Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan, är ny här på forumet och blev just idag en lycklig ägare till en iPhone 3GS wub.gif Köpte den på The Phone House med Halebop abonnemang. Nu är det så att jag tydligen kommer att få vänta 2-3 dagar på att mitt sim-kort ska komma hem med posten och sen vänta tills den 17 när mitt telefon nummer förs över från Tele 2 till Halebop. Och jag kan ju inte göra nått nu med min iPhone förutom att sitta och hitta på olika melodier på "knappsatsen" för nödnummer. oroligoledsen.gif

 

Finns det ingenting jag kan göra med den under denna outhärdligt långa väntan?!

Nu är det iofs snart den 17:e, men du kan väl stoppa i valfritt kontantkort från Halebop eller Telia om du har bråttom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Telia, som kanske är av allmänt intresse..(kunde ju iofs ringt er Kundtjänst)

 

Köpte ett av de mobila bredband Kontant som Telia säljer för 399:- , och där kan köpa och välja dygn, vecka, eller månad.

 

Min fråga är, om jag laddar för en vecka, använder det ex.vis bara totalt 4 timmar den veckan, och inte använder det mer.

Är tiden ute nästa vecka då? Måste jag ladda på nytt igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Som det ser ut idag så fungerar det så att då du laddar för exempelvis en vecka, så är det alltså sju dagar du har möjlighet att surfa. Efter den tiden har löpt ut, så måste du ladda igen för att du ska kunna surfa på nytt.

 

Det är alltså ingen 'pott' i tid som lagras.

 

 

 

 

 

Med vänliga hälsningar

Peter Wälimaa

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite snudd på bondfångeri...borde ju vara tiden man använder den som man betalar för..

 

Då ångrar jag mitt köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur mycket det kostar att låsa upp en iPhone 3G som är låst till Telia. Eller är bästa lösningen att jailbreaka mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. Jag har för mig att det inte är någon uppsägningstid om abonnemanget har löpt ut. Funderar nämligen på att sälja den nuvarande 2år gamla iPhone 3G 16GB för att sedan köpa fYran!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice

Jag tänkte förtydliga lite av era funderingar här.

Ja det kostar 300:- att låsa upp en Telia låst telefon.

Ja Telia tillämpar som alla andra operatörer 3 månaders uppsägningstid som träder in om man ska byta operatör eller göra om sitt abonnemang till ett refillkort.

Ska man bara byta abonnemangsform så är det inte någon uppsägningstid. Observera här att det är skillnad på bindningstid och uppsägningstid.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har vi någon från Tre här? Har lite frågor ang. mitt abonnemang !

 

 

//Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy Telia!

post-2533-1277234781,62_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, missade att tråden ligger under iPhone men ynkligt är det av Telia i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet?? PC = Personal Computer och om inte MAC är det så vet jag inte vad som är det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet?? PC = Personal Computer och om inte MAC är det så vet jag inte vad som är det...

Jo, men åtminstone förr, så skilde man på PC och Mac.

 

Telia får väl vara lite tydligare då med vad de menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till alla operatörer som har iPhones.

Jag bor i USA och tänker köpa en iPhone här. När jag flyttar hem till Sverige nästa år, med avslutat abonnemang i USA, kan jag då använda telefonen hos er? Observera att de ej låser upp dem i USA, så även om jag ej har något aktivt abonnemang så kommer telefonen vara knuten till AT&T. Kan jag låsa upp den hos er, trots att jag ej köpt den hos er, och därefter ta ett abonnemang hos er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia,

 

Jag har några frågor angående sim kort.

 

1. Vilket datum kommer det att finnas micro sim tillgängligt för Iphone 4?

 

2. Kommer mitt vanliga standard Sim bli inaktiverat och obrukbart när jag tar micro sim i bruk?

 

Tacksam för Svar.

freeforce.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fråga till alla operatörer som har iPhones.

Jag bor i USA och tänker köpa en iPhone här. När jag flyttar hem till Sverige nästa år, med avslutat abonnemang i USA, kan jag då använda telefonen hos er? Observera att de ej låser upp dem i USA, så även om jag ej har något aktivt abonnemang så kommer telefonen vara knuten till AT&T. Kan jag låsa upp den hos er, trots att jag ej köpt den hos er, och därefter ta ett abonnemang hos er?

