Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Nu fick jag SMS från Telia, såhär står det:

"Bästa kund, vi uppskattar ditt tålamod att vänta på din iPhone 4 - 32GB. Orsaken till att leveransen dröjer är för att tillgången på 32 GB är mindre ?"

Vet dom inte själva om tillgången är mindre eller ej, varför har dom annars frågetecken i slutet av meningen? :chockadskeptisk:

 

Har ni även märkt att Telia ändrat på sin leveranssida?

http://www.telia.se/leverans

Nu måste man skriva in rätt förnamn och ordernummer för att kunna söka, det går inte längre att söka på måfå.

Dom har väl upptäckt att folk snokat reda på hur dåligt deras kösystem egentligen fungerar...

 

Jag hittade inte min order förrän jag testade att söka på mitt mellannamn, då fanns den där!

 

Nåväl, bara att fortsätta vänta. Posten har i alla fall mottagit "elektronisk förhandsiformation" idag. Vad nu det innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Jag hittade inte min order förrän jag testade att söka på mitt mellannamn, då fanns den där!

 

Nåväl, bara att fortsätta vänta. Posten har i alla fall mottagit "elektronisk förhandsiformation" idag. Vad nu det innebär.

 

Det innebär att paketet är packat och har fått ett kolli men är inte ute o reser ännu :) .. vill jag tro att det betyder iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär att paketet är packat och har fått ett kolli men är inte ute o reser ännu :) .. vill jag tro att det betyder iaf.

 

Goda nyheter :) Bara att hålla tummarna då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Så här skrev de till mig:

"Bästa kund, vi uppskattar ditt tålamod att vänta på din iPhone 4 -32GB. Uppskattad leveranstid för 32GB är ca 4-5 veckor. Så fort din beställning finns.."

 

..sen tog det slut :o som om någon rusade in till den som skrev sms:et, snodde hans lur, tryckte send o sen kasta telefonen i en vulkan som plötsligt fanns där helt utan anledning.

 

Mystiskt.. undra när jag får del 2. av sms:et

 

4-5 veckor.. usch.. USCH!! :( Men jag är iaf också "bästa kund" 8)

 

Jag fick ett till sms av Telia nån timme efter det första, såhär står det i det:

"16 GB. Så fort din beställning finns med i en planerad leverans skickar vi ett meddelande till dig. Hälsningar Telia"

Konstiga mess. Klarar dom inte av att skicka ut SMS till kunderna heller?

Eller nä, jag vet ju redan svaret, det gör dom inte...

Så många som fått ringa och fråga efter sitt ordernummer, fast det skulle komma både som sms och mail, men aldrig dykt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett till sms av Telia nån timme efter det första, såhär står det i det:

"16 GB. Så fort din beställning finns med i en planerad leverans skickar vi ett meddelande till dig. Hälsningar Telia"

Konstiga mess. Klarar dom inte av att skicka ut SMS till kunderna heller?

Eller nä, jag vet ju redan svaret, det gör dom inte...

Så många som fått ringa och fråga efter sitt ordernummer, fast det skulle komma både som sms och mail, men aldrig dykt upp.

 

Tack för att du fyllde i mitt sms. Till mig skrev de "med i en planerad leverans vi skickar ett meddelande till dig Telia"

Deras sms-automater verkar inte vara på humör idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är lite småroliga faktiskt :)

 

Beställde min iphone 4 32Gb på lanseringsnatten på telia.se men missade allt vad digital signering hette. Fick hem en papperskopia på avtalet den 2aug och skickade tillbaka den samma dag. Därefter var det tyst.

 

Den 11 aug fick jag ett ordernummer sms'at till mig där det stod att ordern var handlagd den 11 aug. Insåg då att det bara var att vänta och att det var pappersavtalet som sinkade mig.

 

Och så igår får jag sms'et, två stycken faktiskt som sade det ni redan nämnt här ovan, att tillgången på 32Gb var sämre men att jag fortfarande stod i kö och att jag skulle få ett sms så fort jag var planerad för en framtida leverans.

 

Men så idag, vid frukosten så får jag ett nytt sms från telia som säger att din order är levererad och avslutad samt ett kollinummer!

 

Verkligen ingen mellaninformation här. Först info om att det är lång kö och tillgången är dålig samt att jag har köstatusen "Väntar på leverans" - sen, dagen efter, information om att leveransen är avslutad och levererad!

 

Så det kan verkligen hända saker över en natt hos telia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia är lite småroliga faktiskt :)

 

Beställde min iphone 4 32Gb på lanseringsnatten på telia.se men missade allt vad digital signering hette. Fick hem en papperskopia på avtalet den 2aug och skickade tillbaka den samma dag. Därefter var det tyst.

 

Den 11 aug fick jag ett ordernummer sms'at till mig där det stod att ordern var handlagd den 11 aug. Insåg då att det bara var att vänta och att det var pappersavtalet som sinkade mig.

 

Och så igår får jag sms'et, två stycken faktiskt som sade det ni redan nämnt här ovan, att tillgången på 32Gb var sämre men att jag fortfarande stod i kö och att jag skulle få ett sms så fort jag var planerad för en framtida leverans.

 

Men så idag, vid frukosten så får jag ett nytt sms från telia som säger att din order är levererad och avslutad samt ett kollinummer!

