Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Så klart inte då hade jag inte skrivit så, på artikeln det enda jag läste lät det precis som jag skrev, efter tjugo års letande hitta han en fågel och dödade den sen, snacka om journalistik..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart inte då hade jag inte skrivit så, på artikeln det enda jag läste lät det precis som jag skrev, efter tjugo års letande hitta han en fågel och dödade den sen, snacka om journalistik..

Nu handlar det ju om Aftonbladet, fast länken till hans svar var trots det med i artikeln. Man ska nog alltid ta kvällspressens braskande rubriker och hopkok med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Om de som lurar folk är så smarta att de kan använda en adress som är identisk med polisens, hur kan de då vara så korkade att de stavar det bifogade dokumentet så uppenbart fel?

 

Skärmavbild 2015-10-15 kl. 19.19.03.png

 

Inslaget finns på svt.se

De betalade en konsult för att fixa dokumentet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Som föregående presidenter har han gjort vad USA's president gör, krigat.

 

Man kan nästan säga att fredspriset tilldelades en drönare.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag trodde de svenska höga självmordstalen var en myt, är det inte??

 

http://www.bbc.com/culture/story/20151012-is-nordic-humour-too-dark-for-the-rest-of-the-world

 

Världen:

 

Global_AS_suicide_rates_bothsexes_2012.p

 

 

 

I Sverige går självmorden överlag ner:

 

http://ki.se/nasp/sjalvmord-i-sverige-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, bara lite mer då än england, lika med USA.

Konstigt för läste häromdan en undersökning att svenskar tillhör tio topp lyckligast i europa/världen (kommer inte ihåg), går inte så väl ihop med bilden av olyckliga självmördare.

Kul se att italienarna är livsnöjda, kanske har mer med katolicismen att göra, eller grappan. Vi har ju dock semlor tänk vad resultatet hade vart utan semlor, mörkrödare än ryssland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Konstigt för läste häromdan en undersökning att svenskar tillhör tio topp lyckligast i europa/världen (kommer inte ihåg), går inte så väl ihop med bilden av olyckliga självmördare.

Nej så är det kanske. Fast att vara olycklig är en underdrift om man ser till bakomliggande faktorer till självmord. Det är ju snarare psykisk sjukdom. Det kan ju vara så att den delen av befolkningen som inte tar livet av sig är ganska lyckliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det finns legala och kulturella skillnader i synen på självmord som säkerligen spelar roll i redovisningen.

Japp, det är som med statistik om våldtäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej så är det kanske. Fast att vara olycklig är en underdrift om man ser till bakomliggande faktorer till självmord. Det är ju snarare psykisk sjukdom. Det kan ju vara så att den delen av befolkningen som inte tar livet av sig är ganska lyckliga.

Och så finns det väl någon teori om det där, högre självmordsfrekvenser i länder där befolkningen har det materiellt och socialt bättre ställt?

Har för mig att det kallades no one to blame-teorin eller något liknande…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Och så finns det väl någon teori om det där, högre självmordsfrekvenser i länder där befolkningen har det materiellt och socialt bättre ställt?

Har för mig att det kallades no one to blame-teorin eller något liknande

Det ringer en klocka men jag kommer inte ihåg detaljerna.

 

Generellt är det väl typiskt länder som har det materiellt och socialt bättre ställt att överhuvudtaget följa upp och föra statistik över psykisk sjukdom och självmord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ringer en klocka men jag kommer inte ihåg detaljerna.

 

Generellt är det väl typiskt länder som har det materiellt och socialt bättre ställt att överhuvudtaget följa upp och föra statistik över psykisk sjukdom och självmord.

Klockan borde ha ringt hos mig också.

Eller det var kanske det den gjorde…

#209275

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Klockan borde ha ringt hos mig också.

Eller det var kanske det den gjorde

#209275

"If youre unhappy and you have something to blame your unhappiness onif its the government, or the economy, or somethingthen that kind of immunizes you against committing suicide, he says."

 

Alltså kan många tacka Alliansen för att de lever. Tänk på det nästa gång ni gnäller på dem. :hihihi:

Redigerad av Ollie Williams
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det finns många skakiga slutsatser man kan dra av det, så många olika möjliga orsaker och man kan dra den ena faktorn upp å den andra ner som man vill typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"If youre unhappy and you have something to blame your unhappiness onif its the government, or the economy, or somethingthen that kind of immunizes you against committing suicide, he says."

 

Alltså kan många tacka Alliansen för att de lever. Tänk på det nästa gång ni gnäller på dem. :hihihi:

Fast nu är det ju alliansväljarna som kan tacka de rödgröna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lag som aldrig borde ha införts. Det är skräpigare än någonsin förr. Och undantaget är därtill det största problemet...

 

"När en ny skräplag trädde i kraft sommaren 2011 fick polisen möjlighet att bötfälla den som kastade skräp på gatan. Men cigarettfimpar undantogs och förblev ostraffbart att kasta.

"Lagen måste vara praktisk", var dåvarande miljöminister Lena Eks © förklaring till det.
– Vi önskar att fimparna ingick i lagen. Det är vårt största problem, säger Åsa Skytt, samordnare på Borås rent och snyggt." /Betalartikel i Borås Tidning
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"If youre unhappy and you have something to blame your unhappiness onif its the government, or the economy, or somethingthen that kind of immunizes you against committing suicide, he says."

 

Alltså kan många tacka Alliansen för att de lever. Tänk på det nästa gång ni gnäller på dem. :hihihi:

 

 

Fast nu är det ju alliansväljarna som kan tacka de rödgröna...

Ja, eller så ger det främlingsfientligheten ett mentalhygieniskt berättigande…

 

"If you're unhappy and you have something to blame your unhappiness on if its the government, or the economy, or something then that kind of immunizes you against committing suicide, he says."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...