Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag delar ut internet, så datorn går aldrig i vila. Men när jag har tryckt på strömknappen så har i alla fall skärmen släckts. Det är borta nu med 10.9.2. Ingen stor sak, den släcks automatiskt, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu Hyacinth

 

:w00t:

 

484c45019bed4b728aacfc30f0e5882c.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

önskar jag kunde hålla med er, men jag drömmer om en snygg statusbil med alla möjliga finesser på.

 

Jag har aldrig haft någon sådan och lär väl aldrig få någon heller, för det är alldeles för tokdyrt. Jag har bara kört med gamla begagnade bilar som snällt rullar tusen på tusen på tusen mil. Typ Saab -95 och den stilen.

 

Sedan var jag utan bil några år i slutet på 90-talet, och insåg att jag bara måste ha en för att klara vardagen. Det blev en liten "skit"Kia Pride. Den gick i ur och skur, men kändes som liten trång och osäker konservburk till slut. Var med om en viltolycka med den och tänkte, aldrig mer en sådan liten bil.

 

Det var ingen älg den gången, men hade det varit det så hade jag nog inte skrivit här eller gjort något mera alls.

 

Det blev en Ford Focus, den rullar också snällt.

 

 

Jag drömmer om en riktig statusbil, modell Sedan. Jag gillar slanka linjer på bilar, En sprillans ny Volkswagen Pheaton vore inte dumt. Svart och vräkig sedan-modell är tjusigt!

 

Drömma får man ju göra......

 

Helst borde man nog istället rikta in sig på en riktigt bra miljöbil, som går på el.

En intressant sak med min lilla Londonhelg var alla Rolls Royce som rullade i vanlig trafik. En Phantom ser inte alls ut att vara nästan 6 meter lång och en dm högre än en Volvo V70. Men den innebär inte att den ser liten ut. http://www.rolls-roycemotorcars.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak med min lilla Londonhelg var alla Rolls Royce som rullade i vanlig trafik. En Phantom ser inte alls ut att vara nästan 6 meter lång och en dm högre än en Volvo V70. Men den innebär inte att den ser liten ut. http://www.rolls-roycemotorcars.com

Snygga bilar, men de är lite för bulliga i fronten för min smak :)

fast det är klart, de kan man ju vänja sig vid - om man blir tvungen :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygga bilar, men de är lite för bulliga i fronten för min smak :)

fast det är klart, de kan man ju vänja sig vid - om man blir tvungen :) :)

Fronten blev högre när BMW tog över, den ser nästan ut som ett grekiskt tempel nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant sak med min lilla Londonhelg var alla Rolls Royce som rullade i vanlig trafik. En Phantom ser inte alls ut att vara nästan 6 meter lång och en dm högre än en Volvo V70. Men den innebär inte att den ser liten ut. http://www.rolls-roycemotorcars.com

I skenet bedrar där Richard kör den är den gamla välkända modellen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju handla om ren marknadsföring. Ta en disk med x antal byte. Presenteras diskstorleken som GB istället för GiB så blir det ju en trevligare siffra.

 

Hajade inte ett dugg av sista bilden???

 

Presentera en fil på 106 byte som 1 MB? Vad har jag - eller författaren - missat?

Det var nog hans sida/blog som inte kunde formatera texten ordenligt. 106 (1000 x 1000 = 1.000.000 (1MB))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det var nog hans sida/blog som inte kunde formatera texten ordenligt. 106 (1000 x 1000 = 1.000.000 (1MB))

 

Ah, såklart. Borde jag ju faktiskt kunnat räkna ut.

 

Formateringen delar in disken i spår och sektorer och ett block kan inte delas. Även om filen är 1 byte tar den upp ett block som kan vara 512 KB eller 1 MB. Inget konstigt med det (även om jag tycker det är en stor blockstorlek - jag hade förväntat mig mer i storleksordningen 1KB)

 

Tror nog mer på iEricF's förklaring. Det kan såklart gå till som du skriver, men har aldrig någonsin sett det i praktiken i varken Win eller OsX. T.ex. en lätt fil som .txt eller .rtf med lite anteckningar, den presenteras ju som "970 bytes (4 KB on disk)" i OsX och liknande i Win.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bil en chick-magnet, ett fortskaffningsmedel, en nöjesmaskin, ett statusföremål, en personlighetsförstärkare... Vi har nog alla ingångar i det. Jag struntar helt i om det är status eller ej. Bil handlar för mig om att ta mig från punkt A till punkt B utan att behöva passera verkstaden på vägen. Om det finns status eller ej är fullständigt egalt, men eftersom statusprylar brukar kosta mer utan att ge något omedelbart mervärde så avstår jag gärna. Därför kör jag Golf och inte Audi A3 eller BMW 1-serie. Samma bilstorlek, samma kvalitet, annan status, annat pris.

