Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har slutat skänka pengar till alla "välgörenhetsorganisationer" sedan jag såg hur lite av "Tsunamipengarna" nådde dem som verkligen behövde dem.

 

Lika illa är det med att köpa julkort som uppger att pengarna går till Röda korset..

 

 

När jag ger bort pengar, så gör jag det till dem i min omgivning som behöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

batterierna är slut i mitt S530-tangentbord och jag har inga uppladdade ATM, kunde ju varnat mig i förväg :angry2:

nu får jag sträcka händerna för att skriva på macbookens tangentbord, och den sitter i en ganska dålig vinkel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar i ett hus med att värma och skrapa av färg invändigt på fönster och varenda gång jag är där så mot kvällen så får jag ont i kroppen och känns som man ska bli sjuk Börjar tro att det är någon kemikalie som jag inte tål, antingen i den varma färgen eller i röken. Sist åkte jag på ett par dagar jag fick stanna hemma, men jag skulle behöva bli klart med det så snart som möjligt. Får bli en god natts sömn och hoppas på att man mår bra imorn igen. Ska inte ställa klockan iallafall.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som farliga grejer det där att inandas ångor från upphettad färg, dioxin och sånt tänker man på (utan att det behöver va det men andas lösningsmedel är inte bra i längden heller) fixa bättre ventilation i morron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för ditt svar. Jag misstänker också som sagt att något som jag andas in inte alls är bra. Får försöka orda bättre ventilation, använder visserligen mask men det hjälper inte.

 

Sitter dock hemma idag och är halvkass och täppt i näsan, men imorn hoppas jag kunna fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill klaga på att min kollega blivit sjuk så att jag fick jobba hela dagen. :utskallning:

Inte mycket julledighet för mig. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt minnen för att uppgradera frugans macbook. Funkar inte då datorn bara piper ilsket. Har provat att byta plats på minnena och köra dom ett och ett med samma resultat. Startar snällt och fint mer orginalminnena igen.

 

Så nu har jag ont i mina fingrar efter allt tryckande för att få i minnena i macbooken.

Blir väl till att returnera minnena igen. Fattas bara att det inte är fel på dem och bara hennes dator som inte vill veta av dem så man får betala felsökningsavgift mm hos komplett.

 

Blir nog till att uppsöka en APR för att få i mer minne i hennes burk. Skumt då jag köpte samma minnen till min MBP och det funkar kalas änsålänge iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då får jag kontra med Stockholm

en blogg som jag hittade på Aftonbladet visar tydligt

varför man känner sig vilse i den här staden

post-154-1231111506_thumb.png

post-154-1231111514_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag vill klaga på att jag inte har något extrajobb längre.

Man börjar ju undra hur man ska få råd med studentresan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett jävla skit klagomål om man jämför med annat i världen. Men fan i helvete vad jag hatar kylan, det är så jävla kallt så det är is på insidan av rutan i min bil. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett jävla skit klagomål om man jämför med annat i världen.

 

 

Som vad i helvete, din bil / is / e toapappret slut stackare!! :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en arbetsplats som suger vinägermarinerad kamelpung! :utskallning:

Lyssnade du på "Spanarna" i P1 i fredags?!

Göran Everdahl pratade om "Nya matvanor i takt med befolkningsökningen"

dvs om stuvade ekorrar, griskinder mm mm...

Detta låter som en ny läckerhet i samma anda!

("vinägermarinerad kamelpung" - jo, jag tackar!)

:D J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade du på "Spanarna" i P1 i fredags?!

Göran Everdahl pratade om "Nya matvanor i takt med befolkningsökningen"

dvs om stuvade ekorrar, griskinder mm mm...

Detta låter som en ny läckerhet i samma anda!

("vinägermarinerad kamelpung" - jo, jag tackar!)

:D J

 

 

Nej jag har inte hunnit det än. Jag brukar ladda ner som podcast när jag kommer ihåg.

Tack för påminnelsen. :):ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fosfor används som brandbomber, de är nu verifierat från andra källor att Israel tycks använda sig av detta fruktansvärda tortyr vapen mot civila mål mm.

Redigerad av jazo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade du på "Spanarna" i P1 i fredags?!

Göran Everdahl pratade om "Nya matvanor i takt med befolkningsökningen"

dvs om stuvade ekorrar, griskinder mm mm...

Detta låter som en ny läckerhet i samma anda!

("vinägermarinerad kamelpung" - jo, jag tackar!)

:D J

 

Nu har jag lyssnat. :)

Förstår vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vad trött man blir på dessa politiker i nämnder och hans mormor..

 

Ekologiska maten tas bort

 

Har ett barnbarn på dagis i Härryda.. :superirriterad:

 

Bätre sparka nån kommunpolitiker, utan fallskärm, så sparar de en miljon direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Vad trött man blir på dessa politiker i nämnder och hans mormor..

 

Ekologiska maten tas bort

 

Har ett barnbarn på dagis i Härryda.. :superirriterad:

 

Bätre sparka nån kommunpolitiker, utan fallskärm, så sparar de en miljon direkt...

 

Politiker är dumma djur

 

Finns få grupper som jag inte har nån som helst eller ytterst lite yrkesrespekt för. Politiker och journalister på Aftonbladet, Expressen och tillhörande skvallerpress är två sådana grupper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att skinkan du köper som smörgåspålägg är skuren från en hel skinkbit så tror du fel.

 

Det är hackat skinka och massa kemikalier

 

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=467748

De testade något sånt på oss när jag gick på högstadiet, det kom som skinka, kalkon och kyckling. Visserligen med olika såser men det såg ut och smakade likadant .som wellpapp. Där någon stans grundmurades min misstänksamhet mot förfalskade livsmedel. Brukar skiva det sista på julskinkan tunt till smörgåspålägg och det är en enorm skillnad på den skinkan och smörgåsskinkan man köper i små plasttråg.

Redigerad av nabben
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...