Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skärmavbild 2020-03-22 kl. 11.46.44.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lakeside.thumb.jpg.de59697b7e7480618c08fab7e95595b5.jpg

 

Idag har jag promenerat i skogen. Upp till en liten sjö (bilden). Sedan hörde döttrarna av sig och vi fikade vid en annan sjö. På eftermiddagen satt jag i solen ute på gården och tjôtade med grannarna. Senare kom sonen förbi med nybakta kakor. Nu är jag rätt trött. Ska försöka lägga vid mig tiotiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Oavsett virusläget är våren här på allvar nu.

hästhov.jpg

 

2 timmar sedan, Alix säger:

82EA37E8-EE54-4E32-A7B4-680E01D43DC6.jpeg.c67a3fe73cc5d0f565175488f2849d63.jpeg


Ja, våren är kommen. Inte minst när man ser de första maskrosorna. 

Tussilago och maskrosor, vad vackert!
Väldigt välkommet att få se också därför att jag nu vet att blomningen på allvar startar snart även här en liten bit upp. :galetglad: Det är ju inte så gräsligt långt mellan mig och Alix.

 

DSC_0512.jpg

DSC_0529.jpg

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter denna Coronakris så dröjer det förmodligen inte länge innan  ni kanske ser era grannar sitta utanför ICA, Willys och Coop med en mugg eller gå och rota i sopcontainern....

Fastighetsmarknaden kollapsar, folk lever på marginalen för att ligga på topp.

De lär inte kunna ligga på topp med a-kassa, om de har en sådan...

Dyster,  tja...återstår att se, fler fattiga lär vi se

 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Pocahontas säger:

Fortsätter denna Coronakris så dröjer det förmodligen inte länge innan  ni kanske ser era grannar sitta utanför ICA, Willys och Coop med en mugg eller gå och rota i sopcontainern....

Fastighetsmarknaden kollapsar, folk lever på marginalen för att ligga på topp.

De lär inte kunna ligga på topp med a-kassa, om de har en sådan...

Dyster,  tja...återstår att se, fler fattiga lär vi se

 

Fick meddelande från Swedbank att från och med nästa vecka kan man ansöka om anstånd på amortering på hus/lägenhetslån.

Som tur är har vi ganska så stora marginaler och facket har fixat högre ersättning vid arbetslöshet.

Samt att jag har tagit en inkomstbortfalls försäkring som betalar ut motsvarande vad lägenhetslånet kostar per månad. Så jag känner ingen större oro....än :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller så orolig för vår ekonomi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att ni kan se denna, man ska kanske inte skämta om stockholmare och Corona..

:hihihi:

Nä hä, det funkar inte att länka webbadress från Facebook

 

 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns på YT

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag fann den  där nu 

Du var snabbare :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en tråd jag inte kommer att glömma. Hur man (det råkade bli jag) blir lurad i en fälla. Trots att jag är här för att hjälpa till efter förmåga. Jag hjälper allt mer sällan till eftersom det har blivit allt vanligare genom åren att reaktionerna är allt annat än glada och tacksamma. I stället är de ofta uppfodrande, snarstuckna och arroganta. Och jag blir ännu mindre motiverad att hjälpa till nästa gång. Suck.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en åskådlig bild på hur man fördröjer/minskar smittspridning. Det spelar roll hur jag agerar.

En smittar två, 2 smittar 4 osv....

Covid-19-Transmission-graphic-01.thumb.gif.74d3d6d638c8d29fb21d9d19d18c5f6d.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sefr säger:

Hittade en åskådlig bild på hur man fördröjer/minskar smittspridning. Det spelar roll hur jag agerar.

En smittar två, 2 smittar 4 osv....

Covid-19-Transmission-graphic-01.thumb.gif.74d3d6d638c8d29fb21d9d19d18c5f6d.gif

Är du i övrigt ung & frisk, dvs inte ingår i riskgruppen, så är det enda du behöver tänka på är att undvika riskgruppen, de sjuka & äldre.

Jag har blivit uppmanad att istället stödja de lokala företagarna, som att gå ut och äta, handla på ICA, köpa nästa iPhone hos Elgiganten, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Är du i övrigt ung & frisk, dvs inte ingår i riskgruppen, så är det enda du behöver tänka på är att undvika riskgruppen, de sjuka & äldre.

