Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Då finns det ingen annan utväg än att du ger dig själv sparken!! Någon ordning får det väl vara på ditt jobb också! :P

Du har rätt. Jag ger mig själv sparken, den jäveln har jag ändå villat bli av med länge. :D

På temat "förvirrad i sin identitet" så kom jag att tänka på denna. Störtskön om man hänger med i grannländskan. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
mattem

Vaken efter att ha hostat upp halsbränna.... fått problem med det senaste tiden, vaknar och tror att jag ska spy, hostar och får halsbränna :bla:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Du har rätt. Jag ger mig själv sparken, den jäveln har jag ändå villat bli av med länge. :D

:hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
johnalder

Väntar på amerikanskt besök. Ska bli en tur till Engelsberg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Axelman

Rykande färsk bild på Pluto!! Har den som skrivbordsbild.

post-363-0-45904000-1436959884_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Väntar på posten (postbilen) så jag får skicka med lite grejjer där. :crossfingers:

Mosat i mig ett lass pasta och stekt falukorv. Det var gôtt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Äntligen har FK tagit beslut angående bostadstillägg/bostadsbidrag. Så säger appen som man loggar in med mobilt bank-ID. Men vad besluten innehåller kan man inte få se. Lite dumt, typiskt byråkrati. Därefter har förhoppningsvis allt landat vad gäller det ekonomiska efter att jag fick rätt angående omprövad sjukersättning. Oftast ett orosmoln för de flesta, alltid en hotande orkan med min klena ekonomi... :unsure:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Jag har upptäckt en naturlag: ALLA som kör grästrimmer känner sig manade att ständigt vrida på gasen, upp och ned, upp och ned, NJÖ..NJÖ..NJÖ..NJÖ. Det kan inte vara bra för motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Hittat en övergångskoppling tillvattenrören jag har som skulle kunna passa. Kostade tyvärr 30,- som jag inte hade på mig när jag var där (var in där på hemvägen). Får väl ta det imorgon då. Men nu har jag sett den i a f. :)

Slurpar i mig lite nybryggt och läser lite. Skall passa på ngn kväll sen att gå igenom alla mina sparade sidor man spara under årens lopp - dvs där man sparat länken + gjort ett webarkiv för att ha lokalt. Kör ju med FF nu och det finns ett tillägg där att göra såna webarkiv (MAF/MHT) ...≈ samma som IE har. I a f så blir de läsbara i både Linux och i OS X sen eftersom jag har FF i båda. Tar väl sin lilla tid men man får börja med de viktigaste. :crossfingers:

Ser att sidan med tillägg och sånt har fått nytt utséende - samma som nya inställningssidorna har fått. Kul! Fräscht!

post-64246-0-70965800-1436974130_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Jag har upptäckt en naturlag: ALLA som kör grästrimmer känner sig manade att ständigt vrida på gasen, upp och ned, upp och ned, NJÖ..NJÖ..NJÖ..NJÖ. Det kan inte vara bra för motorn.

Tvärsom. Full gas hela tiden är inte bra. Den blir varm.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

54 pull-ups på på 10 minuter. Var lat idag och drygade inte ut det.

Belönade mig med en förfärlig drink med kallt vatten + en tsk ingefära. BLÄ! :bla:

Koeh-146-no_text.jpg?1436983871415

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Tvärsom. Full gas hela tiden är inte bra. Den blir varm.

Var skrev jag att man skulle ge "full gas hela tiden"? :fundersam: Är det den typiska mikaellq-logiken igen? :P;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Regnat av och till stora delar av dagen, någon skur var som om himlens skyar öppnade sig helt. Försökte fånga regnet med kameran, dels som vattendroppar som faller och dels som om luften vore full av is. Inte lätt det där, men bra träning med att få till inställningarna så det blir lagom ljus i bilden.

Nu är det snigeljakt i trädgården, när man gått ett varv så kan gå man gå ett varv till och sedan när det varvet är färdigt så kan man börja om från början igen. Otroligt mkt sniglar ute nu.

