Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är du avlyssnad?


rickard1234

Rekommendera Poster

Om du startar en konversationsruta i Adium så ser du bredvid din profilbild ett hänglås?

 

Klicka så får du se vilken smart funktion som utvecklarna av Adium byggt in :)

 

 

woho, dig ska jag kyssa! (en vacker dag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 394
  • Created
  • Senaste svar
ALLT som ALLA i Sverige säger vi elektronik kommer att lagras och granskas efter vissa varningsord etc. Förslaget är kränkande eftersom något som väldigt väldigt väldigt många människor dagligen använder sig av kommer att lagras.

 

Jag anser att det är oerhört naivt att tro att "FRA är till för vår skull" och inte tro att den ENORMA mängen information som lagras inte kan komma att användas på ett felaktigt sätt, förr eller senare.

 

En fråga, står det verkligen i lagförslaget att allt som sänds via kabel ska lagras, det skall väl bara genomsökas?

 

Vad jag och många andra är rädda för är inte att de ska se SMS som handlar om mjölk eller etc. Vad vi ogillar är just att man inte skall få ha något som man inte vill att tredje man skall se.

 

En fråga till: Mobiltrafik, räknas det som trafik genom kabel eller genom luften? Eller ingetdera? Om genom luften kunde ju FRA spana på det redan innan. Sen kommer FRA nog inte kunna läsa så många sms om mjölk i vilket fall, den mesta sån trafiken går ju inrikes...

 

Dessutom, om man får dra det lite längre, vad är det som säger att FRA inte tänker åsiktsregistrera på samma sätt som IB och SÄPO gjorde? Javisst, en myndighet ska kontrollera detta. En STATLIG myndighet.

...Vem vaktar väktarna?

 

För att FRA överhuvudtaget ska få leta i signalerna efter speciella ord, krävs ett tillstånd från en nyinrättad myndighet. I denna myndighet ska även sitta en person från en kommitté vars syfte är att granska spaningsfallen ur integritetsperspektiv.

Förhoppningsvis och högst troligtvis kommer dessa myndigheter att vara öppna, såsom andra statliga (dvs alla) myndigheter i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du startar en konversationsruta i Adium så ser du bredvid din profilbild ett hänglås?

 

Klicka så får du se vilken smart funktion som utvecklarna av Adium byggt in :)

 

 

dock kan jag inte greppa om det är så att om jag pratar med personer med msn, krypteras det jag skriver?

eller skiter sig allt då iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämförelsen med tullen haltar. Om du jämför hur många som kontrolleras av ett Tullverk som dessutom dras med stora nedskärningar och sedan sätter det i propotion till alla de som kommer att övervakas av FRA så kanske du förstår vad jag menar? Jag kan välja att inte resa och därmed undvika att kontrolleras av Tullen. Jag kan även välja att inte kommunicera med omvärlden via elektronik. Dock så vågar jag påstå att människor är i större behov av detta än att resa.

Vad jag och många andra är rädda för är inte att de ska se SMS som handlar om mjölk eller etc. Vad vi ogillar är just att man inte skall få ha något som man inte vill att tredje man skall se.

Jag känner en kille som reser oftare än han surfar, det är sant! Men det är ju principen som är viktig, varför ska de som är fler få gå efter en annan princip bara för att de är fler, det finns massor hustrumisshandlare men gör deras mängd deras beteende ursäktligt? Så varför ska de färre flygresenärerna kollas minutiöst men inte de flera surfarna ens flyktigt?

Har du nåt att hemlighålla finns massa alternativ att hemlighålla det har vi ju fått veta. Men om du nu skulle ha långt gångna planer att utplåna en stad, vore det inte bra då om tredje man kunde se det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
En fråga, står det verkligen i lagförslaget att allt som sänds via kabel ska lagras, det skall väl bara genomsökas?

 

En fråga till: Mobiltrafik, räknas det som trafik genom kabel eller genom luften? Eller ingetdera? Om genom luften kunde ju FRA spana på det redan innan. Sen kommer FRA nog inte kunna läsa så många sms om mjölk i vilket fall, den mesta sån trafiken går ju inrikes...