Jag har blivit uppmanad att istället stödja de lokala företagarna, som att gå ut och äta, handla på ICA, köpa nästa iPhone hos Elgiganten, osv.

Det effektivaste för folkhälsan är förstås att träffa så få som möjligt. Oavsett ålder. Ska man träffa folk är det bäst att göra det utomhus, där är smittorisken närmast obefintlig, i alla fall om man inte skakar tass, inte kramas och inte pussas och håller avståndet. I det här läget tycker jag inte att man ska tänka på de lokala företagarna. Man bör tänka på att folk kan dö. Därför handlar jag bara det nödvändigaste i livsmedelsaffären. Jag har bunkrat en del så jag behöver inte gå lika ofta. Enda egoistiska undantaget jag gör just nu är att jag går till gymmet och ska bowla med dottern i morgon (samma ställe). De äldre har slutat gå dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Är du i övrigt ung & frisk, dvs inte ingår i riskgruppen, så är det enda du behöver tänka på är att undvika riskgruppen, de sjuka & äldre....

 

Stämmer inte riktigt:  Jobba hemifrån om du kan, res inte omkring för nöjes skull, umgås inte i större grupper. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Vad gör den då?

Den är direkt kopplad till WHO och ger mer korrekta siffror samt massa annan info. 
Edit: Går även att söka och få upp på en karta var fall finns. Väldigt bra överblick totalt land för land samt annan nyttig info. 

Redigerad av iMarc
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mikaellq säger:

Är du i övrigt ung & frisk, dvs inte ingår i riskgruppen, så är det enda du behöver tänka på är att undvika riskgruppen, de sjuka & äldre.

Jag har blivit uppmanad att istället stödja de lokala företagarna, som att gå ut och äta, handla på ICA, köpa nästa iPhone hos Elgiganten, osv.

Köpa en ny Mini!! Plötsligt känner jag ett enormt samhällsansvar och vill ta det genom att köpa en ny iMac. Väljer nog en vanlig 27" med några modesta tillägg.rofl.gif.1ab070cf17ca8eb2754060c98719163e.gif

 

 

Skärmavbild 2020-03-24 kl. 09.03.14.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Köpa en ny Mini!! Plötsligt känner jag ett enormt samhällsansvar och vill ta det genom att köpa en ny iMac. Väljer nog en vanlig 27" med några modesta tillägg.rofl.gif.1ab070cf17ca8eb2754060c98719163e.gif

 

När du nu ändå verkar ha spenderbyxorna på dig:

2020-03-24_09-13-16.thumb.png.a2e6f8a57c39c7b22dedf09565f90c88.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

När du nu ändå verkar ha spenderbyxorna på dig:

2020-03-24_09-13-16.thumb.png.a2e6f8a57c39c7b22dedf09565f90c88.png

Som jag skrev: "Väljer nog en vanlig 27" med några modesta tillägg"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Köpa en ny Mini!! Plötsligt känner jag ett enormt samhällsansvar och vill ta det genom att köpa en ny iMac. Väljer nog en vanlig 27" med några modesta tillägg.rofl.gif.1ab070cf17ca8eb2754060c98719163e.gif

 

 

Skärmavbild 2020-03-24 kl. 09.03.14.png

Jag är inte lika rik som dig, din kapitalist, så det får bli budget modellen. :P 

 

th?id=OIP.meddvYYGc7HtUspxIlfeiAHaCI%26p

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag är inte lika rik som dig, din kapitalist, så det får bli budget modellen. :P 

 

th?id=OIP.meddvYYGc7HtUspxIlfeiAHaCI%26p

Nä. Skämt åsido kommer jag aldrig att lägga dessa vansinniga pengar på en dator. De sista Macarna jag köpt är begagnade och så kommer det att bli i fortsättningen också.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyft upp våra klängrosor från marken, många taggar igenom handskarna..

men det hör till, gjort detta varje vår i över 40 år.. vår o höst.  

Upp och ner, täcker dem med granris efter att vi "nålat" fast dem i marken.

Otroligt livskraftiga Flammentanz .

 

I Juli hoppas vi att de är lika vackra som alltid

 

Skärmavbild 2020-03-24 kl. 10.04.10.jpg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fyller äldsta dottern 20 år och vi ska äta pizza och bowla. Förhoppningsvis hakar hennes syskon på. :bultandehjarta:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...