Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag köpte min ursprungliga iPhone 3G i januari 2009. I mars 2010 fick jag den utbytt efter reklamation, ny telefon och nytt IMEI nr.

 

Min fråga är; Måste jag vänta 1 år från det att jag fick iPhone nr 2 för att låsa upp den eller räknas det från iPhone nr 1?

 

MVH

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej

 

Jag köpte min ursprungliga iPhone 3G i januari 2009. I mars 2010 fick jag den utbytt efter reklamation, ny telefon och nytt IMEI nr.

 

Min fråga är; Måste jag vänta 1 år från det att jag fick iPhone nr 2 för att låsa upp den eller räknas det från iPhone nr 1?

 

MVH

 

Jonas

 

Jag vågar inte ge ett definitivt svar då jag inte jobbar i butikerna som sköter upplåsningen. Av din beskrivning skulle jag dock personligen säga att det är första försäljningsdagen (januari 2009) som gäller. Ta kontakt med någon av våra butiker så kan dom ge dig ett korrekt svar och även hjälpa dig med upplåsningen.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skulle bara vilja försäkra mig om en sak.

 

Kommer jag att kunna använda mitt microsimkort (iPhone 4 alltså) med min iPad? Och kunna surfa på erat 3G-nät alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag köpte min ursprungliga iPhone 3G i januari 2009. I mars 2010 fick jag den utbytt efter reklamation, ny telefon och nytt IMEI nr.

 

Min fråga är; Måste jag vänta 1 år från det att jag fick iPhone nr 2 för att låsa upp den eller räknas det från iPhone nr 1?

 

MVH

 

Jonas

Telefonen är låst 12 mån från inköp, så givetvis ska det räknas från inköpsdatum...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Skulle bara vilja försäkra mig om en sak.

 

Kommer jag att kunna använda mitt microsimkort (iPhone 4 alltså) med min iPad? Och kunna surfa på erat 3G-nät alltså.

 

Många av våra kunder väljer idag att teckna tjänsten Extrakort till sitt befintliga abonnemang för att på så sätt få ett extra simkort som använder samma datamängd som ingår i ditt abonnemang, men du kan givetvis också välja att flytta simkortet från din iPhone4 till din iPad om du föredrar det.

 

För att kunna surfa över mobilnätet på iPaden så måste du se till att vår APN (online.telia.se) är angiven i iPadens inställningar för mobildata när du satt i simkortet.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tecknar Telia Max 25. Får man ringa för hela månadsbrloppet?

 

Mvh

Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Om man tecknar Telia Max 25. Får man ringa för hela månadsbrloppet?

 

Mvh

Richard

 

Våra abonnemangsavgifter är en fast kostnad och månadsavgiften går inte att nyttja för samtal eller annan trafik. Det alternativ vi erbjuder i dagsläget som fungerar som du beskriver är abonnemanget Full Koll som är ett mellanting mellan ett kontantkort och ett abonnemang. Fullständig information om våra abonnemang hittar du enklast genom att besöka vår hemsida.

 

Jag hoppas att vi får se dig som framtida Telia-kund! :)

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

 

 

 

Efter 3 dagar av febrilt arbete så får jag inte min iphone att fungera och då detta sägs vara det bästa iphone forumet frågar jag er.

 

Jag tar allt från start:

 

Köpte en iphone 4 16 gb ifrån danmark som var låst till telenor.

Efter att konstaterat att det inte går med svenskt telenor i danskt så ringde jag danmarkskundtjänst och fick min mobil upplåst via itunes. Värt att nämna är att mitt svenska telenor abonnemang har jag haft i en iphone 3g i 1.5 år.

 

Jag beställde hem ett micro sim. När jag fått upp "grattis din iphone är nu upplåst" via itunes trodde jag att det var löst. Jag sätter i mitt micro sim och får ingen täckning det står alltså "ingen service" Ringt kundtjänst då de sa att det skulle lösa sig men efter 9 timmar fungerade det ej. Startar jag om mobilen står det "Avvaktar aktivering detta kan ta en stund".

 

 

Detta har jag gjort.

Ställt in nätverksinställningar rätt via telenor

aktiverat sim

återställt telefonen som ny iphone

väntat 9 timmar.

 

 

 

Hjälp mig snabbt. MVH victor

 

Tacksam för alla hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hem min iPhone igår, riktigt nöjd.

 

Men har en fråga. Jag fick med Spotify Premium i ett år, fast jag betalade redan för premium innan jag köpte mobilen och jag kan uppenbarligen inte lägga till premium i ett år från Telia på mitt gamla account där jag redan har premium och måste därför vänta tills 12 december (då mitt premium går ut)

 

Därför undrar jag, är premium-erbjudandet kopplat till min telefon så länge som jag inte utnyttjar det (lägger över det till ett konto) eller har erbjudandet ett "utgångsdatum" då den automatiskt försvinner ifall jag inte har använt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Fick hem min iPhone igår, riktigt nöjd.

