Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Pocahontas

Sett en förbaskat bra film på SVT nyss

Än mer illa tycker jag om präster och stroppar

 

post-113-0-93853500-1457222028_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är bra men såg den för nåt år sen, tittade istället på en annan Alicia VIkander-film igår: the Danish girl. Riktigt bra.

 

Men bättre var filmen tvåan bjöd på i fredags, Dallas Buyers Club, han Matthew McConnoughnånting var verkligen sjuk:

http://www.imdb.com/title/tt0790636/

 

Om nu det här ska va nån filmtråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som helst, bara man slipper titta på eländet! :)

 

Jag ser Solsidan på TV4 Play. När det nu går. Det brukar vara ett kortare reklamavbrott. Annars råkar jag bara zappa in där någon gång.

Men det var ju rätt rolig serie, så den går nu igen? Det måste jag kika på

 

 

 

Laddade ner El Capitan i MBP;en, och undrar varför jag inte gjort det tidigare? Gillar kaptenen bättre än mavericks på flera sätt.

 

Men sen kom jag ju på varför jag inte gjort det tidigare. Det berodde ju på det där förbaskade programmet Bilder, som jag inte alls vill ha å göra med. Enbart för någon synk med nån bild tagen med telefon eller platta.

 

På köpet så ville CCC uppdatera till senaste versionen, den som inte erbjuds till 10.9. Så helt annorlunda upplagt, oerhört intuitivt och pedagogiskt gränssnitt. Superbra för mig som ofta behöver ha google translator öppet när jag ska göra något med krånglig engelsk terminologi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Men det var ju rätt rolig serie, så den går nu igen? Det måste jag kika på ...

Den finns på TV4 Play, ja. Senaste omgången gick sent i höstas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns på TV4 Play, ja. Senaste omgången gick sent i höstas.

Okej! Vad kul, då har jag något att se fram mot någon passande kväll.... gillade den serien som jag tyckte verkade stämma rätt väl med hur folk funkar som har för mkt pengar och som är noga med att upprätthålla sin sociala status i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Vad kul, då har jag något att se fram mot någon passande kväll.... gillade den serien som jag tyckte verkade stämma rätt väl med hur folk funkar som har för mkt pengar och som är noga med att upprätthålla sin sociala status i alla lägen.

Jo, delvis så, ja. Såg nu att den senaste omgången kanske inte är tillgänglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov ut ordentligt idag... Riktigt skönt och behövligt. Blev en lång dag igår, med lite sömn natten innan dessutom. Pigg och alert igen. :yeahbaby::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade Vasaloppet. Om man fyller Vasaloppet med norrmän måste ju någon av dem vinna.... De fyra första var norrmän. Det var 18 norrmän bland de 30 främsta..... håhåjaja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade Vasaloppet. Om man fyller Vasaloppet med norrmän måste ju någon av dem vinna.... De fyra första var norrmän. Det var 18 norrmän bland de 30 främsta..... håhåjaja.

De kommer från det hållet. Invasion?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer från det hållet. Invasion?

Säg det. De vill i alla fall vara världsledande på torsk, olja och allt som har med skidor att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar på en klubbspelning med Robben Ford, Larry Carlton mfl som ägde rum någonstans i Frankrike. Blues fungerar INTE på franska. Bra lir dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att det hade kommit en ny version av gamla VirtualBox. 4.3.36. Installerade den nu och skall slänga in Fed23 Cinnamon. Hittade även var man lägger till så den gör en GPTdisk. Annars gär den bara det automatisk om disken är > 2TB. Man får manuellt lägga till inst.gpt till boot argumenten när man startar. Pöörfäckt! :yeahbaby:

 

Och där var det klart. Tog ungf 15-20min, inkl partitionering. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som helst, bara man slipper titta på eländet! :)

 

Men det var ju rätt rolig serie, så den går nu igen? Det måste jag kika på

 

 

vad kul att ni har hittat något nytt nu när eran favoritserie inte visas längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg det. De vill i alla fall vara världsledande på torsk, olja och allt som har med skidor att göra.

antalet Norrmän i Falun ?

