Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Stör mig på att Brdbandskollen i iPaden är ur funktion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det växlat ner till Edge?

Och där var ju Bo. Kul att du är tillbaks. :yeahbaby::ThumbsUp:

 

 

 

Den så kallade Marknaden är lynnig, bara för att inte Apple nådde upp till 50 miljoner sålda exemplar av iPhone rasar aktien med 4%

Får väl köpa en kontant då direkt från Apple..fast det bär emot....

Undrar om det inte är frågan om manipulation av ngn/ngt/några? MW skrev ju häromdagen att om aktien håller sig under en viss nivå före ett visst datum så skulle några kunna tjäna miljoner på några optioner.

 

 

- - -

 

Sitter och vaknar i lagom takt... :kaffe:

Lite segt, sov illa. Inte lite smömn men låg nog illa.

 

Måste nog (motvilligt) installera Windows på datorn idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsekvens man får räkna med om man sitter och skriver SMS ...

 

post-113-034630700 1359018646_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Middag på er :)

i dag blir det snabb hemgång efter jobbet

termometrn fryser t.o.m så kallt är det idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsekvens man får räkna med om man sitter och skriver SMS ...

 

post-113-034630700 1359018646_thumb.jpg

 

Synd på en fin Corvette..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 är till största delen helt okej bara man vänjer sig vid att allting är tvärtom jämfört med vad man är van vid.

Jo så är det... Men Win7 är hyfsat snabbt. Måste ha Win så jag kan kolla sidor i IE 8/9. Finns såna test-grejjer att ladda ner fr MS sida, men de är krångliga.

 

 

Förkyld är inte bra. Krya på dig! :crossfingers::yeahbaby:

 

 

- - -

 

 

Stod utanför o surrade med en granne ett tag... Genomfrusen nu. Nu behövs massor av kaffe. :kaffe: :kaffe: :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort veckans goda gärning.

 

Frugan och jag var på COOP och veckohandla..

Det sista frugan skulle handla var några tvättsvampar, och passerade pallarna med toa o hushållspapper..där står en handväska, så frugan vinkar på mig..

 

En bomb, var min första tanke, nej, fullt så dramatiskt var det inte.

Tittade ner i den och ser ett par skinnvantar, en stor plånbok, nycklar och annat..

Stanna här säger jag till frugan, och springer raskt ut i huvugången, och sidogångar för att se om det går någon med en vagn innehållande pappersbalar..ser inte en själ.

Men det kommer en ung tjej med pallyftare, och Coopmärke på blusen...

 

Så jag visar henne väskan, och frågar om de har nån högtalaranläggning, för någon kvinna saknar sin väska..

Det visste hon inte, för hon var ny elev i varuhuset, så hon letade reda på en fast anställd, som hämtade väskan och gick till en av kassorna med den.

 

Fem minuter senare var vi vid kassan och skulle betala, så ser vi en äldre kvinna, och som har papparsbalar i sin vagn, prata med kassörskan..

Som då lyfter fram handväskan...det var kvinnans glömda handväska...

 

Hon tar genast upp plånboken och noterar att allt var som det skulle, noterade att det var mycket sedlar i den.

Frugan går över till henne och talar om att det var hon som fann väskan stående på en pall bland hushållsrullarna..

 

Hörde att hon var jättetacksam över att vi funnit den...

Så den äldre kvinnans dag slutade lyckligt...

 

 

På väg hem tänlkte jag över det problemet, att kvinnor envisas med att bära plånbok, nycklar mm i sina handväskor. Lätta offer för väskryckare...

Nu stod dessutom denna väskan helt obevakad, kunde kommit nån annan, mindre ärlig och bara länsat väskan och gått vidare..utan våld...

  • Rösta upp 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort veckans goda gärning.

 

......

 

Hörde att hon var jättetacksam över att vi funnit den...

Så den äldre kvinnans dag slutade lyckligt...

 

På väg hem tänlkte jag över det problemet, att kvinnor envisas med att bära plånbok, nycklar mm i sina handväskor. Lätta offer för väskryckare...

Nu stod dessutom denna väskan helt obevakad, kunde kommit nån annan, mindre ärlig och bara länsat väskan och gått vidare..utan våld...

 

Trevlig liten solskenshistoria biggrin.gif

 

Tanter med rollatorer eller elrullstolar brukar vara lätta offer för väskryckare, det händer ju att de har handväskan i korgen. Det är inte så smart ;)

 

Den här gången gick ju allt bra för damen, och ingen klå- eller långfingrad person var i närheten.... Så skönt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort veckans goda gärning. ...

Bravo, du kanske inte är "farlig" för samhället trots allt (AT-tråden)... :ThumbsUp:

 

Häromveckan var det en gammal kvinna som bestulen på en halv miljon i smycken i sitt hem, lurad av besökare. Smyckena borde inte ha varit där till att börja med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarade på ett quiz, och jag är lite förvånad över en stavning...fick nämnligen fel, (hade 7 av 8 rätt.)

