Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Telia Kundservice
Det låter intressant, har precis suttit ett par timmar och letat efter bra och billiga navig. apps. Hur är det med kostnaden för den applikationen? (Priserna finns i applikationens information, observera att det är specialpriser fram till 30 april) Får man sparade kartor i mobilen (nej, ny sökning varje gång) lr går det åt data varefter man navigerar, precis som i apples maps app? (Ja det stämmer; men datatrafikkostnaden ingår i abonnemanget)

 

Jag beställde för några dagar sedan utportering från Tele2 till Telia samt en iPhone 3gs 32gb. Jag valde abonemanget Telia Mobil Prata på Surf Alltid. Detta abonemang ger 0,5 fria gb i månaden om jag har fattat det rätt? Efter att ha surfat runt och läst en hel del om just abonnemang för iPhone så börjar jag tvivla på om 0,5gb verkligen kommer vara nog. Eftersom jag inte fått telefonen så kan jag inte uppskatta det heller. Jag tror dock att jag kommer vara en flitig användare på 3g linjen.

 

Är det möjligt att byta upp till 5gb utan hinder, eller blir det nån förhöjd månadskostnad på mobilen? (Prata på surf är ett eget abonnemang med inkluderad surftjänst som inte går att byta ut) Och hur kan man kombinera alla de olika abonnemangen hos telia? (Abonnemangen, dvs prata på, till vänner, storpratare, går inte att kombinera men man kan komplettera med tilläggstjänster som till exempel Sms till alla, mobil familj mm.)

 

Mvh

 

 

Insåg precis att jag missat alla special-surfabonnemangen när jag beställde :S. Mobil prata på surf Alltid är ju inte vad jag behöver för jag samtalar ju knappt via tele, det är sms som gäller.

Jag hoppas innerligt att jag kan byta nu, men jag har ju inte påbörjat tjänsten än så det ska väl inte vara några problem? (Här gäller distansköplagen, dvs om det är beställt på internet eller via telefon med kundtjänst så har du alltid 14 dagars ångerrätt) Jag tror att jag vill ha Telia mobil iSurf. Kan jag inte kombinera Telia mobil iSurf + Telia mobil max 25?! det skulle vara en perfekt början. (Man kan inte kombinera olika abonnemang men att teckna max 25 med en tilläggstjänst för surf, exempelvis Mobilsurf alltid går bra)

 

Mvh

 

 

Jag ringde idag och beställde ett annat abonnemang. Det blev Mobil prata på + mobilsurf extra. 399 kr i månaden + engångsavgift på 195 kr. (Hoppas att du blir nöjd och välkommen till Telia)

 

http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...iphone_3gs.page

 

Jag uppmärksammade att ni i länken ovan ( under fliken abonnemang ) fortfarande har ett gammalt erbjudande som inte gäller längre. Kan vara bra att plocka bort det =) (Vi ska titta på detta)

Mvh

 

(Mina svar)

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med anv.namn / lösenord för homerun

 

Min iPhone 3GS kommer aldrig ihåg anv.namn och lösen när jag kommer till en surfzson. Dessutom finns det ofta flera olika att välja på (homerun, surfzon m.fl).

 

Finns det något jag kan göra för att min iPhone ska komma ihåg det? Finns det något ni på Telia kan göra för att den ska komma ihåg det?

 

Tack på förhand!

 

/ Esping

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Problem med anv.namn / lösenord för homerun

 

Min iPhone 3GS kommer aldrig ihåg anv.namn och lösen när jag kommer till en surfzson. Dessutom finns det ofta flera olika att välja på (homerun, surfzon m.fl).

 

Finns det något jag kan göra för att min iPhone ska komma ihåg det? Finns det något ni på Telia kan göra för att den ska komma ihåg det?

 

Tack på förhand!

 

/ Esping

 

Hej

 

Normalt ska iPhone komma ihåg lösenord på alla sidor.

Det är en funktion som kom i och med lanseringen av 3.0 programvaran.

Det har inte något med homerun sidan att göra utan med telefonen.

