Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

För några år sedan fick jag höra att det skulle heta "synskadad", "blind" var visst kränkande.

Fast även det blir ju konstigt, man kanske borde säga "visuellt funktionspåverkad".

 

Sedan har jag, med god syn, svårt att förstå tjusningen med bio om man inte kan ta del av det visuella.

 

numera säger man blind - igen. För det är ju det man är när inte ser något alls... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här gåre undan i Telenor 4 G-surf. INte...superirriterad.gif Sitter och väntar på support i en evighetskö.armskeptisk.gif

post-363-067855300 1358878911_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sedan fick jag höra att det skulle heta "synskadad", "blind" var visst kränkande.

Fast även det blir ju konstigt, man kanske borde säga "visuellt funktionspåverkad".

 

Sedan har jag, med god syn, svårt att förstå tjusningen med bio om man inte kan ta del av det visuella.

numera säger man blind - igen. För det är ju det man är när inte ser något alls... ;)

Ja, precis, man kan ju vara synskadad eller visuellt funktionspåverkad (=att man ser dubbelt när man är full?) utan att för den skull vara blind. Det är ett bra ord, kort och gott.

 

Ok, ska försöka att inte bli alltför gravallvarlig i denna tråd, men bara måste få reagera på inlägget. Vill bara säga att det här absolut inte handlar om politik, inte för mig iaf. Det här handlar om bemötande och vanligt sunt förnuft om vad människor mår bra av. Att bli sedd och bekräftad som människa och inte som ett vårdpaket, det finns så enormt stora inneboende krafter hos många rullstolsBUNDNA som vi väljer att inte se.....

Visst har du rätt i sak, men jag tycker nog att felet är att folk lever för länge trots att de är för gamla och för sjuka. Man borde dra ned på resurserna till sjukvården för de som är säg 80 plus. Då kan vi sänka skatten också. Det gillar väl du som alliansare?

 

PS. Jag skojar bara med dig!

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

..... Man borde dra ned på resurserna till sjukvården för de som är säg 80 plus. Då kan vi sänka skatten också. Det gillar väl du som alliansare?

 

PS. Jag skojar bara med dig!

 

OK, det var tur det.... sarcastic.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det var tur det.... sarcastic.gif

Dock har läkare börjat efterfråga hur mycket de ska bota, vad det får kosta. Vetenskapen rasar på! Vad svarar politikerna? Vad händer när för tidigt födda barn kan räddas samma vecka som det fortfarande är lagligt att abortera? Politiker duckar för mycket för sådant här. Häromdagen såg jag på nyheterna att varannan nyfödd idag beräknas bli minst 100 år! Snacka om utmaningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu borde jag ta mig i kragen och sluta hänga här på forumet för i kväll.

 

EGENTLIGEN borde jag ha varit på ett möte hela kvällen, men.....

 

för EGENTLIGEN så valde jag bort det mötet för att jag behövde jobba med lite texter och annat pyssel, men......

 

 

Men istället sitter jag och slösurfar och hänger lite här och där och överallt, när jag EGENTLIGEN borde.....

 

 

Nä, ska ta mig en liten lur en stund, sen jobba...... Fast EGENTLIGEN så har jag ju jobbat hela dagen redan...... fast med helt andra saker!

 

God Kväll på Er alla!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock har läkare börjat efterfråga hur mycket de ska bota, vad det får kosta. Vetenskapen rasar på! Vad svarar politikerna? Vad händer när för tidigt födda barn kan räddas samma vecka som det fortfarande är lagligt att abortera? Politiker duckar för mycket för sådant här. Häromdagen såg jag på nyheterna att varannan nyfödd idag beräknas bli minst 100 år! Snacka om utmaningar...

 

I detta håller jag med dig, ibland tänker jag att om det skulle hända det värsta och jag eller mina anhöriga skulle få en riktigt stor jättestroke så önskar jag att man då befinner sig långt ute i skogen eller långtbortistan. Har sett alltför många vegetativa paket för att tycka att det är ett värdigt liv och anhörigas sorg och saknad som aldrig får ett slut... alltför att någon framgångsrik hjärnkirurg åter har kunnat klappa sig på axeln och känna sig lyckad eller kunnat publicera den fantastiskt fina publikationen i någon världsomspännande medicinsk tidskrift..

 

Å andra sidan så kan samma hjärnkirurg rädda liv och till ett bra liv... oerhört tung och svår fråga detta.

