Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

-Gör något nytt som du aldrig gjort förut. Ingen tillkrånglat mastodonprojekt. Känn dig stolt för vad du gjort.

 

Fanns en elektriker i Dalsland som varje gång han dragit åt en skruv sa: ha ha skrattade djävulen.

Låter helflängt vid första påseendet men han samlade nog trots allt på sig en massa självkänsla varje gång han lyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

@Apple!

 

1Kasst av er att inte lægga upp keynoten som podcast samt gøra streamen icke-iphone kompatibel!!!!!!! Detta gjorde att jag nu inte kunde hålla mig længre och læste "nyheterna" på mw :(

 

2 Ænnu en ggn ingen frontmatad kamera på iphone....

 

BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!

 

Har inte fått bekræftat att den nya iphonen skall ha 256Mb ram heller någonstans??? har den inte det låter jag verkligen bli uppgradering!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Apple!

 

1Kasst av er att inte lægga upp keynoten som podcast samt gøra streamen icke-iphone kompatibel!!!!!!! Detta gjorde att jag nu inte kunde hålla mig længre och læste "nyheterna" på mw :(

 

2 Ænnu en ggn ingen frontmatad kamera på iphone....

 

BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!

 

Har inte fått bekræftat att den nya iphonen skall ha 256Mb ram heller någonstans??? har den inte det låter jag verkligen bli uppgradering!

 

 

Jo du har fått bekräftat det från mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Borde klaga på Staten och dess obligationer.. :irriteradtjej:

På min serie om 100 (2006:1) var det inte enda vinst idag..

 

Var inga garantivinster heller vid denna dragning... :irriteradtjej:

 

Men jag är glad ändå, obligationerna har jag ju kvar. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbade 15tim/vecka. Anställningsavtalet skrevs av någon stressad typ som skulle på semster som skrev att jag hade jobb 25tim/vecka.

 

A-kassan säger att jag måste stämpla 25tim/vecka för att avtalet säger så, trots att arbetsgivarintyget som i normala fall är det enda som behövs inte säger detta. Så nu har jag inte fått en krona på 6 veckor och fått lov att låna pengar. För jag har inte råd att stämpla 45 timmar som jag inte får ersättning för.

 

Arbetsgivaren skickar flera anställningsavtal som känns som inget är korrekt, och a-kassan säger nu att de har 7 veckor handläggning av ärendet. Handläggaren har gått på semester utan att lämna över till en ny. Vet inte vem man ska vända sig till?

 

Jag har gått ur facket men får ändå inte använda a-kassan för de som inte är medlem i facket utan bara i a-kassan. Så hur samarbetsvilliga är facket när jag inte längre är medlem???? Hur bra hjälp får man? Vanliga a-kassan har för övrigt inte så mycket kö för att de flesta är med i facket.

 

Kostnaderna är för höga för mig i nuläget, men där vi bodde innan var det billigt dock utan hiss och massiva trösklar. Där knäckte vi stål, dvs hjälpmedel för min son som sitter i rullstol. De gick sönder p.g.a. påfrestningarna i miljön. Ryggen tog stryk av att bära allt också.

 

Jag fick inte hjälp att hitta en lägenhet då det begav sig utan de hänvisade att jag skulle flytta ut i gårdssten trots dagis, skola, jobb och allt annat som kallas livet. Lägenhetsbyrån som ska hjälpa handikappade att finna bostad var de som ansåg detta.

 

Vi hittade en lägenhet på egen hand, men det är dyrt, men alternativen var ännu dyrare.

 

Jag jobbade på volvo dessutom om ingen kunde räkna ut detta. ;) Nu tar allt all energi av mig och jag orkar inte debattera med alla vårdinstanser för min son. Där man måste vara som en jävla hök för att korthuset inte ska rasa. Jag orkar inte hitta ett jobb som inte bara vill ha mig utan dessutom tar hänsyn till en livssituation med frånvaro för vårdrelaterade händelser.

 

I grund och botten har vi ett fantastiskt bra liv, men när man får detta a-kassekrångel för att allt man gjorde var att visa framfötterna för att få jobb. Jag hoppade snabbt in och jobbade på min sons födelsedag och missade den, köra kundvagnar på Ikea ifall ni undrar. Så jag visade verkligen mina framfötter tycker jag.

 

Jag tjänade en femma mer än a-kassan, så lönen var inte speciellt bra. Så det var för möjligheten att få jobb som jag tog ett litet jobb där kollegorna gick i gymnasiet och jag är 33. Nu har jag inga pengar och inte så fått på 6 veckor. Ingen prognos när det rullar på igen.