Kontrollera inställningen under Inställningar-->Safari-->Autofyll så att du har allting påslaget.

Annars kan du alltid prova med en återställning av din iPhone.

Telia kan inte göra ngt åt sidan så att iPhone kommer ihåg lösenordet, tyvärr.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Telia Kundservice

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.

 

Jag skulle vilja att du som är aktiva på detta forum svarar på en liten undersökning som du hittar på denna länk:

Kund undersökning från Telia.

 

Tacksam för era svar.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

Tja. en fråga till halebop. Det va en tråd här i forumet en vecka sen där ni fick frågan om internet delning. Trådstartaren fick samma svar som när iphone 3gs komm att ni jobbade på det. Det jag undrar är om ni har nån närmare status hur det går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja. en fråga till halebop. Det va en tråd här i forumet en vecka sen där ni fick frågan om internet delning. Trådstartaren fick samma svar som när iphone 3gs komm att ni jobbade på det. Det jag undrar är om ni har nån närmare status hur det går?

 

Hej

 

Nej, tyvärr är vi inte något närmare än för några veckor sen, det går riktigt segt på den fronten :(

Just nu ser det inte ut att komma någon lösning inom kort. Så fort vi får reda på någonting så kommer vi att meddela ut detta till våra kunder.

 

Mvh

Linnea, Halebop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej

 

Nej, tyvärr är vi inte något närmare än för några veckor sen, det går riktigt segt på den fronten :(

Just nu ser det inte ut att komma någon lösning inom kort. Så fort vi får reda på någonting så kommer vi att meddela ut detta till våra kunder.

 

Mvh

Linnea, Halebop

Helt seriöst, vad har ni för människor som försöker att "ta fram" internet delning? 12åriga killar eller pensionärer?

Det skall väl inte vara så j***a svårt att kunna ta fram en lösning för detta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst, vad har ni för människor som försöker att "ta fram" internet delning? 12åriga killar eller pensionärer?

Det skall väl inte vara så j***a svårt att kunna ta fram en lösning för detta....

 

Men du verkar ju som en bright kille, varför inte göra ett försök du att ta fram inställningarna. Vem vet, det kanske finns pengar att tjäna :)

Var lite konstruktiv istället för kritisk. Det finna andra forum för kritiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst, vad har ni för människor som försöker att "ta fram" internet delning? 12åriga killar eller pensionärer?

Det skall väl inte vara så j***a svårt att kunna ta fram en lösning för detta....

 

Hej!

 

Lars heter jag och jobbar på Halebop.

 

En lösning på internetdelning är beställd. Vi kan däremot inte säga när det kommer börja fungera.

Men vi hoppas att det är inom kort :).

 

När det gäller en teknisk lösning på problemet så är det nog inte så svårt. Däremot så är det nog mycket annat runt omkring lösningen som tar tid.

 

Ha en trevlig dag !

 

Mvh Lars

Halebop

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Men du verkar ju som en bright kille, varför inte göra ett försök du att ta fram inställningarna. Vem vet, det kanske finns pengar att tjäna :)

Var lite konstruktiv istället för kritisk. Det finna andra forum för kritiker.

Försöka skulle jag kunna göra men kan garantera att jag inte skulle lyckas. Varför? Jo du förstår jag arbetar inte med detta. Att ta fram olika inställningar för att kunna fixa sådana här "problem".

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag ska köpa iphone. Och jag måste få veta vilket abbonemang jag ska ta. Finns så jäkla mycket att välja på.. vet inte vad, kan någon hjälpa mig?

 

Till att börja med vill jag inte ha telia, har enbart dåliga erfarenheter av telia.

 

-Jag vill ha obegränsad surf

-Jag ringer och smsar normalmycket

-Jag vill ha allting relativt billigt

-Jag vill inte ha några dolda avgifter, kostar det 199 i månaden ska det göra det också, inga tilläggsavgifter eller sånt! Jag vill veta vad det ska kosta

-Spelar ingen roll hur lång tid jag binder mig.

 

 

3 eller Telenor? Vilka erbjudanden är bäst?