Ser att 65% valt samma stavning...hur stavar ni ordet som efterfrågas..

Själv har jag aldrig stött på den stavningen.. kollade även i Google, finns en bok som heter Gjuta döden...

 

post-113-058358900 1359041715_thumb.jpg

 

 

 

post-113-025324500 1359041846_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjuta döden låter bara konstigt för mig - det låter som om det vore ett hantverk. Ljuta döden hade jag onekligen valt.

 

Det är märkligt, för man säger ju gjuta blod...och då vill man liksom koppla det till döden gjuta

 

Hittade en psalm..

 

post-113-049782900 1359043625_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarade på ett quiz, och jag är lite förvånad över en stavning...fick nämnligen fel, (hade 7 av 8 rätt.)

Ser att 65% valt samma stavning...hur stavar ni ordet som efterfrågas..

Själv har jag aldrig stött på den stavningen.. kollade även i Google, finns en bok som heter Gjuta döden... ...

Jag hade heller inte koll på det. Uttrycket verkar nätt och jämnt finnas kvar i svenskan, jämfört med förr.

 

SAOL:

 

post-28798-010786400 1359044873_thumb.png

 

NE:s ordbok:

 

post-28798-045870700 1359044870_thumb.png

 

SAOB:

 

post-28798-084764400 1359044871_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och hälsat på en gammal och begåvad gubbe idag.

 

post-5952-033526200 1359045091_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara förvirrande, men du får surfa fritt med ditt abonnemang. Dock gäller att om du går över 100 GB på en månad så stryps hastigheten. Men det finns alltså ingen begränsning på mängd GB du får använda.

 

Men har du verkligen kommit upp i över 100 GB på en månad? Det är som sagt väldigt mycket data... :borstatanderna:

 

Det är ju inte fritt om det stryps. Märker du inte motsatsförhållandet?

...

De säger att vi gjort det enligt loggen. En dag före jul kom vi upp i 30.... jag vet då inte hur det ska gå till...chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte det fanns nåt ljuta, jag hade valt gjuta med tanke på uttrycket gjuta olja på vågorna. Vad det nu har med döden el olja är lite långsökt men man vet ju inte, man tänker på helvetets inferno som en smältugn. Men jag vet att jag har hört uttrycket ljuta döden men trodde nog det stavades gjuta alt stavade liuta förr eller nåt.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte fritt om det stryps. Märker du inte motsatsförhållandet?

...

De säger att vi gjort det enligt loggen. En dag före jul kom vi upp i 30.... jag vet då inte hur det ska gå till...chockadskeptisk.gif

Hur många är det som delar på bandbredden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har envist kört chins och märker hur jag blir starkare för var gång. B)

 

post-5952-060434800 1359048859_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man lärt sig att dyngbaggar navigerar efter Vintergatan när de rullar sin dyngboll spikrakt framåt.

De har fyra ögon till hjälp och ser Vintergatan, dag som natt...

Täcker man för ögonen så blir det inte rak väg längre...såg det på Aktuellt nyss...

 

Tänk vad bra att veta detta :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frysa och huttra, är så trött på denna kyla. Iskalla bilar, cykla i jobbet, iskallt kontor på jobbet m.m.m.m JAG VILL HA SOMMAR NU NU NU!!! irriteradtjej.gifirriteradtjej.gifirriteradtjej.gif

 

Ikväll får det bli ett riktigt varmt bad, - med mycket skum MG_04.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG VILL HA SOMMAR NU NU NU!!! irriteradtjej.gifirriteradtjej.gifirriteradtjej.gif

 

 

 

JAJAJAJAAAA!!! JAG MED!!! SNÖ OCH KYLA JC_wonky.gifJC_wonky.gifJC_wonky.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1359049220[/url]' post='1603091']

Nu har man lärt sig att dyngbaggar navigerar efter Vintergatan när de rullar sin dyngboll spikrakt framåt.

De har fyra ögon till hjälp och ser Vintergatan, dag som natt...

Täcker man för ögonen så blir det inte rak väg längre...såg det på Aktuellt nyss...

 

Tänk vad bra att veta detta :borstatanderna:

Hur vet man att det är vintergatan? Och inte något annat?

 

 

1359050053[/url]' post='1603097']

JAJAJAJAAAA!!! JAG MED!!! SNÖ OCH KYLA JC_wonky.gifJC_wonky.gifJC_wonky.gif

 

Ja, just så där känner man sig, helt cocobläng i huv'et ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in det sista vid min Win7-inst. (VirtualBox), sen skall den sparas som mall/grund innan den börjas användas. :crossfingers::yeahbaby:

 

 

Skall käka lite nu, och forts sen. food.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...