Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga Operatörerna!


sebbri
 Share

Rekommendera Poster

Jag undrar om de är möjligt att köpa en Iphone 4a löst(med kontantkort) från telia sedan stoppa i ett halebop simkort. sedan till halebop är de möjligt köpa en Iphone 4a löst av er som telia har det? //mvh KLAIN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Jag undrar om de är möjligt att köpa en Iphone 4a löst(med kontantkort) från telia sedan stoppa i ett halebop simkort. sedan till halebop är de möjligt köpa en Iphone 4a löst av er som telia har det? //mvh KLAIN

 

Hej

 

Tyvärr så kan man inte köpa en iPhone 4 från Telia för att sätta in ett Halebop kort då telefonen är låst till Telia.

Lämnar frågan vidare till Halebop och hoppas att dom kan svara på din andra fråga som var riktad till dom.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tyvärr erbjuder halebop inte iPhone 4 kontant till en början. Vi jobbar på att kunna erbjuda detta när efterfrågan har lugnat sig.

 

Redan bundna kunder kan binda upp sig på nytt när 3 månader återstår av bindningstiden. Det finns även möjlighet bryta sin befintliga bindningstid hos Halebop och direkt betala av återstående (bundna) månadernas pristillägg och månadsavgift. Avgiften läggs på nästa faktura. Administrationsavgift på 250kr tillkommer om man vill bryta bindningen. Återkom om du vill att vi räknar ut vad det skulle kosta för dig.

 

Mvh Sandra

Halebop support

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en iPhone 4 med Telia Prata På för några veckor sedan. Igår fick jag ett ordernummer och idag ett simkort. Problemet är dock att jag fick ett vanligt simkort och inte ett microsim som funkar till iPhone 4. Hur tänkte ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kort från Telia är väl numer både Microkort och Microsim, man trycker ut den storlek man vill ha, alltså det går att trycka ut direkt på kortet så det blir ett Microsim.

Redigerad av stefannorr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kort från Telia är väl numer både Microkort och Microsim, man trycker ut den storlek man vill ha, alltså det går att trycka ut direkt på kortet så det blir ett Microsim.

 

Hmm, är det verkligen så? För på det kortet jag fick går det i alla fall inte att trycka ut det till någon mindre storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga angående mobilsurfen hos Telia. Får man bara fri tillgång till telia:s surfzoner om man beställer med mobilsurf extra? Eller får man även det med mobilsurf? För funderar att beställa en iphone 4 med Telia Max 25 via CSN och med Telia Max 25 går det ju bara få mobilsurf och inte mobilsurf extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om de är möjligt att köpa en Iphone 4a löst(med kontantkort) från telia sedan stoppa i ett halebop simkort. sedan till halebop är de möjligt köpa en Iphone 4a löst av er som telia har det? //mvh KLAIN

 

Nu blev jag mycket orolig! Jag var nere på telia i förra veckan och frågade precis samma sak. Han i butiken tvekade inte en sekund när han sa att det skulle fungerar. Så jag beställde en för 6400 kr och sitter nu och väntar på telefonen. Känner mig nästan lurad för han verkade säker på sin sak.

Vaför skulle det inte fungera? I vanliga fall är det ju inga problem att växla mellan Halbop och Telia simkorten är det någon ny "spärr" på iphone 4?

Redigerad av Lanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till telia:

 

hur kan man få reda på hur lång tid det tar tills luren kommer, förutom www.telia.se/leverans.

kan man hitta någon stans vilket order nummer som är nästa på tur. är alla order nummer slumpade eller är de i ordning,

 

tack för er tid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till telia:

 

hur kan man få reda på hur lång tid det tar tills luren kommer, förutom www.telia.se/leverans.

kan man hitta någon stans vilket order nummer som är nästa på tur. är alla order nummer slumpade eller är de i ordning,

 

tack för er tid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Telia

 

Jag har en iPhone 4som jag beställt med Telia Max 25 och spotifypremium. Men hur får jag del av erbjudandet då det ska kosta 29:-/månad i stället för 99:-/månad fram till jul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag mycket orolig! Jag var nere på telia i förra veckan och frågade precis samma sak. Han i butiken tvekade inte en sekund när han sa att det skulle fungerar. Så jag beställde en för 6400 kr och sitter nu och väntar på telefonen. Känner mig nästan lurad för han verkade säker på sin sak.

Vaför skulle det inte fungera? I vanliga fall är det ju inga problem att växla mellan Halbop och Telia simkorten är det någon ny "spärr" på iphone 4?

 

 

Lanne kan inte du skriva här när du fått den, då du vet att de fungerar? // KLAIN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lanne kan inte du skriva här när du fått den, då du vet att de fungerar? // KLAIN

 

Har fått min Iphone 4 nu efter cirka en veckas väntan. Bra jobbat Telia!

Men det som kundsupporten har skrivit här stämmer inte!

Jag skrev till halebop och fick ett micro-sim på 1 dag helt gratis:)

Detta sim-kort var bara att trycka i och köra på den telia låsta telefonen.

 

 

 

Alltså har man ett Halebop abonnemang och vill ha nya iphone 4 så kan man köpa den låsta Iphonen

hos telia för 6400 och trycka in Halebop sim-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Telia Kundservice

Har fått min Iphone 4 nu efter cirka en veckas väntan. Bra jobbat Telia!

Men det som kundsupporten har skrivit här stämmer inte!

Jag skrev till halebop och fick ett micro-sim på 1 dag helt gratis:)

Detta sim-kort var bara att trycka i och köra på den telia låsta telefonen.