 

 

snälla hjälp mig! :(¨

 

/MBP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag bara har positiva erfarenheter av Telia så är mitt råd att välja dom igen.

 

Sen kan man ju fråga sig vad u menar med:

-Jag vill ha obegränsad surf

-Jag ringer och smsar normalmycket

-Jag vill ha allting relativt billigt

 

Med sådan otydllighet lär du inte kunna få några svar. Vad som är normalt och billigt för dig gäller ju bara för dig.

 

Säg i stället vad det får kosta, hur mycket du surfar, ringer och SMS:ar.

 

Och sista noteringen, obegränsad bindningstid, varför tar du in den? Det är alltid billigare och förmånligare att ta så lång bindningstid som möjligt. (Undantaget då om konkurrenterna under bindningstiden hittar på något ännu bättre.)

 

Så. ställ dina frågor så att det finns möjligheter att ge svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag bara har positiva erfarenheter av Telia så är mitt råd att välja dom igen.

 

Sen kan man ju fråga sig vad u menar med:

-Jag vill ha obegränsad surf

-Jag ringer och smsar normalmycket

-Jag vill ha allting relativt billigt

 

Med sådan otydllighet lär du inte kunna få några svar. Vad som är normalt och billigt för dig gäller ju bara för dig.

 

Säg i stället vad det får kosta, hur mycket du surfar, ringer och SMS:ar.

 

Och sista noteringen, obegränsad bindningstid, varför tar du in den? Det är alltid billigare och förmånligare att ta så lång bindningstid som möjligt. (Undantaget då om konkurrenterna under bindningstiden hittar på något ännu bättre.)

 

Så. ställ dina frågor så att det finns möjligheter att ge svar.

 

Oj, Ursäkta om jag var otydlig.

 

-Jag vill kunna surfa obegränsat för EN avgift, alltså inte mb-taxa eller timmes-taxa. förstår du?

-Hur mycket är normalmycket? 30 sms per dag och 20 minuter samtal per dag? jag vet inte riktigt. inte mer än vanligt och inte mindre heller..

-Så billigt som möjligt som man kan få?

 

Vad säger du?

Vilket av de tre operatörerna har bäst erbjudanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, Ursäkta om jag var otydlig.

 

-Jag vill kunna surfa obegränsat för EN avgift, alltså inte mb-taxa eller timmes-taxa. förstår du?

-Hur mycket är normalmycket? 30 sms per dag och 20 minuter samtal per dag? jag vet inte riktigt. inte mer än vanligt och inte mindre heller..

-Så billigt som möjligt som man kan få?

 

Vad säger du?

Vilket av de tre operatörerna har bäst erbjudanden?

 

Jag hade ungefär dina krav då jag för 3 veckor sedan köpte en iPhone, genom Tre.

Först och främst så lönar det sig med SMS-paket om du skickar mer än 5 SMS/dag. En stark fördel hos Tre jämfört med Telenor är att du kan använda potten att betala SMS-paket med. Jag betalar 399:-/mån, varav 99:- går till SMS-paket och resterande 300:- får jag ringa för. Hos Tre är dessutom mobilen (mycket) billigare, jag betalar 49:-/mån för telefonen vilket jag tog som engångsavgift á 1176:- på första fakturan, jämfört med Telenors 3600:-.

 

1176:- i startavgift "för mobilen", 99:- för fritt SMSande, 300:- att ringa för och 5GB data är en deal jag är väldigt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Postad (redigerade)

Såg den här tråden om/till Telia alldeles nyss: http://forum.macworl...0entry1272786 Jag har samma problem, också sen igår, och vill väldigt gärna veta vad som hänt.

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Halloj!

Om Telia tittar in här igen, vore det intressant om de hade något att säga i den här tråden: http://forum.macworl...trakort-varning

 

Hej

 

Vi håller ett öga på detta med, så fort vi får ny information i detta ämne så kommer ni att få reda på det.

För närvarande så är det som står på vår hemsida angående Micro-sim som gäller.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Såg den här tråden om/till Telia alldeles nyss: http://forum.macworl...0entry1272786 Jag har samma problem, också sen igår, och vill väldigt gärna veta vad som hänt.