 

Men, som sagt, här väl inte hemma i den här tråden... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vad plötsligt och oanat en liten bit av verkligheten som man ser på teven blir nära, idag körde jag en ung man från en by i Afghanistan, han pratade bättre engelska än jag och det hade han bara lärt sig genom att prata med de amerikanska soldaterna... pratade t o m med amerikansk accent, såklart, men skumt. Intresserad av design, konst, kalligrafi och fotografering. Inte vad man först tänker om en fattig bypojk i krigets Afghanistan.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det strypas barn!! Vi har passerat extremgränsen för surfning så Telenor har strypt oss till 0,5 Mbit.........superirriterad.gif Här får vi puttra till februari.utskallning.gif

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det strypas barn!! Vi har passerat extremgränsen för surfning så Telenor har strypt oss till 0,5 Mbit.........superirriterad.gif Här får vi puttra till februari.utskallning.gif

Man kan kanske köpa till mer trafik, det kan jag när jag har varit slösaktig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det strypas barn!! Vi har passerat extremgränsen för surfning så Telenor har strypt oss till 0,5 Mbit.........superirriterad.gif Här får vi puttra till februari.utskallning.gif

 

Haha.... klassiker.... tarskratt.gifTackar vet jag "fast lina" Tummeupp.gif

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.... klassiker.... tarskratt.gifTackar vet jag "fast lina" Tummeupp.gif

Jupp. +1. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.... klassiker.... tarskratt.gifTackar vet jag "fast lina" Tummeupp.gif

 

"Mobilt bredband" marknadsförs aggressivt, men verkar i stor utsträckning vara kejsarens nya kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mobilt bredband" marknadsförs aggressivt, men verkar i stor utsträckning vara kejsarens nya kläder.

 

Både ja och nej. Men den närmsta tiden får utvisa om man inte ska satsa på annat. Jag gick in i det med öppna ögon och små förväntningar och det är både bättre och sämre än jag väntade mig. När det går fort så går det fortare än det gamla med tråd. Men samtidigt upplever vi att det är lite kraftlöst när det gäller spel över nätet. Det är ostabilare än tråd och varierar mycket mer beroende på väder och placering. Det hade jag förstått men är ändå ett irritationsmoment bland de andra. Skulle jag ha skaffat det om jag hade vetat det jag vet nu? Mindre troligt. Men jag fick ju tre månader gratis......whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mobilt bredband" marknadsförs aggressivt, men verkar i stor utsträckning vara kejsarens nya kläder.

Precis. Lovar mer än de kan hålla och tar hutlöst betalt för det lilla... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både ja och nej. Men den närmsta tiden får utvisa om man inte ska satsa på annat. Jag gick in i det med öppna ögon och små förväntningar och det är både bättre och sämre än jag väntade mig. När det går fort så går det fortare än det gamla med tråd. Men samtidigt upplever vi att det är lite kraftlöst när det gäller spel över nätet. Det är ostabilare än tråd och varierar mycket mer beroende på väder och placering. Det hade jag förstått men är ändå ett irritationsmoment bland de andra. Skulle jag ha skaffat det om jag hade vetat det jag vet nu? Mindre troligt. Men jag fick ju tre månader gratis......whistling.gif

Hade inte Thomas Ytterberg skrivit för och nackdelar med att köra trådlöst eller med tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det strypas barn!! Vi har passerat extremgränsen för surfning så Telenor har strypt oss till 0,5 Mbit.........superirriterad.gif Här får vi puttra till februari.utskallning.gif

SM-veckan i Falun började väl igår. Är säkert de som lagt beslag på all trafik bredbandskapacitet. Så får urin-vånarna slösurfa sålänge. :borstatanderna::totaltgalen:

 

 

- - -

 

 

Lite morgontrött/seg idag. Man få nog ta en xtra mugg med kaffe. :kaffe: Skall börja att skriva färdigt en sån ReadMe-fil. Men måste nog vakna lite till först. En dusch kanske gör susen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant och upplyftande tanke.

 

post-5952-021972400 1358923857_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanterar just nu ett viktigt mail :)

post-67957-005452200 1358936725_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanterar just nu ett viktigt mail :)

post-67957-005452200 1358936725_thumb.png

 

 

Jag brukar framhålla Googleöversättningar som ett garanterat sätt att få även ett enkelt innehåll obegripligt, men det här var till och med sämre än en googleöversättning. totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godförmiddag på er :)

 

idag är det full dag idag

 

först jobb på skolan och sedan klubben på kvällen

 

alla inbjudningar är utskickade nu

så nu kan tävlingssäsongen dra igång igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slurp :kaffe: aaahhhh...... :P

 

Lite kaffe efter lunchen.... men nu kommer eleverna igen, dags att fortsätta med deras gymnasieval...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...