Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

-Vad tvättar du fasaden med, mer än högtryckstvätt? -Eftersom du låter nöjd så utgår jag från att det är bra. Har provat många svindyra soppor utan något egentligt resultat alls.

 

Nej inte högtryck. Handtvätt.

Sprayar först på Jotuns Husvask, dyrt men bra, blandas 1:20 delar vatten..så får det dra några minuter.

Sedan går jag på med långborste, eller vanlig handskurborste, även diskborste för att komma åt på trånga ställen (verandastaketet)

Sköljer sedan med Gardenalångborste (sån jag tvättar bilen med)

 

Drygt jobb, men det blir bra.. Högtryck är inte bra på trähus säger målarn. :)

Finns en starkare variant av Husvask, men det ska man använda om man tänker måla om. Blir något år jag gör det....

 

 

Diskmedel, som några tipsa om på TV, hjälper ju för stunden, men är rena gödningen..växer ännu bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag skulle aldrig skicka efter / köpa nåt från Hong Kong eller nån annanstans på andra sidan jorden. Kan man få (ordentligt med) strul med "online-beställningar" här i Sverige så kan det ju bara kunna bli hundra resor värre om man sprider ut sina beställningar jorden runt. :armskeptisk:

 

Alla får göra som dom själva vill, men det är såhär jag tycker.

 

 

Trams, man måste ju välja sina säljare.

 

JAg har köpt allt från kamera/mobil/datorbatterier, mobiler, minneskort, laddare, spel, dator tja ALLT.

 

Man kan spara in enorma summor.

Mitt nästa inköp är ett nytt batterigrepp till min kamera. En icke Nikon version kostar i sverige runt 100 lappen... Ifrån HK får jag samma för 500 ink. frakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat biljard och installerar Tiger på Powerbooken :) Får hoppas att det inte blir alltför segt för en 9 (eller 8?) år gammal dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Trams, man måste ju välja sina säljare.

 

JAg har köpt allt från kamera/mobil/datorbatterier, mobiler, minneskort, laddare, spel, dator tja ALLT.

 

Man kan spara in enorma summor.

Mitt nästa inköp är ett nytt batterigrepp till min kamera. En icke Nikon version kostar i sverige runt 100 lappen... Ifrån HK får jag samma för 500 ink. frakt.

Trams? :fundersam:

 

Läste du vad jag skrev? "Alla gör som dom vill, men jag gillar inte att skicka efter grejer."

 

En icke Nikon version kostar i sverige runt 100 lappen... Ifrån HK får jag samma för 500 ink. frakt.

I Sverige för en 100lapp o från HK för en 500hundring? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag glömt hämta in posten idag...fått för mycket att göra.... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat biljard och installerar Tiger på Powerbooken :) Får hoppas att det inte blir alltför segt för en 9 (eller 8?) år gammal dator...

jaså den tigern :hihihi: jag fick för att det var golf på Powerbooken som du spelade

post-154-1270842534,02_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch... Upp tidigt imorgon :(

vad händer imorgon då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag glömt hämta in posten idag...fått för mycket att göra.... :fundersam:

att vara pensionär innebär full sysselsättning fråga bara Axelman

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trams? :fundersam:

 

Läste du vad jag skrev? "Alla gör som dom vill, men jag gillar inte att skicka efter grejer."

 

 

I Sverige för en 100lapp o från HK för en 500hundring? :ermm:

helt riktigt Rickard ,,, man måste känna marknaden bra för att fynda

det gäller även när man handlar utanför EU också (och då menar jag när man inte handlar på nätet)

alla vill åt västvaluta .... vad man själv får för slantarna är inte lika säkert

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smisk, frisk, disk, pisk, menisk

och fisken var god?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad händer imorgon då?

 

 

Döma fotboll, så det blir la inte tråkigt men att gå upp klockan två är äna roligare än 8...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Döma fotboll, så det blir la inte tråkigt men att gå upp klockan två är äna roligare än 8...

visst det förstår jag fick just höra att jag skall åka tåg 6.20 istället för 8.20 om två veckor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Trams? :fundersam:

 

Läste du vad jag skrev? "Alla gör som dom vill, men jag gillar inte att skicka efter grejer."

 

 

I Sverige för en 100lapp o från HK för en 500hundring? :ermm:

1000 lapp ska det ju såklart vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte högtryck. Handtvätt.

Sprayar först på Jotuns Husvask, dyrt men bra, blandas 1:20 delar vatten..så får det dra några minuter.

Sedan går jag på med långborste, eller vanlig handskurborste, även diskborste för att komma åt på trånga ställen (verandastaketet)

Sköljer sedan med Gardenalångborste (sån jag tvättar bilen med)

 

Drygt jobb, men det blir bra.. Högtryck är inte bra på trähus säger målarn. :)

Finns en starkare variant av Husvask, men det ska man använda om man tänker måla om. Blir något år jag gör det....

 

 

Diskmedel, som några tipsa om på TV, hjälper ju för stunden, men är rena gödningen..växer ännu bättre

-Målade om köksdörren för 2 år sedan för att testa med Jotun DemiDekk och där finns inte ens antydan till svarta prickar. I år vågar vi måla resten av huset. Vi målade förra gången med Flügger färg och den är mer svart än grön.

Tvättade med just Jotun-vask och en levang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande sol, dags lämna datorn efter att ha knåpat ihop V75:an.

 

Mina klängrosor väntar på att få resas upp från marken och få stöd upp efter verandastolparna...handskar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag, bara fem timmars arbetsdag. Men tyvärr jobbar jag helt ensam hela dagen, så det kan bli stressigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag, bara fem timmars arbetsdag. Men tyvärr jobbar jag helt ensam hela dagen, så det kan bli stressigt.

då får vi hoppa på en lugn lördag då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte färdigrimmad än.

 

risk, samisk... (börjar bli svårt nu)

obelisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit hos grannfrun och fixat till hennes gamla TV, tappat bort SVT 1 och SVT 2..lätt fixat...

Trädgårdsjobb hela morgonen, rosorna på plats, klipp ner en del Mahonia som fått stryk i vinter, men de kommer igen .

Lunch nu, sedan mer trädgårdsjobb...frågan jag ställer mig är när jag ska börja med mina bin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...