Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

23 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Det bär mig emot att förklara närmare :hihihi:

Det där ger jag inte ett ruttet lingon för! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imorgon kommer Link to Link och monterar mediaomvandlaren för fibern..snart i mål alltså...

Gäller välja operatör, i Open Universe lista...inte helt lätt, alla kör med olika "kampanjer"  

Väljer förmodligen någon som inte har bindningstid till att börja med

Någon som har erfarenhet av Universal Telecom? 

Skärmavbild 2018-06-14 kl. 13.56.42.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Pocahontas säger:

imorgon kommer Link to Link och monterar mediaomvandlaren för fibern..snart i mål alltså...

Gäller välja operatör, i Open Universe lista...inte helt lätt, alla kör med olika "kampanjer"  

Väljer förmodligen någon som inte har bindningstid till att börja med

Någon som har erfarenhet av Universal Telecom? 

Skärmavbild 2018-06-14 kl. 13.56.42.jpg

Jag fick min inkopplad igår. Snackade med montören (Ericsson för Telia öppen fiber) idag.

Han tipsade om att man ska ringa så kan man få en bättre deal än via nätet.

För egen del avvaktar jag för att se om allt funkar som det ska. Och så lär jag få lockerbjudanden. 

 

110C8420-E59B-415C-B597-89AC3D737BBD.jpeg.75df656df3079d0abb88da37c21b1836.jpeg

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Banhof och är nöjd, men funderar på att byta till Bredband 2 som är en stor aktör och har bästa erbjudandena just nu här i alla fall. Funderade på att gå ner från 100/10 men det är så liten skillnad i pris så jag behåller raketfarten. När det gäller fiberoperatörer är konkurrensen stenhård så att hoppa omkring ger halva priset hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade viljat välja Telia, men de finns inte med, anledningen är att de "inte äger nätet".

Varit i kontakt med Telia, ingen visste varför de inte finns med i Kungsbackas bredbandsnät, men Kungsbacka Bredbandsnät sa som det var, Telia vill inte gå in i deras nät..trots att många kunder vill ha Telia.  Knasigt.. Telia vill gräva ner egen fiber...

 

Så då får de väl mista hela kungsbacka som kunder.. just nu har jag Telenor mobila nät..men det ska jag inte välja med fiber..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Axelman säger:

Har Banhof och är nöjd, men funderar på att byta till Bredband 2 som är en stor aktör och har bästa erbjudandena just nu här i alla fall. Funderade på att gå ner från 100/10 men det är så liten skillnad i pris så jag behåller raketfarten. När det gäller fiberoperatörer är konkurrensen stenhård så att hoppa omkring ger halva priset hela tiden.

Funderade också på Bahnhof

 

Skärmavbild 2018-06-14 kl. 14.36.58.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har domens dag passerat. Jag och frun samtalade med handläggaren på FK för en komplettering av min ansökan om sjukersättning och när samtalet nådde slutet berättade hon att hon ändrar från avslag till godkännande. Jag är så stressad och slut så jag orkar inte ens bli glad. Det är visserligen inte klart än, då det ska passera slutlig handläggning, men det borde bara vara en formalitet. :crossfingers: Jag är sååååå trött.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Då har domens dag passerat. Jag och frun samtalade med handläggaren på FK för en komplettering av min ansökan om sjukersättning och när samtalet nådde slutet berättade hon att hon ändrar från avslag till godkännande. Jag är så stressad och slut så jag orkar inte ens bli glad. Det är visserligen inte klart än, då det ska passera slutlig handläggning, men det borde bara vara en formalitet. :crossfingers: Jag är sååååå trött.

Grattis! :cake: Snart nog infaller vemodet och den stora lättnaden. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

Grattis! :cake: Snart nog infaller vemodet och den stora lättnaden. :kramis:

Jag har vinkat hej då till arbetslivet under en längre tid så den delen är redan avklarad. Är snarare lite rädd för rekylen som anspänningen ger när ens liv riskerar totalt ekonomiskt haveri och man kommer undan med blotta förskräckelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har vinkat hej då till arbetslivet under en längre tid så den delen är redan avklarad. Är snarare lite rädd för rekylen som anspänningen ger när ens liv riskerar totalt ekonomiskt haveri och man kommer undan med blotta förskräckelsen.