 

0 ?

100 ?

1000 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Vad kul, då har jag något att se fram mot någon passande kväll.... gillade den serien som jag tyckte verkade stämma rätt väl med hur folk funkar som har för mkt pengar och som är noga med att upprätthålla sin sociala status i alla lägen.

låter som en perfekt kopia av Hyacinth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är bra men såg den för nåt år sen, tittade istället på en annan Alicia VIkander-film igår: the Danish girl. Riktigt bra.

 

Men bättre var filmen tvåan bjöd på i fredags, Dallas Buyers Club, han Matthew McConnoughnånting var verkligen sjuk:

http://www.imdb.com/title/tt0790636/

 

Om nu det här ska va nån filmtråd.

har vi ingen filmtråd ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fryser. Ligger i soffan under en filt. Har huvudvärk. Tjock i halsen. Ändå är jag osäker på om jag håller på att bli förkyld igen. Märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fryser. Ligger i soffan under en filt. Har huvudvärk. Tjock i halsen. Ändå är jag osäker på om jag håller på att bli förkyld igen. Märkligt.

Har han slarvat med kaffet nu igen. :kaffe:^_^

 

Krya på sig... :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. :) Jag blev varm efter lite middag! :P Plus att jag känner att jag har ångest. Det kommer och går, jag har medicin mot sådant. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. :) Jag blev varm efter lite middag! :P Plus att jag känner att jag har ångest. Det kommer och går, jag har medicin mot sådant. ^_^

mot middagar ? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fryser. Ligger i soffan under en filt. Har huvudvärk. Tjock i halsen. Ändå är jag osäker på om jag håller på att bli förkyld igen. Märkligt.

aj då, inte kul. MEn så har jag också gjort senast i dag och för någon dag sedan. Fryser så ända in i märgen och har inte orken att jobba sig varm med något. Så in under varma filten och kura med halvslummer några timmar.

Så himla skönt!

Önskar nästan att man blev riktigt sjuk några dagar och att det sedan är över, än att känna sig halvrasslig länge men ändå kunna hålla sig någorlunda på benen.

 

Så vi får krya på oss, kan vi önska varandra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aj då, inte kul. MEn så har jag också gjort senast i dag och för någon dag sedan. Fryser så ända in i märgen och har inte orken att jobba sig varm med något. Så in under varma filten och kura med halvslummer några timmar.

Så himla skönt!

Önskar nästan att man blev riktigt sjuk några dagar och att det sedan är över, än att känna sig halvrasslig länge men ändå kunna hålla sig någorlunda på benen.

 

Så vi får krya på oss, kan vi önska varandra! :)

Absolut! :kramis:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aj då, inte kul. MEn så har jag också gjort senast i dag och för någon dag sedan. Fryser så ända in i märgen och har inte orken att jobba sig varm med något. Så in under varma filten och kura med halvslummer några timmar.

Så himla skönt!

Önskar nästan att man blev riktigt sjuk några dagar och att det sedan är över, än att känna sig halvrasslig länge men ändå kunna hålla sig någorlunda på benen.

 

Så vi får krya på oss, kan vi önska varandra! :)

Krya på dig också !

 

nu har jag också något att se på svt play

 

Pingis kämpar mot Hockey orientering och Kickboxning (Samt innebandy)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, jag har sett Danijela Rundqvist på tv i Mästarnas mästare och är nästan kär... Ishockeyspelare och 80 kilo muskler, och en av de vackraste kvinnor jag någonsin har sett, med massor av karisma. :wub:

vi kan be iEric att han flyttar ut inlägg nr 212854 till en egen tråd som vi kallar för Mästarnas mästare så blir det enklare att hitta inläggen nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...