Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Nu börjar det nog bli rätt bra.... :)

 

attachicon.giffed23.jpg

 

Har ett par tre program till som skall in, men det kan man göra i de andra datorerna sen. Det skall mest editeras en conf-fil. Inget GUI på dem (netatalk (afp), samba, CUPS osv).

Ska du inte ha kolumnvy?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du inte ha kolumnvy?

Jo, om det fanns så... :) Inte i Nemo. Är väl bara i ElementaryOS som de tagit fram en variant på kolumnvy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om det fanns så... :) Inte i Nemo. Är väl bara i ElementaryOS som de tagit fram en variant på kolumnvy.

Kan man inte använda den i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte använda den i stället?

Har provat den i ett annat system och kört som förvald. Dels var väl inte portningen av den helt klar, men man får också med en del inkompabilitet med på köpet, eftersom det är systemintegreat. Det går säker att lägga till att köra som xtra. Men detta system skall vara/bli stabilt, enkelt och så det är samma här som på deras datorer sen. Vill inte sitta i timmar och lösa problem man inte kanske löser. Varianten i Elementary OS är inte spec bra heller. Var i a f inte då.

 

Men det är lite märkligt att inte fler har lagt in det. Är många som fråga/önskar har jag sett. Kanske det kan vara lite motvalls från de som utvecklar - hardcore Linux och inte vill ha ngt som ens påminner om ngt annat. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte använda den i stället?

...sen skall man byta till den, har jag för mig att man måste även byta till “Slingshot”, från t ex mutter. (typ motsvarande startmenyn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

UG var bra idag.

 

Sopor används för att bygga upp råttberg :whistling:

 

Nästa vecka blir det om skattesmitare :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, lite trist. Ja, kolumnvyn är i det närmaste omistlig för mig.

Jo, man är ju vanemänniska, så det blir svårt - även om man vant sig rätt bra ändå. Är nog värre för mig än för dem sen. Barn lär sig fort(are). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det nog bli rätt bra.... :)

attachicon.giffed23.jpg

 

Har ett par tre program till som skall in, men det kan man göra i de andra datorerna sen. Det skall mest editeras en conf-fil. Inget GUI på dem (netatalk (afp), samba, CUPS osv).

Är detta Linux ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UG var bra idag.

 

Sopor används för att bygga upp råttberg :whistling:

 

Nästa vecka blir det om skattesmitare :tappahakan:

Vad var det hette när man tog slängd mat från en cointeiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta Linux ?

Yep! Nu blev du lite sugen på att byta va? :D

 

Det är en variant av det i a f... Man kan ju ändra och fixa styla om i princip hur mkt man vill. Men jag använder färdiga teman. Det där är Fedora Linux, med Cinnamon desktop, vilket är huvudsystemet. Och sen Ciliora - som temat (utseendet) heter.

 

Här får du en bättre (större) bild... Det är bara i VirtualBox, där av att det är i ett fönster.

 

post-64246-0-46084400-1457575591_thumb.png

 

- - -

 

Hittat ett par plugins till Rhythmbox, som var riktigt trevliga. Nya RB 3 är i sig mkt bättre än den förra. Fixa in EQ'n som inte fanns med, och sen hittade jag en som gjorde om lite med både ett kompaktare verktygsfält (knapparna) och stylade om sidofältet. Enda som är lite kasst med RB, som man saknar. Dels kan den inte visa/editera inbakade texter. Linux har ngn slags förkärlek till att bara ha det som automatisk uppsökning/nerladdning via X antal sidor. Beiget. Och det är inte mkt till drag'n'drop för att skapa spellistor på ett smidigt sätt. Men det hade kommit i nya RB nu att kunna hantera omslagsbilderpå ett bättre sätt. Läste bara innan - nu kan man lägga till som vanligt - dvs bädda in i låten. Bäst av allt det har iTunes gamla betéende när man söker. :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det syns att det har utvecklats de senaste 10 åren

sist det pratades om det på mac word så var det enbart

anpassad som ett Server OS som t.ex Solaris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern ringde och var förstörd. Hon hade tappat sin mobil och spräckt glasskärmen. Beställde en ny för strax under 200 kronor från Kina och den är lätt att byta. Lilla gumman. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-0-98283400-1457606564_thumb.jpg

 

post-28798-0-28857200-1457606563_thumb.jpg

 

Här ett tillägg jag kör ett bra tag framöver. Det är John Oliver och Last Week Tonight som står för tillägget. Se det på YT:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag handlade der mycket om Arregavi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat med ett cert till en sida ikväll… Första certet med Let's Encrypt. :ThumbsUp: Var smidigt riktigt bra, fast det var lite pill eftersom det var rätt många subdomäner som skulle med in på samma cert. Hittade ett skript man kunde köra (offline), istället för att installera hela deras paket. :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprungit omkring som en äggsjuk höna och letat efter mina fårskinnstofflor. Hittade dem till slut, som tur var. Är svinkallt - nästan så man borde kört dem en stund i tumlaren så man får dem lite snabbt varmare. Jaja, det blir väl bra om en stund. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprungit omkring som en äggsjuk höna och letat efter mina fårskinnstofflor. Hittade dem till slut, som tur var. Är svinkallt - nästan så man borde kört dem en stund i tumlaren så man får dem lite snabbt varmare. Jaja, det blir väl bra om en stund. :crossfingers:

Testa brödrosten i stället. Eller micron. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa brödrosten i stället. Eller micron. :mellow:

Det blev mitt rullelement, ett sånt oljefyll på hjul, som fick bli “fotpall“. Så slapp jag att ta av dem med. :)

 

- - -

 

Skulle ringa en support nu idag, men det verkar som deras växel ligger nere. Har mailat dem om det, så får man prova om en stund. :crossfingers:

 

Skall passa på att göra lite annat under tiden. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu sitter jag, med katt i knät, och förundras över denna tråd.

Mer än 220 tusen svar och mer än 10 miljoner visningar.

Hur fan orkar ni??

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu sitter jag, med katt i knät, och förundras över denna tråd.

Mer än 220 tusen svar och mer än 10 miljoner visningar.

Hur fan orkar ni?

Det gick av bara farten........ :blushing::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarat i telefon halva eftermiddagen. "Microsoft support" har ringt sju gånger. Två gånger på fasta telefonen, två gånger på min mobil och tre gånger på sambons mobil. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarat i telefon halva eftermiddagen. "Microsoft support" har ringt sju gånger. Två gånger på fasta telefonen, två gånger på min mobil och tre gånger på sambons mobil. :superirriterad:

Jo, sist de ringde mig, bad jag dom att ringa dig istället.

Härligt att de äntligen lyssnade.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarat i telefon halva eftermiddagen. "Microsoft support" har ringt sju gånger. Två gånger på fasta telefonen, två gånger på min mobil och tre gånger på sambons mobil. :superirriterad:

Snacka om support! Problemen hinner inte uppstå lika snabbt som de blir lösta... :P;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...