Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Cirkus-Telia fortsätter för mig.

 

Avbokade min beställning den 18/8, en 32gb lagd 00:59 på releasenatten, då KT lät meddela att jag tyvärr inte kom med på deras senaste inleverans. Ett bekräftelse-SMS på avbokningen skulle komma när det var klart. Ringde igen veckan efter då jag ännu inte fått något SMS. Då sa killen att han såg avbokningen men att luren just skickats ut?!? De hade gjort en återkallning så jag behövde inte oroa mig.

 

Så idag kommer ett SMS. Inte på avbokningen utan från posten att mitt paket från TeliaSonera finns att hämta ut på ICA... Är min telefon avbokad eller inte? Har de påbörjat ett nytt abb med mitt nummer som jag har beställt portering på till Telenor?

 

Man blir inte klok på Telia!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

wtf fick min telefon idag som jag beställde den 16/8. Glad som fan är jag ialaf, dock inte fått mitt micro-sim får väll hämta ett på telia imrn:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf fick min telefon idag som jag beställde den 16/8. Glad som fan är jag ialaf, dock inte fått mitt micro-sim får väll hämta ett på telia imrn:D

vad står det om du kollar leveransstatus hos telia? Att den är levererad eller väntar på leverans? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad står det om du kollar leveransstatus hos telia? Att den är levererad eller väntar på leverans? :o

 

Levererad :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta de där Telia. Mitt ex har beställt en och nu har den blivit levererad.Dock så ska man betala 6345kr för att få ut paketet vilket inte är en summa som någon överenskommit med någon annan om. Utan 0kr ska det vara. Så hon får låta telefonen gå tillbaka och sen få en ny skickad till sig, för kundtjänst kunde bara säga att det där var inte rätt. För att säga att de har full koll på läget och köer gör de hemskt mycket saker som tyder på att de har troll i sina system.Den dagen de ringer mig så har jag laddat med ammunition ska ni veta./Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ringde Telia och undrade över min uthämtade men avbetsällda order. Så jag har nu abb på 24 månader och fick en kompensation för att jag ville ha det, inte så mycket men lite i alla fall. Jag har haft den sen 19:e, en 32GB och det är min första iPhone och jag är grymt nöjd./Jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades spåra upp en Iphone på Posten och av ren tur så hade posten tagit emot förhandsinformation idag! Undrar om det kan betyda att det kom en leverans till Telia idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2010-08-27 Mindre leverans har inkommit och utskick pågår

 

Mina misstankar stämde!

ååhhh! Hoppas det är massa 32gb till mig! \o/ fast jag behöver bara en :) men ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! Det var snabbt! Beställde ni 16gb då ni båda eller 32? Jag beställde också 18e, en 32a, fast i butik :)

 

16GB i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid lunch fick jag sms att min lur ligger på Hemköp och väntar på mig, så hur jag ska få nåt gjort denna eftermiddag är ett mysterium... :)

 

Det är en 32a som beställdes i butik kl 10.30 på releasedagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min den 18e och telefonen med microsim kom igår.

Riktigt snabbt mao smile.gif

 

 

Grattis!! Hur beställde du? Med abonnemang eller kontant? 90200, butik eller online?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in i butik den 9e aug. Fick vänta till i tisdags på att få ett ordernummer smsat till mig och där står

det nu att orden mottagen 24 augusti. Tycker det är skitkasst att 3 veckor flöt utan att något hände och sen

får man ordern upplagd på den dagen dom behagar knappa in den...

 

Telia är inte bra. Trist som f*n att få vänta typ 5-6 veckor till. Det utgår jag från att jag får

 

Hej hopp i lingonskogen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ju valt 16gb-modellen inser jag nu. Verkar vara hurtig leverans på dem :D men tänk så många fler semesterfilmer som ryms på 32gb ;) väntan är olidlig! .. men bara en vecka än så länge :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in i butik den 9e aug. Fick vänta till i tisdags på att få ett ordernummer smsat till mig och där står

det nu att orden mottagen 24 augusti. Tycker det är skitkasst att 3 veckor flöt utan att något hände och sen

får man ordern upplagd på den dagen dom behagar knappa in den...

 

Telia är inte bra. Trist som f*n att få vänta typ 5-6 veckor till. Det utgår jag från att jag får

 

Hej hopp i lingonskogen wink.gif

 

 

Det datum du ser är det datuom då Telia "handlagt" din order, inte det datum då du beställt den i butik/via 90200 eller på internet.

 

"Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan."

 

Det är ingen som har samma datum på orderdatum som beställningsdatum. Orderdatum är då Telia lägger ordern hos Apple, typ. Beställningsdatum är det datum då du beställt den i t.ex. butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde i butik runt 15 på releasedagen. Skickades torsdag från jönköping med posten. Däremot bor jag i Norrland och där fastnar allt i Ånge ett dygn så jag har min telefon först på måndag=(

Din order 7001001664**, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-04.

Status - Avslutad/Levererad.Din beställning är skickad från Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer.

Statushistorik:

  • 2010-08-25 - Avslutad/Levererad
  • 2010-08-05 - Väntar på leverans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde i butik runt 15 på releasedagen. Skickades torsdag från jönköping med posten. Däremot bor jag i Norrland och där fastnar allt i Ånge ett dygn så jag har min telefon först på måndag=(

Din order 7001001664**, iPhone 4 Black 32GB, lades 2010-08-04.

Status - Avslutad/Levererad.Din beställning är skickad från Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer.

Statushistorik:

  • 2010-08-25 - Avslutad/Levererad
  • 2010-08-05 - Väntar på leverans

 

 

Det låter som om tjuvar som vill sno iphones borde åka till Ånge :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag SMS från Telia, såhär står det:

"Bästa kund, vi uppskattar ditt tålamod att vänta på din iPhone 4 - 32GB. Orsaken till att leveransen dröjer är för att tillgången på 32 GB är mindre ?"

Vet dom inte själva om tillgången är mindre eller ej, varför har dom annars frågetecken i slutet av meningen? :chockadskeptisk:

 

Har ni även märkt att Telia ändrat på sin leveranssida?

http://www.telia.se/leverans

Nu måste man skriva in rätt förnamn och ordernummer för att kunna söka, det går inte längre att söka på måfå.

Dom har väl upptäckt att folk snokat reda på hur dåligt deras kösystem egentligen fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag SMS från Telia, såhär står det:

"Bästa kund, vi uppskattar ditt tålamod att vänta på din iPhone 4 - 32GB. Orsaken till att leveransen dröjer är för att tillgången på 32 GB är mindre ?"

Vet dom inte själva om tillgången är mindre eller ej, varför har dom annars frågetecken i slutet av meningen? :chockadskeptisk:

 

Har ni även märkt att Telia ändrat på sin leveranssida?

http://www.telia.se/leverans

Nu måste man skriva in rätt förnamn och ordernummer för att kunna söka, det går inte längre att söka på måfå.

Dom har väl upptäckt att folk snokat reda på hur dåligt deras kösystem egentligen fungerar...

 

Hahaha! Så här skrev de till mig:

"Bästa kund, vi uppskattar ditt tålamod att vänta på din iPhone 4 -32GB. Uppskattad leveranstid för 32GB är ca 4-5 veckor. Så fort din beställning finns.."

 

..sen tog det slut :o som om någon rusade in till den som skrev sms:et, snodde hans lur, tryckte send o sen kasta telefonen i en vulkan som plötsligt fanns där helt utan anledning.

 

Mystiskt.. undra när jag får del 2. av sms:et

 

4-5 veckor.. usch.. USCH!! :( Men jag är iaf också "bästa kund" 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...