Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

 

Angående slutfaktura så är det även något man kan få på sitt Halebop Abonnemang.

 

Vänliga Hälsningar

 

Sandra

 

Halebop Support

Gött, då blir det en iPhone 4 för mig! :D (Hos halebop)

 

Om man redan är kund kan man begära slutfaktura och ta ett nytt abb med iPhone4 men behålla sitt nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja som det ser ut nu så erbjuder vi slutfaktura på abonnemangen.

Detta sker mot en administrativ avgift på 250 kr.

Så när iPhone 4 kommer kan du avsluta ditt abg och betala resterande belopp i en slutfaktura för att sedan binda om det.

 

Gällande vilka abonnemang vi kommer ha så är det samma som vi har nu, Vänner och Hallå.

I dagsläget finns inga ändringar där.

 

MVH Jenny,

Halebop Support!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en fråga till Halebop: Kommer Ni att fortsätta ha 500 mb till det billigare surfabonnemanget eller kommer Ni att göra som Er moderbolag; som ökade till 1 gb ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte för till detta forum, men vill fråga samtliga operatörer om tvillingkort till mobila enheter, tex iPad.

Kan man få detta?

Vad kostar det i startavgift, och sedan i månadsavgift?

Är abb bundet, eller kan man säga upp det närsom?

För er som inte har denna tjänst (halebop), tvillingkort, för stunden, planeras detta inom kort??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte för till detta forum, men vill fråga samtliga operatörer om tvillingkort till mobila enheter, tex iPad.

Kan man få detta?

Vad kostar det i startavgift, och sedan i månadsavgift?

Är abb bundet, eller kan man säga upp det närsom?

För er som inte har denna tjänst (halebop), tvillingkort, för stunden, planeras detta inom kort??

 

 

Detta vill jag också ha svar på, gärna från Telia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone 4 32gb hos Halebop:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en fråga till Halebop: Kommer Ni att fortsätta ha 500 mb till det billigare surfabonnemanget eller kommer Ni att göra som Er moderbolag; som ökade till 1 gb ?

 

 

Hej

 

Den inkluderade datamängden för Surf Bas är 500mb och i dagsläget finns det inga planer på att öka den.

 

MVH/ Tiina Halebop Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Telia kundtjänstTänkte först ställa frågan på "teliaiphoneblog.se" men att ställa den här kändes mer passande.Så till frågan.Efter utskickat av Sms'et i går till era "trogna kunder" med kommande iPhone 4 erbjudande. Undrar jag och säkert fler där ute vad vi "före detta trogna kunder" kan vänta oss, eller inte vänta oss? Vi som inte fick något Sms.Vad jag menar med "gamla trogna kunder" är oss som förra året fick erbjudandet att uppgradera till 3GS i form av att säga upp befintligt abonnemang och sen teckna nytt två årigt prata på abonnemang. Som jag förstod det var vi förra året "trogna kunder" som köpte iPhone 3G på eller runt lanseringsdagen och pga av detta fick vi på ett smidigt sätt möjligheten att kunna köpa nästkommande telefon.Men vad är vi i år?Jag vågar nog påstå att merparten av oss är trogna iPhone användare och kommer fortsätta med att vara just detta.Frågan är om ni kommer ge oss chansen att även förbli "trogna Telia kunder"?Tack för svar.(ber om ursäkt för att texten blir som i en fin klump. Försökt att stapla upp det, men slutresultatet blir ändå en fin klump. Vet inte varför)

Redigerad av Firre
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(ber om ursäkt för att texten blir som i en fin klump. Försökt att stapla upp det, men slutresultatet blir ändå en fin klump. Vet inte varför)

Bugg i forumet. Radera kakor brukar hjälpa. Finns en länk för det längst ner på sidan här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Kanske inte för till detta forum, men vill fråga samtliga operatörer om tvillingkort till mobila enheter, tex iPad.

Kan man få detta?

Vad kostar det i startavgift, och sedan i månadsavgift?

Är abb bundet, eller kan man säga upp det närsom?

För er som inte har denna tjänst (halebop), tvillingkort, för stunden, planeras detta inom kort??

 

Hej!

