Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

dump.thumb.png.1335a983c57228fc5e5b891502cf06fc.png

 

Helt klart ett av de märkligare inläggen jag har sett i forumet. Svaret på ryska betyder ungefär: ”Tack för att du delade med dig!”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

dump.thumb.png.1335a983c57228fc5e5b891502cf06fc.png

 

Helt klart ett av de märkligare inläggen jag har sett i forumet. Svaret på ryska betyder ungefär: ”Tack för att du delade med dig!”

Och som svar på ett 14 år gammalt inlägg. Är det Ronny som smittat av sig? :hihihi: 

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sd.jpg.c350cbd24ee180c40d47421df91192fc.jpg

 

Köpte tre sådana här 2016. Ett av dem var kasst från början, men fick det utbytt. Tidigare i år lade ett av dem av, och nyligen lade ett till av. Döda. Det enda som är vid liv sitter i min reservmobil som sällan används. Jag kan inte rekommendera detta SD-kort. Det finns dock nyare varianter som ser ut ungefär likadant, och de vet jag ingenting om, men det på bild är det jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
27 minuter sedan, Telly82 säger:

Och som svar på ett 14 år gammalt inlägg. Är det Ronny som smittat av sig? :hihihi: 

Ser bra ut för att vara 8 år

 

 

Skärmavbild 2018-06-08 kl. 16.13.15.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, modEric säger:

Ja, all utrusting i bilen som är på drar ju med. Bilstereon, film/DVD, AC-anläggning, mörkerkörning med sån värsting-ljusramp fram, förton mobiler som laddas samtidgt, osv. Till slut får man väl vara glad om man kommer till iCA fram och tillbaka. ^_^

som Hasse Alfredsson sa man kunde bara köra bilen till gamla stan för sladden räckte inte längre

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

leta reda på Hasses prat i revyn glaset i örat

 

Poliserna har mycket att göra i dessa dagar

i förra veckan hadede  jagat upp en kille som fick sitta inne för att han hade en helt äkta 1000-lapp

Och härom dagen hittade den kille som hade gjort falska enkronor

Det är patetiskt han hade suttit och snidat falska enkronor

Alltså dom var bra gjorda… det märkliga med dom var att de var ändå mindre

värda än dom riktiga

Dom vet inte riktigt vem som gjort dem, men de har sina misstankar

men det stod Gustaf istället för Gustav på dem.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja.... Då var den uppdaterad och klar (->2020), utan att man ändrade på något annat, såsom ID-nummer osv. :crossfingers::yeahbaby: Skall ta alla andra sen när det är dags sen i Oktober, men eftersom jag behövde ändra i infon på denna så passade jag på att förlänga den redan nu.

 

signkey2020.png.b6da3f0ff3d6e50e0989d5b33ce29892.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
9 timmar sedan, Axelman säger:

Min vän med elbilen for iväg hem nyss. Efter att ha samtalat om elbilars varande, fattade jag till slut ett problem som jag inte tänkt på. Om man laddar på snabbladdare som fyller batteriet på 30 minuter fylls batteriet till 80%. Elbilsbatterier får tydligen inte laddas till 100% med högeffektsladdare. Därför blir räckvidden inte så bra. Batteriet i kompisens bil har 24 kwH och drar i snitt 1,5 kwHper mil vilket ger 16 mil praktisk räckvidd. Men med snabbladdare fylls batteriet till ca 19 kwH och har då räckvidd på 12,5 mil. Men man vill ju inte köra batteriet tomt så man bör ladda vid 10 mil. Laddar han hemma kan han ladda 24 kwH och ha längre körsträcka innan laddning.

...

Av detta följer att om man då köper en elbil med 40 kwH batteri kan den bara laddas till 32 kwH med snabbladdare vilket ger med samma beräkning 21 faktiska mil. Vilket krymper med värmen påslagen på vintern och kylan påslagen på sommaren.

...

Summeringen blir att man köper en elbil som klarar alla ordinära behov och hyr en vanlig bil på semestern. 40 kwH borde klara 99% av all vanlig bilkörning. Man måste ju också betänka att batteriet sakta tappar kapaciteten över tid.

Jag har snabbladdat elbil upp till 100% när det var gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Svolder säger:

Simma. Det är allsidigt och svalt.

Ett lysande bra svar faktiskt. Tack. Åker nog till sjön i morgon. Nu ids jag inte. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 timmar sedan, Alix säger:

dump.thumb.png.1335a983c57228fc5e5b891502cf06fc.png

 

Helt klart ett av de märkligare inläggen jag har sett i forumet. Svaret på ryska betyder ungefär: ”Tack för att du delade med dig!”

Förmodligen en av alla dessa s.k. netbots. Nät-robot. De brukar dock ha ett syfte, exempelvis samla information eller göra reklam, spamma. Syftet med just denna är dock dolt i mystikens täta dimma. :fundersam:

https://www.google.se/search?tbs=sbi:AMhZZiud_1Ltym1YeIjuurBzxkN5R6zvDs8WP-2o4o8Tez-MiLX0T328ukGqiHUD8gWpXpjVHB18erJBgoIB3-8Vvsde2j608cyYu5IliRFKrdsOC8n8oV5calbqsUA339-V4k-shwjRfmVGGpg60djhqeZ1X_1CxaWlSqrKGQPvysZ7NdkP4A8tmU9P_1N8kLZKFT2ixEpXMSkcvqQ85R4baZyVXkFjZyNhfeSfAYn7WVRKhSnJxYuPDXiZw78hnvPC9x8p_1w_1tSv4PEdYBiSVXk3UA3KxONkHZBC7Diqaf4X8S4KdbZ5zlhAH6XUfMdmYGLIWtb3Hp3kb8M4R7Ws6OVDFisV04snVTw&hl=sv

