Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

5 timmar sedan, lappen71 säger:

Lite felaktigt för det fanns före Catalina

Ja jag tänkte precis detsamma 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Jag har normalt inte någon form av ångest över huvud taget, men blotta tanken på att bege mig till Ullared får mig att hyperventilera och ger pulsrusningar på uppåt 300 slag i minuten...

Har du varit där? Det kan nog tidvis vara rätt hektiskt, ja. Jag åtrade mig, dock, jag stannar hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Svolder säger:

Nej aldrig - det skulle kräva vapenhot i form av en skarpladdad pistol riktad mot tinningen. Jag har varit på Väla utanför Helsingborg i julhandelstider, det räcker och blir över. Till Väla är det åtminstone inte kö till ingången...

https://www.vala.se/

När jag var där senast var det inte så farligt. Man får tajma rätt tid, vet de som är experter (de jag åkte med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

1480779614_dump1.png.7eaa07d1c1726ecb7e209c78598eea65.png

 

Här (Aktivitetskontrollen/Nätverk) kan man se att Catalina laddas ned från Apples hemsida @mikaellq Tänkte du ville veta eftersom du var nervös. ^_^ 

Inte nervös över okänd utvecklare utan att 1000 saker kan och kommer att gå fel. 

 

Jag har ingen extern disk jag kan använda. Phew! *Smiter* hot.gif

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte nervös över okänd utvecklare utan att 1000 saker kan och kommer att få fel. 

 

Jag har ingen extern disk jag kan använda. Phew! hot.gif

Jag fick inga fel när jag testade betan ens i somras. Nu är programmet bättre och buggarna helt bortblåsta (reservationerna jag skrev om är borta). Man behöver ett USB-minne eller extern disk som är minst 10 GB. Men visst, saker och ting kan gå fel, det gör det även på macar som stöder Catalina. ^_^ 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

975622541_dump2.png.b3924b8d02f524c182d978303c1ce192.png

 

Så där, ja! ^_^ 

Grattis! Jag förstår att det är kul. Jag lutar åt att installera Catalina på min ålderstigna Mac så snart jag fixat ett större USB-minne. Den jag har är en gammal rosa på bara 4 GB. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag haft sotaren hemma, allt såg bra ut. Han stannar knappt en halvtimme och fakturerar dyrt, men så är det. Och som vanligt får man en ungefärlig tid "mellan 9 - 11" typ så man är och väntar för att kunna släppa in honom. Nu ska jag ut med hunden och sen ska jag jobba med ett transkriberingsuppdrag. 
Det är höst, några minusgrader i morse nu ett par plusgrader. Grått väder. Det blir vinterjackan nu! :)

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Jag har normalt inte någon form av ångest över huvud taget, men blotta tanken på att bege mig till Ullared får mig att hyperventilera och ger pulsrusningar på uppåt 300 slag i minuten...

Det finns en sportbar intill damavdelningen.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, mikaellq säger:

Grattis! Jag förstår att det är kul. Jag lutar åt att installera Catalina på min ålderstigna Mac så snart jag fixat ett större USB-minne. Den jag har är en gammal rosa på bara 4 GB. 

Nu installerar jag på Imacen. ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, mikaellq säger:

Grattis! Jag förstår att det är kul. Jag lutar åt att installera Catalina på min ålderstigna Mac så snart jag fixat ett större USB-minne. Den jag har är en gammal rosa på bara 4 GB. 

Ett rosa USB-minne på 4GB. Är ju nästan samlarvärde på den :)  Själv hade jag en fin rosa plånbok på 80-talet, när den blev utsliten köpte jag en i turkos. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det finns en sportbar intill damavdelningen.

Sportbar, är det en bar som serverar shotar så gubbarna ska bli dyngraka snabbt så de kan vara inne å handla med sin käring?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Nu installerar jag på Imacen. ^_^ 

Tror inte jag vågar installera något alls på vare sig iPhone eller Mac, allt är en enda röra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Tror inte jag vågar installera något alls på vare sig iPhone eller Mac, allt är en enda röra. 

Jag gör en ren installation utan att det får kontakt med Icloud. Jag är ingen galning. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:

975622541_dump2.png.b3924b8d02f524c182d978303c1ce192.png

 

Så där, ja! ^_^ 

Men vad är det för installation, är det inte bara att ladda ned systemet som vanligt och starta om datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Men vad är det för installation, är det inte bara att ladda ned systemet som vanligt och starta om datorn?

Till för datorer som inte är kompatibla med Catalina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Men vad är det för installation, är det inte bara att ladda ned systemet som vanligt och starta om datorn?

Man gör en bootbar disk via Catalina Patcher. Kan användas på såväl stödda som ostödda macar.

 

http://dosdude1.com/catalina/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Till för datorer som inte är kompatibla med Catalina

Ja, fast det går bra med de som stöds också, enda villkoret är att de någon gång måste ha uppdaterats till High Sierra (på grund av boot ROM).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Raphael säger:

Idag har jag haft sotaren hemma, allt såg bra ut. Han stannar knappt en halvtimme och fakturerar dyrt, men så är det. Och som vanligt får man en ungefärlig tid "mellan 9 - 11" typ så man är och väntar för att kunna släppa in honom. Nu ska jag ut med hunden och sen ska jag jobba med ett transkriberingsuppdrag. 
Det är höst, några minusgrader i morse nu ett par plusgrader. Grått väder. Det blir vinterjackan nu! :)

Den började jag redan med förra måndagen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

Nu installerar jag på Imacen. ^_^ 

Äsch, det krånglar. Jag är omotiverad att brottas med det. Tillbaka till High Sierra. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag förstår att det är kul.

Ska sanningen fram så, nej. Bara något jag behärskar och har behövt göra, och behöver göra. The thrill is gone. :gaspar:

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...