För att FRA överhuvudtaget ska få leta i signalerna efter speciella ord, krävs ett tillstånd från en nyinrättad myndighet. I denna myndighet ska även sitta en person från en kommitté vars syfte är att granska spaningsfallen ur integritetsperspektiv.

Förhoppningsvis och högst troligtvis kommer dessa myndigheter att vara öppna, såsom andra statliga (dvs alla) myndigheter i Sverige...

 

Okej en felformulering av mig, skyller på att jag är lite trött

 

1. Alla trafik ska avlyssnas. Visserligen kan FRA redan nu avlyssna radiobunden trafik som ex. mobilsamtal. Däremot förekommer inte massavlyssning nu, vilket förslaget kommer innebära.

 

 

Det skrämmande är just myndigheter. Vi svenskar sätter enligt mig en ibland alldeles för stor tilltro till myndigheter. SÄPO är en myndighet, ändock åsikstregistrerade dem. SÄPO ska kontrolleras, ändock han de lagra en massa information.

 

 

Hur vet vi att en myndighet är öppen? Jo genom att den genom andra källor som INTE ÄR STATLIGT BUNDNA kontrollerar detta. Media är en sådan källa. Eller genom att media tipsas av människor som kanske har en annan åsikt om myndigheten och vill framföra denna. Om FRA ges möjlighet till att avlyssna så tycker jag det är ett skrämmande steg i en riktning mot kanske just "avvikande åsiktsregistrering"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
dock kan jag inte greppa om det är så att om jag pratar med personer med msn, krypteras det jag skriver?

eller skiter sig allt då iaf?

 

personen du talar med kommer att få en länk som han eller hon måste klicka på och sedan ladda ned ett program

 

När konversationen är helt krypterad är hänglåstet tillslutet. Kräver dock att den personen du talar med vill kryptera samtalet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger nu Jochum, är på PRICKEN det som iMatte beskriver med sitt kinesiska ordspråk

Men jag är försökte jag beskriva inte orolig att vi gått ett halvt steg närmare diktatur om hundra steg är diktatur och vi tills nu redan gått tio steg på vägen, ett halvt steg och det är diskutabelt om det är ett halvt steg närmare diktatur ens. Typ.

Men bra ordspråk visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag känner en kille som reser oftare än han surfar, det är sant! Men det är ju principen som är viktig, varför ska de som är fler få gå efter en annan princip bara för att de är fler, det finns massor hustrumisshandlare men gör deras mängd deras beteende ursäktligt? Så varför ska de färre flygresenärerna kollas minutiöst men inte de flera surfarna ens flyktigt?

Har du nåt att hemlighålla finns massa alternativ att hemlighålla det har vi ju fått veta. Men om du nu skulle ha långt gångna planer att utplåna en stad, vore det inte bra då om tredje man kunde se det?

 

 

Självklart gör inte hustrumisshandlarnas beteende det ursäktligt av att de är fler. En viktigt SKILLNAD är att hustrumisshandel är OLAGLIGT. De som misshandlar är brottslingar. Det är INTE större delen av de medborgare i Sverige som ska kontrolleras av FRA:.

 

 

Men Jochum du förstår inte alls att jag INTE är rädd för att staten ska se min SMS om mjölk. Jag har inget att dölja. Vad jag är rädd för är att några få ges möjligheten att scanna igenom OERHÖRDA mängder av information vilket jag är orolig för att det kan hamna i felaktiga händer eller användas mot någon/några på ett felaktigt sätt. Jag är faktiskt rädd för att man ska börja åsiktsregistrera invånare, ja det är jag.

 

 

Dessutom, vem är så naiv att de tror att en terrororganisation som VERKLIGEN vill genomföra ett dåd är så dumma att de kommunicerar på ett sätt som kan upptäckas av FRA?