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

här kommer monologen

 

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
15 minuter sedan, mikaellq säger:

Jo, jag trodde nog det. Men just den här boten var märklig. Ett tips apropå länken: https://goo.gl/ Nähä, den var visst halvt om halvt nedlagd, inga nya användare tillåts... Här finns en: https://bitly.com/

Redigerad av Alix
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-06-05 på 02:40, modEric säger:

Lyssnar på NHL-hockeyn, och följer den på sidan med... Game #4, 1-0 till Bäckström & c/o än så länge. :yeahbaby:

 

Strax lite frukost... :kaffe:

Äntligen får @modEric sova ut på nätterna NHL är över 

 

 

F07C42A0-385C-4E5D-97EB-3771FC1F04FF.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ronny på turné med iPad 

Första testen med att skriva utomhus.

Den upphöjda skärmen gör att det starka solljuset inte reflekteras i glaset

Och man inte behöver skruva upp bakgrundsbelysningen till max

En annan bra sak att iPaden inte blir lika varm när skärmen den står står upp.

 

 

0F8FDA2E-BBB5-4FC4-B1D0-17DD36C942E8.jpeg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spola fram filmen till 4 min

så får ni höra von Platens elbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Jo, jag trodde nog det. Men just den här boten var märklig. Ett tips apropå länken: https://goo.gl/ Nähä, den var visst halvt om halvt nedlagd, inga nya användare tillåts... Här finns en: https://bitly.com/

Goo.gl funkar så bra så. Här har du https://goo.gl/E6rEe1
Jag tycker att de förkortade länkarna är sämre då man inte kan se direkt var de leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, ronny säger:

Äntligen får @modEric sova ut på nätterna NHL är över 

 

F07C42A0-385C-4E5D-97EB-3771FC1F04FF.jpeg

Ja, vilken fantastisk matchserie det blev - Stanley Cup-funalen. Det är väl fortf lite hockey kvar.. AHL håller fort på. Det är final där med just nu (Calder Cup). 2-2 står de i bäst av 7. Toronto Marlies och Texas Stars... Toronto har 7 svenskar, så det är kul att följa. Och sen är det draften i slutet av månaden. Dahlin kommer att gå först (99,99999% säkert). Första svensk sen Mats Sundin att gå först av alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att äta frukost och sedan över till vikingterminalen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, ronny säger:

Dags att äta frukost och sedan över till vikingterminalen

Trevligt. :yeahbaby: Är det en Finlands- eller Ålandsresa på gång? Bara en kryssning, eller kanske stanna där en vecka el nåt (läs; semester)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:
12 timmar sedan, Alix säger:

Jo, jag trodde nog det. Men just den här boten var märklig. Ett tips apropå länken: https://goo.gl/ Nähä, den var visst halvt om halvt nedlagd, inga nya användare tillåts... Här finns en: https://bitly.com/

Goo.gl funkar så bra så. Här har du https://goo.gl/E6rEe1
Jag tycker att de förkortade länkarna är sämre då man inte kan se direkt var de leder.

 

Jag brukar använda mig av is.gd/. Den är riktigt snabb med. Där kan man också lägga in en egen cutom adress. bit.ly har jag anv vid något tillfälle - i början kunde man länka den till twitter, innnan de skaffade sig sin egen länkförkortare. Man var tvingen att ha en API-nyckel där med (bit.ly).

 

is_gd.png.494e1a4a35e81675d595645c15b76d4b.png

 

 

Utan egen adress:

 

is.gd_01.png.96bce8331eae4e2a6cc65a025ea85ef7.png

is.gd_02.png.2050fab1c83124368d424223e0ec73db.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Goo.gl funkar så bra så. Här har du https://goo.gl/E6rEe1
Jag tycker att de förkortade länkarna är sämre då man inte kan se direkt var de leder.

Jo, sajten funkar i ett knappt ett år till, dock ej för nytillkomna. Om kortlänkar inte gillas kan man i detta forum göra så här: Bildsökning på det underliga inläggets avatar.

 

12 minuter sedan, modEric säger:

Jag brukar använda mig av is.gd/.

Spoiler

 

Den är riktigt snabb med. Där kan man också lägga in en egen cutom adress. bit.ly har jag anv vid något tillfälle - i början kunde man länka den till twitter, innnan de skaffade sig sin egen länkförkortare. Man var tvingen att ha en API-nyckel där med (bit.ly).

 

is_gd.png.494e1a4a35e81675d595645c15b76d4b.png

 

 

Utan egen adress:

 

is.gd_01.png.96bce8331eae4e2a6cc65a025ea85ef7.png

is.gd_02.png.2050fab1c83124368d424223e0ec73db.png

 

 

Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde på stenhårt med träningen igår trots värmen och kände mig starkare än på mycket länge. 

Skallen ljuger när den säger till mig att jag är trött och svag. 13 extrabreda pull-ups som är nära mitt rekord på 16 i början av året, innan perioden av förkylningar (för andra lyckligtvis). 

Hade tänkt att fara upp till sjön idag men orkar inte. Är helt tom på energi (skallen som ljuger igen tro?). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, modEric säger:

Trevligt. :yeahbaby: Är det en Finlands- eller Ålandsresa på gång? Bara en kryssning, eller kanske stanna där en vecka el nåt (läs; semester)?

Ålandsresa schackkonferens

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, ronny säger:

Ålandsresa schackkonferens

Mycket nöje. :)

  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...