 

 

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

 

Du kan tyvärr inte låsa upp den hos Telia. Den operatör som du har köpt telefonen av måste låsa upp den åt dig.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Telia,

 

Jag har några frågor angående sim kort.

 

1. Vilket datum kommer det att finnas micro sim tillgängligt för Iphone 4?

 

2. Kommer mitt vanliga standard Sim bli inaktiverat och obrukbart när jag tar micro sim i bruk?

 

Tacksam för Svar.

freeforce.

 

 

Hej!

 

1. Vi erbjuder redan idag microsim till mobila bredbandsabonnemang. Här kan du läsa om det:http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/microsim/microsim.page

 

Vi kommer att erbjuda microsim även till vanliga mobilabonnemang i samband med lanseringen av iPhone 4. Något exakt datum kan jag inte ge dig just nu. Jag kollar upp det och återkommer i början av nästa vecka.

 

2. Ja. När ditt microsim är aktiverat så kommer ditt gamla kort bli inaktiverat och sluta fungera.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej..

 

 

Jag uppdaterade min 3GS till iOS4 för några dagar sedan och allt fungerar bra.

Men när jag skickar filmer via MMS drar telefonen ner kvalitén på filmerna.

Så var det inte innan uppdateringen. Kan det ha något med telias inställningar för MM att göra eller är det nåt med telefonen?

Bilder går fortfarande bra att skicka i full storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1. Vi erbjuder redan idag microsim till mobila bredbandsabonnemang. Här kan du läsa om det:http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/microsim/microsim.page

 

Vi kommer att erbjuda microsim även till vanliga mobilabonnemang i samband med lanseringen av iPhone 4. Något exakt datum kan jag inte ge dig just nu. Jag kollar upp det och återkommer i början av nästa vecka.

 

2. Ja. När ditt microsim är aktiverat så kommer ditt gamla kort bli inaktiverat och sluta fungera.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Men de som köper sin iPhone 4 i ett annat land kommer alltså inte kunna använda den förrän 4an är släppt i sverige om man inte filar till sitt eget kort? Vad kostar ett nytt kort om man skulle råka sabba sitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Men de som köper sin iPhone 4 i ett annat land kommer alltså inte kunna använda den förrän 4an är släppt i sverige om man inte filar till sitt eget kort? Vad kostar ett nytt kort om man skulle råka sabba sitt?

 

 

Hej!

 

Jag kan i dagsläget inte ge ett exakt datum när vi kommer att erbjuda microsim till vanliga mobilabonnemang. Om du råkar fila sönder ditt simkort så kostar ett nytt 95 kronor och kan hämtas ut via en Teliabutik eller beställas via kundtjänst.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1. Vi erbjuder redan idag microsim till mobila bredbandsabonnemang. Här kan du läsa om det:http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/microsim/ microsim.page

 

Vi kommer att erbjuda microsim även till vanliga mobilabonnemang i samband med lanseringen av iPhone 4. Något exakt datum kan jag inte ge dig just nu. Jag kollar upp det och återkommer i början av nästa vecka.

 

2. Ja. När ditt microsim är aktiverat så kommer ditt gamla kort bli inaktiverat och sluta fungera.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Kommer microsim även finnas som bank-id sim?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej..

 

 

Jag uppdaterade min 3GS till iOS4 för några dagar sedan och allt fungerar bra.

Men när jag skickar filmer via MMS drar telefonen ner kvalitén på filmerna.

Så var det inte innan uppdateringen. Kan det ha något med telias inställningar för MM att göra eller är det nåt med telefonen?

Bilder går fortfarande bra att skicka i full storlek.

 

 

Hej!

 

Operatörsinställningarna uppdaterades inte vid 4.0.

300 KB är maxstorleken för MMS inom Telias nät. Det kan du se under Inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk - MMS-maxstorlek.

Om MMS-meddelandet är för stort dras kvaliteten ner.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Kommer microsim även finnas som bank-id sim?

 

 

Hej!

 

Det är tyvärr inget jag kan svara på just nu. Jag väntar på mer information kring microsim, precis som ni. smile.gif Förhoppningsvis så släpps mer info snart.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia!

 

Jag har två frågor. Min iphone är köpt på mediamarkt men är telialåst. Om jag får problem med den så måste jag (antar jag) vända mig till mediamarket?

 

Sen undrar jag varför Halebop kan erbjuda microsim men inte ni? Är det inte något sammarbete ni har (samma koncern?), eller är jag bara ute och cyklar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...