 

EDIT: Dessutom anser jag att förslagets tillvägagångasätt är ett direkt angrepp mot demokration på TVÅ sätt

 

1. Demokrati betyder folkstyre. Folket i Sverige är idag emot att ALLA ska övervakas. Ändå röstas förslaget igenom.

 

2. I en demokrati är man fri att tycka och tänka vad man vill. Dessutom är frihet och personlig integritet oerhört viktig. Denna har nu rubbats imo. den nya lagen

 

 

Dessutom, FRA går ut och säger att lagen är till för att "skydda mot terroristangrepp". eller "yttre hot" som de så fint uttryckte det. Vad sänder detta för signaler till terrororganisationerna? Jo att de har vunnit, de vill inskränka vår demokrati och det är PRECIS det som de lyckats med, med hjälp av FRA:s kunskap och politikerna OERHÖRDA OKUNSKAP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
woho, dig ska jag kyssa! (en vacker dag)

 

 

:respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet vi att en myndighet är öppen? Jo genom att den genom andra källor som INTE ÄR STATLIGT BUNDNA kontrollerar detta. Media är en sådan källa. Eller genom att media tipsas av människor som kanske har en annan åsikt om myndigheten och vill framföra denna. Om FRA ges möjlighet till att avlyssna så tycker jag det är ett skrämmande steg i en riktning mot kanske just "avvikande åsiktsregistrering"

 

Precis. Och jag har en känsla av att just denna myndighet kommer vara hårt bevakad av media.

 

Sen är det ju inget som säger att FRA eller staten skulle börja med åsiktsregistrering bara för att det blivit lagligt för dem att scanna utlandstrafiken genom kablar. Hade de velat åsiktsregistrera, hade det nog utan några större svårigheter gjort det ändå utan allmänhetens vetskap, både inrikes och utrikes, likt IB sysslade med för ett par decennier sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som målar upp skräckbilderna om vad som skulle kunna hända, att vi nu långsamt kommer att gå mot ett totalitärt kontrollsamhälle, att demokratin kommer att förtvina, allt detta pga dagens beslut.

Antag att vårt land skulle ändras i den riktningen att vi går mot en diktatur. Är det då troligt att det har nån betydelse vad som skett idag, eller är det inte troligare att man när man kommer i läge då kommer att införa kontrollapparater av helt andra mer avancerade slag.

Enligt iMatte så skulle ju FRAs funktion vara helt meningslös då det bara är att kryptera eller att formulera sig så att sökorden blir meningslösa eller att man använder andra kanaler. Vad är då skillnaden om vi får en totalitär regim, blir då dessa metoder plötsligt meningsfulla? Skulle vara intressant att se en förklaring till detta. Tyvärr läser inte iMatte mina inlägg, bortfiltrerat, men kan någon annan ställa dessa frågor så att vi får ett klargörande i hur en nu meningslös spaning plötsligt kan bli meningsfull?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom läser inte dina brev och registrerar inte vem du pratar med eller vem du skickade pappersmeddelandet till

FRA kommer inte läsa något brev om man inte skriver om bomber och etc och om de ser att det är trams om andra slags bomber så kommer de raskt lägga undan det brevet för viktigare saker.

Våra mobilsamtal har ju tills dags dato registrerats eller hur? Inte många som protesterar mot det. Även om det var diskussion om om hur länge de skulle få det för en tid sen.

 

Men jag är inte heller vidare glad åt all registrering, men det kanske är nåt nödvändigt ont, räddar vi många liv kanske det är värt det, eller inte. Får framtiden utvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Precis. Och jag har en känsla av att just denna myndighet kommer vara hårt bevakad av media.

 

Sen är det ju inget som säger att FRA eller staten skulle börja med åsiktsregistrering bara för att det blivit lagligt för dem att scanna utlandstrafiken genom kablar. Hade de velat åsiktsregistrera, hade det nog utan några större svårigheter gjort det ändå utan allmänhetens vetskap, både inrikes och utrikes, likt IB sysslade med för ett par decennier sen.

 

Men om media är bevakad av FRA då? Vilket den enligt lagen kommer att vara, hur kan då media kritiskt granska något som FRA sedan kan sitta och läsa rätt av och sedan lämna över till kontrollmyndigheten?