 

Du kan nu få mikrosim även till tvillingkort/extrakort hos Telia. Ett tvillingkort har en startavgift på 250 kr och kostar mellan 30-100 kr per månad. För de allra flesta abonnemang kostar tvillingkort 40 kr per månad.

Ett tvillingkort har ingen bindningstid.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du kan nu få mikrosim även till tvillingkort/extrakort hos Telia. Ett tvillingkort har en startavgift på 250 kr och kostar mellan 30-100 kr per månad. För de allra flesta abonnemang kostar tvillingkort 40 kr per månad.

Ett tvillingkort har ingen bindningstid.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

Stryper även ni hastigheten på datahastigheten (som Telenor enligt vissa ska göra)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

@Telia kundtjänstTänkte först ställa frågan på "teliaiphoneblog.se" men att ställa den här kändes mer passande.Så till frågan.Efter utskickat av Sms'et i går till era "trogna kunder" med kommande iPhone 4 erbjudande. Undrar jag och säkert fler där ute vad vi "före detta trogna kunder" kan vänta oss, eller inte vänta oss? Vi som inte fick något Sms.Vad jag menar med "gamla trogna kunder" är oss som förra året fick erbjudandet att uppgradera till 3GS i form av att säga upp befintligt abonnemang och sen teckna nytt två årigt prata på abonnemang. Som jag förstod det var vi förra året "trogna kunder" som köpte iPhone 3G på eller runt lanseringsdagen och pga av detta fick vi på ett smidigt sätt möjligheten att kunna köpa nästkommande telefon.Men vad är vi i år?Jag vågar nog påstå att merparten av oss är trogna iPhone användare och kommer fortsätta med att vara just detta.Frågan är om ni kommer ge oss chansen att även förbli "trogna Telia kunder"?Tack för svar.(ber om ursäkt för att texten blir som i en fin klump. Försökt att stapla upp det, men slutresultatet blir ändå en fin klump. Vet inte varför)

 

Hej!

 

Hur erbjudandet till våra trogna kunder ser ut kan jag inte gå in på just nu.

Erbjudandet går ut till våra iPhonekunder som under de senaste tre månaderna har varit aktiva med sina privata Teliaabonnemang. Det gäller både kunder som saknar bindningstid och kunder med bindningstider som går ut under 2010. Jag hoppas det svarar på din fråga :)

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Stryper även ni hastigheten på datahastigheten (som Telenor enligt vissa ska göra)?

 

Hej!

 

På alla våra mobila abonnemang har vi i dagsläget en datamängdsbegränsning. Om du använder mer data än vad som ingår i abonnemanget så sänks hastigheten. Om det till exempel ingår 10 GB i abonnemanget så gäller dessa 10 både för ditt huvudnummer och för extrakortet. Datamängden gäller per kalendermånad.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att aktivera en telia låst iphone med ett telia refill kort?

 

Det skall inte vara något problem.

Telia sim som Telia sim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall inte vara något problem.

Telia sim som Telia sim

Tack för svar

Jag har försökt nu men Itunes säger att jag måste sätta in kortet som kom med telefonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar

Jag har försökt nu men Itunes säger att jag måste sätta in kortet som kom med telefonen!

 

Det låter ju mindre bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

På alla våra mobila abonnemang har vi i dagsläget en datamängdsbegränsning. Om du använder mer data än vad som ingår i abonnemanget så sänks hastigheten. Om det till exempel ingår 10 GB i abonnemanget så gäller dessa 10 både för ditt huvudnummer och för extrakortet. Datamängden gäller per kalendermånad.

 

