Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

h

Redigerad av mactopen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I telefonen kan du se hur mycket data du har använt under Inställningar - Allmänt - Användning - Mobil nätverksdata. Tänk dock på att surf via Wifi även räknas in här. Du kan även smsa ordet datamängd till 4466 för besked.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

 

 

hej telia

när kommer ni göra så att man kan förhandsboka den nya iphonen 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Telia,

 

går det i dagsläget att få sitt gamla simkort utbytt till ett micro-simkort

 

Har idag Telia till vänner/mobilsurf extra+

 

Tacksam för snabt svar.

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

hej telia

när kommer ni göra så att man kan förhandsboka den nya iphonen 4

 

Hej!

 

Så fort vi har info om när nya iPhonen kommer säljas & om förhandsbokning så kommer vi släppa det via Twitter( Telia_service). Vi kommer även uppdatera Telia iPhone blog med den senaste informationen.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej Telia,

 

går det i dagsläget att få sitt gamla simkort utbytt till ett micro-simkort

 

Har idag Telia till vänner/mobilsurf extra+

 

Tacksam för snabt svar.

 

/E

 

Hej

 

Detta är något som Telia kan erbjuda.

Det enda man inte kan få micro-sim som f.n är som extrakort till ett befintligt abonnemang.

Kontakta 90200 och be att få utföra det bytet.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frolunda123

Hej Telia! Mitt abbonemang går ut i mars 2011, men kan jag förlänga abbonemanget och betala en summa för iPhone 4? Vet några dom ar kunnat göra det.

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Detta är något som Telia kan erbjuda.

Det enda man inte kan få micro-sim som f.n är som extrakort till ett befintligt abonnemang.

Kontakta 90200 och be att få utföra det bytet.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

 

 

Hej igen,

 

har nu varit i kontakt med eran kundtjänst (90200)

Och enligt dom så går det INTE !!

 

Vad är det som gäller egentligen??

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej igen,

 

har nu varit i kontakt med eran kundtjänst (90200)

Och enligt dom så går det INTE !!

 

Vad är det som gäller egentligen??

 

//E

 

Hej

 

DM-a mig så löser jag det åt dig.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frolunda123

Hej Telia! Mitt abbonemang går ut i mars 2011, men kan jag förlänga abbonemanget och betala en summa för iPhone 4? Vet några dom ar kunnat göra det.

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Postad (redigerade)

Hej Telia! Mitt abbonemang går ut i mars 2011, men kan jag förlänga abbonemanget och betala en summa för iPhone 4? Vet några dom ar kunnat göra det.

Tacksam för svar

 

Hej

 

När det kommer till vad som ska gälla för iPhone 4 så har tyvärr inte vi fått några som helst uppgifter ännu. Men håll koll på siterna som jag tipsade om tidigare så kommer det uppdateringar där om vad som gäller.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frolunda123

Okej men vi säger om jag skulle vilja ha 3gs, skulle jag endå kunna förläga ABB. Och lägga till en extra kostnad?

Men ska hålla utkik om det kommer några erbjudanden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frolunda123

Okej men vi säger om jag skulle vilja ha 3gs, skulle jag endå kunna förläga ABB. Och lägga till en extra kostnad?

Men ska hålla utkik om det kommer några erbjudanden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer Halebop ha något uppgraderingserbjudande för de som tecknade 2 års abonnemang vid 3GS-releasen?

 

Om inte, finns det då möjlighet att betala resten av abonnemanget direkt och kunna beställa nytt abonnemang tillsammans med iPhone 4 och behålla samma nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur många operatörer håller till här egentligen?!?

 

 

 

Mvh

Redigerad av sharkbait
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer Halebop ha något uppgraderingserbjudande för de som tecknade 2 års abonnemang vid 3GS-releasen?

 

Om inte, finns det då möjlighet att betala resten av abonnemanget direkt och kunna beställa nytt abonnemang tillsammans med iPhone 4 och behålla samma nummer?

 

Hej!

 

Lars heter jag och jobbar på Halebop.

 

Du kan inte betala av resterande bindningstid i en klumpsumma och sedan beställa ny telefon.

 

Tidigast när det är mindre än tre månader kvar av din nuvarande

bindningstid kan du förlänga abonnemanget med en ny telefon.

 

Om du hittar en ny telefon du vill ha under pågående bindningstid så kan du köpa den antingen med

kontantkort (med eller utan avbetalning) eller beställa ett till abonnemang med nytt nummer.

 

Vi har ingen information om eller när i sådant fall vi kommer börja sälja iPhone 4. Vi hoppas kunna ge mer information inom kort. Du får hålla lite utkik på sajten :).

 

Ha en trevlig dag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Lars heter jag och jobbar på Halebop.

 

Du kan inte betala av resterande bindningstid i en klumpsumma och sedan beställa ny telefon.

 

Tidigast när det är mindre än tre månader kvar av din nuvarande

bindningstid kan du förlänga abonnemanget med en ny telefon.

 

Om du hittar en ny telefon du vill ha under pågående bindningstid så kan du köpa den antingen med

kontantkort (med eller utan avbetalning) eller beställa ett till abonnemang med nytt nummer.

 

Vi har ingen information om eller när i sådant fall vi kommer börja sälja iPhone 4. Vi hoppas kunna ge mer information inom kort. Du får hålla lite utkik på sajten :).

 

Ha en trevlig dag !

 

Trist!