 

Hej

 

Telia har, enligt information som jag har fått, inte ändrat på något som kan orsaka detta fel.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när nya iPhone kommer (vilket vi nästan kan garantera till 100%) så tänkte jag köpa denne med ett abb från eventuellt Telenor eller Telia.

 

Vad jag vill ha:

Obegränsad/Hög Trafik av surf

Fast pris för 3/5000 SMS

Bra nät i Borås.

Ringer även till viss del

 

Så, vad kan ni erbjuda för något? Kommer ni köra med era fattiga iSurf ab. när ni lanserar den nya eller kommer ni köra med Telia Max 25 eller dyl?

 

Sen vill jag även veta vad för fördelar jag har att köra företag istället för privatab.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar över hur ni behandlar reklamationsärenden när felet inte påverkar prestandan på telefonen, utan snarare användarupplevelsen. I mitt fall är det så att jag har en iPhone 3G (köpt från Telia, vars garanti gick ut i vintras) som börjat ta in damm innanför displayen. Detta har lett till att en 2-3mm i diameter dammklump lagt sig strategiskt mitt på displayen vilket stör mig något enormt. Förutom dammklumpen finns där även lite små dammkorn och hårstrån i telefonens nederkant.

 

Går det att reklamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag undrar över hur ni behandlar reklamationsärenden när felet inte påverkar prestandan på telefonen, utan snarare användarupplevelsen. I mitt fall är det så att jag har en iPhone 3G (köpt från Telia, vars garanti gick ut i vintras) som börjat ta in damm innanför displayen. Detta har lett till att en 2-3mm i diameter dammklump lagt sig strategiskt mitt på displayen vilket stör mig något enormt. Förutom dammklumpen finns där även lite små dammkorn och hårstrån i telefonens nederkant.

 

Går det att reklamera?

 

 

Hej!

 

Garantin är ju på 12 månader så om felet har uppkommit efter denna tid så gäller garantin normalt inte. Efter dessa 12 månader är det upp till dig som kund att bevisa att felet är ett ursprungsfel.

 

Man kan alltid reklamera en produkt man köpt, så du kan om du vill lämna in telefonen till en Telia-butik för reklamation. Då skickas telefonen till Anovo för bedömning. Sedan tas ett beslut om reklamationen godkänns eller inte. Jag rekommenderar att du tar kontakt med din närmsta Telia-butik då de har störst erfarenhet av reklamation och service av iPhone.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
frolunda123

Jag har ett Abbonemang som slutar i mars 2011(3G)

Om den nya 4G kommer ut som det stått på nätet i sommar skulle jag gärna vilja köpa den, kan jag bryta abbonemanget jag har nu och skapa ett nytt eller måste jag vänta tills mars 2011 för att bryta det, Eller kan jag betala en summa för telefonen och förlänga mitt abbonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

good fucking evening

Jag har ett Abbonemang som slutar i mars 2011(3G)

Om den nya 4G kommer ut som det stått på nätet i sommar skulle jag gärna vilja köpa den, kan jag bryta abbonemanget jag har nu och skapa ett nytt eller måste jag vänta tills mars 2011 för att bryta det, Eller kan jag betala en summa för telefonen och förlänga mitt abbonemang?

 

 

du kommer få betala en avgift for att att bryta abbonemanget, den kommer vara lite storre en vanligt da du band upp den med en iphone. du får se om det ar vart att bryta och teckna nytt abb med 4G an att køpa den løst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga till Telia:

 

Jag har ett iPhone-abb hos er och jag får ladda ner 1GB per månad innan det börjar kosta (9:- per dag?), men hur ser jag hur mycket trafik jag utnyttjat för månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Postad (redigerade)

I telefonen kan du se hur mycket data du har använt under Inställningar - Allmänt - Användning - Mobil nätverksdata. Tänk dock på att surf via Wifi även räknas in här. Du kan även smsa ordet datamängd till 4466 för besked.

 

Med vänliga hälsningar

Susanne Boström

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...