 

 

I och med att lagförslaget gör det LAGLIGT för dem att scanna all trafik så är ju detta något som media egentligen inte behöver bevaka. Skulle de göra det så kan FRA alltid hänvisa till att det är just lagligt. Det nya förslaget TILLSAMMANS med tekniken vi har idag ger de en OERHÖRT mycket större möjlighet för att göra sådant om det är önskvärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple:

Självklart gör inte hustrumisshandlarnas beteende det ursäktligt av att de är fler. En viktigt SKILLNAD är att hustrumisshandel är OLAGLIGT. De som misshandlar är brottslingar. Det är INTE större delen av de medborgare i Sverige som ska kontrolleras av FRA:.

- Nu vart det lite fel, hustrumisshandlare jämförde jag inte med FRA utan bara för att belysa att mängden inte är viktig. De som planerar att spränga folk och sen gör det är brottslingar.

 

 

Men Jochum du förstår inte alls att jag INTE är rädd för att staten ska se min SMS om mjölk. Jag har inget att dölja. Vad jag är rädd för är att några få ges möjligheten att scanna igenom OERHÖRDA mängder av information vilket jag är orolig för att det kan hamna i felaktiga händer eller användas mot någon/några på ett felaktigt sätt. Jag är faktiskt rädd för att man ska börja åsiktsregistrera invånare, ja det är jag.

- Börjar de med åsiktsregistrering är jag lika mycket emot som du.

 

 

Dessutom, vem är så naiv att de tror att en terrororganisation som VERKLIGEN vill genomföra ett dåd är så dumma att de kommunicerar på ett sätt som kan upptäckas av FRA?

- FRA:s förespråkare tydligen, jag tror oxå de är naiva att tro nåt sånt, men tror de att de ska lyckas ta några terrorister så låt dem försöka. Bara bra ifall de visar sig ha rätt.

 

 

EDIT: Dessutom anser jag att förslagets tillvägagångasätt är ett direkt angrepp mot demokration på TVÅ sätt

1. Demokrati betyder folkstyre. Folket i Sverige är idag emot att ALLA ska övervakas. Ändå röstas förslaget igenom.

2. I en demokrati är man fri att tycka och tänka vad man vill. Dessutom är frihet och personlig integritet oerhört viktig. Denna har nu rubbats imo. den nya lagen

Dessutom, FRA går ut och säger att lagen är till för att "skydda mot terroristangrepp". eller "yttre hot" som de så fint uttryckte det. Vad sänder detta för signaler till terrororganisationerna? Jo att de har vunnit, de vill inskränka vår demokrati och det är PRECIS det som de lyckats med, med hjälp av FRA:s kunskap och politikerna OERHÖRDA OKUNSKAP

- 1. Det är ju bara de som skriver om bomber som kommer övervakas. 2. Du har en poäng i det sista. Men är det viktigare att de inte har vunnit eller att vi räddar en massa liv?

 

 

- Äsch nu säger jag god natt! Jag har fel och ni har rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är imponerad över er som faktiskt orkar argumentera, jag vill faktiskt ha lite hopp kvar om världen.

men jag är för länge helt såld på att det är försent att hindra en liten grupp människor från att styra hela världen.

gav upp när folk frivilligt gick med på att sätta chip i armen som testkaniner för de var rädda efter 9/11 som för övrigt

bara är en jävla scen för att skrämma upp folk för att det är terrorister runt varje hörn.

 

ni har nu min åsikt iaf.

det är för sent. vi är styrda av media de säger vad vi ska tycka om och tänka om saker.

de tvingar oss att följa mängden.

och när vi sväljer att få allt avlyssnade är det bara ännu ett steg på total kontroll på alla.

 

jag greppar er som tycker jag överdriver, once you start think ye can´t stop.

 

zeitgeist illuminati tjoho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
- Nu vart det lite fel, hustrumisshandlare jämförde jag inte med FRA utan bara för att belysa att mängden inte är viktig. De som planerar att spränga folk och sen gör det är brottslingar.

 

- Börjar de med åsiktsregistrering är jag lika mycket emot som du.

 

- FRA:s förespråkare tydligen, jag tror oxå de är naiva att tro nåt sånt, men tror de att de ska lyckas ta några terrorister så låt dem försöka. Bara bra ifall de visar sig ha rätt.

 

- 1. Det är ju bara de som skriver om bomber som kommer övervakas. 2. Du har en poäng i det sista. Men är det viktigare att de inte har vunnit eller att vi räddar en massa liv?

