Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Lyckades få tag i mitt ordernummer idag efter samtal till kundtjänst... äntligen. Har ju bara haft en bekräftelse på själva beställning tidigare.

 

Men det står att ordern är lagd den 4:e augusti. Status är väntar på leverans.

 

Jag gjorde beställningen 01,51 på natten till release och det gäller en 32GB. Börjar ana ugglor i mossen helt enkelt. Blir till att ringa återigen imorgon fast man har fullt upp o jobbar och inte har tid, men idag fick jag bli uppringd istället för att stå i kö och det var bra.

 

Så imorgonbitti då ska jag ringa igen. =) Ty jag har skriftligt på att jag inte lade ordern 4:e aug.

 

/jon

 

Datumet som står är när beställningen är orderlagd, inte när beställningen gjordes. Det är samma för alla. Jag beställde natten till release 00.18 och fick orderdatum 3/8. "Orderlagd" = då någon på telia knappade ihop en order utifrån din beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Kan man inte se leverans om man beställde från BUTIK ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som har fått ordernummer utav kundtjänst kontaktade kundtjänsten varusupport? eller såg dem själva i sin data? vill veta om jag fick riktigt svar ifrån kundtjänst!

 

När jag ringde kundtjänst och fick mitt nummer hade jag turen att varusupport tidigare samma dag lagt order, därför såg kundtjänst numret. Men har varusupport inte lagt order tror jag det blir svårt via kundtjänst, även om de ringer varusuppport medans du väntar. Det hände mig ett par gånger och då sa kundtjänst bara till mig att avvakta och vänta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datumet som står är när beställningen är orderlagd, inte när beställningen gjordes. Det är samma för alla. Jag beställde natten till release 00.18 och fick orderdatum 3/8. "Orderlagd" = då någon på telia knappade ihop en order utifrån din beställning.

 

 

Hmmm, man kanske skulle söka jobb på telia. Verkar inte behöva jobba så hårt för lönen där. Men jag blir i alla fall smalare med mitt nuvarande jobb... hoppas jag. Jobbar på det i dubbel bemärkelse =)

 

Tack för info så slipper jag mecka i telefonkö imorgon.

 

/Jon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde 32 gb runt 19-tiden den 30/7 i butik. Den 3/8 fick signade jag kontraktet som kom med posten och postade det den 4/8. Det som har hänt nu = ingenting. De har inte ändrat mitt abonnemang och jag har inte fått något ordernummer eller någonting annat.

 

Tänkte höra ifall det är någon som vet om min order räknas som att den är lagd den 30/7 eller om jag nu kan vänta mig ett paket från Telia lagom till jul för att de inte fått min order än?

 

Blir väl till att ringa kundtjänst imorgon och fråga eftersom man blev uppmanad till det om man inte fått något ordernummer ännu även fast man betälllde innan 1/8.

 

(skönt att ja sålde min gamla iPhone i god tid så ja får dras med en sten från långt innan färgskärmen uppfanns och polyfoniska ringsignaler endast fanns på film.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde 32 gb runt 19-tiden den 30/7 i butik. Den 3/8 fick signade jag kontraktet som kom med posten och postade det den 4/8. Det som har hänt nu = ingenting. De har inte ändrat mitt abonnemang och jag har inte fått något ordernummer eller någonting annat.

 

Tänkte höra ifall det är någon som vet om min order räknas som att den är lagd den 30/7 eller om jag nu kan vänta mig ett paket från Telia lagom till jul för att de inte fått min order än?

 

Blir väl till att ringa kundtjänst imorgon och fråga eftersom man blev uppmanad till det om man inte fått något ordernummer ännu även fast man betälllde innan 1/8.

 

(skönt att ja sålde min gamla iPhone i god tid så ja får dras med en sten från långt innan färgskärmen uppfanns och polyfoniska ringsignaler endast fanns på film.)

 

Jag råder dig att ringa de snarast ( samtidigt som de har varusupporten inne, de verkar arbeta lite underliga tider ... ) eftersom det verkar vara oerhört mycket strul hos Telia med alla iPhone 4 beställningar.

 

För mig är det en lite lustig historia, pratade just med kundtjänst och de sa att det enda som hade hänt i butik var att jag fick en bindningstid ..

och sedan hade en beställning lagts vid sidan av det, alltså inte i samband med själva telefonen.

Förvirrande tyckte jag men tydligen så innebar det att min order makulerats för man får inte beställa en telefon på ett bundet abonnemang...

När det var iPhone 4 jag beställde den med !?

 

Så det känns som jag råkat ut för den mest korkade säljaren på hela Telia :)

 

Med andra ord kommer jag få vänta _väldigt_ länge på min telefon tack vare Telias egna misstag,

tjejen skulle återkomma under dagen men jag har inte stora förhoppningar från telia faktiskt... skitbra abonnemang, visst.

Men deras personal.. jag bara hoppas att jag inte kommer få ha att göra med dem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade nyss med telia, jag frågade varför jag inte fått mitt avtal och då svarade den trevliga damen att jag kommer få det när telefonen finns tillgänglig. Då ställde jag en motfråga lite smidigt å fick svaret att det inte finns några telefoner kvar på lager och att leveranstiden är 6veckor för mig.