Okej, jag tänkte mer på om det var olika nedladdningshastigheter på huvud- respektive extrakortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia, ni är ena riktiga klåpare! Beställde hem ett mikrosim till min nya iphone för ca 2 veckor sedan med lovord att leveransen skulle ta 3-5 arbetsdagar. När dessa dagar gått så bestämmer jag mig för att ringa upp eran support för att kolla om kortet var på väg och fick svaret att allt var lugnt och att jag skulle ha det inom ett par dagar. När det sedan inte kom något kort så ringer jag upp en gång till, och efter att ha suttit i kö samt väntat i 15 min på att eran support skulle prata med sin egna support så får jag svaret "Nej, det har blivit något fel, det kommer inte alls!". Helt jävla otroligt! Då pratar jag med eran support och säger att jag vill beställa ett nytt och hon säger att det ska gå bra. Jag säger då att jag vill ha kortet till samma adress som jag beställde det till vilket Inte är min fakturaadress, er support svarar då att det inte går och även om de skulle ändra fakturaadressen så var det inte säkert att fabriken skulle vara med på ändringen och kortet skulle förmodligen komma till "fel" adress iaf. Jag frågar då om man kunde få det över disk i butik varpå hon svarar att det kan man, jag lägger på och beger mig till närmsta telia-butik. Väl där så möts jag av en tjurig tantjävel som fnyser att "Det har vi inte på lager, har inte haft på 2 månader", happ tänker jag och drar därifrån. Nu bestämmer jag mig för att ringa supporten igen och beställa det där jävla kortet. Jag får återigen vänta i över 20 minuter innan jag får svaret att de inte kunde lägga in en beställning till en leveransadress och att jag själv, skriftligt, måste byta min fakturaadress. Slänger på luren, svär och bestämmer mig för att klippa till kortet själv, vilket jag nu också gjort.

 

Telia, ni är fan sämst, erat bemötande i denna fråga har på alla plan varit undermåligt! Förhoppningsvis så slipper jag ringa eran support eller besöka någon av era butiker igen. För alla er som ska köpa den nya Iphonen; välj inte Telia, kunder är tydligen sekundärt hos dem.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia, ni är ena riktiga klåpare! Beställde hem ett mikrosim till min nya iphone för ca 2 veckor sedan med lovord att leveransen skulle ta 3-5 arbetsdagar. När dessa dagar gått så bestämmer jag mig för att ringa upp eran support för att kolla om kortet var på väg och fick svaret att allt var lugnt och att jag skulle ha det inom ett par dagar. När det sedan inte kom något kort så ringer jag upp en gång till, och efter att ha suttit i kö samt väntat i 15 min på att eran support skulle prata med sin egna support så får jag svaret "Nej, det har blivit något fel, det kommer inte alls!". Helt jävla otroligt! Då pratar jag med eran support och säger att jag vill beställa ett nytt och hon säger att det ska gå bra. Jag säger då att jag vill ha kortet till samma adress som jag beställde det till vilket Inte är min fakturaadress, er support svarar då att det inte går och även om de skulle ändra fakturaadressen så var det inte säkert att fabriken skulle vara med på ändringen och kortet skulle förmodligen komma till "fel" adress iaf. Jag frågar då om man kunde få det över disk i butik varpå hon svarar att det kan man, jag lägger på och beger mig till närmsta telia-butik. Väl där så möts jag av en tjurig tantjävel som fnyser att "Det har vi inte på lager, har inte haft på 2 månader", happ tänker jag och drar därifrån. Nu bestämmer jag mig för att ringa supporten igen och beställa det där jävla kortet. Jag får återigen vänta i över 20 minuter innan jag får svaret att de inte kunde lägga in en beställning till en leveransadress och att jag själv, skriftligt, måste byta min fakturaadress. Slänger på luren, svär och bestämmer mig för att klippa till kortet själv, vilket jag nu också gjort.

 

Telia, ni är fan sämst, erat bemötande i denna fråga har på alla plan varit undermåligt! Förhoppningsvis så slipper jag ringa eran support eller besöka någon av era butiker igen. För alla er som ska köpa den nya Iphonen; välj inte Telia, kunder är tydligen sekundärt hos dem.

 

MVH

 

Trist att det inte funkade. Jag ringde Telias kundtjänst, och 3 arbetsdagar senare hade jag kortet i brevlådan. I med det i min 3GS, och allt funkade. Iofs har jag samma bostadsadress som faktureringsadress, det är såklart möjligt att det var därför det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knappast ett microsim i en 3Gs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

knappast ett microsim i en 3Gs!

 

Dom levereras som en vanligt sim, sen trycker man ut micro simet ur det. Så länge du inte tryckt ut det går det alldeles utmärkt att ha i en 3GS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom levereras som en vanligt sim, sen trycker man ut micro simet ur det. Så länge du inte tryckt ut det går det alldeles utmärkt att ha i en 3GS

 

Precis! Det gäller att vara förberedd inför fyran... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...