett extrakort?

 

Kontakta kundtjänst på telefon 90200 så ska dom kunna lösa det.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ja varför skulle inte du kunna få ett extrakort?

 

Kontakta kundtjänst på telefon 90200 så ska dom kunna lösa det.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

 

Har ringt dit 2 gånger och fått svaret att jag ej kan få detta på de "nya" Max 25 som tecknades när jag köpte iPhone 4. Har även varit inne i en affär här i Malmö där jag fått samma svar. Dock så kan ingen svara på varför....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Har ringt dit 2 gånger och fått svaret att jag ej kan få detta på de "nya" Max 25 som tecknades när jag köpte iPhone 4. Har även varit inne i en affär här i Malmö där jag fått samma svar. Dock så kan ingen svara på varför....

 

Skicka mig ett DM med ditt telefonnummer så får jag kika på det.

Kan dock vara något som har ändrats under min semester.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till telia. Hur lång tid tar det för er att skicka ut ett kontrakt som man ska skriva på för det nya abonnemanget som man beställt på eran hemsida. Sen skickas kontraktet till den adressen som man angav som leverans/faktura eller skickas den till den adress man är på? folkbokförd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till telia. Hur lång tid tar det för er att skicka ut ett kontrakt som man ska skriva på för det nya abonnemanget som man beställt på eran hemsida. Sen skickas kontraktet till den adressen som man angav som leverans/faktura eller skickas den till den adress man är på? folkbokförd

 

Mitt kontrakt hade de missat att skicka ut, så ett tips är att ringa 90200 om du inte har fått det inom en vecka eller så. Be om att få göra ett muntligt avtal om det är så att kontraktet inte har skickats iväg, så går det lite fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...