Har bestämt mig för att bara plocka manuellt när lusten faller på, vilket den nu gjort i stort sett varenda kväll.

När jag går där bland alla blad, blommor och grönskor så ser jag många olika sorters sniglar och mystiska små kryp. Och massor med jättestora pantersniglar. Att lägga ut snigelgift är ju bara dumt eftersom jag förutsätter att snigelgift liksom inte är programmerat att bara locka de spanska. Så det får bli manuellt plock med tången och ner i hinken med det salta vattnet istället. Inget gift i min trädgård!

Fläkten i MBA;n trilskas lite och går gärna i gång oavsett om det så bara är en webbsida öppen. Har gjort säker start, återställt SMC osv, men verkar inte hjälpa.

Funderar på om det börjar bli väldigt dammigt inuti, kanske? Har ju skaffat specialverktygen som behövs för att skruva isär datorn. Datorn är ju 4 år gammal och att damm letar sig in kan ju vara fallet. Men borde nog skaffa sån där luft på burk först, vore ju synd att ställa till det på något sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Diverse kommunala grästrimmare här i stan använder batteridrift. Det låter bara njö, njö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

... Fläkten i MBA;n trilskas lite och går gärna i gång oavsett om det så bara är en webbsida öppen. Har gjort säker start, återställt SMC osv, men verkar inte hjälpa.

Funderar på om det börjar bli väldigt dammigt inuti, kanske? Har ju skaffat specialverktygen som behövs för att skruva isär datorn. Datorn är ju 4 år gammal och att damm letar sig in kan ju vara fallet. Men borde nog skaffa sån där luft på burk först, vore ju synd att ställa till det på något sätt.

Japp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Diverse kommunala grästrimmare här i stan använder batteridrift. Det låter bara njö, njö.

Njöt du av det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

Njöt du av det?

NJE, NJE, NJE

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Var skrev jag att man skulle ge "full gas hela tiden"? :fundersam: Är det den typiska mikaellq-logiken igen? :P;)

Enda möjliga alternativet. På tomgång klipps inte gräset så bra och tar en j*vla tid. :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric
Postad (redigerade)

Enda möjliga alternativet. På tomgång klipps inte gräset så bra och tar en j*vla tid. :P

Måste fixa min trimmer lite... får den inte att gå som den skall. Trött och slö är den och dör rätt fort. Tror det kan vara en kombo av bensinledningen och att den måste ställas in ordentligt. Skall kolla med en granne om han är bra på sånt. Till skillnad från en gammal moppe så har den 2 luftnipplar, en för hög och en för låg.

- - -

Thunderbirds “nya” kalender är riktigt bra. Är Lightningtilllägget de har integrerat och fixat med stöd för mer/fler saker. »» Både Google och MS Exchg.

Snart lite frukost... :kaffe:

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq

Måste fixa min trimmer lite... får den inte att gå som den skall. Trött och slö är den och dör rätt fort. Tror det kan vara en kombo av bensinledningen och att den måste ställas in ordentligt. Skall kolla med en granne om han är bra på sånt. Till skillnad från en gammal moppe så har den 2 luftnipplar, en för hög och en för låg.

Den behöver naturligtvis regelbunden service precis som bilen, och din enorma hund höll jag på att skriva. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Den behöver naturligtvis regelbunden service precis som bilen, och din enorma hund höll jag på att skriva. ;)

Jo, det får man göra såklart. Nu har inte den här varit igång på åratal. Men den hoppade igång snällt, men behöver som sagt “justeras”.

Jaja... Det blir väl bra senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Sitter och ladar ner nya java jdk-8u51. En del program vill ju ha java installerat, t ex Photoshop och Eclipse. :crossfingers:

Skall sätta mig och göra lite skärmdumpar på PS sen idag. :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Kallt och ruggigt ute på morgonen idag, men nu har det spruckit upp och solen skiner igen och därmed lite varmare. Märkte det när jag hämtade posten :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...