Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, Axelman säger:

Jag blev alldeles däckad. :stjarnsmall: Jag gör grimaser och åhmar mig.:fulfejs:

Som elektriker går man över Ohm efter Watten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att inte Edison lever och behövde köpa bil. Han kunde ju inte köpa en Tesla... Men han kunde ju alltid hyra en på Hertz!

 

:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elektriker gör det stötvis.

Elektriker gör det med ena handen i fickan.

Spoiler

För att inte råka röra något som är spänningsförande så har man med fördel ena handen i fickan när man arbetar i en elanläggning.

 

Som elektrikern sa: Friskt kopplat är hälften brunnet.

 

Det ryktas att Kirchhoff rörde sig i dåliga kretsar.

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som fortfarande använder Adobe Flash? Inte jag men installerade uppdateringen ändå, för säkerhets skull. :) 

 

flash_.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Är det någon som fortfarande använder Adobe Flash?

Nej. Det ingår i Chrome (tror jag) men jag har stängt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byggnissarna var här idag och satte ut måtten för carporten. I morgon brakar grävarn in. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på bästa kanalen. Kunskapskanalen

 

Just nu. Våra älskade bin, om bina på nya Zeeland

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, mikaellq säger:

Då duckar Emmet direkt när han hör det! :) 

Han får ducka i kväll med

 

Y

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag gör just nu? Ramlar av stolen när jag läser Trumps sista uttalande om kurderna att de inte var med i Normandie. Det har brunnit REJÄLT under hans tupé. 

rofl.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Axelman säger:

Vad jag gör just nu? Ramlar av stolen när jag läser Trumps sista uttalande om kurderna att de inte var med i Normandie. Det har brunnit REJÄLT under hans tupé. 

rofl.gif

jag trodde du väntade på grävmaskinen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Svolder säger:

Kan vi inte börja prata om telefoner igen som omväxling? Det ger åtminstone en viss spänning.

Du vill alltså inte ha någon likriktning?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Du vill alltså inte ha någon likriktning?

Jag känner visst motstånd mot hela den diskussionen...
 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Kan vi inte börja prata om telefoner igen som omväxling? Det ger åtminstone en viss spänning.

Vaddå? Jag har ju introducerat grävning.... :fundersam:...alla vill väl köra grävmaskin någon gång i sitt liv. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag varit på gymmet och kört rygg och axlar, lite segt blev det då jag inte riktigt återhämtat mig från hårdträningen i tisdags. Men känns riktigt gott i kroppen ändå trots värken. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Jag känner visst motstånd mot hela den diskussionen...
 

En fet kondensator och ett par resistorer och sen en zenerdiod så blir det nog bra

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte byggkillen att bära frigolitskivor som ska användas till markisolering. Jag är helt slut i armarna.

:P

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

En fet kondensator och ett par resistorer och sen en zenerdiod så blir det nog bra

Fun with facts!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, iMarc säger:

Idag har jag varit på gymmet och kört rygg och axlar, lite segt blev det då jag inte riktigt återhämtat mig från hårdträningen i tisdags. Men känns riktigt gott i kroppen ändå trots värken. 

Jag upplever värken efter träning som skön. Känns som att jag lever.
Har dock varit lat i två veckor nu med nackspärr och ömmande axlar. Tolkar det som en invasion av ett virus i höstkylan med även skav i halsen och något rinnande kran. Börjar kännas bättre så snart hårdträning igen...

En soldat som tränar. Det finns knappt något bättre sätt att träna överkroppen på än med pullups och armén vet om det. :ThumbsUp:
 

100326-F-2098F-001.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-09-25 på 21:02, lappen71 säger:

Jag tror inte att automatiskt uppdatera fungerar för uppgradering från 12 till 13. 
Utan det är bara uppdateringar inom samma version 

Idag, när jag satt och pillade på luren under lunchen, slängdes det upp en dialoguta från systemet som berättade att iOS 13.1.2 finns tillgängligt. Jag tackade för informationen och tittade under Programuppdatering. Ingen skillnad där, jag har sett informationen om 13.1.2 sedan den släpptes, men nu finns det en Bricka (heter det väl på Applespråk?) med siffran 1 på ikonen för Inställningar och hela vägen in till Programuppdatering.

Så jag gissar att telefonen under kommande natt gör ett lyckat försök att hämta uppdateringen och inför nästa natt frågar om jag vill installera.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Svolder säger:

Kan vi inte börja prata om telefoner igen som omväxling? Det ger åtminstone en viss spänning.

AXE-växlarna tyckte att det var spännande när man använde veven på arméns gamla fälttelefoner.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Svolder säger:

Kan vi inte börja prata om telefoner igen som omväxling? Det ger åtminstone en viss spänning.

Hur kommer det sig att iPhone 7 med abonnemang är dyrare än iPhone 8 med abonnemang emellanåt. Är 8an en sämre telefon?

Redigerad av iMarc
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Hur kommer det sig att iPhone 7 med abonnemang är dyrare än iPhone 8 med abonnemang emellanåt. Är 8an en sämre telefon?

Operatörerna som inte har koll på sin prissättning.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Raphael säger:

Jag känner visst motstånd mot hela den diskussionen...
 

Jag tror att det då strömmar in nya besökare... :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...