Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Redan på tisdag blir det plusgrader igen. I alla fall i Viskafors. Det borde bli nästan samma hos dig. :kramis:

 

attachicon.gifvader.jpg

Jo, men fortf bara en prognos. Det verkar skifta fr dag till dag nu. Få saker som stämt hittills. Känns lite som att 4°C och -40°C är båda lika bra gissingar. ^_^

 

Borde inte ha kikat där på den sidan. Brukar oftast bara kolla på väderstationens sida. Där får man senast observation. Ligger som oftast inom 20-30min.

 

Här är från sidan jag öppnade ≈ 23:15-20

 

post-64246-0-08448100-1448635003_thumb.png

 

“prognosen” (SMHI) var f ö -7°C för 23:00

 

 

Nära och bra riktiga värden. :crossfingers::yeahbaby: Skulle det skilja något lokalt har jag alltid kallare än vad stationen visar.

 

Här är förresten stationen för Viared (Borås). Prognosen säger -6°C för midnatt. I doubt it.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som kallast i morse hade jag 12,9 minus. Jag har två mätare på olika sidor av huset, och båda gav det värdet.

 

Ja, mycket riktigt. Nu regnar det. Just nu är det 4,5 plus ute.

En skillnad på 17,5 grader på lite mer än ett dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det diffar rätt mkt nu...

post-64246-0-97837800-1448356350.png

Här var det inte fullt så stor skillnad som du hade. Som kallast var det -11.7°C och nu är den 4.9°C och lite regn. 15-16 grader ngnting.

En liten xtra Brittsommar som plåster på såren efter den kalla helgen vore inte helt fel nu. x_smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... En liten xtra Brittsommar som plåster på såren efter den kalla helgen vore inte helt fel nu. x_smile.png

På fredag ska det bli drygt åtta plus i alla fall. Och inget regn. Så ser det ut just nu. Väldigt milt för årstiden. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fredag ska det bli drygt åtta plus i alla fall. Och inget regn. Så ser det ut just nu. Väldigt milt för årstiden. ^_^

Ja, >= 8°C såhär års... Känns lite Franskt. :yeahby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, >= 8°C såhär års... Känns lite Franskt. :yeahby:

låter ju trevligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-64246-0-80261300-1448797203.png

Det ser ut som droppar på bilden, men det är regnar småspik ute. :glare:

Och med lite otur blir det ev snöslask framåt kvällen. Kikade på den större timprognosen - där var det bara vid 21 som det ev var en snöflinga. Jaja, det lär ju smälta undan imorgon igen. :crossfingers::yeahbaby:

post-64246-0-25964000-1448797212_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har fallit en del snö idag. BLÄ! Jag tycker tvärsom att höstrusket är att föredra eftersom kylan gör mig sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vädret blir vad det blir, särskilt här i Sydsverige... Från i fredags till lördag förmiddag regnade det ett helt dygn. Inget väder jag föredrar... Igår och idag har det varit hyfsat här. Relativt milt och en och annan solglimt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har fallit en del snö idag. BLÄ! Jag tycker tvärsom att höstrusket är att föredra eftersom kylan gör mig sjuk.

Ja, det får vara vilket väder som - bara det håller sig på plusgrader.

 

Helst >= 25°C och sol, såklart. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vräkte ner snö alldeles nyss... Men nu hade det slutat - kikade ut och ingenting låg på backen. Peppar-peppar... :crossfingers:

Vad ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ????

Nej nej, USCH!!! :lol:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket sällsamt. Plötsligt slutade det regna och det blev alldeles stilla ute. Vimpeln hängde slak på flaggstången här utanför. Jag gick ut en sväng, men efter ett tag började det blåsa lite och regna igen. Stormens öga? Det måste det ha varit, för sedan började det regna, allt kraftigare, och vinden tilltog och blev hård i byarna. Efter en stund började det åska, till och med! Skönt att vara inomhus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har börjat regna. Hurra! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket sällsamt. Plötsligt slutade det regna och det blev alldeles stilla ute. Vimpeln hängde slak på flaggstången här utanför. Jag gick ut en sväng, men efter ett tag började det blåsa lite och regna igen. Stormens öga? Det måste det ha varit, för sedan började det regna, allt kraftigare, och vinden tilltog och blev hård i byarna. Efter en stund började det åska, till och med! Skönt att vara inomhus...

har ni också som som jag läser att Svolder har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom snö här tidigare i natt, dock smält bort, lika bra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har lagt sig lite snö på backen nu... Man får hoppas att dagen fixar till det med många plusgrader. :crossfingers:

Det får nog gärna komma en liten regnskur nu. Plusgraderna verkar inte hjälpa speciellt mkt. :superirriterad:

 

post-64246-0-29569100-1448874489.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...