Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

18 timmar sedan, ronny säger:

 

Här har du en bättre version av avsnittet. Bättre ljud och rättvänd bild. :) 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1946792761_dump1.thumb.png.0c8160752246a4cd7ac16e05d5828987.png

 

Jag har för femtielfte gången installerat något som redan är installerat. Eller så är det nytt men heter bara exakt samma. Jag vet inte.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

1946792761_dump1.thumb.png.0c8160752246a4cd7ac16e05d5828987.png

 

Jag har för femtielfte gången installerat något som redan är installerat. Eller så är det nytt men heter bara exakt samma. Jag vet inte.

Samma här. Fast om jag inte missminner mig så var förra uppdateringen större. Nu bara på 64.4 MB. Gick snabbt denna gång. Bara ett par minuter. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, mikaellq säger:

Samma här. Fast om jag inte missminner mig så var förra uppdateringen större. Nu bara på 64.4 MB. Gick snabbt denna gång. Bara ett par minuter. :nerd:

Det är alltså en ny Safari eller ändrad Safari, trots samma nummer?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har roat mig att lyssna igenom ett antal Beatles-skivor. Det var länge sedan jag lyssnade på dem. Normalt blir det ju The best of... så man glömmer alla andra låtar. Det är många låtar som Beatles gjort som är rent usla och oengagerande och en del av dem låter så musikaliskt illa att man skippar dem fort. Har Beatles verkligen lyckats med att göra ett antal dåliga låtar!? Lustigt nog är ju de bra låtarna skyhögt över allt annat fortfarande. De har buntvis med tidlösa hits som är geniala brillianta mästerverk. Hatten av för dem!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Har roat mig att lyssna igenom ett antal Beatles-skivor. Det var länge sedan jag lyssnade på dem. Normalt blir det ju The best of... så man glömmer alla andra låtar. Det är många låtar som Beatles gjort som är rent usla och oengagerande och en del av dem låter så musikaliskt illa att man skippar dem fort. Har Beatles verkligen lyckats med att göra ett antal dåliga låtar!? Lustigt nog är ju de bra låtarna skyhögt över allt annat fortfarande. De har buntvis med tidlösa hits som är geniala brillianta mästerverk. Hatten av för dem!

Den här* lyssnade jag på när jag var ung. Eeh, yngre... :fane:

 

https://open.spotify.com/playlist/1jlcyu5eYJKovvu7t5QL9I

 

*PS. En spellista på Spotify men fanns som LP-dubbelvinylalbum. Jag har det kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Det är alltså en ny Safari eller ändrad Safari, trots samma nummer?

Jag tror det men vågar inte slå vad om det. Det lär inte komma fler Safari-uppdateringar nu på ett tag. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Har roat mig att lyssna igenom ett antal Beatles-skivor. Det var länge sedan jag lyssnade på dem. Normalt blir det ju The best of... så man glömmer alla andra låtar. Det är många låtar som Beatles gjort som är rent usla och oengagerande och en del av dem låter så musikaliskt illa att man skippar dem fort. Har Beatles verkligen lyckats med att göra ett antal dåliga låtar!? Lustigt nog är ju de bra låtarna skyhögt över allt annat fortfarande. De har buntvis med tidlösa hits som är geniala brillianta mästerverk. Hatten av för dem!

Inga mästerverk utan mängder av misslyckanden, skräp rent ut sagt. Har man inte modet att misslyckas så har man inte heller modet att vinna!

 

Det är det som skiljer Beatles från så många andra, anser jag som också haft en barndom med mycket Beatles och annan 60-tals musik. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Inga mästerverk utan mängder av misslyckanden, skräp rent ut sagt. Har man inte modet att misslyckas så har man inte heller modet att vinna!

 

Det är det som skiljer Beatles från så många andra, anser jag som också haft en barndom med mycket Beatles och annan 60-tals musik. 

Jag är uppväxt med Elvismusik dagarna i ända. Många fina låtar men lika många dåliga. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, iMarc säger:

Jag är uppväxt med Elvismusik dagarna i ända. Många fina låtar men lika många dåliga. 

Samma här men anser att the king var jämnare. Jag gillar det mesta med/av honom. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Inga mästerverk utan mängder av misslyckanden, skräp rent ut sagt. Har man inte modet att misslyckas så har man inte heller modet att vinna!

 

Det är ingen som tvivlar på det. Men varför publicera bottennappen? Ta Sgt Pepper. Hela skivan är ett makalöst mästerverk utan svagheter så de kunde ju om de hade velat. Andra skivor består av 9 oljud och ett mästerverk. Man tycker ju att någon producent skulle ha satt ner foten.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

Det är ingen som tvivlar på det. Men varför publicera bottennappen? Ta Sgt Pepper. Hela skivan är ett makalöst mästerverk utan svagheter så de kunde ju om de hade velat. Andra skivor består av 9 oljud och ett mästerverk. Man tycker ju att någon producent skulle ha satt ner foten.

Beatles är nog den största ekonomiskt musikaliska framgången någonsin. Miljarder av pund som rullade eller seglade in, så...

 

C4A1D66C-F028-45FA-BB8F-2DB7A10E3776.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Axelman säger:

Det är ingen som tvivlar på det. Men varför publicera bottennappen? Ta Sgt Pepper. Hela skivan är ett makalöst mästerverk utan svagheter så de kunde ju om de hade velat. Andra skivor består av 9 oljud och ett mästerverk. Man tycker ju att någon producent skulle ha satt ner foten.

Nu kan inte jag Beatles så bra men kolla https://www.imdb.com/title/tt0056825/ och vilka som pysslat med manus, regi och produktion. Jämför de personernas bakgrund med filmens handling. Min slutsats är att när man har blivit tillräckligt stor så sätts det inte ner fötter.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

Dags för lite humor igen

Hoppas kvällen varit skön för dig Ronny. hello.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och surfar med Yandex DNS då Googles funkar på halvfart och AdGuards inte alls. Attack mot publika DNS som pågår i det tysta kanske? De väster om oss funkar inte medan de öster om funkar? :fundersam:

 

EDIT: Det verkar ha rättat sig till nu. Back to AdGuard. B) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, mikaellq säger:

Hoppas kvällen varit skön för dig Ronny. hello.gif

tack! hoppas att tipset i ios13 tråden hjälpte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...