 

Och till råga på allt så får man inte den jävla snö leoparden som jag sparat pengar till trots dess blygsamma pris.

 

Men jag bor inte på en motorväg i en blöt papplåda och äter kallt grus till middag. Än.... ;)

 

Fult ord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

"stör" mig på att Apples trådlösa tangentbord bara ska ha 3 batterier, de ligger förpackade i 4-pack, således blir det ett över...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så trött på alla som anmärker på att jag vägrar sopsortera. Eller källsortera som det numera heter.

 

Alltså, när det möjligt att flyga till London eller Lissabon för 250:- och när köttindustrin går på högvarv och när folk snurrar runt ensamma i stora bilar som förbrukar energi för att transportera typ 50 personer per bil! När detta är möjligt så tror jag att det här med miljöhotet är en smula överdrivet. Jamen det måste vara så!? Skulle det vara på allvar så skulle det kosta 25000:- att flyga till London och en korv skulle kosta 400 spänn och det skulle vara förbjudet att åka ensam i fordon som drar över 0,2 liter milen..eller nåt i den stilen…

Det skulle vara gratis att åka tåg vilket jag gör,alltid! Dessutom så är jag vegetarian och flygrädd ☺ så jag flyger aldrig.

 

Och jag tänker fortsätta slänga allt (utom miljöfarliga grejjer, men det har jag aldrig gjort) ända till ovanstående förändringar skett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag tänker fortsätta slänga allt (utom miljöfarliga grejjer, men det har jag aldrig gjort) ända till ovanstående förändringar skett.

 

Det du säger är att du inte tänker ändra dig förrän alla andra har gjort det. Tycker du att det låter bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så trött på alla som anmärker på att jag vägrar sopsortera. Eller källsortera som det numera heter.

 

Alltså, när det möjligt att flyga till London eller Lissabon för 250:- och när köttindustrin går på högvarv och när folk snurrar runt ensamma i stora bilar som förbrukar energi för att transportera typ 50 personer per bil! När detta är möjligt så tror jag att det här med miljöhotet är en smula överdrivet. Jamen det måste vara så!? Skulle det vara på allvar så skulle det kosta 25000:- att flyga till London och en korv skulle kosta 400 spänn och det skulle vara förbjudet att åka ensam i fordon som drar över 0,2 liter milen..eller nåt i den stilen…

Det skulle vara gratis att åka tåg vilket jag gör,alltid! Dessutom så är jag vegetarian och flygrädd ☺ så jag flyger aldrig.

 

Och jag tänker fortsätta slänga allt (utom miljöfarliga grejjer, men det har jag aldrig gjort) ända till ovanstående förändringar skett.

Om man gör papper av ett träd och sedan eldar upp pappret så åker trädets CO2 ut i luften, men tas upp av trädets "barn" och blir ett nytt träd. Så just pappersåtervinning eller ej har väl inte så mycket med klimatet att göra. I övrigt så kan man nog låta bli att sopsortera ganska mycket om man hoppar över en månad i Thailand.

 

Själv kompostsorterar jag och slänger papp/papper och diskmedelflaskor och liknande i rätt behållare, som ligger runt hörnet. Resten hamnar i soptunnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fru har åkt hem till USA och vi kanske inte kan ses på 8 månader. :(

Vi klaga på att jag att så här är det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill med bestämdhet klaga på de fik som serverar för små kakor och pajbitar, det ser bara snålt ut och man som kund vill inte betala dyrt fullpris för en halv pajbit eller en liten kaka som man bara slänger in som en smula, då låter man bli och då tjänar ni ingenting, skär då till generösare bitar så får ni sälja av pajen istället och tjänar mer. :angry: :angry: :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger är att du inte tänker ändra dig förrän alla andra har gjort det. Tycker du att det låter bra?

 

 

Jepp, alldeles riktigt. Så länge man silar mygg och sväljer kameler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kör folk egentligen?

 

Var i Varberg i morse och körde E6 och passerade ett antal tunga lastbilar som låg tätt i röven på varann, och tänkte att om den förste i karavanen måste göra en hastig inbromsning, så blir det en rejäl seriekrock..

 

Verkar som min tankar bekräftades, för när jag nu lite senare läser på nätet, så inträffade just detta, inte så långt ifrån där jag var..