- Äsch nu säger jag god natt! Jag har fel och ni har rätt!

 

 

Måste ändå säga att jag gillar att diskutera med dig :)

 

 

Om de börjar med åsiktsregistrering så är du lika mycket emot det som jag är. Visst, men jag var inte efterklok. Hur ska vi stoppa en ev. sådan företeelse om de kan avlyssna vad vi tycker om den?

 

 

"Det är bara de som skriver om bomber som övervakas" Hur vet du detta? Hur vet du att FRA inte använder sig av ytterligare sökord eller på annat sätt sysslar med avlyssning utanför ramarna av "bomb" eller "terrorist"

 

 

Men om vi, läs politikerna, nu är såpass rädda så att de måste massavlyssna hela svenska folket så har ju terroristerna VERKLIGEN VUNNIT. Deras syfte är inte bara att döda så många människor som möjlig, utan att SKRÄMMA folk så att de gör inskräkningar i sina privatliv. PRECIS DETTA har Sverige nu gjort

 

 

GRATTIS regeringen, ni har precis gett terroristerna precis det som de ville

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FRA måste öppna alla och läsa dom för att kunna se om det är en terrorist eller bara vanliga svensson som har skicka den

 

 

ja alltså inte tror jag de sitter och läser alla mailen manuellt. eller söker på "bomb" något mer krypterat är nog mailen än "ska vi bomba stadshuset i sverige"

de lär nog försöka läsa de misstänkta mailen och försöka läsa ut vad de kan få ut.

 

 

poängen är att makten kommer missbrukas. mutor etc kan få information att läckas ut till fel personer.

 

ja nu blev det där kryptiskt format börjar bli sent.. men de försöker väl läsa eventuella försök till kodning etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
poängen är att makten kommer missbrukas. mutor etc kan få information att läckas ut till fel personer.

 

Äntligen nån som hajjat poängen och en stor del av problemet med den nya lagen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple:

Måste ändå säga att jag gillar att diskutera med dig :)

 

- Tack detsamma.

 

 

Om de börjar med åsiktsregistrering så är du lika mycket emot det som jag är. Visst, men jag var inte efterklok. Hur ska vi stoppa en ev. sådan företeelse om de kan avlyssna vad vi tycker om den?

"Det är bara de som skriver om bomber som övervakas" Hur vet du detta? Hur vet du att FRA inte använder sig av ytterligare sökord eller på annat sätt sysslar med avlyssning utanför ramarna av "bomb" eller "terrorist"

 

- Inget problem så länge vi har Janne Josefsson!

 

 

Men om vi, läs politikerna, nu är såpass rädda så att de måste massavlyssna hela svenska folket så har ju terroristerna VERKLIGEN VUNNIT. Deras syfte är inte bara att döda så många människor som möjlig, utan att SKRÄMMA folk så att de gör inskräkningar i sina privatliv. PRECIS DETTA har Sverige nu gjort

 

- Det ligger iofs rätt så mycket i det. Men utsätts vi för nåt hot så är det klart att vi vill reagera/bemöta det på nåt sätt, det är kanske inte att förlora även om motståndaren kan se det så. Men det är möjligt att detta var ett litet steg för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen nån som hajjat poängen och en stor del av problemet med den nya lagen :)

 

 

givetvis har jag förstått det, dock har jag redan fått knäpp på nosen för att ha uttryckt mig.

konspirationstankar som de kallar de, ser de hårt på uppe på psyk.

 

du får inte ens ha dina teorier i denna fråga och säga det högt utan att de stämplar dig med diverse störningar etc.

 

det är bara ge ligga lågt och observera man kan göra är jag rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

observera och konstatera borde ni ju alla göra här iofs.

för vad än macforum tycker så kommer inte lagen att ändras i första taget mina vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är för sent. vi är styrda av media de säger vad vi ska tycka om och tänka om saker.

de tvingar oss att följa mängden.

 

Där håller jag med till fullo, media är den nya maktapparaten vars funktion att granska mer övergått till att styra opinioner och därmed även styra mot kortsiktiga beslut från kortsiktiga opinionskänsliga politiker.