 

För mig handlar det om att få plats med familjen (4 pers) + en hel del packning i perioder. Dragkrok och min. 1500kg dragvikt är också ett krav. Kör Citroën C5 kombi -06 med närmare 22.000mil på mätaren. Besiktigad av frun idag - kärvande P-broms hö gjorde att det blir ombesiktning. I övrigt är det en hel del småskit och något lite större fel som kostar f-n på verkstad så när vädret blir bättre ska jag riva en del och försöka få ordning på pärlan. Maskinellt går hon som en klocka även om 140hk bensinaren är lite i svagaste laget. Fick dessutom en hel del nya delar förra året efter en viltolycka - bl.a Helt nya Xenon-strålkastare på båda sidor så ljuset är som när den var ny.

 

Har börjat titta på ny bil (även beg) men priserna är horribla. Skoda Superb kombi är trevlig men inte billig... Nya C5:an gillar jag inte (med sitt fasta rattcentrum) och dessutom är Xenonljusen och Hydractiva fjädringen numera tillvalsutrustning (som kommer i tillvalspaket med annat "lull lull") och fläskar på priset rejält. Har även provkört nya Citroën C4 Grand Picasso - Fantastiskt trevlig bil med 7 säten men - går ej att få med hydractiva fjädringen och med lite "lull lull" (automat, diesel, P-sensorer, Xenonljus mm) är den uppe i närmare en trehundring.... Volvo V70 är alldeles för liten i förhållande till priset.

 

Nä, får nog hålla liv i C5:an tills jag har vunnit på lotto eller ngt....

Redigerad av MacHedda
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nyss uppringd av en bekant som har en chefs och utvecklarposition på ett innovativföretag som har några värdssucceer och tillika globala företag på kundlistan. Jag mötte deras VD i somras för en intervju om att bli säljare/innovatör men det blev nada på grund av att vi inte hittade varandra. Nu har de bytt VD ( som klantade till det rejält ) och förslaget är väckt igen. Om jag vill. OM jag vill!!! Han erbjöd mig att hänga på några säljbesök och se hur det fungerar. Ni som följt mig här vet att jag är en finurlig typ som kan tänka ur andra vinklar än de vanliga. En tillgång i bland och ett hinder ibland. Det är för bra för att vara sant. Snart vaknar jag upp ur drömmen in i den gråa vardagen. :mellow:

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Året som gått har nästan tagit livet av mig så i form är jag inte. Men jag skulle så gärna vilja....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Året som gått har nästan tagit livet av mig så i form är jag inte. Men jag skulle så gärna vilja....

Litet ringrostig, kanske. Men i form kommer du säkert. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Året som gått har nästan tagit livet av mig så i form är jag inte. Men jag skulle så gärna vilja….

Det brukar mer handla om om viljan är tillräckligt stor… superman.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar mer handla om om viljan är tillräckligt stor… superman.gif

Viljan är det nog inget fel på. Förmodligen dubbelt så stor än hos oss. Men om Axelman har varit utbränd antar jag att man inte heller vill ta ngn som helst risk att ev landa på ruta 1 igen.

 

- - -

 

 

Kul Axelman! Hoppas det löser sig ...på ett bra sätt. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar mer handla om om viljan är tillräckligt stor… superman.gif

Därför blev jag utbränd första gången totalt. Min vilja är så stark att jag kvaddar mig själv innan jag ger upp. Utbrändheten handlar mycket om att få viljan att fungera igen så själen och kroppen lyder. Man kan vilja hur mycket som helst men kommer ingenstans när det är som sämst. Det går bara inte. Det är som att försöka köra en bil utan bensin. Hur mycket man en gasar är det tyst och man kommer inte en meter. Mycket eländig upplevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viljan är det nog inget fel på. Förmodligen dubbelt så stor än hos oss.