 

Det betyder att fast jag beställde på klockslaget 00.01-00.10 på release natten så har jag 8 veckors väntetid, det tycker jag är märkligt eftersom flera bekanta fått sina telefoner som beställt efter mig. Så min slutsats är ju uppenbarligen att kö systemet inte funkar, dom behandlar orders som kommer in sist först eftersom de läggs överst i högen.

 

Sedan fick jag höra att det såldes 1.7mille telefoner under fredagen i alla länder den lanserades i.

 

Det är bara att bita i det sura äpplet å vänta tills i oktober.

 

/Inte alls bitter kille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade nyss med telia, jag frågade varför jag inte fått mitt avtal och då svarade den trevliga damen att jag kommer få det när telefonen finns tillgänglig. Då ställde jag en motfråga lite smidigt å fick svaret att det inte finns några telefoner kvar på lager och att leveranstiden är 6veckor för mig.

 

Bra svar för enligt det jag läst på flera håll så hamnar man inte i kön för en telefon förrän man skrivit på sitt avtal och skickat in det. Om jag vore du skulle jag ringa till Telia igen för det är uppenbart att Kundtjänst där har varierande kunskapsnivå vilket resulterar i att folk får olika svar varje gång, oftast inkorrekt svar verkar det som också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte bry mig i saken, får jag inte kontraktet snart så byter jag operatör på allt jag har hos Telia. Jag är så fruktansvärt less på dom, dom borde se över sin personal och anställa kunnigt folk som bryr sig. Teknik intresserade personer skulle göra ett bra jobb på telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde kundtjänst igår och hörde om dom hade mitt ordernummer, vilket dom inte hade. Jag beställde den 30/7 kl 06.38, valde att skriva avtal via brev (idioti på medel nivå), och skickade in brevet den 2a på kvällen.

 

Kundtjänst sa endast att dom hör av sig när telefonen skickas, mitt avtal hade dom inte registrerat än.

 

Men, så länge jag får den innan sista september så bryr jag mig inte. Jag vill ha mitt gratis skal! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en iPhone4 32GB m Telia till vänner+surf, fick min bekräftelse kl 00.04 på releasenatten den 30/7. Godkände med Telia Mina Sidor. Har fortfarande "väntar på leverans" som status.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, så länge jag får den innan sista september så bryr jag mig inte. Jag vill ha mitt gratis skal! :)

 

Du lär få vänta längre på ditt gratis skal än på telefonen, jag beställde mitt i helgen och fick leveranstid 7-8 veckor på skalet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär få vänta längre på ditt gratis skal än på telefonen, jag beställde mitt i helgen och fick leveranstid 7-8 veckor på skalet :)

 

Blir nog att jag köper nåt slags skydd innan telefonen kommer, och sen beställer gratis från Apple.... även om man redan har ett så är gratis gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär få vänta längre på ditt gratis skal än på telefonen, jag beställde mitt i helgen och fick leveranstid 7-8 veckor på skalet smile.gif

 

 

Hur långt tid det tar för skalet att komma bryr jag mig inte om. Jag vill bara inte få min telefon efter 30 sep så att erbjudandet försvinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul telia kul!!!!! betällde på realese dagen alla papper vad skrivna och klara men idag får man hem ett brev att dom shabblat bort mitt reserverade nummer och därför hammnar man utanför kön! j'vla telia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter tips från kommentarerna på Telias iPhoneblogg provade jag precis att ringa 90200 och fick ett kollinr. Enligt den jag pratade med skickades telefonen (32GB, telia.se 00:03) vid tolv idag, enligt posten.se "11 aug kl 12:57: Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen". Fast posten.se brukar ju vara ungefär lika slöa med uppdateringar som telia.se (där min leveransstatus för övrigt fortfarande är "Nästa leverans").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter tips från kommentarerna på Telias iPhoneblogg provade jag precis att ringa 90200 och fick ett kollinr. Enligt den jag pratade med skickades telefonen (32GB, telia.se 00:03) vid tolv idag, enligt posten.se "11 aug kl 12:57: Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen". Fast posten.se brukar ju vara ungefär lika slöa med uppdateringar som telia.se (där min leveransstatus för övrigt fortfarande är "Nästa leverans").

 

Grattis! Då vet vi att saker och ting börjar röra på sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick också ett kollinummer när jag ringde idag!

 

eller rättare sagt:

 

Samtal 1:

 

Jag: Hej! kan du kolla om det finns något kollinummer på min beställning?

 

KT: Nej det kan jag inte.

 

Jag: men jag vet flera som har ringt idag och fått sina nummer!

 

KT: nä det är fel!

 

Jag: ...Det är fel?

 

KT: japp!

 

JAg: okej, tack!

 

2 minuter senare

Samtal 2:

 

Jag: Hej! kan du kolla om det finns något kollinummer på min beställning?

 

KT: Jadå det finns! jag smsar det till dig nu!

