Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skärmavbild 2020-03-19 kl. 08.44.38.jpg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Pocahontas säger:

Se bara till att det är etanol i spolarvätskan och inte isopropanol

 

( Inandning av stora mängder kan ge huvudvärk, yrsel, kräkningar och i svårare fall medvetslöshet. Vätskan avfettar huden; upprepade hudkontakt kan ge eksem. Stänk i ögonen verkar irriterande. Förtäring av isopropanol är mycket hälsofarligt och kräver omedelbar sjukhusvård.) 

Antar det är samma som isopropylalkohol, jo den är lite hälsovådlig, men den ska jag inte dricka isåfall. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, iMarc säger:

Antar det är samma som isopropylalkohol, jo den är lite hälsovådlig, men den ska jag inte dricka isåfall. 

Värt att tänka på är att huden är människans största organ och att den absorberar mycket som den kommer i kontakt med. Gäller också gifter.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Värt att tänka på är att huden är människans största organ och att den absorberar mycket som den kommer i kontakt med. Gäller också gifter.

Fast framför allt är det hudens uppgift att stänga ute saker (och hålla inne andra). :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 minuter sedan, Alix säger:

Fast framför allt är det hudens uppgift att stänga ute saker (och hålla inne andra). :nerd:

Det är mycket intressant att konstatera att huden stänger ute bakterier. Man måste göra hål i huden för att de ska kunna komma åt. När jag sköt en spik genom fingret i somras :ph34r: fick jag pencillin just för att motverka bakterier som följt med från huden in i benmärgen. Plus en stelkrapmsspruta. Men sprit absorberas av huden in i kroppen. Hud är så självklart att vi inte ens tänker på det men det är ett mirakel.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Det är mycket intressant att konstatera att huden stänger ute bakterier. Man måste göra hål i huden för att de ska kunna komma åt. När jag sköt en spik genom fingret i somras :ph34r: fick jag pencillin just för att motverka bakterier som följt med från huden in i benmärgen. Plus en stelkrapmsspruta. Men sprit absorberas av huden in i kroppen. Hud är så självklart att vi inte ens tänker på det men det är ett mirakel.

Absolut! Heja huden! :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huden är vårt största organ

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Absolut! Heja huden! :) 

Vov vov! ?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Värt att tänka på är att huden är människans största organ och att den absorberar mycket som den kommer i kontakt med. Gäller också gifter.

Jo precis, men tror inte vanlig rödsprit är farligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har inte läst något alls om koleraepidemin som går parallellt med covid-19. Jag undrar varför det är så tyst om den. Det är nästan som om det är en hemlig sekt som har kolera och behöver allt toapapper.

De flesta muslimer lär garva ihjäl sig åt detta då de flesta inte använder papper utan vatten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Jo precis, men tror inte vanlig rödsprit är farligt. 

Bada i den så får vi se.............. default_laugh.png.b0b3487867219da9be556b57a146066b.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

De flesta muslimer lär garva ihjäl sig åt detta då de flesta inte använder papper utan vatten. 

Det borde vara svårt att torka sig med vatten.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

giphy.gif

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag har inte läst något alls om koleraepidemin som går parallellt med covid-19. Jag undrar varför det är så tyst om den. Det är nästan som om det är en hemlig sekt som har kolera och behöver allt toapapper.

Har du inte sett: en hostar > 100 bajsar på sig!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Folk är inte kloka. Inte i någon ände. Observera att detta är en äkta annons på Blocket, skärmbilden tagen för någon minut sedan.

Skärmklipp.PNG

Det är inte ett skämt då?

För den här klart och tydligt det.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/toalettpapper_vitt__1_rulle/88907208

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit o testat mig

 

 

89868957_10158354774956111_6996694217028272128_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagt beställning på vår nästa bil..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingår tjejen bredvid bilen i priset?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, ronny säger:

Ingår tjejen bredvid bilen i priset?

Tjejen... ?

Det är ju Pocahontas fru.

Redigerad av boevil
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Det borde vara svårt att torka sig med vatten.

De flesta använder duschslangen. Spolar rent där bak. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...