Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Gôtt... :crossfingers::yeahbaby:

 

 

Bästa med att det är en födelsedagspresent måste väl vara att man kan frånsäga sig allt i/urplockande osv... "Nä, vaddå? Jag? Det är DIN diskmaskin." :ThumbsUp:

 

 

- - -

 

Suttit och dragit in några gamla CD's (på nytt) i iTunes. Såg att de var så länge sen jag gjorde dem (iTunes 4) och hade lite för låg kodning (192,VBR).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gôtt... :crossfingers::yeahbaby:

 

 

Bästa med att det är en födelsedagspresent måste väl vara att man kan frånsäga sig allt i/urplockande osv... "Nä, vaddå? Jag? Det är DIN diskmaskin." :ThumbsUp:

 

 

Det kan bli riktigt roliga förvecklingar det här, undrar vem som i slutändan får fixa disken? totaltgalen.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif Han som satte in den eller hon som fick den? pompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag blir det lugnare dag

 

inga extra uppgifter innan jobbet, det ser vi fram emot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Waltin och Salander är fiktiva personer. Men ett gott betyg då till författarna. :)

å fan, jag trodde namn på kända polischefer var riktiga f jag trodde det var så här L GW tror att det gick till. Då fanns ingen Krassne heller, men fanns det nåt mord samma tid på en amerikan som fick försöka lära sig flyga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bli riktigt roliga förvecklingar det här, undrar vem som i slutändan får fixa disken? totaltgalen.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif Han som satte in den eller hon som fick den? pompoms.gif

 

Jag har kommit på att man borde ha två diskmaskiner.. Man laddar nr 1 och kör den när den är full, sen plockar man från den och sätter sedan i nr 2 och kör den när den är full och tillbaks i nr 1. På så vis slipper man det förhatliga tömmandet. Fiffigt va. Tummeupp.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun fyller år i dag bultandehjarta.gif så en bunt vänner har passerat och tankat tårta och kaffe.kramis.gif

 

Samtidigt??

Har ni övat på att mata Vasaloppsåkare. borstatanderna.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit på att man borde ha två diskmaskiner.. Man laddar nr 1 och kör den när den är full, sen plockar man från den och sätter sedan i nr 2 och kör den när den är full och tillbaks i nr 1. På så vis slipper man det förhatliga tömmandet. Fiffigt va. Tummeupp.gif

 

Det är redan "standard" i nya hus som de mer bemedlade bygger..... helknäppt i min världstjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt??

Har ni övat på att mata Vasaloppsåkare. borstatanderna.gif

[+] :lol:

 

 

- - -

 

Kom just hem. Varit och handlat lite som jag missade sist. :crossfingers: Innan var jag ute och skottade/räfsade/borstade bort snön. Nu är det barmark igen. B) Har ju varit ordentlig med minusgrader sen snön kom så det var lätt pudersnö och torrt och fint under. :crossfingers::yeahbaby:

 

Dags att flla på kaffemuggen! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullstolsbundna gillar det, behöver de aldrig sträcka sig upp till skåpen de inte når.

Man ska säga och skriva rullstolsburna. Om inte annat för att det är sant, och för att ytterst få är bundna till rullstolen, bokstavligt menat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska säga och skriva rullstolsburna. Om inte annat för att det är sant, och för att ytterst få är bundna till rullstolen, bokstavligt menat.

Och det är inte direkt enkelt att säkerhetsbälta de som faktiskt är bundna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt??

Har ni övat på att mata Vasaloppsåkare. borstatanderna.gif

 

En av de besökande är hängiven vasaloppsåkare. Kom ett år bara en halvtimme efter segraren. Med pacemaker.....tappahakan.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de besökande är hängiven vasaloppsåkare. Kom ett år bara en halvtimme efter segraren. Med pacemaker.....tappahakan.gif

det var inte illa handicap idrotten gör framsteg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska säga och skriva rullstolsburna. Om inte annat för att det är sant, och för att ytterst få är bundna till rullstolen, bokstavligt menat.

Sorry, var kvar i det gamla vardagsspråket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bli riktigt roliga förvecklingar det här, undrar vem som i slutändan får fixa disken? totaltgalen.gifpompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif Han som satte in den eller hon som fick den? pompoms.gif

Följetongen fortsätter stay Connected

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat isometrisk träning men har bestämt mig för att endast låta det komplettera, inte ersätta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, var kvar i det gamla vardagsspråket.

Det e lugnt, man önskade dock att sådana ord som "rullstolsburna" blir en självklar del av vardagsspråket. Jag tänker emellanåt på vad en blind man sade, att om han befinner sig i en biograf, och strömmen och brandlarmet går, ja, då är det inte han som är speciellt funktionshindrad längre, utan alla seende som inte hittar ut... Ombytta roller! borstatanderna.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska säga och skriva rullstolsburna. Om inte annat för att det är sant, och för att ytterst få är bundna till rullstolen, bokstavligt menat.

 

Förvisso har du rätt, men många blir aldrig rullstolsburna utan bara rullstolsbundna!

 

Många många i vårt samhälle, främst äldre, sitter där de blir satta och får sitta som de blir satta. I rullstolar som mer är av BadenBaden-typ och inte på något vis ger dem möjligheter att kunna ta sig mer än möjiigen en halvmeter hit eller dit. Man passiviseras! Från att ha varit aktiv, frisk och oberoende till att bli passiv, sjuk och ensam. Slocknade blickar! Som behöver hjälp av andra utan några som helst förväntningar på sig att varken kunna svara för sig eller på något sätt kunna delta i någon form i det dagliga vardagslivet..... Så ser verkligheten ut!

