Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Maskinorienterad programmering. Jag hjälper eleverna programmera i Assembler.

Långt bort från min "comfort zone" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick sms i natt, mitt ex nya kille har slagit ner henne ute på torget (med vittnen men hon har inte anmält), han har slagit sönder hennes lägenhet. Om jag hjälper henne (som vittne) så kommer han få tillgång till mina (adress)uppgifter mm.. :armskeptisk:

 

Dessutom så har jag en vän som tänker på att ända sitt liv varje dag. :cry:

 

Behöver de där semesterdagarna nu. Stora, starka jag börjar känna mig rätt uppgiven. :detvarintejag:

Har semester nu resten av veckan. Har ett bra jobb o en bra chef som förstår sina anställda. :ThumbsUp:

 

Men inte nog med allt.. :propellerbaver: min vän ringde mig förut o sa att hennes katt börjat kissa blod. :stjarnsmall:

Iväg till veterinären efter jobbet, undersökning med ultraljud gav att det inte var urinsten utan förmodligen en steril inflammation. Medicinering sattes igång direkt med en spruta o allt verkar ok iaf. :crossfingers:

 

:chockadskeptisk:

 

Kvällens Beck-avsnitt handlade just om kvinnomisshandel och jag blir lika uppriven varje gång jag hör talas om det... Hela tiden tänker jag att det borde inte vara så vanligt, för man dömer ju andra efter sig själv och jag skulle aldrig kunna slå en kvinna, men ju mer man ser på tv och läser tidningar förstår man att det verkligen finns sjuka människor där ute och att det sker väldigt mycket dolt.

 

Jag måste också säga att jag inte är för att vittna falskt (om det nu var det du menade) men i sådana här fall kan man faktiskt göra ett undantag... De som ger sig på barn och kvinnor borde man kunna skicka till någon statlig instans där man utför systematisk tortyr!

 

När det gäller personer som vill ta livet av sig vet jag inte riktigt hur man ska agera... Det enda man kan göra är ju egentligen att finnas där för den personen och se till att den söker professionell hjälp. :)

 

Här får du i alla fall en ros av mig Rickard! :geros: Hoppas att det löser sig! :)

 

 

Varför får han tag på dina uppgifter om du vittnar? :huh:

Säger som Douglas: Hoppas det löser sig :geros:

 

 

att sånt där ska behöva hända, är ju bara jätte tråkigt :/

 

men du får en ros av mig med rickard :geros:

Tack alla! :ThumbsUp:

 

Vittnesskyddet i Sverige lämnar ju en hel del att önska. Om man ställer upp som vittne så blir ens uppgifter o allt annat offentligt material iom en rättegång. Därefter så verkligen allt hända, om man nu har med en psykopat att göra.. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma nu. Har varit och hämtat min hdd. Paketet jag fick var misstänkt lätt, så jag funderade på omdet verkligen var nåt i det. Som tur är visade det sig vara det. Återstår bara att se om det funkar, samt om jag har en skruvmejsel som passar för macbookens små skruvar :P

Lite rolig sak också. Jag beställde en 250GB-disk. På ordersedeln står det dock 320GB. Asbra tänkte jag, fick en större disk, även fast jag bara betalade för den mindre. :D Tyvärr var lyckan kortvarig, när jag kollade på själva hddn, där det stod 250GB. Kanske man borde uppmärksamma dom på, få gratisprylar :D

 

Insåg på vägen hem att jag ville egentligen VERKLIGEN se Edguy som spelar ikväll, men tyvärr har jag viktigare saker för mig, samt att det är nog svårt att få tag på biljetter smidigt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit hem efter en föreläsning men jag mår inte alls bra nu så jag funderar på att skippa morgondagen... Förkyld och allmänt trött. :( Började dessutom blöda näsblod mitt under föreläsningen... Tur att man hade papper med sig samt att det inte var så många som såg det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mor sitter och för över pengar till mitt konto som jag sedan ska betala min telefonräkning med.