Utan att lägga in någon värdering så är det inte alla som kan bli utbrända. Man måste vara envis, noggrann, ambitiös, gå ut max och öka. Problemet infinner sig när man blir fartblind och ständigt tar ut mer från "kontot" än man sätter in så en dag är kontot tomt. Eller som ett bilbatteri. Man använder mer ström än man laddar tillbaka och en dag startar inte bilen. Med bilbatterier är det också så att är de körda i botten totalt går det inte att återställa. Hur mycket man än försöker tar de inte laddning.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en f.d. utbränd f.d. kollega uttryckte saken: Utbränd blir man bara om man brinner för något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en f.d. utbränd f.d. kollega uttryckte saken: Utbränd blir man bara om man brinner för något.

Utbränd blir man om man brinner för mycket okontrollerat. Det är visdomen i livet som vet hur mycket man tål och när man ska sluta. Ungdomlig entusiasm gör slut på orken fort. Man kan inte spurta i starten på ett maraton........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blev nyss uppringd av en bekant som har en chefs och utvecklarposition på ett innovativföretag som har några värdssucceer och tillika globala företag på kundlistan. Jag mötte deras VD i somras för en intervju om att bli säljare/innovatör men det blev nada på grund av att vi inte hittade varandra. Nu har de bytt VD ( som klantade till det rejält ) och förslaget är väckt igen. Om jag vill. OM jag vill!!! Han erbjöd mig att hänga på några säljbesök och se hur det fungerar. Ni som följt mig här vet att jag är en finurlig typ som kan tänka ur andra vinklar än de vanliga. En tillgång i bland och ett hinder ibland. Det är för bra för att vara sant. Snart vaknar jag upp ur drömmen in i den gråa vardagen. :mellow:

 

Det blir bra! Konfidensen är det sista som överger mig när det gäller dig! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur det är, den berömda väggen har jag gått in i några ggr, tar lika lång tid att går ur den som in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får lätta upp tråden lite

 

post-113-0-58715400-1393601091_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan hittat en bug: Quicklock visar till slut inte bilderna om man växlar mellan dem, fram och tillbaka. SUCK! :(

Det fanns redan i 10.9.1, första bilden vill inte visa sig utan man får gå ner till tvåan och upp igen. Körde "Bygg om" från Onyx och det blev något bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blev nyss uppringd av en bekant som har en chefs och utvecklarposition på ett innovativföretag som har några värdssucceer och tillika globala företag på kundlistan. Jag mötte deras VD i somras för en intervju om att bli säljare/innovatör men det blev nada på grund av att vi inte hittade varandra. Nu har de bytt VD ( som klantade till det rejält ) och förslaget är väckt igen. Om jag vill. OM jag vill!!! Han erbjöd mig att hänga på några säljbesök och se hur det fungerar. Ni som följt mig här vet att jag är en finurlig typ som kan tänka ur andra vinklar än de vanliga. En tillgång i bland och ett hinder ibland. Det är för bra för att vara sant. Snart vaknar jag upp ur drömmen in i den gråa vardagen. :mellow:

 

+1

:D

 

Utbränd blir man om man brinner för mycket okontrollerat. Det är visdomen i livet som vet hur mycket man tål och när man ska sluta. Ungdomlig entusiasm gör slut på orken fort. Man kan inte spurta i starten på ett maraton........

Här har du kanske verktyget? Med de erfarenheter som jag uppfattar att du har så går det så mycket bättre att gå in i något nu? För är det inte så att man med åren bättre kan hantera sådant här? Genom att lära känna sig själv bättre?

 

Önskar dig lycka till :geros:

 

Även om jag inte har gått in i väggen någon gång, så har det ändå varit nära några gånger. Jag tränar fortfarande på att försöka vara i nuet och koncentrera mig på det som är viktigt just när det pågår. Jag är så himla resultatorienterad och när folk i min omgivning kommit till ruta 1 så är jag redan på väg till ruta 3 eller 4. Det kan ju låta bra kanske, och ibland är det kanske det. Men lika ofta är det inte det. Jag har alltför lätt att gå i gång på allt möjligt och vill alltför mycket för ofta. Det kan vara väldigt frustrerande både för mig och för andra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...