Därför är det modigt, här kanske våra åsikter går isär, av Alliansen att våga ta obekväma beslut, vilka oftast visat sig ge positiva resultat, men opinionsmässigt är rena katastofer.

Ser man överhuvudtaget något i media om det som Alliansen lyckats med?

Antag att ett förslag från Alliansen skulle ge en hundring till varje invånare, men att en annat skulle kosta en tia. Varje invånare får alltså nittio kronor mer i fickan, men vad skriver och förfasar sig media och opposition över? Jo, den förlorade tian!

När det gäller FRA och det nya förslaget som nu drivits igenom så har förslagets innebörd helt försvunnit, drunknat, i alla mer eller mindre fantasifulla tolkningar. Det snackas om svekdebatt, men ingen kan säga vad sveket består i då ingen verkar ha läst förslaget och förstått dess innebörd och mening. Här har Alliansen haft en heltaskig pedagogik och media har spelat på hypokondriska farhågor och därmed bidragit till en opinion utan like och i många fall ingen verklighetsförankring. Sossarna åker snålskjuts, förslaget är snarlikt deras eget, men de slipper ta opinionsstöten. Så Allians och sossar har fått igenom de de ville, men det är bara sossarna som vinner kampen om väljarna.

 

(Ovanstående är min åsikt, men behöver nödvändigtvis inte vara fakta!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FRA måste öppna alla och läsa dom för att kunna se om det är en terrorist eller bara vanliga svensson som har skicka den

 

Jasså, det lät kunnigt och initierat men likförbannat helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där håller jag med till fullo, media är den nya maktapparaten vars funktion att granska mer övergått till att styra opinioner och därmed även styra mot kortsiktiga beslut från kortsiktiga opinionskänsliga politiker.

Därför är det modigt, här kanske våra åsikter går isär, av Alliansen att våga ta obekväma beslut, vilka oftast visat sig ge positiva resultat, men opinionsmässigt är rena katastofer.

Ser man överhuvudtaget något i media om det som Alliansen lyckats med?

Antag att ett förslag från Alliansen skulle ge en hundring till varje invånare, men att en annat skulle kosta en tia. Varje invånare får alltså nittio kronor mer i fickan, men vad skriver och förfasar sig media och opposition över? Jo, den förlorade tian!

När det gäller FRA och det nya förslaget som nu drivits igenom så har förslagets innebörd helt försvunnit, drunknat, i alla mer eller mindre fantasifulla tolkningar. Det snackas om svekdebatt, men ingen kan säga vad sveket består i då ingen verkar ha läst förslaget och förstått dess innebörd och mening. Här har Alliansen haft en heltaskig pedagogik och media har spelat på hypokondriska farhågor och därmed bidragit till en opinion utan like och i många fall ingen verklighetsförankring. Sossarna åker snålskjuts, förslaget är snarlikt deras eget, men de slipper ta opinionsstöten. Så Allians och sossar har fått igenom de de ville, men det är bara sossarna som vinner kampen om väljarna.

 

(Ovanstående är min åsikt, men behöver nödvändigtvis inte vara fakta!)

 

 

Jag håller givetevis inte med om det eftersom jag inte har något för deras beslut om diverse saker som ju inte hör hemma i denna tråden heller.

Men vad jag reagerade på nu var ju att du sa att sossarna åkte snålskjuts.

i tidningen jag köpte stod det (det var aftonbladet) något i stil med "socialdemokraterna har försökt och blabla(minns inte) har försökt. nu är det moderaternas tur. tredje gången gillt

 

så de mörklägger inte att de gjort det i den tidningen. iaf.

sen har jag för länge sedan gett upp att försöka skapa något som helst gillande för något av våra partier i sverige.

men det var bara att de nämnt det som jag ville säga.

jag rör till allt nu. men jag är trött. ursäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad jag reagerade på nu var ju att du sa att sossarna åkte snålskjuts.

i tidningen jag köpte stod det (det var aftonbladet) något i stil med "socialdemokraterna har försökt och blabla(minns inte) har försökt. nu är det moderaternas tur. tredje gången gillt

 

Ja, du verkar ha uppfattat det hela rätt. Alla är nöjda, men sossarna inte utåt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...