Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Bilar ska vara snygga, snabba och gratis! ( Travestering på Churchills berömda citat om champagne... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAddå 200k? Nu fabulerar du. Jämförelsen 1100kg bil med 105hk är bättre än 2200kg bil med 105hk är ju bara fånig. Sen är jag tacksam att andra låter bli att övertyga mig om att tipset som inte var för dem inte är för dem.

 

Nåja, dessa 200k var väl en överdrift. Men det var även ditt omdöme om "rejält pigg" när den har en 0-100tid på över 10sek. Vid omkörning så är den nog ännu värre.

 

Mitt tips är då att backa några år och välja en annan bil.

Du behöver inte bli så gråtmild. Det verkar som att du faktiskt köpt en Toledo och nu känner att du måste försvara ditt köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skall åtminstone vara snygga och bullra mycket. Inget går upp mot lukten och ljudet av en V8 på nitro :)

Kom att tänka på en reklam för Jeep för några åsr sen. Med reklamtexten om bl a det underbara ljudet av en V8 ... med slutklämmen: Köp 2, så du kan höra det i stereo. ^_^

 

Kostar ju bara 500k+/st

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Upptäckte idag att det inte är någon idé att roota mobiler med nyare Android, i syfte att installera annonsblockerare, eftersom man inte tillåts ändra hostsfilen permanent längre. :(

Brukar av den mer obstinata delen av Android användarna få höra hur inlåst iPhone är.

 

Trodde inte att det fanns något som helst behov av att roota en Android enhet, men det går alltså inte att installera ad-blockers utan att roota?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man installerat 10.9.2 får vi se vad det är för fel på det :D
iMacen känns lite piggare det måste jag erkänna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu håller jag på att spara till en Nissan GTR. En okänd bilmodell som är snabbare än nästan allt man kan ställa upp bredvid inklusive Ferrari, Maserati, Lamborghini, Porshe......

 

http://www.youtube.com/watch?v=KvVwC-IJoLY

 

Den är väl inte direkt okänd.

 

Väldigt mycket att gasa med för en rimlig summa och säkert en rolig bil.

Vet inte hur bullrig den är i kupén, men den fungerar ypperligt som nöjesbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

[+] Tack! `Byte` såklart. :ThumbsUp:

Och MebiByte (MiB) inte MegaByte (1024 vs 1000). geek.gif

Känner till skillnaden mellan MiB och MB, men varför existerar två standarder? För att det blir enklare för n00b's med MB?

 

Skulle det (i teorin) gå att enas om ett uttryck och skrota det andra? Eller finns det olika användningsområden så att båda behövs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha. Vill ha. Vill ha. Vill ha. Vill ha. Vill ha.

http://www.youtube.com/watch?v=gMMq5h4Tyfw

Ja, inte någon Nissan. En Mustang 1965 med en 289 cu.in. V8

 

Fina bilar.

 

Tidigare hade jag drömmar om Charger och Cuda.

Men eftersom man glidit in på GM-spåret och kunde skruva i dom så....

 

Impala, Pontiac LeMans (Med cheva 454 LS-6:a under huven) är dock de enda riktigt gamla jänkarna jag haft.

 

Måste nog skaffa mig en "sommarbil", glider in titt som tätt på blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man installerat 10.9.2 får vi se vad det är för fel på det :D

iMacen känns lite piggare det måste jag erkänna :D

Jag har redan hittat en bug: Quicklock visar till slut inte bilderna om man växlar mellan dem, fram och tillbaka. SUCK! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör motorburen ungdom, eller tillhörde, min historia är fylld av motorcyklar, dragracing och raggarbilar. Och folkvagnar. Jag har "alltid" varit folkanörd också. Jag drömmer hellre om ett gammalt jänkejärn med hemitoppar och sixpack eller möjligen en äkta Karmann Ghia. Jag brukar fortfarande åka på lite raggarträffar med kompisen som har en Cheva Impala 2d HT 1959 :)

attachicon.gif59_Chevy_Impala_KM_05_Beth_02.jpg

attachicon.gifVW-Karmann-Ghia.jpg

och jag är gift med en som fortfarande tror att han är "motor"buren ungdom, men det är inte bilar som intresserar mest. Utan allt som rullar på två hjul. Ju rassligare och mer mek de kräver desto lyckligare blir han.

 

På vägen och när vi ska transportera oss så kör han saaaaakta, jag får bita ihop när jag sitter bredvid. Men på enduro- och crossbanan så går det undan.