Så ska hon lära mig hur man gör. Inte använt sådant där sen jag fick det^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit hem efter en föreläsning men jag mår inte alls bra nu så jag funderar på att skippa morgondagen... Förkyld och allmänt trött. :( Började dessutom blöda näsblod mitt under föreläsningen... Tur att man hade papper med sig samt att det inte var så många som såg det. :P

jobbigt läge, jag kan ju bara tala för mig själv, men det är jävligt svårt att komma loss under en föreläsning om något sådant där skulle hända :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigt läge, jag kan ju bara tala för mig själv, men det är jävligt svårt att komma loss under en föreläsning om något sådant där skulle hända :P

 

Ja det var lite pinsamt... :totaltgalen: Men jag satt näst högst upp och där var det knappt några som satt och det slutade ganska fort. Haha, det är inte lätt alla gånger och vara människa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katten gillar verkligen min morgonrock. :chockadskeptisk:

Den är både lekplats och sovplats. Just nu letar hon efter saker att bita på, hoppas hon inte träffar mig bara. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från stan med ett par Apple In Ear lurar :galetglad:

 

 

Trevligt! Vad tycker du om dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt! Vad tycker du om dem?

Dom sitter så otroligt skönt, och jag tycker det är ganska bra ljud i den(jag är ingen audiofil så jag nöjer mig ganska lätt)

Men det är otroligt skönt med in ear lurar som är snygga och har fungerande mic ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dääääär var man hemma från skolan för idag...

Nu hjälper jag Sternis att installera osx på sin nya fina hdd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det ha löst sig med bredbandet. Sedan den 19/1 är det stabilt och inga tappade kontakter finns registrerade. Jag ska få ekonomisk kompensation och nedgradering från 24 till 8 mbit abonnemang med nuvarande hastighet 10 Mbit. Tyvärr är ett 8 mbit abb bara 30:- billigare men det blir i alla fall 360:- på ett år. Hoppas attt jag har strulat fördigt med BBB ( björnligan..... ) :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

borde plugga lite makroekonomi, men jag är så trött så det får bli lite senare det...

Vad är det för tomtar som lär ut makroekonomi på SU nu för tiden då? Undrar som det är samma som 96-97 när en annan gick där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorrn är det friluftsdag dvs. simning i ett par timmar :)

Roligt värre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittat på film. Taken.

Bra film. :ThumbsUp:

 

--

 

Har ätit popcorn o sett på film, snart läggdags. Ska bli skönt att lägga denna dagen bakom sig. :sleeping:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra film. :ThumbsUp:

 

 

Jovars, hade fått för mig att det var en annan typ av film. Liam Nesson är ju alltid sevärd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittat på film. Naken.

 

Jasså minsann :borstatanderna::hihihi:

 

Var håller friend hus förresten? :fundersam:

 

Dom sitter så otroligt skönt, och jag tycker det är ganska bra ljud i den(jag är ingen audiofil så jag nöjer mig ganska lätt)

Men det är otroligt skönt med in ear lurar som är snygga och har fungerande mic ;D

 

Inte dumt :ThumbsUp: Tror jag ska ge Monsters iSonitalk eller vad den nu kallas en chans, extern mic till iPhonen så man kan använda andra hörlurar som handsfree. Är ruskigt nöjd med senaste hörlursinköpet, men handsfree är oumbärligt när man vant sig :rolleyes:

Redigerad av DCLXVI
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och för över dagens anteckningar till rätt block... hade fel med mig idag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var håller friend hus förresten? :fundersam:

 

Han tröttnade på att bli utloggad om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han tröttnade på att bli utloggad om jag inte minns fel.

 

Jamenvisstja. Minnet är bra men det är kort.

Jag väntar otåligt på att telefonen ska bli klar med sin uppdatering så jag kan gömma ögonen under lock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och för över dagens anteckningar till rätt block... hade fel med mig idag :(

inget nytt under solen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...