 

http://www.gt.se/nyheter/1.1727367/tva-lastbilar-i-krock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Akta er för Hjälpfonden

 

Skottpengar på sån fan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så djävla dumt..

 

Datateknikerna på min gymnasieskola försvinner.. kommunen köper tjänsten utifrån.. hurra nu får man ringa datasupporten och få veta att man ska starta om datorn. :superirriterad:

 

Vaktmästeriet försvinner också, outsourcead .. hurra nu får man ringa vaktmästerisupporten(?) när ett papper fastnat i kopieringsapparaten, eller när posten har kommit och när vi behöver hjälp att flytta stolar och bord inför skrivningar.

 

Fan va bra allt blir :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så djävla dumt..

 

Datateknikerna på min gymnasieskola försvinner.. kommunen köper tjänsten utifrån.. hurra nu får man ringa datasupporten och få veta att man ska starta om datorn. :superirriterad:

 

Vaktmästeriet försvinner också, outsourcead .. hurra nu får man ringa vaktmästerisupporten(?) när ett papper fastnat i kopieringsapparaten, eller när posten har kommit och när vi behöver hjälp att flytta stolar och bord inför skrivningar.

 

Fan va bra allt blir :galetglad:

 

Tragiskt är det. Vaktmästarna brukar vara ett bra stöd till ungdomarna, lyssnar alltid när de vill prata en stund och ser allt som föregår i korridorerna. Sen att han brukar vara händig och hugga i med de mesta sysslorna på skolan för att hjälpa sina arbetskamrater är naturligtvis också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det regnar på min parabols LNB när jag kollar på Mord i sinnet....snart får jag det också....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det regnar på min parabols LNB när jag kollar på Mord i sinnet....snart får jag det också....

 

Har aldrig stört mig.....

 

Du får väl köpa en "keps" till LNB'n då.

Redigerad av Stereotypen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig stört mig.....

 

Du får väl köpa en "keps" till LNB'n då.

 

 

Inte mig heller innan, haft parabol i 5 år, nånting har hänt..kommer en grabb på måndag och sätter dit nya LNB och mäter in så allt pekar rätt. Beställt en box till så det blir quatro och twin LNB samt en keps, det var jag noga med :borstatanderna:

Har bytt mina LNB tidigare, när de ballat ur..de gör de ju...spricker, fåglarna hackar på dem...

 

 

Sen är jag skitsur för att TV4+ har helvetes långa reklaminslag när man är mitt uppe i en spännande deckare... :angry2:

Borde inte vara reklam i betalda abonnemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Xbox 360.

 

Det är det sämsta piss jag någonsin haft i min ägo. Fy fan vilket jävla helvetes rövsaft boxhelvete som fan aldrig fungerar som den ska utan alltid är det något. Sen dag 1 i min ägo har den fanimej krånglat. Hur lyckas man sätta ihop något så värdelöst jävla dåligt? HUR?!

 

Aldrig mer säger jag, om så Xbox 512 eller 1080 eller vad fan dom än släpper med 5898595 core femton duo gånger 40 proc. med blu-ray och 16gb ram DDR70 eller vad satan dom hittar på i framtiden så ska jag aldrig mer köpa en pryl från det jävla sunkiga företaget.

 

 

#€%&/()€%&/()=)(/&%€#€%&/()(/&%€#€%&/&%%%%€€#€#&&!!!!!

 

:superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Xbox 360.

 

Det är det sämsta piss jag någonsin haft i min ägo. Fy fan vilket jävla helvetes rövsaft boxhelvete som fan aldrig fungerar som den ska utan alltid är det något. Sen dag 1 i min ägo har den fanimej krånglat. Hur lyckas man sätta ihop något så värdelöst jävla dåligt? HUR?!

 

Aldrig mer säger jag, om så Xbox 512 eller 1080 eller vad fan dom än släpper med 5898595 core femton duo gånger 40 proc. med blu-ray och 16gb ram DDR70 eller vad satan dom hittar på i framtiden så ska jag aldrig mer köpa en pryl från det jävla sunkiga företaget.

 

 

#€%&/()€%&/()=)(/&%€#€%&/()(/&%€#€%&/&%%%%€€#€#&&!!!!!

 

:superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad:

 

hahaha.... fy fan va roligt inlägg :fulfejs::tappahakan::tarskratt:

 

skrattar fortfarande!! :bultandehjarta:

 

ps. Har en PS3:a så jag vill inte starta ett "flamewar"! T-jesus: You made my day :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...