Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 timmar sedan, Axelman säger:

Nej, den är stansad till ett nätliknande mönster. Man tar en vanlig plåt och kör den genom valsar som pressar hål och sträcker ut plåten samtidigt. Små snitt som gör hål men så att den sitter ihop ändå.

Kan man inte bara ladda vävmaskinen med taggtråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Kan man inte bara ladda vävmaskinen med taggtråd?

Det blir en galet unik tröja! default_laugh.png.10e3cb0ba64118d29d9f732372100473.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min äldsta dotter skulle låna min yngsta dotters Iphone ikväll. Hon fick koden men den behövde hon inte. Face ID accepterade nämligen hennes ansikte! Hon testade flera gånger och det gick inte varje gång men mer än varannan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Min äldsta dotter skulle låna min yngsta dotters Iphone ikväll. Hon fick koden men den behövde hon inte. Face ID accepterade nämligen hennes ansikte! Hon testade flera gånger och det gick inte varje gång men mer än varannan.

Touch ID låter ju användaren spara upp till fem olika fingrar, så det verkar rimligt att Face ID accepterar upp till fem olika ansikten.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, iMarc säger:

Nej 5C stannade på iOS 10.3.3

det stämmer....

det är bara iOS 12 och senare som får uppdateringen

så du får posta på hur det såg ut på Apple Store före Uppdateringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

det stämmer....

det är bara iOS 12 och senare som får uppdateringen

så du får posta på hur det såg ut på Apple Store före Uppdateringen

Om det nu är nåt att se :)

569F0228-A9E5-436F-919B-8C2563E987FB.jpeg

E84DA77C-7CB8-468F-90DE-3ED7B7BAAC11.jpeg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, ronny säger:

Nu är det skidskytte!

Ha en skön Lucia då Ronny! hello.gif

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag givit en slant till Unicef Sverige. De vill ha pengar till vätskeersättning för kolerasjuka barn i Jemen. Jag är tveksam till att det leder till någonting gott i längden (det är ett utpräglat skithålsland) men i vart fall är det humanitärt bistånd.

 

IMG_13122019_122900.thumb.jpg.a7b0d80493b8371e1b36430c4096d432.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

För första gången i mitt långa liv har jag besökt ett gym idag. Intressant upplevelse. Jag löste ett årskort med pensionärsrabatt. Någon bonus skall man väl ha utöver den snålt tilltagna allmänna pensionen. Jag hoppas jag kan motivera mig så att jag utnyttjar det också... :totaltgalen:

Det är bara att gå dit och rycka i något. Ofta finns det instruktioner på en bild. All vår början bliver svår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Alix säger:

Idag har jag givit en slant till Unicef Sverige. De vill ha pengar till vätskeersättning för kolerasjuka barn i Jemen. Jag är tveksam till att det leder till någonting gott i längden (det är ett utpräglat skithålsland) men i vart fall är det humanitärt bistånd.

 

IMG_13122019_122900.thumb.jpg.a7b0d80493b8371e1b36430c4096d432.jpg

Vätskeersättning, ett pulver som blandas med vätska.

9 minuter sedan, Svolder säger:

För första gången i mitt långa liv har jag besökt ett gym idag. Intressant upplevelse. Jag löste ett årskort med pensionärsrabatt. Någon bonus skall man väl ha utöver den snålt tilltagna allmänna pensionen. Jag hoppas jag kan motivera mig så att jag utnyttjar det också... :totaltgalen:

Ta på ett par tajta och färgglada byxor så ska du nog smälta in bra. Och glöm inte telefonen så du kan ta selfies och twittra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har bokat en instruktionstimme på tisdag, så jag blir informerad om hur prylarna funkar :)

Klokt! Det kommer att gå bra. På sikt rekommenderar jag träning med fria vikter. Det ökar både styrka och stabilitet mer effektivt. Men kan så klart kännas lite otryggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vätskeersättning, ett pulver som blandas med vätska. ...

