Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hehe, Boot Camp-assistenten är lite som eljest. Jag tänkte radera och installera Windows på en hel hårddisk i datorn (för att programmera om en mobil...). När jag väl kommer till att välja disk i Windowsinstallationsprogrammet så säger det att disken är GPT, vilket den inte får vara. Boot Camp-assistenten ändrar disken från MBR till GPT. Det var ju smart... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, Alix säger:

Jag har fått en Samsung Galaxy Note 4 av min syster. Hon tror det är fel på den. Och det kan man väl säga. En Marshmallow-version som var kass redan när den kom och vid det här laget med alla appuppdateringar så är mobilen segare än sirap direkt ur frysen. Den är så seg att man tror att den fryser eller har stängts av...
Men det är inte lätt att programmera om den för min del. Heimdall (för Mac) vägrar ladda ned PIT. En bugg (även när det funkar för andra så blir varannan PIT korrupt). Så då är det Odin som gäller, och jag har ingen Windows (orkar inte). Jag får lägga projektet på hyllan ett tag. Men bra att ha en mobil i reserv i alla fall. Hårdvaran är väldigt bra, alltid en tröst.

5 timmar sedan, Alix säger:

Hehe, Boot Camp-assistenten är lite som eljest. Jag tänkte radera och installera Windows på en hel hårddisk i datorn (för att programmera om en mobil...). När jag väl kommer till att välja disk i Windowsinstallationsprogrammet så säger det att disken är GPT, vilket den inte får vara. Boot Camp-assistenten ändrar disken från MBR till GPT. Det var ju smart... :totaltgalen:

Jag installerade Windows virtuellt i VB i stället och löste omprogrammeringen med hjälp av Odin. Slutet gott allting gott, hoppas jag. Just nu startar nya Android. Det är Pie, version 9, i form av RR, Resurrection Remix. Sedan är det en djäkla massa pill som återstår, förstås...

 

 

note4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Jag installerade Windows virtuellt i VB i stället och löste omprogrammeringen med hjälp av Odin. Slutet gott allting gott, hoppas jag. Just nu startar nya Android. Det är Pie, version 9, i form av RR, Resurrection Remix. Sedan är det en djäkla massa pill som återstår, förstås...

Nu ska vi se... avdelningen okända ord:

VB

Odin

Pie

RR

Resurrection Remix

Så många ord jag inte kände igen i ett litet inlägg. :dumstrut:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu händer det grejjor med carporten.

 

1046650333_dancing_banana.gifc200.gif.d170945a6f8acb75ff6beaecd7ce791f.gif

Skärmavbild 2019-10-31 kl. 15.22.56.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Axelman säger:

Nu händer det grejjor med carporten.

 

Skärmavbild 2019-10-31 kl. 15.22.56.png

Har de vänt ritningen över taket uppochner? :fundersam: 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Telly82 säger:

Har de vänt ritningen över taket uppochner? :fundersam: 

Det är det nya. iFunkis Pro.

:fane:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Nu ska vi se... avdelningen okända ord:

VB

Odin

Pie

RR

Resurrection Remix

Så många ord jag inte kände igen i ett litet inlägg. :dumstrut:

VB står för VirtualBox, ett program som man kan köra olika operativsystem i, virtuellt då.

Odin är Samsungs verktyg för att programmera om Samsungmobiler. Funkar bara i Windows.

Pie är namnet för Android version 9, ungefär som att Mac OS X 10.15 kallas Catalina.

RR/Resurrection Remix är en speciel variant av Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Alix säger:

VB står för VirtualBox, ett program som man kan köra olika operativsystem i, virtuellt då.

Odin är Samsungs verktyg för att programmera om Samsungmobiler. Funkar bara i Windows.

Pie är namnet för Android version 9, ungefär som att Mac OS X 10.15 kallas Catalina.

RR/Resurrection Remix är en speciel variant av Android.

Tack herr Nörd.

 

rofl.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Så lite så. Blev du klokare för en stund? ^_^ 

:fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Det är det nya. iFunkis Pro.

:fane:

Kommer att fungera som en jättelik stupränna. Du behöver en JÄTTESTOR hink vid utloppet.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, boevil säger:

Kommer att fungera som en jättelik stupränna. Du behöver en JÄTTESTOR hink vid utloppet.

Försöker efterskapa ett romerskt ideal. Bifogar en bild från Herculanum med trattformat tak som samlar regnvatten ned i en liten bassäng. Chickt! default_laugh.png.5762d38c7fc89632ee90e7c6d3bb3c4a.png

Skärmavbild 2019-11-01 kl. 07.25.20.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höstlovet går mot sitt slut

på måndag är det vardag igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på och letar i Appstore, varför finns det inga kategorier??? Som tex: Hälsa, Livsstil, Verktyg, Foto etc etc. Tar ju hundra år att hitta appar. Får använda Google för att söka, Bästa betalappar 2019 för fotografi tex. Vilken röra. Där har Google Play bättre organiserat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i Orsa och stirrar på datorn, som inte vill känna av min Canon EOS 7D Mark II i någon USB port. Min Canon EOS 5D Mark III hittar den utan problem. Skillnaden är framförallt att 5D har USB-2 och 7D har USB-3. Det borde ju inte spela någon roll.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, iMarc säger:

Håller på och letar i Appstore, varför finns det inga kategorier??? Som tex: Hälsa, Livsstil, Verktyg, Foto etc etc. Tar ju hundra år att hitta appar. Får använda Google för att söka, Bästa betalappar 2019 för fotografi tex. Vilken röra. Där har Google Play bättre organiserat. 

De här duger väl?

 

 

A6B74003-1E2E-43E7-B739-BC27F73E0463.jpeg

75FCCDF9-FDE1-4883-ACE9-738B8EF1AE77.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Sitter i Orsa och stirrar på datorn, som inte vill känna av min Canon EOS 7D Mark II i någon USB port. Min Canon EOS 5D Mark III hittar den utan problem. Skillnaden är framförallt att 5D har USB-2 och 7D har USB-3. Det borde ju inte spela någon roll.......

Kul att du skriver igen! Använder du samma kabel? Finns det en specifik kabel för respektive kamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-31 på 16:37, Alix säger:

VB står för VirtualBox, ett program som man kan köra olika operativsystem i, virtuellt då.

Odin är Samsungs verktyg för att programmera om Samsungmobiler. Funkar bara i Windows.

Pie är namnet för Android version 9, ungefär som att Mac OS X 10.15 kallas Catalina.

RR/Resurrection Remix är en speciel variant av Android.

Erbjuder Samsung också verktyget Mjölner för användare som behöver avreagera sig på Android?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Erbjuder Samsung också verktyget Mjölner för användare som behöver avreagera sig på Android?

Jo, men på internationellt vis heter det Mjolner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...