Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Jag ser det -20 på fredag hos. Dig med

Är det någonstans i landet det blir -10 eller mildare ?

Ja, Mölle i Skåne (by the sea nära Höganäs) ska inte få det kallare än minus 8,4 den kommande tiden.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som funderar på att åka till Lissabon ?

post-154-0-74245700-1452642452_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är sol! Jag ska ta en promenad i den. :fane:

ja Siri föreslår solglasögon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja Siri föreslår solglasögon

 

Det är mot snöblindhet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu jäklar fick jag solen i ögonen!!

Redigerad av MacHedda
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-60992000-1452689825_thumb.png

 

Nu verkar vintern vara här för att stanna ett tag. Plus lite mer snö. Nu tog jag fram termobyxorna för att lufta dem på balkongen! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifvedur.png

 

Nu verkar vintern vara här för att stanna ett tag. Plus lite mer snö. Nu tog jag fram termobyxorna för att lufta dem på balkongen! ^_^

Låter skönt med svala termobyxor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu vänder båda väderindexen uppåt. Det är tecken på att mildare väder är att vänta på sikt. Så om du gillar vintervädret som är just nu, passa på! Skjut inte upp skidturen om du inte måste.

 

bra Alix vi håller på dina väderprognoser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Läste nyss en grej och kom att tänka på tdigare diskussion om den här bilden - här i iEricF's tappning då originalet verkar ha försvunnit.

 

post-64246-0-41825100-1446414098.jpg

 

Jag ifrågasatte huruvida det gick att få till en sådan bild utan Photoshop eller liknande, vilket vi kom fram till att det nog gör då kameran ser mer än ögat. Jag gjorde tillägget att jag inte trodde att bilden speglade vad fotografen såg med ögonen, vilket möjligtvis var att sparka in en öppen dörr. Men, vidare till vad jag läste.

 

9096. Det är antalet stjärnor som är synliga för blotta ögat. Under optimala förhållanden och på hela jorden. Eftersom jorden är ivägen så kan vi bara se hälften av dem från en given plats, alltså 4548 stycken.

 

http://www.skyandtelescope.com/astronomy-resources/how-many-stars-night-sky-09172014/

 

* Det finns lite olika bud kring hur många stjärnor vi kan se, men detta är bland de mer generösa. Uppskattningarna rör sig ungefär mellan 5-10 000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles nyss hade jag minus 19,9! Hoppas det blir köldrekordet för denna vintern. Det är lite väl kallt. Men de få stjärnor man kan se, de lyser klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles nyss hade jag minus 19,9! Hoppas det blir köldrekordet för denna vintern. Det är lite väl kallt. Men de få stjärnor man kan se, de lyser klart!

Ja, det är kallt nu... Väntar bara på att det skall smälla till ordentligt :(. Har varit några dagar->1 vecka varje vin†er som det trillat ner på -25°C. -28°C var kallaste - då hade de samtidigt borta i “byn” 3-4km bort bara -24°C. Är skogen mellan som bromsar el skyddar.

 

Just nu vet jag inte riktigt vad det är, för de 2 stationerna jag brukar kolla har en diff på 10°C. :blink:

 

post-64246-0-76872200-1453073047_thumb.png

 

Den till höger brukar jag kolla mest, för den ligger närmast. Den ligger lite sydost, och den till vänster ligger nästan rakt västerut 7-8km bort.

 

Men helt klart... Det är lite “Day After Tomorrow” just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite roligt fenomen på väg hem från flickvännen i morse, startade i Kristianstad vid 8-tiden, -12 - -13 grader, vid Vinslöv vrider jag av över nävlingeåsen, -5 grader,väl över åsen blir det på väg upp ur en svacka ca från ca -8 direkt till -11 och väl hemma i Sösdala ca -9 grader.

 

Normalt sett brukar vi ha väldigt kallt här på då byn ligger omgiven av ett antal åsar och oftast brukar "värmeböljan" vintertid finnas runt Kristianstad. Men idag var det tvärt om. Men jag skulle gissa att här har varit ca -14 - -17 grader i hela helgen nattetid.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska till Sahlgrenska och ta lite prover och för en gång skull tror jag minsann att jag får gräva fram bilen. Ovanligt i Göteborg. Snö, snö och åter snö.

Skönt att man ska till Jamaica på söndag för 14 dagars sol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mildare

post-154-0-65128000-1453229194_thumb.png

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...