Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vet inte hur Webhallen lyckades, men ett stort paket med den andra PSU'n f´dök upp idag, utan föravisering. Det kom som brev. Brukar vara storleks anpassat vad som får gå som brev el paket. Jaja - här är den nu, och instoppad och klar. Kablaget draget och buntbandat identiskt med den andra. :yeahbaby:

 

Skall forts göra klart VBox installatoionen, anteckna verteftersom, och sen göra likadant på ena datorn. Så kan jag bara klona den och stoppa i den andra sen. Hårdvaran är identisk, så det skall gå bra. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur Webhallen lyckades, men ett stort paket med den andra PSU'n f´dök upp idag, utan föravisering. Det kom som brev. Brukar vara storleks anpassat vad som får gå som brev el paket. ...

De är snabba med leverans via brev. Jag fick ett igår som vanligt brev (har låsbar postlåda i trapphuset). De har säkert ett specialavtal med Posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

De är snabba med leverans via brev. Jag fick ett igår som vanligt brev (har låsbar postlåda i trapphuset). De har säkert ett specialavtal med Posten.

Jo, har dem det hemma går det fort. Nu var det en som de inte hade i lager. Tog en vecka (≈).

 

Var bara det att eftersom jag köpte en likadan förra månaden... Då kom den som paket, med avi.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags för fejk-Microsoftsamtal igen. När jag berättade att jag hade en Appledator sa han åt mig att köra upp den i arselet. Bokstavligen! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags för fejk-Microsoftsamtal igen. När jag berättade att jag hade en Appledator sa han åt mig att köra upp den i arselet. Bokstavligen! :tappahakan:

Du svarade väl: “Nä, det är fullt där. Jag måsta dra ut dig först, i sånt fall.”

 

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade väl: “Nä, det är fullt där. Jag måsta dra ut dig först, i sånt fall.”

 

^_^

Nejnejnej. Så kan man inte säga. Förresten slängde han på luren efter den mindre trevliga kommentaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du också undrat hur det känns att köra en F1-bil? Här får du en liten inblick från en okunnig som fick chansen. :hihihi:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Man kan ju undra hur ett mail som inte ens är ställt till mig hamnar i min brevlåda

Anmält det till Swedbank, så de kan stänga ner avsändaren. ( om de nu kan det)

 

post-113-0-76639300-1457447702_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för lite lunch... Letat rätt på några filer/backup jag hade tappat bort för en stund. Blir så när man lägger saker på nya ställen där man inte brukar. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra hur ett mail som inte ens är ställt till mig hamnar i min brevlåda

Anmält det till Swedbank, så de kan stänga ner avsändaren. ( om de nu kan det)

 

attachicon.gifSkärmavbild 2016-03-08 kl. 15.26.35.jpg

Skojar du? Det är ju bluffmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En släkting ringde ikväll och vill språka lite. Var väl inte direkt det som stod på önskelistan, om man säger så - och vi var väl inte helt överrens (milt sagt) när vi var klara. Känns väl sådär just nu... :deppig: Men jag gjorde det för min mamma skull. Annars hade jag lagt på luren redan vid “Hej” (vilket han iofs inte ens sa i början).

- - -

Alltid trevligt när man kan logga in med ssh i en VirtualBox-installation. Underlättar en hel del. :crossfingers:

post-64246-0-90809900-1457466799_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixade till en ny/egen “Docky”, vilket bl a är varför jag inst en Fedora i Virtualbox. Fedora's version kommer utan zoom effekt. Den vill man ha. :)

post-64246-0-34746100-1457472111_thumb.jpg

 

Då kan jag fixa med sånt i min installation, inkl alla rpm-paket och en massa grejjer som installeras, och sen bara lägga in på de andra sen utan “xtra allt” s a s. :yeahbaby:

 

Och nu ringer matklockan. Precis lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tittat på lite hockey och nu skidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra hur ett mail som inte ens är ställt till mig hamnar i min brevlåda

 

 

De har lagt din adress i "dold kopia". Då syns den inte för någon mottagare, inte ens för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att skriva fler språkliga fel. Jag är sjukpensionär nu, och känner att jag inte måste korrekturläsa allt innan jag postar inlägg. Och inte heller redigera i efterhand. Bara så ni vet och inte tror att jag har fått stroke... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att skriva fler språkliga fel. Jag är sjukpensionär nu, och känner att jag inte måste korrekturläsa allt innan jag postar inlägg. Och inte heller redigera i efterhand. Bara så ni vet och inte tror att jag har fått stroke... :P

Jag gissar att du kommer att hämnas genom att medvetet skriva och stava inkorrekt. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaharu... :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skulle kolla vädret på

 

http://vader.svt.se/

 

Tydligen tjall på deras server, söker man på sin ort så "finns den inte"

men rullar man ner lite så kommer orten man sökt...knepigt

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Dagen göteborgsskämt

 

Vad kallar man en iPhone som är trasig?

- Äppelpaj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sovit gott nästan hela dagen, men vaknade nu sista och kände att jag var lite pajko i magen. Är bättre nu. :crossfingers:

Skall nog skaffa en (1) ny disk till den nya datorn. Hade ju tänkt köra med de jag har, men de är bara SATA II. Om man köper 1 ny SATA III så kan den man byter få agera som externa backupdisk. Har ju en sån hotswap där. Kan ha 1x2.5", 2x3,5" + 1x3.5" i hotswapfacket. »» Den andra disken kan ju få hänga med eftersom den går som min interna backupdisk. Eg borde man väl köpa ny SSD med utifall. Såg att de hade bra pris på en 240GB HyperX Savage nu. Samma pris som den på 120. Men men, det är ingen panik. Den andra disken ligger före i priolistan.

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det nog bli rätt bra.... :)

post-64246-0-37756400-1457548174_thumb.jpg

Har ett par tre program till som skall in, men det kan man göra i de andra datorerna sen. Det skall mest editeras en conf-fil. Inget GUI på dem (netatalk (afp), samba, CUPS osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...