 

Vi är nog världsmästare på att bygga vårdtyngd i vårt land genom vårt omhändertagande! Jag är helt övertygad om att många rullstolsbundna istället skulle kunna vara rullstolsburna!

 

p.S Nog är det bra att systemet föreslår stavning - ibland, men det här inlägget tog tid att skriva kan jag tala om, var tvungen att läsa igenom och korrigera automatiska ändringar som jag inte bett om, med förvissningen om att till nästa gång jag behöver orden så känns de igen. Antar att funktionen förstås kan stängas av, men ibland är den ju bra.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följetongen fortsätter stay Connected

 

Väntar med spännning på fortsättningen..... pompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Telenorbutiken och kolla på iPhone...och klämde lite på dem...telefonhatare som jag är...

Säljarna kastade sig över mig..i den tomma butiken

-Vi har dem i lager, du kan få den omgående...!!!!

 

Så rabblade de upp massa olika abonnemangsvarianter...

Kontant ville de inte gärna sälja förstod jag, utan låsa upp en i 24 månader...

 

Men jag gick därifrån, utan att vare sig köpa eller teckna något abb... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i Telenorbutiken och kolla på iPhone...och klämde lite på dem...telefonhatare som jag är...

Säljarna kastade sig över mig..i den tomma butiken

-Vi har dem i lager, du kan få den omgående...!!!!

 

Så rabblade de upp massa olika abonnemangsvarianter...

Kontant ville de inte gärna sälja förstod jag, utan låsa upp en i 24 månader...

 

Men jag gick därifrån, utan att vare sig köpa eller teckna något abb... :borstatanderna:

 

Tycker att de oftast försöker sälja på en iPhone4 oftast inte ens 4s. Ingen har försökt sälja mig en iPhone5 än för att jag ska förlänga mitt gamla Telia-abb som jag fick med min numera gamla 3Gs. Men eftersom både telefonen fungerar och abonnemangen numera är i princip gratis när telefonen väl är betald är jag svårflörtad med att binda upp mig igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso har du rätt, men många blir aldrig rullstolsburna utan bara rullstolsbundna!

 

Många många i vårt samhälle, främst äldre, sitter där de blir satta och får sitta som de blir satta. I rullstolar som mer är av BadenBaden-typ och inte på något vis ger dem möjligheter att kunna ta sig mer än möjiigen en halvmeter hit eller dit. Man passiviseras! Från att ha varit aktiv, frisk och oberoende till att bli passiv, sjuk och ensam. Slocknade blickar! Som behöver hjälp av andra utan några som helst förväntningar på sig att varken kunna svara för sig eller på något sätt kunna delta i någon form i det dagliga vardagslivet..... Så ser verkligheten ut!

 

Vi är nog världsmästare på att bygga vårdtyngd i vårt land genom vårt omhändertagande! Jag är helt övertygad om att många rullstolsbundna istället skulle kunna vara rullstolsburna!

 

p.S Nog är det bra att systemet föreslår stavning - ibland, men det här inlägget tog tid att skriva kan jag tala om, var tvungen att läsa igenom och korrigera automatiska ändringar som jag inte bett om, med förvissningen om att till nästa gång jag behöver orden så känns de igen. Antar att funktionen förstås kan stängas av, men ibland är den ju bra.....

Ähum, d e t t a är politik, framfört i en vardagsspråklig tråd, här får icke allvarligheter förekomma. borstatanderna.gif

 

Annars tänkte jag närmast på den nedlåtande attityden bakom ordet, "jaså, du är bunden till rullstolen du, din stackare, och kan inte gå där du så behagar" snarare än det uppmuntrande "vilken tur att det finns så bra rullstolar nuförtiden som kan bära dig dit du vill".

 

Visst sitter det en massa vårdpaket och försmäktar i rullstolar, inte minst de mikrocefala individerna som är på gruppboendena. Vad ska man göra åt det? Se till att de slipper liggsår antar jag...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e lugnt, man önskade dock att sådana ord som "rullstolsburna" blir en självklar del av vardagsspråket. Jag tänker emellanåt på vad en blind man sade, att om han befinner sig i en biograf, och strömmen och brandlarmet går, ja, då är det inte han som är speciellt funktionshindrad längre, utan alla seende som inte hittar ut... Ombytta roller! borstatanderna.gif

För några år sedan fick jag höra att det skulle heta "synskadad", "blind" var visst kränkande.

Fast även det blir ju konstigt, man kanske borde säga "visuellt funktionspåverkad".

 

Sedan har jag, med god syn, svårt att förstå tjusningen med bio om man inte kan ta del av det visuella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähum, d e t t a är politik, framfört i en vardagsspråklig tråd, här får icke allvarligheter förekomma. borstatanderna.gif

 

Annars tänkte jag närmast på den nedlåtande attityden bakom ordet, "jaså, du är bunden till rullstolen du, din stackare, och kan inte gå där du så behagar" snarare än det uppmuntrande "vilken tur att det finns så bra rullstolar nuförtiden som kan bära dig dit du vill".

 

Visst sitter det en massa vårdpaket och försmäktar i rullstolar, inte minst de mikrocefala individerna som är på gruppboendena. Vad ska man göra åt det? Se till att de slipper liggsår antar jag...

 

Ok, ska försöka att inte bli alltför gravallvarlig i denna tråd, men bara måste få reagera på inlägget. Vill bara säga att det här absolut inte handlar om politik, inte för mig iaf. Det här handlar om bemötande och vanligt sunt förnuft om vad människor mår bra av. Att bli sedd och bekräftad som människa och inte som ett vårdpaket, det finns så enormt stora inneboende krafter hos många rullstolsBUNDNA som vi väljer att inte se.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...