Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hade som mål att få 1000 individer i databasen med mitt släktforskande innan jag tar en paus under sommaren.

Hamnade på 1020, så jag är nöjd, med råge. Till hösten blir det nya tag igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittat på Plus..vart är världen på väg, Kalle Anka skickar ut pokerspel till småungarna, barnvagnstillverkarna kan inte tillverka barnvagnar längre...

Barnvagnar som amputerar fingrarna kan vi vara utan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Kollade efter gångväg från Montpellier (i Frankrike) till Barcelona på Google Maps och fick denna väg som förslag.

Känns alldeles lagom när "snabbaste" bilvägen är 357Km...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade efter gångväg från Montpellier (i Frankrike) till Barcelona på Google Maps och fick denna väg som förslag.

Känns alldeles lagom när "snabbaste" bilvägen är 357Km...

Hahaha, gillade särskilt detta:

 

"Gångbeskrivningar är en betafunktion.

Var försiktig – trottoarer och gångvägar kanske saknas i den här rutten."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade som mål att få 1000 individer i databasen med mitt släktforskande innan jag tar en paus under sommaren.

Hamnade på 1020, så jag är nöjd, med råge. Till hösten blir det nya tag igen..

Hur långt har du grävt nu? Istid? Big bang?

 

Kollade efter gångväg från Montpellier (i Frankrike) till Barcelona på Google Maps och fick denna väg som förslag.

Känns alldeles lagom när "snabbaste" bilvägen är 357Km...

Lagom knasigt att man skulle gå till Italien (alltså den italienska ön), men åka båt från samma ö till Spanien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt har du grävt nu? Istid? Big bang?

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat på Allo Allo idag igen och fått ett par skratt

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dött här idag? :ermm:

 

Jag har varit på möte med HGF o nu sitter jag här. ^_^

själv satt jag fast i stockholmstrafiken vid den här tidpunkten

post-154-1270768658,45_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Hej och hå trött idag...

 

Helgens fotografering hänger löst... Förkyld model är inte mycket att fota.

Får se om hon mår bra tills på Söndag, annars får jag fota taket eller nått.

 

2 nya fotograferingar bokade iallafall, det är skönt.

Dock får jag klara mig utan min fru som assistent eftersom hon jobbar samt är bortrest dom dagarna jag lyckats boka in. Det ska bli intressant... sköta smink, hår, kläder, kamera, ljussättning, rigga studion OCH hålla ordning på lättklätt fruntimmer.

Känns som jag tagit mig vatten över huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir vansinning över att MSN på min mac inte fungerar med min webcam. Min kompis är utomlands och jag vill seee!

Jag har hitta en smidig lösning (www.vrum.se) , men den kostar ju 9 kr... finns det någon msn på mac som har lika bra kvalite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Blir vansinning över att MSN på min mac inte fungerar med min webcam. Min kompis är utomlands och jag vill seee!

Jag har hitta en smidig lösning (www.vrum.se) , men den kostar ju 9 kr... finns det någon msn på mac som har lika bra kvalite?

 

 

Skaffa skyp... Förtillfället det bästa sättet att kunna webchatta med Mac... Ja om man nu inte båda har iChat såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt har du grävt nu? Istid? Big bang?

 

 

 

 

 

I regel kommer man inte längre än till mitten av 1600-talet, oftast inte längre ät till början och mitten på 1700-talet, och då är det knapphändiga uppgifter, bara årtal, inte dag och månad.

Var väl inte så noga på den tiden..klocka och almanacka var väl inte var mans egendom..

När kyrkklockan ringde visste de att det var söndag...och då gjorde man barn först.. :totaltgalen: innan man begav sig till kyrkan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag igen! :galetglad:

Idag ska jag inhandla någon mer present till Sandra, hon fyller år på söndag men vi ska fira henne på lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Trodde jag skulle bli piggare framåt dagen...

Men så verkar det inte bli. Känner mig tröttare nu än när jag vaknade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag igen! :galetglad:

Idag ska jag inhandla någon mer present till Sandra, hon fyller år på söndag men vi ska fira henne på lördag.

Ge henne något som påminner om gårdagens seger i hockeyn så blir hon säkert glad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag skulle bli piggare framåt dagen...

Men så verkar det inte bli. Känner mig tröttare nu än när jag vaknade.

 

 

För mycket blod i kaffeomloppet. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall strax ta och bege mig upp till gårdsbutiken, har inte varit där på ett bra tag. Får se om dom kan läska mig med något gott till kvällen. I vilket fall som helst skall jag köpa ägg och wienerkorv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

För mycket blod i kaffeomloppet. :kaffe:

 

 

Ja det är det definitivt eftersom jag bara dricker kaffe i yttersta nödfall när inte Thé hjälper.

Men nu bälgar jag i mig en stor kopp i hopp om att jag ska orka öppna båda ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir vansinning över att MSN på min mac inte fungerar med min webcam. Min kompis är utomlands och jag vill seee!

Jag har hitta en smidig lösning (www.vrum.se) , men den kostar ju 9 kr... finns det någon msn på mac som har lika bra kvalite?

du kan vara glad att det går att textchatta .... jag tror att de flesta inom min bekantskapskrets har tröttnat på MSN

det är därför det lyser rött hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja då kom iBooken med posten! Vi har köpt en iBook G4 1,2 för 500 spänn! Med airport extreme som jag nyss fått fart på! Jag tror att vi gjort årets klipp!!!!!!! :pompoms: Hårddisken låter inget och allt verkar fungera.

...

Två frågor till er som har bärbart:

-Var köper man ett fräscht och billigt batteri till iBooken?

-Trådlöst mobilt internet till iBooken: VAd ska man ha? Vi ska ge iBooken till dottern när hon fyller år och hon fladdrar runt hela tiden och behöver ett mobilt bredband. Jag vet nada.

 

En bild på sötnosen kommer här.... :kartjej:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall strax ta och bege mig upp till gårdsbutiken, har inte varit där på ett bra tag. Får se om dom kan läska mig med något gott till kvällen. I vilket fall som helst skall jag köpa ägg och wienerkorv.

hoppas att du hittar något gott

 

här hemma hoppas man på att solen skall komma tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan vara glad att det går att textchatta .... jag tror att de flesta inom min bekantskapskrets har tröttnat på MSN

det är därför det lyser rött hela tiden

-Det är inte någon server som begränsar bandbredden då? -Vi kan tex inte bildchatta (iChat) med dottern på universitetet i England för vi kommer inte förbi serverns brandvägg. Textchat funkar finfint. I "övriga världen" funkar bildchatten utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Det är inte någon server som begränsar bandbredden då? -Vi kan tex inte bildchatta (iChat) med dottern på universitetet i England för vi kommer inte förbi serverns brandvägg. Textchat funkar finfint. I "övriga världen" funkar bildchatten utmärkt.

videochat i ichat går utmärkt här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...