 

Då tjänar jag inget på att hålla mig kvar vid Halebop om jag köper iPhone 4 då, får väl se vad som blir billigast och låta det gamla abonnemanget ligga helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

DM-a mig så löser jag det åt dig.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

 

Har precis också varit i kontakt med eran kundtjänst. Hon nästan dumförklarade mig när jag frågade hur jag ska gå tillväga för att få ett micro-sim. Enligt henne existerar inget sådant kort. Det finns bara ett kort! Var hennes svar...

 

Hur gör jag? Kan du/ni hjälpa mig?

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lurifax

Har någon erfarenhet vad som händer om man vill avsluta sitt Comhemabbonemang helt och hållet. Får man fortfarande räkningar trots att man inte tecknat nytt avtal. Jag vet att man ringde och ville att jag förnyade/förlängde avtalet när det gick ut men jag gav inga besked så förmodligen har jag ett löpande tillsvidare konto.

Bra att veta.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis också varit i kontakt med eran kundtjänst. Hon nästan dumförklarade mig när jag frågade hur jag ska gå tillväga för att få ett micro-sim. Enligt henne existerar inget sådant kort. Det finns bara ett kort! Var hennes svar...

 

Hur gör jag? Kan du/ni hjälpa mig?

 

// Labbe

 

Hej,

 

ring till Teliabutiken på Kungsgatan 36 i Stockholm. Dom har microsim hemma. Jag gjorde detta nyss, och dom skickar mig ett microsim idag. Har det på måndag eller tisdag :ThumbsUp:

 

Ring inte till Telias kundtjänst, för dom vet absolut ingenting !!

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis också varit i kontakt med eran kundtjänst. Hon nästan dumförklarade mig när jag frågade hur jag ska gå tillväga för att få ett micro-sim. Enligt henne existerar inget sådant kort. Det finns bara ett kort! Var hennes svar...

 

Hur gör jag? Kan du/ni hjälpa mig?

 

// Labbe

 

Hej,

 

ring till Teliabutiken på Kungsgatan 36 i Stockholm. Dom har microsim hemma. Jag gjorde detta nyss, och dom skickar mig ett microsim idag. Har det på måndag eller tisdag :ThumbsUp:

 

Ring inte till Telias kundtjänst, för dom vet absolut ingenting !!

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

ring till Teliabutiken på Kungsgatan 36 i Stockholm. Dom har microsim hemma. Jag gjorde detta nyss, och dom skickar mig ett microsim idag. Har det på måndag eller tisdag :ThumbsUp:

 

Ring inte till Telias kundtjänst, för dom vet absolut ingenting !!

 

//E

 

Ne, ja märkte de. Försökte mig på att förklara vad de var för något, men insåg snabbt att de inte var lönt! =)

 

Tack för tipset. En kort fråga till. Hur fungerar de när man får ett nytt kort? Fungerar de gamla kortet tills man aktiverar microsim eller bestämmer Telia nytt "startdatum" och datum då de gamla kortet slutar fungera?

 

Tänkte skaffa microsim innan jag köper iPhone 4 så att allt är klart att använda när jag väl får telefonen i handen!

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Ska skaffa migg en Iphone 4 när den kommer nu i sommar.

vill ha ett bra abonnemang, en vilket??

 

# vill kunna surfa obegränsat utan att hastigheten sjunker efter viss datamängd.

 

# ringer ca 1 timme/dag + 5-10 sms/dag.

 

 

viktigast för mig är obegränsad surf, alltså ingen extra summa för att kunna bibehålla den höga hastigheten.

 

 

Telenor hade ett abonnemang för 699:-/mån

 

Telia har Telia surf extra + tror jag det hette.

 

 

nån som kan rekommendera nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Ska skaffa migg en Iphone 4 när den kommer nu i sommar.

vill ha ett bra abonnemang, en vilket??

 

# vill kunna surfa obegränsat utan att hastigheten sjunker efter viss datamängd.

 

# ringer ca 1 timme/dag + 5-10 sms/dag.

 

 

viktigast för mig är obegränsad surf, alltså ingen extra summa för att kunna bibehålla den höga hastigheten.

 

 

Telenor hade ett abonnemang för 699:-/mån

 

Telia har Telia surf extra + tror jag det hette.

 

 

nån som kan rekommendera nåt?

 

Jag kan rekommendera dig att vänta tills telefonen släpps och abonnemangen som finns tillgängliga släpps :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, är ny här på forumet och blev just idag en lycklig ägare till en iPhone 3GS wub.gif Köpte den på The Phone House med Halebop abonnemang. Nu är det så att jag tydligen kommer att få vänta 2-3 dagar på att mitt sim-kort ska komma hem med posten och sen vänta tills den 17 när mitt telefon nummer förs över från Tele 2 till Halebop. Och jag kan ju inte göra nått nu med min iPhone förutom att sitta och hitta på olika melodier på "knappsatsen" för nödnummer. oroligoledsen.gif

 

Finns det ingenting jag kan göra med den under denna outhärdligt långa väntan?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter man här med ett fullt fungerande microsim till sitt mobilabonnemang (Telia vänner/mobilsurf extra+,)

som Telias kundtjänst påstår ej går att få till denna sortens abonnemang. En utav tomtarna jag pratade med förra veckan påstod till och med att det ej går att ringa med detta microsimkort. Utan bara går att använda till datatrafik.

 

Verkar ju väldigt konstigt att allt funkar som det skall här nu då...

 

Vill sända ett stort tack till personalen på Teliabutiken på kungsgatan 36 i Sthlm (hoppas ngn av dom läser på detta forum).

 

//E

 

post-6219-1276534201,06_thumb.jpg

Redigerad av everlast
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...