Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Alix

VOX klarar av strömmande radio typ P1! Sitter och lyssnar just nu. Men nu måste jag lära om allt... :pinch:

Man laddar ned en pref pane om man vill att tangentbordet m m ska öppna/styra VOX i stället för Itunes. I'm getting there. Slowly...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
kiplon

VOX klarar av strömmande radio typ P1! Sitter och lyssnar just nu. Men nu måste jag lära om allt... :pinch:

Vad blir skillnaden med VOX istället för att strömma direkt från P1?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Vad blir skillnaden med VOX istället för att strömma direkt från P1?

Vet inte (om du menar ljudkvalitet). I Itunes och VOX kan man strömma själva http-adresserna direkt. Som jag gör: http://http-live.sr.se/p1-aac-96 Det finns andra ljudformat och kvaliteter att välja på här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Apropå det här med P1.

Prenumerar på Sommarpratarna, bra å ha nån gång framöver om man vill lyssna på något och inte har nätverk.

Öppnar Podcastappen i telefon och det tar mig ca en kvart eller liknande att hitta det jag vill lyssna på. Podcastappen är för mig ett sammelsurium och jag kan ta mig fasiken inte knäcka koden för att snabbt hitta något i den.

Dessutom trodde jag att Podcastappen var en standardapp i iOS, för jag har baske mig inte laddat ner den appen någon gång, ändå finns den där i telefon.

Så tänker jag att det vore ju bra att ha appen även i iPaden så jag har mina podcast även där. Nä, si det går inte. Den finns i App Store men inte för nerladdning. Så för att komma åt Podcastappen så måste jag öppna Appstore och söka fram "appen" där för att kunna öppna den. Men, och ett stort men, för att kunna söka i Appstore så måste jag ju vara i ett nätverk. Det är ta mig fasiken lättare att gå in på SR.se och leta fram programmen där och sedan strömma direkt. Vilket ju inte går då, om inte 3G eller 4G funkar.

Jag gör väl helt fel förstår jag, jag kan inte det här. Är ju inte någon stor musiklyssnare och på så vis lärt mig att hantera nerladdad musik och därmed lärt mig hantera musikbibblor. När jag vill lyssna på musik så slår jag bara på någon kanal på SR eller RadioPlay och lyssnar på det som är bara.

Riktigt irriterande :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Vet inte (om du menar ljudkvalitet). I Itunes och VOX kan man strömma själva http-adresserna direkt. Som jag gör: http://http-live.sr.se/p1-aac-96 Det finns andra ljudformat och kvaliteter att välja på här.

Men hur får du fram adressen? http://http-live.sr.se/p1-aac-96

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Postad (redigerade)

... Det finns andra ljudformat och kvaliteter att välja på här.

Men hur får du fram adressen? http://http-live.sr.se/p1-aac-96

Nähä, var tog den vägen? Det var länge sedan jag hämtade den. Testa de nya.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Nähä, var tog den vägen? Det var länge sedan jag hämtade den. Testa de nya.

Tänkte svara på inlägget som det såg ut oredigerat, för jag klickade på P1-länken och den funkade som den skulle.

Nåväl, kanske får man en stabilare lyssning via länken istället för via SR-appen?

SR-appen upplever jag instabil. Det hakar liksom upp sig då och rätt som det är så funkar det inte alls, det bara buffrar.

Och jag tror inte det har med 3Gnätet att göra.

Nu om dagarna så är jag ute mest hela tiden, och har ofta radion påslagen via appen och med min bra-iga blutoothhögtalare kopplad. Men är jag ute och grejar längre iväg eller långt ner i trädgården så kör jag med blutoothclipset i örat. Clipset funkar på flera meters avstånd, men lägger jag telefon i "fel" ficka så hackar det. Rör jag mig för fort eller går och böjer mig så hackar det osv trots bra 3G-täckning.

Jag blir lätt otroligt irriterad när jag med smutsiga och jordiga händer hela tiden får greja med telefon för att få det att funka. Det är inte jämt det är så men tillräckligt ofta.

Det har ju varit otroligt spännande på P1 de senaste dagarna, inte kul att just precis som radioreportern ska berätta exv vad Merckel sa, eller vad Juncker sa, eller vad de kom fram till si eller så - så hackar radion. Grr!

Idag har åkervindan fått sig en omgång, har som en häck med Funkia och åkervindan verkar älska att slingra sig runt den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Tänkte svara på inlägget som det såg ut oredigerat, för jag klickade på P1-länken och den funkade som den skulle.

Nåväl, kanske får man en stabilare lyssning via länken istället för via SR-appen?

SR-appen upplever jag instabil. Det hakar liksom upp sig då och rätt som det är så funkar det inte alls, det bara buffrar.

Och jag tror inte det har med 3Gnätet att göra.

Nu om dagarna så är jag ute mest hela tiden, och har ofta radion påslagen via appen och med min bra-iga blutoothhögtalare kopplad. Men är jag ute och grejar längre iväg eller långt ner i trädgården så kör jag med blutoothclipset i örat. Clipset funkar på flera meters avstånd, men lägger jag telefon i "fel" ficka så hackar det. Rör jag mig för fort eller går och böjer mig så hackar det osv trots bra 3G-täckning.

