Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 4 från Telia


iAnders

Rekommendera Poster

Beställde min Iphone4 den 2/8.

FÖRSTA SAMTALET: Ringde Telia i tisdags för att kolla var mitt avtal har tagit vägen. Det visade sig att något klantarsle glömt att skicka ut det. Killen på kund-"service" bad om ursäkt och sa att han skulle se till att avtalet blev utskickat omgående. Han försäkrade mig samtidigt om att jag har kvar min plats i kön.

 

ANDRA SAMTALET: Ringde till Telia idag igen, då jag ännu inte fått något avtal. Fick beskedet att de precis hade skickat iväg det (yeah, right...). Nu fick jag dock beskedet att det är helt omöjligt att bli placerad i någon kö innan det fanns ett påskrivet avtal (vilket iofs låter mer rimligt...tyvärr).

 

Frågade då om det alltså, rent krasst, skulle gå fortare att annulera beställningen och göra en ny på nätet som jag signerar digitalt (vilket jag, som många andra missade första gången). Han bekräftade att detta skulle fortare. Innan jag han göra detta bröts dock samtalet... >(

 

TREDJE SAMTALET: Pratade nu med Sara, som var lite mer service-minded än de jag hade pratat med tidigare. Hon verkade också ha lite bättre koll på läget.

Hon beklagade det inträffade och föreslog att vi gjorde en helt ny beställning med ett muntligt avtal (gäller likväl som ett skriftligt). Detta gjordes och nu står det alltså i Telias system att de har mottagit ett "påskrivet" avtal den 12Augusti.

 

Nu behöver jag iallafall inte längre vänta på ett avtal, men precis som jag befarade verkar inte datumet man gjorde beställningen på gälla. Jag får alltså vänta 5-6veckor från dagens datum. Skulle få lite samtalspott som plåster på såren, men jag hade hellre fått min telefon lite tidigare.

 

Dåligt skött av Telia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 911
  • Created
  • Senaste svar

Telia tar emot våra beställningar, skickar den sedan till apple som i sin tur skickar telia så många dom känner för att skicka.

 

Apple jobbar efter den modellen att först göra en marknads undersökning via våra beställningar. Sedan beställa enheter från tillverkaren. Apple kommer alltid ligga kort på enheter för att skapa begär, sedan skryter dom med att dom sålt slut och då tänker vi konsumenter;

Wow! Den där iphone4 måste jag ha. Den måste vara jätte bra eftersom alla vill ha den....

 

Det som är märkligt är att även om tidningar skriver att den är dålig, antenn problem, konsument verket(usa) inte rekomenderar den, displayen (glaset) är jätte ömtåligt och spricker om du tappar den mm.. Så ska vi ändå ha den?

 

Vi skulle ju aldrig köpa en ericsson eller nokia som hade samma fel, en tv som man inte kan byta kanal på eller en bil som man måste rull starta?

 

Vi är då konstiga, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ringa Telia i morse och höra om de hade något kollinummer åt mig. Under tiden jag väntade i telefonkön kollade jag in telia.se/leverans ett par gånger. Under tiden jag kollade där hann den ändras från "Nästa leverans" till "Avslutad/levererad". Jag hade ännu inte fått något sms så jag väntade kvar i telefon.

 

Precis då de svarar plingar det till i telefonen, sms-avi, paket att hämta. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia tar emot våra beställningar, skickar den sedan till apple som i sin tur skickar telia så många dom känner för att skicka.

 

Apple jobbar efter den modellen att först göra en marknads undersökning via våra beställningar. Sedan beställa enheter från tillverkaren. Apple kommer alltid ligga kort på enheter för att skapa begär, sedan skryter dom med att dom sålt slut och då tänker vi konsumenter;

Wow! Den där iphone4 måste jag ha. Den måste vara jätte bra eftersom alla vill ha den....

Har du någon källa som bekräftar detta? (bara nyfiken)

Det första att Apple skickar så många Apple vill känns ju rimligt. Det jag läst om Tre indikerar att de inte riktigt vet när de får leverans från Apple och att de inte vet hur många telefoner som finns i nästa leverans. Mao svårt att säga när person X får telefonen.