 

 

 

Alltså har man ett Halebop abonnemang och vill ha nya iphone 4 så kan man köpa den låsta Iphonen

hos telia för 6400 och trycka in Halebop sim-kortet.

 

Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

 

Enligt den information vi fått, och som det fungerat tidigare, så skall våra operatörslås inte acceptera Halebops simkort.

 

Har vi några fler på forumet som lyckats använda Halebop-simkort med sin Teliaköpta iPhone 4?

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

 

Enligt den information vi fått, och som det fungerat tidigare, så skall våra operatörslås inte acceptera Halebops simkort.

 

Har vi några fler på forumet som lyckats använda Halebop-simkort med sin Teliaköpta iPhone 4?

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

 

men iPhone har väl aldrig varit operatörslåst? den har som jag förstått det bara haft nätverkslås...

Redigerad av Tok_Pelle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja om man har en USA köpt iPhone 4, kan man använda den för att skicka mms och surfa med tele2? Jag har klippt mitt gamla simkort men får inte mms och fungera. Surf vet jag att man behöver surfpaket men det har jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

men iPhone har väl aldrig varit operatörslåst? den har som jag förstått det bara haft nätverkslås...

 

Har kollat upp detta närmare och operatörslåsningen för iPhone sammanfaller när det gäller Telia och Halebop då bådas iPhone-kunder har samma nätuppkoppling (dvs till Telias nät). Det ska alltså precis som Lanne skrivit gå att använda Halebops kort i Telia-sålda iPhone (och tvärtom). Observera att samma sak inte gäller andra telefonmodeller.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Redigerad av Telia Kundservice
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag skulle vilja ha en iphone 4. Men den är lite dyr så jag undrar vad jag skulle kunna få för bra mobiler för runt 3,500.

iPhone 3GS?

HTC Legend?

Nokia N8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hej, jag skulle vilja ha en iphone 4. Men den är lite dyr så jag undrar vad jag skulle kunna få för bra mobiler för runt 3,500.

iPhone 3GS?

HTC Legend?

Nokia N8?

 

Priset för respektive telefon varierar beroende på om du har för avsikt att köpa telefonen med eller utan abonnemang. Ta gärna kontakt med vår kundservice på telefon 90200 eller genom mailingången på http://www.telia.se/privat/kundservice/kontaktatelia/ så hjälper vi dig att ta fram prisuppgifter.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tar de innan man kan låsa upp sin iPhone? Är det ett år? Den är låst till Telia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hur lång tid tar de innan man kan låsa upp sin iPhone? Är det ett år? Den är låst till Telia :)

 

Det stämmer, efter 12 månader kan du låsa upp din telefon genom ett besök i någon av våra butiker.

 

Butiken skickar en beställning till Apple på operatörsupplåsningen av din iPhone. Efter några dagar kommer det att dyka upp en uppdatering i iTunes som du måste godkänna för att telefonen ska bli upplåst.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

Min fårga till er är hu ser jag vilken operatör min Iphone 3G är låst till? Jag har inte köpt den själv så jag vet inte. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Anders Häll heter jag och jobbar på Telia kundservice.

Jag vill börja med att tacka sebbri för ett bra initiativ med denna tråd.

Jag vill också ta detta tillfälle i akt att tala om att vi inte kommer att ha möjlighet att besvara frågor som inkommer under helgerna då vi i personalen som jobbar med sociala medier tyvärr inte jobbar helger. Så vi hoppas att ni har tålamod med att vi inte kan besvara alla frågor som kan inkomma till oss omgående. Frågor som inkommer till oss kommer vi att besvara i ett svar vissa gånger för att undvika multi postningar.

 

Vi ser gärna att ni håller era frågor som ni ställer i denna tråd, sakligt och kortfattat för att få så snabb hjälp som möjligt. Vi ser gärna att denna tråd inte omfattar _felanmälningar_ då det finns en ingång till oss för detta och det är via telefon. 90200 för privatpersoner och 90400 för företag.

 

Detta kommer inte att bli rörigt om vi som skriver i denna tråd kan hålla sig ifrån kommentarer som inte fyller någon innebörd, bara har citat med en smiley eller liknande.

Vi på Telia kundservice hälsar er välkomna till en förhoppningsvis trevlig tråd,

 

Med vänliga hälsningar.

Anders Häll

Telia Kundservice

 

Hallå där Häll

 

 

Är strandsatt i USA resten av vintern och fick nyss en saftig räkning på X antal tusenlappar..

Finns de någon möjlighet att låsa upp en Telia låst 3GS här ifrån?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där Häll

 

 

Är strandsatt i USA resten av vintern och fick nyss en saftig räkning på X antal tusenlappar..

Finns de någon möjlighet att låsa upp en Telia låst 3GS här ifrån?

 

Tack på förhand!

 

Ja om du ägt telefonen i 12 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice

Hallå där Häll

 

 

Är strandsatt i USA resten av vintern och fick nyss en saftig räkning på X antal tusenlappar..

Finns de någon möjlighet att låsa upp en Telia låst 3GS här ifrån?

 

Tack på förhand!

 

Det är i dagsläget endast möjligt att låsa upp telefonen genom besök i en av Telias butiker. Telefonen måste då vara äldre än 12 månader som tidigare skrivet. Eftersom du har en bra bit till närmaste butik ska det enligt uppgift räcka med att någon anhörig/kompis till dig tar med sig kvittot/följesedeln + din telefons IMEI-nummer till en av våra butiker så hjälper dom er vidare.

 

Upplåsningen kostar 300 kr och går till så att butiken skickar en beställning till Apple som i sin tur skickar ut en upplåsning i form av en uppdatering som du hämtar genom iTunes.

 

Med vänliga hälsningar

Thomas Lindmark

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...