 

Verkligen ingen mellaninformation här. Först info om att det är lång kö och tillgången är dålig samt att jag har köstatusen "Väntar på leverans" - sen, dagen efter, information om att leveransen är avslutad och levererad!

 

Så det kan verkligen hända saker över en natt hos telia :)

Exakt samma sak var det för mig, nu får man väll vänta tills måndag innan man kan hämta ut telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit dött här några dagar men nu jävlar!

 

2010-08-31 Leverans har inkommit och utskick pågår

 

 

(Måste uppdaterats under kvällen 1 september)

 

 

 

 

Min telefon är med i den leveransen, Posten har den sorterad i Jönköping. Trots att det fortfarande står "Väntar på leverans" på Telias ordersida.

 

 

 

 

Jag beställde 16bg i butik 10/8, förlängde mitt nuvarande abonnemang. Orderdatum hos Telia 23/8.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit dött här några dagar men nu jävlar!

 

2010-08-31 Leverans har inkommit och utskick pågår

 

 

(Måste uppdaterats under kvällen 1 september)

 

 

 

 

Min telefon är med i den leveransen, Posten har den sorterad i Jönköping. Trots att det fortfarande står "Väntar på leverans" på Telias ordersida.

 

 

 

 

Jag beställde 16bg i butik 10/8, förlängde mitt nuvarande abonnemang. Orderdatum hos Telia 23/8.

 

Hur vet du allt det där? Finns det någon sida att kolla om posten håller telefonen gisslan? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du allt det där? Finns det någon sida att kolla om posten håller telefonen gisslan? :o

 

Gå in på Postens avancerade sökning. Gå längst ner på sidan där det står spåra med kundnummer. Där fyller du i 1083189009 som logistikkundnr. sen fyller du i ditt ordernummer som referens eller ordernummer.

 

Detta kan alla med ett ordernummer göra, och när den är skickat kommer det att dyka upp var den är. Precis som när man söker på kollinr. Det kommer även att komma upp ett kollinummer när du sökt så här.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU äntligen, efter över en månads väntan, så är iPhonen (32 GB) på väg.

 

Statushistorik:

  • 2010-09-02 - Avslutad/Levererad
  • 2010-08-14 - Väntar på leverans

Och på postens hemsida:

 

Datum Meddelande

  • 1 sep kl 20:56 - Jönköping, Sorterad
  • 1 sep kl 11:02 - Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

MEN inget SMS eller mail har jag fått från telia om att telefonen har blivit skickad, det är bara helt tyst från det hållet.

Förhoppningsvis så är väl mitt micro sim-kort också på väg, måste jag vänta på den i flera dagar sen när telefonen kommit så blir jag ju knäpp. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN inget SMS eller mail har jag fått från telia om att telefonen har blivit skickad, det är bara helt tyst från det hållet.

Förhoppningsvis så är väl mitt micro sim-kort också på väg, måste jag vänta på den i flera dagar sen när telefonen kommit så blir jag ju knäpp. totaltgalen.gif

 

 

RING 90200 om microsim. Min telefon är sökbar på posten nu (visserligen bara "Elektronisk förhandsinformation mottagen"). Så jag ringde Telia å fråga om de har skickat ut nå Microsim - men ikke. Så jag bad dom skicka ut de a.s.a.p!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ju riktigt fort:-)

5-6 veckor sa de i butiken när jag beställde.

 

Din order 700100xxxxxx, iPhone 4 Black 16GB, lades 2010-08-26.

Status - Avslutad/Levererad. Din beställning är skickad från Telia och meddelande har skickats till dig med ditt kollinummer.

Statushistorik:

  • 2010-09-02 - Avslutad/Levererad
  • 2010-08-27 - Väntar på leverans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Postens avancerade sökning. Gå längst ner på sidan där det står spåra med kundnummer. Där fyller du i 1083189009 som logistikkundnr. sen fyller du i ditt ordernummer som referens eller ordernummer.

 

Detta kan alla med ett ordernummer göra, och när den är skickat kommer det att dyka upp var den är. Precis som när man söker på kollinr. Det kommer även att komma upp ett kollinummer när du sökt så här.

 

Lycka till!

tack tack! :) den hittar inget så blir nog att vänta en vecka till, eller två :P nästa leverans borde ju komma nästa onsdag kanske med lite tur :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RING 90200 om microsim. Min telefon är sökbar på posten nu (visserligen bara "Elektronisk förhandsinformation mottagen"). Så jag ringde Telia å fråga om de har skickat ut nå Microsim - men ikke. Så jag bad dom skicka ut de a.s.a.p!

Ringde och kollade, dom hade skickat iväg kortet också igår, så den lilla biten har dom iaf lyckats med :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testade men det står bara "Din sökning gav inga träffar" Så det blir nog o vänta lite till :P Huuuuu blir skogstokig på denna väntan :D

 

 

Nu har jag den i min hand. Tack för sällskapet här, vi ses i andra delar av forumet. Lycka till!

 

Grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste haft jätteflyt

Beställde 25/8 fick telefonen igår en 16gb

 

 

Beställde du på nätet eller butik, vilken operatör?

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde i telia butik

Sen åkte jag hem och mailade KT att jag blev lovad i butik ett ordernr via SMS

 

Beställde du på nätet eller butik, vilken operatör?

 

//E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde i butik den 15/8, och på måndag får jag min iPhone 4 32gb Svart. Micro-SIM redan levererat.

 

Sällan önskar man att helgen skall gå snabbare! :storkram:

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...