Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Fast om jag kunde hitta 2500-4000 personer som var villiga att sponsra nästa skiva

med ca. 100-120:- mot att de fick den hemskickad när den var klar

samt hölls uppdaterade om processen och annan info om skivan,

så skulle jag kunna ha råd med produktion och kunna klara att sätta

mat på bordet till barnen. -_-

Kanske kan vara idé att dra igång en blogg om processen att göra en skiva? Där kan du ha en skänkdittbidragfunktion, dessutom kan man väl få in lite reklampengar om man har ett visst antal träffar på sin blogg? Jag menar, skriva underhållande kan du ju och att få följa hur en skiva blir till borde väl många tycka är intressant.

 

Nu är det hög tid att prata närmare med kudden, godnatt allihop! :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit uppe alldeles för länge nu.

 

Ska besöka sängen dom närmaste 10h och hoppas på att min huvudvärk/migrän går över.

 

 

:nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit uppe alldeles för länge nu.

 

Ska besöka sängen dom närmaste 10h och hoppas på att min huvudvärk/migrän går över.

 

 

:nattinatti:

 

Godnatt och se till att krya på dig! Jag vet själv vilket elände det är med migrän! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm sliter är väl överdrift kanske.. ;)

Har haft riktigt bra körning de senaste nätterna. Mycket övervakning och maskinen har rullat på fint :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liiiten överdrift kanske... ;)

Jag har producerat mycket inatt! Många metrar kabel kan jag lova.

 

Vad jobbar du själv med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har producerat mycket inatt! Många metrar kabel kan jag lova.

 

Vad jobbar du själv med?

Jag utgår från att den kommentaren inte handlar om eventuella magproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har producerat mycket inatt! Många metrar kabel kan jag lova.

 

Vad jobbar du själv med?

 

Det låter bra det! Tycker du att det går bra att jobba natt? :)

 

Jag har den extremt jobbiga uppgiften att jobba heltid som student. :lol: Har ett seminarium klockan 13 så jag har ägnat natten åt att läsa i (en tysk bok) boken som vi ska diskutera... Har haft fullt upp i veckan så det har skjutits fram hela tiden så nu har jag betat av en hel del sidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om magproblem utan mellanspänningskabel. :)

 

Jag har oftast inga som helst problem att jobba natt, värre att jobba förmiddag (06-14).. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev glad nu när jag läste omdömena om nyaste Mercedes C-klassen när den har rullat 2 år. Klassisk Mercedes-kvalitet verkar det i alla fall vara eftersom det är få fel som har rapporteras. Med andra ord, Mercedes har skärpt till sig angående kvaliteten, vilket många andra rapporter* också pekar på. :)

 

Klassisk Merceded-kvalitet

 

* För ett år sedan tror jag det var då JD Powers presenterade sin rapport som visade att Mercedes hade klättrat 20 platser på ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, jag är med!

 

:geros:

 

Tyvärr tror jag du har större chans att skriva låtar till andra eller göra reklamjinglar och liknande än att alla dom människorna är villiga att skänka 100-120:- till dig.

:geros:

Förboka, inte skänka. :)

Skriva låtar till andra har jag funderat på.

Det blir nog så och det kan vara riktigt kul. Har redan skrivit en text till ett band. :propellerbaver:

 

Kanske kan vara idé att dra igång en blogg om processen att göra en skiva? Där kan du ha en skänkdittbidragfunktion, dessutom kan man väl få in lite reklampengar om man har ett visst antal träffar på sin blogg? Jag menar, skriva underhållande kan du ju och att få följa hur en skiva blir till borde väl många tycka är intressant.

Blog.

Bra ide, det ska kollas nu när hemsidan uppdateras. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäääsp, måndagmornar är inte bra alltså. Hade hellre legat kvar och sovit.

Fan va ont i nacken jag har efter brottningen igår för övrig. Känns som efter en rejäl hårdrockskonsert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev glad nu när jag läste omdömena om nyaste Mercedes C-klassen när den har rullat 2 år. Klassisk Mercedes-kvalitet verkar det i alla fall vara eftersom det är få fel som har rapporteras. Med andra ord, Mercedes har skärpt till sig angående kvaliteten, vilket många andra rapporter* också pekar på. :)

 

Klassisk Merceded-kvalitet

 

* För ett år sedan tror jag det var då JD Powers presenterade sin rapport som visade att Mercedes hade klättrat 20 platser på ett år.

 

Kan hålla med där, vår förra C-klass kombi var en 97:a tillverkad på Borgwardwerke i Bremen och den C-klasskombi vi har nu är tillverkad i Sindelfingen och det är en klart märkbar kvalitetsskillnad i allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag bör vi få besked om lägenheten. Hoppas vi får den! Skulle vara så skönt att kunna börja planera för flytt och slippa den här lägenheten (framför allt grannarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag bör vi få besked om lägenheten. Hoppas vi får den! Skulle vara så skönt att kunna börja planera för flytt och slippa den här lägenheten (framför allt grannarna).

-Vi håller tummarna för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, tipsa mig också då. :chockadskeptisk:

 

Jag är en hel del orolig inför framtiden.

Det ända jag är bra på är saker som folk kan lägga upp på

nätet för gratis nedladdning, alltså musik och text.

Om jag inte hittar ett sätt att kunna få in pengar på det

och/eller inte kan få tillräckligt för spelningar och teaterföreställningar,

så måste jag hitta nått annat att göra och jag har ingen utbildning utanför konsten. :(

Funkar det inte inom 1-2 år i USA måste jag lämna min fru och de barnen och flytta

tillbaka inom EU och leva på min förtidspension och barnbidrag.

Jag är helt övertygad att om man funnit sin "true calling" och satsar till 100% så kommer det gå bra. Nervöst, visst... :borstatanderna:

 

Mina 5 cents...:

 

1. Jag tror du ska fokusera på det du är riktigt bra på, musik, texter mm och lämna försäljning och marknadsföring till andra. Hitta något trevligt independentbolag over there som du känner förtroende för. Sen är frågan om spelningar? Klarar hälsan av det? Isåfall är det ju en källa till inkomster och promotion av musiken.

 

2. Sälja låtar till andra, mer etablerade artister. Det innebär ju inte att du måste sluta spela in musik själv. Det finns helt klart minst tre-fyra låtar på Smiling Politely som är tillräckligt bra för att attrahera någon mer känd artist.

 

3. Välgörenhetsgrejen är bra och möjligen så säljer den skivor också. Men det viktigaste är dock att se till sin egen familj först. Ingen kommer tycka mindre bra om dig och din musik för det, jag tror inte heller Bono sysslade så mycket med välgörenhet under åren som U2 kämpade för skivkontrakt...

 

4. Vad gäller skrivandet så gäller det kanske att hitta sådant som inte lämpar sig för nedladdning, även om jag tror att litteratur är mindre känsligt för nedladdning än musik. Barnböcker? Har svårt att tänka mig folk läsa sagor, eller småbarn läsa själv för den delen, från en läsplatta? Tidningskrönikor? Kanske The Bellevue Gazette skulle tycka det var intressant med krönikor från någon med ditt perspektiv? ("Invandrare, konstnär, osv"). Pjäser? Säkerligen inte världens mest lukruativa branch, men ganska säkert från nedladdningskonkurrens iaf.

 

Lycka till! :geros:

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...