Eftersom han i princip aldrig köpt en ny cykel så brukar han kvala in i veteranklassen, och han brukar alltid förklara att det beror på att cykeln är så gammal...... jag undrar jag ;)

 

På den tiden han verkligen tillhörde motorburen ungdom så var det cross för hela slanten, och han var väl rätt duktig på det också vad jag förstått det som när jag kollar på alla bucklor och priser han då samlade på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han var väl rätt duktig på det också vad jag förstått det som när jag kollar på alla bucklor han då samlade på sig.

Han kan inte ha kört som folk. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man installerat 10.9.2 får vi se vad det är för fel på det :D

iMacen känns lite piggare det måste jag erkänna :D

välkommen i i truppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan inte ha kört som folk. :armskeptisk:

:hihihi: ja, bucklor blev det :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner till skillnaden mellan MiB och MB, men varför existerar två standarder? För att det blir enklare för n00b's med MB?

 

Skulle det (i teorin) gå att enas om ett uttryck och skrota det andra? Eller finns det olika användningsområden så att båda behövs?

Ja, det är högst förvirrande det där. Det som skiljer är ju att ena är metrisk (x1000) och den andra räknar x1024, som man brukar räkna KB, MB. Så när vi säger att 1024KB = 1MB, är IEC's officiella benämning MiB. Eg lite konstigt att den "standarden" inte fått mer genomslagskraft än vad den har. Eller så är det för att det är för förvillande för att alla skall förstå, så man fuskar med den gamla betäckningen. Att det finns 2 standarer är väl för att båda är korrekta, per användning.

 

Apple är faktiskt en av få som presenterar sina siffror korrekt, men "fel". Eg. fel för det kör med 1000-skalan, men korrekt för att de skiver MB. På andra, t ex Win/Linux, räknar man oftast x1024 men skriver MB.

 

post-64246-0-68308600-1393524752_thumb.png

http://www.charlestonsw.com/the-difference-between-mib-and-mb/

 

Sen disktillverkare anv oftast 1000-skalan vilket gör att det på andra system ofta skiljer mkt när man stoppat i disken och formaterat den.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu håller jag på att spara till en Nissan GTR. En okänd bilmodell som är snabbare än nästan allt man kan ställa upp bredvid inklusive Ferrari, Maserati, Lamborghini, Porshe......

 

http://www.youtube.com/watch?v=KvVwC-IJoLY

Har man inte råd, kan man ju alltid göra sina egna bilar, helt gratis.

 

Här en Bugatti som jag gjorde på fri hand i 3D programmet Blender.

 

Bild nummer två. Början på en raggarbil. Också frihand.

post-74618-0-15895000-1393525031_thumb.png

post-74618-0-83540600-1393525053_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man inte råd, kan man ju alltid göra sina egna bilar, helt gratis.

 

Här en Bugatti som jag gjorde på fri hand i 3D programmet Blender.

 

Bild nummer två. Början på en raggarbil. Också frihand.

Snyggt! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, det är högst förvirrande det där. Det som skiljer är ju att ena är metrisk (x1000) och den andra räknar x1024, som man brukar räkna KB, MB. Så när vi säger att 1024KB = 1MB, är IEC's officiella benämning MiB. Eg lite konstigt att den "standarden" inte fått mer genomslagskraft än vad den har. Eller så är det för att det är för förvillande för att alla skall förstå, så man fuskar med den gamla betäckningen. Att det finns 2 standarer är väl för att båda är korrekta, per användning.

 

Apple är faktiskt en av få som presenterar sina siffror korrekt, men "fel". Eg. fel för det kör med 1000-skalan, men korrekt för att de skiver MB. På andra, t ex Win/Linux, räknar man oftast x1024 men skriver MB.

 

mebibyte.png

http://www.charlestonsw.com/the-difference-between-mib-and-mb/

 

Sen disktillverkare anv oftast 1000-skalan vilket gör att det på andra system ofta skiljer mkt när man stoppat i disken och formaterat den.

Kan ju handla om ren marknadsföring. Ta en disk med x antal byte. Presenteras diskstorleken som GB istället för GiB så blir det ju en trevligare siffra.

 

Hajade inte ett dugg av sista bilden???

 

Presentera en fil på 106 byte som 1 MB? Vad har jag - eller författaren - missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man installerat 10.9.2 får vi se vad det är för fel på det :D

iMacen känns lite piggare det måste jag erkänna :D

samma här, alltså uppdaterat. :) För några problem har jag inte haft.....peppar peppar.

 

Men min lilla älskade fördröjningseffekt i mail försvann ju förstås, nyfiket kollade jag http://christianserving.org/project/truepreview/releases men det fanns förstås inte för 10.9 där ännu så länge. Och blir det inte något så kan jag lika gärna köra med MailActOn, som jag nu fick installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skaver lite i näsan och halsen så jag ger tusan i träningen i kväll. Rast & vila! :gaspar:

 

vacation.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...