Jag blir lätt otroligt irriterad när jag med smutsiga och jordiga händer hela tiden får greja med telefon för att få det att funka. Det är inte jämt det är så men tillräckligt ofta.

Det har ju varit otroligt spännande på P1 de senaste dagarna, inte kul att just precis som radioreportern ska berätta exv vad Merckel sa, eller vad Juncker sa, eller vad de kom fram till si eller så - så hackar radion. Grr!

Idag har åkervindan fått sig en omgång, har som en häck med Funkia och åkervindan verkar älska att slingra sig runt den.

Det var trist med radion. För egen del, om det är viktigt, öppnar jag FM-radion, för det finns ett radiochip i min mobil. Men den kräver sladdhörlurar (som antenn). Det blir oftast bra ljud, i alla fall inga avbrott...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Det var trist med radion. För egen del, om det är viktigt, öppnar jag FM-radion, för det finns ett radiochip i min mobil. Men den kräver sladdhörlurar (som antenn). Det blir oftast bra ljud, i alla fall inga avbrott...

FM-radion funkar faktiskt allra bäst.

när jag cyklade till/från jobbet förut så blev jag heltokig på de ständiga avbrotten och köpte en liten FM-sändare på Teknikmagasinet för några tior. men den funkade ännu sämre. Så blir det när man är för snål eller baksnål eller dumsnål... ;(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric
Postad (redigerade)

Sova några xtra timmar behövdes verkligen. Vaknade på rätt sida nu ^_^(ett par tre timmar sen). Imorgon blir det en lång dag... Massor jag måste hinna med. Får se om man hinner jobba undan lite innan. :kaffe:

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Hej på er!

Här är vi uppe redan 9.30 för dagens genomgång

Hitills har vi haft tur med vädret

Det har inte regnar på någon dag här i Sunne

Och som ni såg i bildvisartråden så har jag varit

På Sunnes högsta punkt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Sitter och laddar ner lite iso-filer. Fedora 22 Server (netinstall) 32bit. Är den som gör att man kan välja Cinnamon utan att gå via ngn av de andra och för avinstallera t ex Gnome för att sen stoppa in Cinnamon. Blir “renast” version såhär. Jaja, det blir nog bra sen. Skall tanka ner lite annat också för lagring. Alltid bra att ha lite “nytt” av olika installationsfiler liggandes. :crossfingers:

Blir nog lite 2048 medans det står och tuggar. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Gammelvolvon vill ha ny olja idag. Det är nog dags. OK GDS, here I come.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
johnalder

Sitter och laddar ner lite iso-filer. Fedora 22 Server (netinstall) 32bit. Är den som gör att man kan välja Cinnamon utan att gå via ngn av de andra och för avinstallera t ex Gnome för att sen stoppa in Cinnamon. Blir renast version såhär. Jaja, det blir nog bra sen. Skall tanka ner lite annat också för lagring. Alltid bra att ha lite nytt av olika installationsfiler liggandes. :crossfingers:

Ibland fattar jag inte hälften av det du pysslar med. :ThumbsUp::)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Så pass mycket ändå? Mer än vad jag gör. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Så pass mycket ändå? Mer än vad jag gör. :D

Genier är ni allihopa! :dumstrut:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Fått bytt olja på Volvon?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Fått bytt olja på Volvon?

Jupp. Det är inte förbjudet än.... men det kanske ni inte vet i skåne!! :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Han skriver om kanel och lagring. Han bakar bullar fattarula. :P;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Han skriver om kanel och lagring.

Bullar i frysen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mattem

Bullar i frysen!

Hellre det än bulle i ugnen... :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

:D Haha, får väl vara lite tydligare då.

Sitter och laddar ner lite iso-filer. Fedora 22 Server (netinstall) 32bit. Är den som gör att man kan välja Cinnamon utan att gå via ngn av de andra och för avinstallera t ex Gnome för att sen stoppa in Cinnamon. Blir “renast” version såhär. Jaja, det blir nog bra sen. Skall tanka ner lite annat också för lagring. Alltid bra att ha lite “nytt” av olika installationsfiler liggandes. :crossfingers:

2048 redan installerat på Mac'en... trevligt spel. :)

post-64246-0-55719000-1436898380_thumb.png

Men kort då det ovan. Skall installera (Linux) Fedora på ett par datorer. Och väljer serverinstallationen så jag kan välja en annan skrivbordsmiljö än att installera den vanliga (workstation) för att se ta bort det förinstallerade skrivbordet som är Gnome, och lägga till en egen. Blir “renare” och bättre på det viset och blir inte en massa skräpfiler över. Det andra godiset är till mig. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ollie Williams

Äh, det var väl inget. Jag håller dagligen på med så avancerade saker att jag inte har en aning om vad jag gör. :D :D :D

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Äh, det var väl inget. Jag håller dagligen på med så avancerade saker att jag inte har en aning om vad jag gör. :D :D :D

[+] :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Då finns det ingen annan utväg än att du ger dig själv sparken!! Någon ordning får det väl vara på ditt jobb också! :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...