Ja, det är korrekt. Det följde med en tom påse för illustrationsändamål. Here you go:

 

IMG_13122019_131412.thumb.jpg.ef6308efa47ce3684c0bfb7885955b39.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Målet för mig är bara att minska insulinresistensen så att jag även fortsatt kan äta det jag vill (inom rimliga gränser, skumtomtar, kexchoklad och coca cola är för evigt borta) utan att bekymra mig om blodsockret. Styrka, sixpack, biceps, är av mindre intresse, eller åtminstone sekundärt.

Jag tränar styrka för att slippa ryggont. På köpet blir jag både starkare och vackrare... :kartjej:

 

1 minut sedan, Svolder säger:

Ta en t-tröja i storlek Medium. Det funkar lika bra som en glansig tajt topp :)

Senast jag hade en sådan på mig var jag nog 13 år... Att döma av döttrarnas sådana är risken stor att jag har sönder dem om jag försöker ta på mig dem. Fakta, inte skryt (primärt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Ha en skön Lucia då Ronny! hello.gif

?

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Svolder säger:

Skall inte hulken ha en trasig och för liten t-tröja?

Har en på gymmet som är lite skum. När han tar i ordentligt och samtidigt är irriterad så blir han vit i ögonen, sen sväller han upp och alla kläder spricker, sen står han där alldeles naken och poserar så han blir helt grön. Då blir han i regel utkastad pga doping efter han lugnat ned sig. 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Alix säger:

Jag tränar styrka för att slippa ryggont. På köpet blir jag både starkare och vackrare... :kartjej:

Bästa sättet att få en stark rygg, vanligtvis med avseende på nedre delen, finns knappt något bättre än yoga därför att ryggont vanligtvis beror på svag "core".

 

En låg planka på armbågarna tills hela kroppen skakar och man faller samman på golvet...

image.jpeg.db5a49a32908c5879f45f5dbc62358de.jpeg

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

För första gången i mitt långa liv har jag besökt ett gym idag. Intressant upplevelse. Jag löste ett årskort med pensionärsrabatt. Någon bonus skall man väl ha utöver den snålt tilltagna allmänna pensionen. Jag hoppas jag kan motivera mig så att jag utnyttjar det också... :totaltgalen:

Ett tips är att ta kreatin och vassleprotein inom en timme efter träningen. Sen äta mat som du brukar. Magnesium brustablett är ovärderligt vad gäller att dämpa träningsvärk också. Finns många bra produkter här

 

https://www.svensktkosttillskott.se/core-whey-protein?da=14-8
 

https://www.svensktkosttillskott.se/core-creatine?da=14-16

 

https://www.svensktkosttillskott.se/dalblads-magnesium-brustabletter?da=14-1447

 

Även att rekommendera

https://www.svensktkosttillskott.se/core-omega-3-plus?da=14-23


 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Bästa sättet att få en stark rygg, vanligtvis med avseende på nedre delen, finns knappt något bättre än yoga därför att ryggont vanligtvis beror på svag "core".

 

En låg planka på armbågarna tills hela kroppen skakar och man faller samman på golvet...

 

Spoiler

image.jpeg.db5a49a32908c5879f45f5dbc62358de.jpeg

 

Tack för tipset. Jag följer dock sjukgymnastens råd. Vågar inte annat...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Apple store ≠ App Store  

Jag undrade också över om äldre iOS kopplar över...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Svolder säger:

Om två dagar (15 december) har det gått tre månader sedan jag gick över till att köra Linux som mitt dagliga operativsystem. Undrar hur jag skall fira det. Pingvinsoppa?

Jag gillar kocken i mupparnas svar på hur man gör chokladpudding 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

För första gången i mitt långa liv har jag besökt ett gym idag. Intressant upplevelse. Jag löste ett årskort med pensionärsrabatt. Någon bonus skall man väl ha utöver den snålt tilltagna allmänna pensionen. Jag hoppas jag kan motivera mig så att jag utnyttjar det också... :totaltgalen:

Jag är förvånad att du löste ett årskort första gången på första gymet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Ett tips är att ta kreatin och vassleprotein inom en timme efter träningen. Sen äta mat som du brukar. Magnesium brustablett är ovärderligt vad gäller att dämpa träningsvärk ....

...eller så tränar man enkelt och lagom utan att få träningsvärk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...