 

Angående produktionen så gissar jag att fabriken kör på max. Det kan ta veckor eller månader att bygga upp och trimma in produktionslinor och det kostar en hel del pengar att växla upp/ner. Så tillverkningstakt är inget man skruvar på bara sådär. Troligaste orsaken är att försäljningen är större än förväntat. Men visst, Apple har säkert inte överdimensionerat fabriken för "säkerhets skull". Söderöver finns det inkastare på restaurangerna/butikerna, i Sverige är det köerna som drar lite extra folk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollinr från Telia som funkar på posten.se, men mitt utlämningsställe sa att det är ett felaktigt nr. Mycket märkligt. Dock inte fått leverans-SMS än. *otålig*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick: avslutad/levererad som status idag och enligt posten så är min telefon i jönköping just nu :) imorgon lär jag ha den om jag känner posten rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, Jönköping här med. Synd att jag är borta tills på söndag kväll :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett de som skriver att förhandsinfon registrerades 13:30 igår, och SMS-avisering nu skickats ut (telefonen har anlänt till utlämningsstället). Min förhandsinfo registrerades vid ca 13:00 igår, och sedan dess verkar det inte ha hänt något alls. Brukar spårningen på posten.se vara up-to-date, eller drösar det in ett gäng uppdateringar långt efter de faktiskt inträffade?

 

Antar att de registrerade ett gäng sändningar hos posten igår, men bara en del av dem var färdiga att hämtas. Får väl hoppas på att min hämtas upp av posten idag och är redo att hämtas ut imorgon.

 

Verkar som jag hade rätt, för nu börjar även min röra på sig (12 aug kl 17:22: Jönköping, Sorterad). pompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starka tecken på att Telia fått ny leverans av iP4 i dag torsdag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starka tecken på att Telia fått ny leverans av iP4 i dag torsdag...

 

Vad är det för tecken då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starka tecken på att Telia fått ny leverans av iP4 i dag torsdag...

 

Jaså, hurså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får verkligen hoppas på ny leverans från Apple nu torsdag eller fredag. Telia hävdar ju att de får lev varje vecka. Då ska det bli min tur i det utskicket!! För om de som beställde vid 00:40 och t.o.m på lördagen den 31 fick sin lur i förra så ska ju jag som la order 00:59 den 30:e ha min lur vid nästa sändning!! Jag kräver det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för tecken då?

 

det berättar jag i em när jag hämtat ut min iP4.

 

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iiiihhh...

 

Jag har ordernummer 7001001626XX, avser en 32GB, och fick igår uppdaterad status på leveranssidan att telefonen var "avslutad/levererad".

 

Ringde idag och försökte få kollinummer, döm om min förvåning när kundtjänst meddelar att telefonen INTE är skickad och man inte heller vet när den kommer att skickas?!??!?!

 

Som sagt, jag har redan en iPhone 4 så jag sitter inte i sjön men jag undrar ju hur Telia har det med kollen på saker och ting kring iPhone 4.

 

Undrar om det är fler än jag som man bara hej vilt uppdaterat till "avslutad/levererad" utan att verkligen ha skickat telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde igår 13.30 och då kunde jag ej få kollinummer pga. de hade stängt den avdelningen. "Men ring imorgon innan 12 så kan du få ditt nummer!!" Ringde nyss och de sa att jag INTE kunde få kollinummer av de, utan måste vänta på posten... Frågan är om man ska testa ringa igen?... Undrar vad som svaras då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där dök ett sms upp från mitt utlämningsställe om att telefonen fanns där!

 

Bra jobbat Televerket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahhhaha det är fan SJUKT!! Nu ringde jag igen. Tror ni inte att den killen hittade Kollinummret super enkelt??? Han sa att vänta lite så kan jag kolla här och började knappa i 20 sekunder sedan berättade han vart den fanns samt gav mig nummret. TACK! Fy fan Telias kundtjänst världens största skillnad i kompetens!!! Kommer troligtvis få mobilen idag! SKÖNT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen mobilen kommer. Uppdaterar Postens hemsida frekvent och fortfarande Jönköping som sista uppdatering. Kommer åka ner och riva bland paketen om jag så behöver. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christian.hjalmarsson

Nu ligger min 4a på mitt utlämningsställe och jag har fått smsavi från posten... tiden går sååååå sakta nu på jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag bor i Norrbotten, så paketet har fastnat i Ånge. Jaja, då har jag det på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och där dök ett sms upp från mitt utlämningsställe om att telefonen fanns där!

 

Bra jobbat Televerket :)

 

Vad beställde du? När beställde du? Hur beställde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UPPDATERAD II

 

Vad: 16 GB

Abonnemang: Telia Mobil Prata på med Mobilsurf (Byte från iMini)

Hur: www.telia.se

När: 2010-07-30 enligt beställningsbekräftelse

Avtalssignering: Mina Sidor Digitalt

Ordernummer från Telia: 7001001655XX, inkom 2010-08-05 kl. 11:52

Leveransstatus hos Telia: "Levererad". Via nytt e-postbesked idag 13 augusti

Micro-SIM levererat: Nej

iPhone 4 levererad: Ja! Besked via SMS nu fredag 13 augusti kl 13:39 paket finns hos ICA Nossebro :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...