Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har varit ute och klyt veden. Konstaterar att jag har noll kondis.... mår dåligt just nu.

:kramis:

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att bakar en kaka nu. Chokladkaka med kokos är det meningen att det ska bli, lite halvt improviserat. Använder sockerkaks-liknande recept som bas.

 

Hoppas det blir minst lika gott som en semla :D

hur blev chokladkakan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klubben har avslutning i början av maj

då skall vi bjuda alla medlemmar på tårta

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Jobbat, fixat en plåt som ska sitta på hojen. Ska strax ut o byta till sommardäck på gamla Jettan, sen skruva ihop det som MC-verkstan ska montera på hojen i morgon.. original regskylt, diodblinkers (fram o bak) o LED-regskyltsbelysning (som är inbyggt i skruven/skruvarna som håller regskylten). B)

 

Fick hem deklarationspappren idag, får tillbaka en nätt liten summa. Kommer sitta bra i juni när det utbetalas. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat, fixat en plåt som ska sitta på hojen. Ska strax ut o byta till sommardäck på gamla Jettan, sen skruva ihop det som MC-verkstan ska montera på hojen i morgon.. original regskylt, diodblinkers (fram o bak) o LED-regskyltsbelysning (som är inbyggt i skruven/skruvarna som håller regskylten). B)

 

Fick hem deklarationspappren idag, får tillbaka en nätt liten summa. Kommer sitta bra i juni när det utbetalas. :D

vad kostar besöket på MC-verkstaden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppat nyponroshäcken, kräve hanskar och långärmat, det senare hade jag inte, det var så varmt ute...blir man som en tagghuding också... :irriteradtjej:

Lär mig aldrig.. Nåväl snyggt och fint blev det..

Köpte ny trädgårdspryl i morse, en liten batteridriven handsax, en Isio, från Bosch jäklar vad smidig den var att klippa Lavendel och andra mindre växter som måste toppas och gallras. Kolla på videon ... Den gillade jag...

 

Rosenhäcken krävde den vanliga långa häcksaxen..

 

Fick tjall på parabolen i helgen, fick inte in ett antal kanaler via Thor-satelliten, trodde omgående att det var LNB-huvudet..åkte och köpte ett nytt igår.

Hjälpte fan inte...till slut gav jag upp, ringde antennfirman, och grabben kom idag. klia sig också i huvudet... men så..fick han en idé..

De hade bytt "transpondern" vad det nu är för något...men det har med satelliten att göra..

Vi gick in på datorn och tog fram Lyngsats sida, leta upp mina saknande kanaler..jo det hade bytt något...han antecka massa siffror.

Därefter gåtill digitalboxen igen för att manuellt söka, ställa om en del inställningar, hade jag aldrig klarat, inte "mitt område" Vertikalt hit " Kbaud" dit Fec och allt vad det heter...men han trixa till det.. och där var de allihop...

Inte helt ovanligt fel, och inget som den vanlige användaren av parabol klarar att ställa in. Hjälpte inte att söka om automatiskt..krävde någon som visste vad han gjorde..

 

I morgon ska jag tvätta huset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

vad kostar besöket på MC-verkstaden ?

Ja, det blir ju inte billigt om man säger så. :travolta:

 

Men sen har jag en laglig hoj som ändå är custom att åka på. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Glömde berätta att Gooogle åkte förbi mitt hus med sin specialkamera. Snart kan hela världen se mitt hus!!! ( Det går redan om man kollar in Hitta.se och använder deras lantmäterilänk Gatuvy. Tog ett litet snapshot från det... )

post-363-1270654612,86_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur blev chokladkakan?

Jovars, den blev mycket bra. Lite annorlunda mot vad jag tänkt mig, men god ändå :):cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått bromsklossarna bytta på bilen. Tråkig utgift, känns liksom inte som man får nåt för det. Det gick ju att bromsa innan oxå... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått bromsklossarna bytta på bilen. Tråkig utgift, känns liksom inte som man får nåt för det. Det gick ju att bromsa innan oxå... -_-

 

Men om du inte byter kommer du inte att kunna bromsa så småningom. Och det känns ju lite trist. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du inte byter kommer du inte att kunna bromsa så småningom. Och det känns ju lite trist. :kaffe:

Ja, man skulle ju inte vara så glad att smälla in i en inbromsande lastbil eller nåt... Men som shoppingupplevelse är verkstadskostnader väldigt överskattade. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som shoppingupplevelse är verkstadskostnader väldigt överskattade. :kaffe:

 

Den var ju jätterolig!!!! :hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett preliminärt erbjudande idag... Jag står ju som ni kanske vet i begrepp att försöka byta karriär och nu har jag pratat med min chef om det. Förslaget är att jag får konsulta på mitt befintliga jobb på halvtid sept-dec (och eventuellt uppdrag efter det också). Känns minst sagt helnervöst att ta steget, men samtidigt så är det ju en bra chans att få mjukstarta med konsulting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på Uppdrag Granskning,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har forumet fått lite spunk igen, klick för att se senaste inlägget i tråden tar mig till starten. Iofs kul att läsa Axelmans start på denna elefanttråd... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett preliminärt erbjudande idag... Jag står ju som ni kanske vet i begrepp att försöka byta karriär och nu har jag pratat med min chef om det. Förslaget är att jag får konsulta på mitt befintliga jobb på halvtid sept-dec (och eventuellt uppdrag efter det också). Känns minst sagt helnervöst att ta steget, men samtidigt så är det ju en bra chans att få mjukstarta med konsulting...

Go-go-go! Tror inte du kommer ångra dig en sekund! Lycka till! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittat på Fuskbyggarna..är det något jag är allergisk mot, så är det fuskare..

 

Och det finns jävligt många därute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på klubben var det lugn i kväll endast 10 st barn

så är det varje gång det är lov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blir ju inte billigt om man säger så. :travolta:

 

Men sen har jag en laglig hoj som ändå är custom att åka på. B)

vad skönt att höra att det finns pengar över till annat också

 

jag hörde på nyheterna att många i stockholm har svårt med att få ihop pengar till mat

arbetslösheten är grym .... även om man inte trivs så jättebra med sitt jobb

så är det bättre än ingenting

 

så var rädd om era jobb (det kan bli ert sista)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovars, den blev mycket bra. Lite annorlunda mot vad jag tänkt mig, men god ändå :):cake:

då är det nog flera som vill få receptet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Var på Uffizigalleriet i dag, och måste ju bara säga att detta (det som syns på bilden) var en väldigt stor besvikelse. :deppig:

post-16598-1270675467,73_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...