Kärt besvär jämfört med att haverera. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Kärt besvär jämfört med att haverera. :ThumbsUp:

OM det nu går igenom :crossfingers: så kommer den ekonomiska situationen att bli mycket bättre. Min gissning blir att från dagens 7000:-/månaden närma mig 12.000:-. Sen har jag en privat kombinerad sjuk och olycksfallsförsäkring som borde falla ut. Då snackar vi stålar!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Då har domens dag passerat. Jag och frun samtalade med handläggaren på FK för en komplettering av min ansökan om sjukersättning och när samtalet nådde slutet berättade hon att hon ändrar från avslag till godkännande. Jag är så stressad och slut så jag orkar inte ens bli glad. Det är visserligen inte klart än, då det ska passera slutlig handläggning, men det borde bara vara en formalitet. :crossfingers: Jag är sååååå trött.

27 minuter sedan, Axelman säger:

OM det nu går igenom :crossfingers: så kommer den ekonomiska situationen att bli mycket bättre. Min gissning blir att från dagens 7000:-/månaden närma mig 12.000:-. Sen har jag en privat kombinerad sjuk och olycksfallsförsäkring som borde falla ut. Då snackar vi stålar!

Vilka trevliga nyheter. :yeahbaby: Hoppas det inte tar alltför långt att verkställa det. Men bästa måste väl vara att i a f veta att det är klart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, modEric säger:

Vilka trevliga nyheter. :yeahbaby: Hoppas det inte tar alltför långt att verkställa det. Men bästa måste väl vara att i a f veta att det är klart.

 

Som sagt var är det inte klart till 100% än. Det första och största hindret är avklarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

imorgon kommer Link to Link och monterar mediaomvandlaren för fibern..snart i mål alltså...

Gäller välja operatör, i Open Universe lista...inte helt lätt, alla kör med olika "kampanjer"  

Väljer förmodligen någon som inte har bindningstid till att börja med

Någon som har erfarenhet av Universal Telecom? 

Skärmavbild 2018-06-14 kl. 13.56.42.jpg

Jag använder nu Universal Telecom sedan några månader för under hundralappen för 10/10 efter att ha lessnat på Telias påtvingade 100Mb fiber. Samma samma men långsammare och billigare. Men som jag nämnt tidigare, 10/10-linan gör en burst i någon sekund innan farten sjunker ner till det dryga utlovade 10Mb vilket gör att sidor flyger upp som vanligt. Nerladdningar av stora filer gör jag så sällan så...

Nöjd! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jobbar hemma idag. Skönt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättar och fixar lite... Skall vara i stan vid 10, men behöver in på ett par ställen innan dess, så man får nog åka in till 9-halv10. Dags för lite xtra frukost, så man står sig under dagen. Ett par xtra mackor och en skål havregröt så står man sig bra. :yeahbaby::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag in till stan och se sonen springa ut på sin studentexamen. Jag har skaffat en sådan däringa skylt. Den ska jag ha till alla tre barnen som springer ut tre år i rad... :spam: :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir så trött på FK. De handlade min bostadsbidragsansökan fel. Så därför gör de nu en tilläggsutbetalning på bostadstillägget. Men jag har redan hunnit begära att de rättar det första felet. Det lär sluta med att jag blir skyldig pengar. Dumma muppar... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Svolder säger:

Märkligt att det kan vara så svårt att förstå att en hyresvärd inte kan sätta vilken hyra han vill i Sverige, och att han inte kan kasta ut en hyresgäst för att han vill höja hyran... förklarat med tolk, så det bör inte bygga på brister i språket...

Jag förstår det som att hyresvärden inte talar svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
2018-06-14 på 10:14, Axelman säger:

Det där ger jag inte ett ruttet lingon för! <_<

Du verkar vara ett riktigt blåbär i sådana här ämnen! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Sitter i Orsa och tittar ut genom fönstret. Jag kom just in efter att ha klippt gräsmattan......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Du verkar vara ett riktigt blåbär i sådana här ämnen! ?

Hallå-n där! Nu blad-drar du bara och ligger risigt till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

Sitter i Orsa och tittar ut genom fönstret. Jag kom just in efter att ha klippt gräsmattan......

 

Skärmavbild 2018-06-15 kl. 12.10.57.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
2 minuter sedan, Axelman säger:

 

Skärmavbild 2018-06-15 kl. 12.10.57.png

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, sevensleeper säger:

Jobbar hemma idag. Skönt.

Administrativa uppgifter? Planering av utbildningar kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...