 

Men har en fråga. Jag fick med Spotify Premium i ett år, fast jag betalade redan för premium innan jag köpte mobilen och jag kan uppenbarligen inte lägga till premium i ett år från Telia på mitt gamla account där jag redan har premium och måste därför vänta tills 12 december (då mitt premium går ut)

 

Därför undrar jag, är premium-erbjudandet kopplat till min telefon så länge som jag inte utnyttjar det (lägger över det till ett konto) eller har erbjudandet ett "utgångsdatum" då den automatiskt försvinner ifall jag inte har använt det?

 

Betalar du för Spotify genom din mobilräkning från oss på Telia eller "på sidan om" med ditt kontokort?

 

Om du redan hade Spotify på ditt mobilabonnemang så ska dina kostnadsfria 12 månader automatiskt gå igång. Har du redan betalat in ordinarie kostnad för kommande månad(er) så ska de pengarna automatiskt återbetalas vid nästa fakturatillfälle. Om du vill att vi dubbelkollar detta så får du gärna ta kontakt med oss per mail genom att fylla i formuläret som du hittar på http://webbguide.tel...sp?class=privat .

 

Om du har Spotify Premium via någon annan betalningslösning i dagsläget så kan du efter 12e december (då det blir ett Free-konto) koppla det till ditt mobilabonnemang på www.telia.se/aktiveraspotify . Då kopplas det till din kostnadsfria period.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Butiken skickar en beställning till Apple på operatörsupplåsningen av din iPhone. Efter några dagar kommer det att dyka upp en uppdatering i iTunes som du måste godkänna för att telefonen ska bli upplåst.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

Vid upplåsning av mina två senaste iPhones så har det aldrig dykt upp någon uppdateringförfrågan i iTunes. För min första iPhone var det så.

För de två senaste ringde jag Telia, då uppdateringserbjudandet enligt din beskrivning aldrig dök upp. Efter att ha kopplat till och från flera gånger gjorde jag en återställning, och först efter denna kom en bekräftelse på att de var upplåsta. Alltså aldrig något krav på godkännande eller att upplåsningen nu var tillgänglig.

Alltså verkar det som om iTunes är ändrat så att det inte inte längre visar att det finns en upplåsning som varande en uppdatering.

(Är det bara mig det drabbat, eller fler?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betalar du för Spotify genom din mobilräkning från oss på Telia eller "på sidan om" med ditt kontokort?

 

Om du redan hade Spotify på ditt mobilabonnemang så ska dina kostnadsfria 12 månader automatiskt gå igång. Har du redan betalat in ordinarie kostnad för kommande månad(er) så ska de pengarna automatiskt återbetalas vid nästa fakturatillfälle. Om du vill att vi dubbelkollar detta så får du gärna ta kontakt med oss per mail genom att fylla i formuläret som du hittar på http://webbguide.tel...sp?class=privat .

 

Om du har Spotify Premium via någon annan betalningslösning i dagsläget så kan du efter 12e december (då det blir ett Free-konto) koppla det till ditt mobilabonnemang på www.telia.se/aktiveraspotify . Då kopplas det till din kostnadsfria period.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Det blev lite luddigt det jag skrev, my bad!

 

Jag köpte iPhonen med erat Spotify Premium erbjudande i ett helt år.

Men eftersom mitt premium som jag ägde sedan tidigare inte går ut förrän den 12 december undrar jag ifall detta erbjudande (som jag fått från er) har ett utgångsdatum, eftersom jag inte kan kombinera ett premium konto och sedan lägga till 12 månader på det - utan måste vänta tills mitt nuvarande går ut för att byta upp mig till det jag har fått från er.

 

Med andra ord, jag är rädd att erbjudandet "går ut" och att jag sedan inte kan aktivera det jag fått från er (premium i ett år) när det väl blir den 12 december.

 

Vill gärna veta, för annars måste jag registrera ett nytt konto för att kunna utnyttja dessa 12 månader av gratis premium - om erbjudandet tar slut innan den 12 december dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Det blev lite luddigt det jag skrev, my bad!

 

Jag köpte iPhonen med erat Spotify Premium erbjudande i ett helt år.

Men eftersom mitt premium som jag ägde sedan tidigare inte går ut förrän den 12 december undrar jag ifall detta erbjudande (som jag fått från er) har ett utgångsdatum, eftersom jag inte kan kombinera ett premium konto och sedan lägga till 12 månader på det - utan måste vänta tills mitt nuvarande går ut för att byta upp mig till det jag har fått från er.

 

Med andra ord, jag är rädd att erbjudandet "går ut" och att jag sedan inte kan aktivera det jag fått från er (premium i ett år) när det väl blir den 12 december.

 

Vill gärna veta, för annars måste jag registrera ett nytt konto för att kunna utnyttja dessa 12 månader av gratis premium - om erbjudandet tar slut innan den 12 december dvs.

Kampanjen som gör Spotify aktiv ligger aktiv på ditt abonnemang under 12 månader från du gjorde din beställning - oavsett om du har Spotify aktiverat genom oss eller inte.