 

Jag: tack så mycket!

 

2 minuter senare får jag ett sms med mitt ORDERNUMMER. som jag haft i typ 10 dagar...

 

5 minuter senare

Samtal 3:

 

Jag: Hej! kan du kolla om det finns något kollinummer på min beställning? och jag menar KOLLInummer inte ordernummer!

 

KT: ska kolla! wooo! jag hittade faktiskt ett till dig! första idag! Paketet har passerat postens sorteringscentral och är på väg till dig!

 

Jag: Jag är dig evigt tacksam! tack så väldigt mycket för hjälpen!

 

 

 

kan påpekat att jag pratade med 3 olika personer...

Fyfan vad jag skrattade efter samtal 3!

Telias kundtjänst är nog årets stående skämt från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick även ett kollinummer idag när jag ringde till Telia, lade bara på en trevlig ton och kallpratade lite medans killen kollade så var saken biff! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min stora förvåning fick jag ett till bekräftelse sms idag med ett nytt ordernummer!? Efter lite samtal med telia (3 stycken med 3 olika svar) så fick jag jag slutligen ett någorlunda vettigt svar. Det verkar som dom har gjort så att jag har beställt 2 mob iställer för en. den första orden är fel men ligger före i kön, den orden som jag fick idag ligger senare i kön men är rätt order. Jävligt skump, men supporten skulle höra med varuutlämmningen imorrn och höra av sig vad dom kunde göra.

 

Jag beställde min mob i affär kl:11 den 30:e juli. Beställningen innefattade en telefon IP4 kontant betalning med byte av abb. från iMini till telia vänner. Jag har retunerat brevet man fick för att jag vill ha ett nytt abb. Jag retunerade brevet förra veckan i fredags. Dom hade inte fått det ännu :(

 

Hur kan allt detta vara möjligt!?

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick också ett kollinummer när jag ringde idag!

 

eller rättare sagt:

 

Samtal 1:

 

Jag: Hej! kan du kolla om det finns något kollinummer på min beställning?

 

KT: Nej det kan jag inte.

 

Jag: men jag vet flera som har ringt idag och fått sina nummer!

 

KT: nä det är fel!

 

Jag: ...Det är fel?

 

KT: japp!

 

JAg: okej, tack!

 

2 minuter senare

Samtal 2:

 

Jag: Hej! kan du kolla om det finns något kollinummer på min beställning?

 

KT: Jadå det finns! jag smsar det till dig nu!

 

Jag: tack så mycket!

 

2 minuter senare får jag ett sms med mitt ORDERNUMMER. som jag haft i typ 10 dagar...

 

5 minuter senare

Samtal 3:

 

Jag: Hej! kan du kolla om det finns något kollinummer på min beställning? och jag menar KOLLI nummer inte ordernummer!

 

KT: ska kolla! wooo! jag hittade faktiskt ett till dig! första idag! Paketet har passerat postens sorteringscentral och är på väg till dig!

 

Jag: Jag är dig evigt tacksam! tack så väldigt mycket för hjälpen!

 

 

 

kan påpekat att jag pratade med 3 olika personer...

Fyfan vad jag skrattade efter samtal 3!

Telias kundtjänst är nog årets stående skämt från och med nu.

 

 

Efter att ringt kundtjänst och fått reda på att dom inte hade något kolli nummer till mig,så skickade jag ett p.m. till Svedberg.

 

Han svarade ring igen och det gjorde jag.

 

Nu sitter även jag med ett kolli nummer :galetglad:

 

Bugar och tackar dig Svedberg för tipset.

 

mvh Bus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ringt kundtjänst och fått reda på att dom inte hade något kolli nummer till mig,så skickade jag ett p.m. till Svedberg.

 

Han svarade ring igen och det gjorde jag.

 

Nu sitter även jag med ett kolli nummer :galetglad:

 

Bugar och tackar dig Svedberg för tipset.

 

mvh Bus

 

Glad att jag kunde hjälpa till :) hade de skickat din telefon också eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har alltså inte fått leverans-SMS, och status är "väntar på leverans", men telefonerna är ändå på väg? Mycket märkligt allt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har alltså inte fått leverans-SMS, och status är "väntar på leverans", men telefonerna är ändå på väg? Mycket märkligt allt detta.

 

 

Status är "nästa leverans"!

 

Men annars så! Såvidare inte killen i KT ljög(igen?). Men han kunde se vart telefonen var på väg iaf!

 

Det hände tydligen folk som fick i första leveransen också! de fick sms om att den var skickad och så kom paketet samma dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Status är "nästa leverans"!

 

Men annars så! Såvidare inte killen i KT ljög(igen?). Men han kunde se vart telefonen var på väg iaf!

 

Det hände tydligen folk som fick i första leveransen också! de fick sms om att den var skickad och så kom paketet samma dag!

 

Japp, då har jag samma. "Vi beräknar att skicka inom 5-7 dagar" har det stått sen i fredags/lördags.

 

Iofs ingen dålig överraskning att få den samma dag som SMS:et :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...