 

När din nuvarande Premium-prenumeration löper ut så gör du som jag skrev i förra svaret; surfa in på http://www.telia.se/aktiveraspotify . Ditt konto som då bör ha gjorts om till ett Free-konto uppgraderar du till Spotify Premium genom att skriva in ditt mobilnummer. Detta gör att du börjar betala för ditt Spotify genom Telia, men eftersom du har kampanjen med 12 kostnadsfria månader så försvinner månadsavgiften så länge som din kampanj är giltig.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fråga till Telia:

 

Jag la en beställning igår, 14/12, på förlängt abonnemang hos Telia tillsammans med en iPhone 4 32 gb. Jag blev garanterad leverans INNAN jul (2011), förhoppningsvis tom under denna vecka. Idag får jag höra att iPhone 4 har 6-8 veckors leveranstid. Vad händer med min beställning och hur fungerar era säljare när de garanterar en sån sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia:

 

Jag la en beställning igår, 14/12, på förlängt abonnemang hos Telia tillsammans med en iPhone 4 32 gb. Jag blev garanterad leverans INNAN jul (2011), förhoppningsvis tom under denna vecka. Idag får jag höra att iPhone 4 har 6-8 veckors leveranstid. Vad händer med min beställning och hur fungerar era säljare när de garanterar en sån sak?

Om den kommer inom 6-8 veckor är det ju låååångt INNAN julen 2011 :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia:

 

Jag la en beställning igår, 14/12, på förlängt abonnemang hos Telia tillsammans med en iPhone 4 32 gb. Jag blev garanterad leverans INNAN jul (2011), förhoppningsvis tom under denna vecka. Idag får jag höra att iPhone 4 har 6-8 veckors leveranstid. Vad händer med min beställning och hur fungerar era säljare när de garanterar en sån sak?

 

Säker på att det gällde båda versionerna (16 & 32)? Jag beställde min 32:a för ca 2 veckor sen, fick den efter 3 arbetsdagar. Men på 16gb-versionen så gällde det 4-6 veckor leveranstid.

 

Så kolla det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, 16 var slut men 32 hade de många av på lager så den skulle skickas. Men enligt samtal med Telia idag så kan jag kanske vara en av de sista som går med i denna leverans. 30 min efter min beställning var det slut så vi får se nästa vecka. Är inte kul att sitta med en gammal SonyEricsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Ja, 16 var slut men 32 hade de många av på lager så den skulle skickas. Men enligt samtal med Telia idag så kan jag kanske vara en av de sista som går med i denna leverans. 30 min efter min beställning var det slut så vi får se nästa vecka. Är inte kul att sitta med en gammal SonyEricsson.

 

Enligt senaste informationen från vår varusupport idag ska iPhone 4 32GB-beställningar som lades i kö (en beställning läggs i kö 1-2 dagar efter inkommet kontrakt) till och med 15/12 ha fått eller får leverans i dagarna. Ta kontakt med oss på kundservice igen så kan vi kontrollera med varusupporten om din beställning hunnits med. Om du har möjlighet att ta dig till en av Telias butiker så kan det hända att de har telefoner i lager. I sådana fall kan du göra en ny beställning direkt i butiken - din första beställning förfaller då per automatik om du binder upp dig på annat håll.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tusan laddar man sitt mobila HUAWEI bredbandmodem hos Swedbank, var hittar jag "mobilnumret" som efterfrågas

 

Finns ju bara ett 20-siffrigt nummer på SIM-kortet, och det går ju inte att använda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hur tusan laddar man sitt mobila HUAWEI bredbandmodem hos Swedbank, var hittar jag "mobilnumret" som efterfrågas

 

Finns ju bara ett 20-siffrigt nummer på SIM-kortet, och det går ju inte att använda

 

På det större plastkort som ditt simkort satt fast i vid leverans så står mobilnumret angivet. Om du inte har kvar ditt startpaket så kan du ta kontakt med kundservice på telefon 90200 så tar vi fram vilket mobilnummer som ditt kort är tilldelat.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej varför är iphone 4 slut i alla butiker som säljer den låst till Telia utan abonnemang?

På grund av en global komponentbrist så har Apple problem att leverera den kvantitet telefoner som efterfrågas. Leveransdatum till Telia och våra återförsäljare är på grund av detta svårt att säga exakt, men de flesta butiker brukar erbjuda möjlighet att boka en telefon ur deras kommande leveranser.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qwerty123123

har en iphone som jag har köpt ifrån halebop, högst uppe i vänstra hörnet står det bara "ingen service" har haft telefonen i ca 7-8 timmar och det står fortfarande så.. någon idé på vad jag ska göra?.. börjar bli riktigt irriterad på halebops värdelösa service..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MrDamienGallagher

Hej,

 

Funderar på att köpa Iphone 4 med antingen Tele2 eller Telia. Jag undrar om ni har något besked alls om leveranstiden för Telia. Hos Tele2 är det 4-6 veckor via mecenat. Något besked har ni väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Funderar på att köpa Iphone 4 med antingen Tele2 eller Telia. Jag undrar om ni har något besked alls om leveranstiden för Telia. Hos Tele2 är det 4-6 veckor via mecenat. Något besked har ni väl?

 

det var samma väntetid hos telia och på elgiganten sist jag frågade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...