Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Vet du vad som menas med prejudikat? Om inte, slå upp det!

 

Jag vet vad det är, men skulle man alltid tänka på alla följder som kan bli om tvåhundra år så skulle man inte kunna göra nånting idag.

Och vad gäller det så t ex i mitt jobb så slipper de chaufförer som har allergi att köra folk med hundar, det är inget problem vi andra som är i majoritet kan ta de få körningarna. Om nu hundallergikerna skulle bli så många om hundra år att hundägare inte kan få en taxi längre ja då tar vi det problemet då, idag kör vi andra hundarna. Det är inget problem, men varsågod gör ni ett jätteproblem av inget problem, ni har ju gjort ett jätteproblem* till en piss i Mississippi så ni kan ju redan det där med att bortse från proportioner. :D

 

 

* Det motsvarar de utsläpp alla kraftverk, alla fordon, all industri och hela jordbruket i Storbritannien gör tillsammans på ett år.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet vad det är, men skulle man alltid tänka på alla följder som kan bli om tvåhundra år så skulle man inte kunna göra nånting idag.

Och vad gäller det så t ex i mitt jobb så slipper de chaufförer som har allergi att köra folk med hundar, det är inget problem vi andra som är i majoritet kan ta de få körningarna. Om nu hundallergikerna skulle bli så många om hundra år att hundägare inte kan få en taxi längre ja då tar vi det problemet då, idag kör vi andra hundarna. Det är inget problem, men varsågod gör ni ett jätteproblem av inget problem, ni har ju gjort ett jätteproblem* till en piss i Mississippi så ni kan ju redan det där med att bortse från proportioner. :D

 

 

* Det motsvarar de utsläpp alla kraftverk, alla fordon, all industri och hela jordbruket i Storbritannien gör tillsammans på ett år.

En allergi är medicinskt (och därmed påtagligt) motiverad. Ett religiöst påhitt är inte motiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer ett exempel på hur man löser problemet med att en inte vill/kan. Sen vad är värst, om någon anser att döda foster är mord så lider väl hon eoner mycket mer av att tvingas utföra det än att det kliar en minut på underarmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej det stora överdrivna steget behöver man inte ta. Dessutom handla det här om att vägra ta liv, ditt exempel om att vägra hjälpa liv, d v s ta liv, alltså motsatsen, dåligt jämförande exempel.

Handlar abort verkligen om att ta liv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en gränsfråga, men hon upplever det så.

Det är ungefär det som abort handlar om, tar man liv eller inte. Hade alla varit eniga så hade inte abort varit något problem, om det hade funnits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Putin struntar väl i sådana petitesser. Han vill sälja vapen och ha tillgång till medelhavet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att Ryssland fruktar IS (läs Tjetjenien med flera muslimska samhällen inne i Ryssland), och Assad är fiende till IS, men ingen fiende till Ryssland. Global maktpolitik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför stöder någon Assad? Han dödar långt fler än alla jihadister tillsammans och sättet han gör det på är värre än det mesta.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sakerhetstjanstens-egna-tortyrbilder-bevis-mot-al-assad/

Det brukar sällan bli bra att störta diktatorer.

Vad hände i Irak efter Saddam Hussein? Vad hände i Libyen efter Khadaffi? Vad hände i Iran efter Shahen? Eller varför inte i Jugoslavien efter vad-han-nu-hette?

 

Källa på att Assad dödar långt fler än alla andra jihadister tillsammans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar sällan bli bra att störta diktatorer.

Vad hände i Irak efter Saddam Hussein? Vad hände i Libyen efter Khadaffi? Vad hände i Iran efter Shahen? Eller varför inte i Jugoslavien efter vad-han-nu-hette?

 

Källa på att Assad dödar långt fler än alla andra jihadister tillsammans?

Innan du definierat "långt fler än" är det omöjligt att gräva fram en källa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assad tänker inte ge upp, han företräder en religiös minoritet (alawiter) och en politisk elit som vill ha kvar sina positioner i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du definierat "långt fler än" är det omöjligt att gräva fram en källa.

Det var inte mina ord. Jag borde kanske markerat det som direkt citat från wall7? För jag använde exakt hans ord.

 

 

Han dödar långt fler än alla jihadister tillsammans

Källa på att Assad dödar långt fler än alla andra jihadister tillsammans?

 

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela roll vem som är värst, Assad är ansvarig för hundratusentals mördade och torterade och Putin stödjer honom. Not to like.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem tänker du på då?

Den sista diktatorn. Var det Tito? Men visst, det tog väl ett tag innan kriget bröt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sista diktatorn. Var det Tito? Men visst, det tog väl ett tag innan kriget bröt ut.

Fast Tito blev inte störtad, han dog. Dock misslyckades i längden hans plan med att bli ersatt av ett kollektivt presidentskap delstaterna sinsemellan. Men det är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Tito blev inte störtad, han dog. Dock misslyckades i längden hans plan med att bli ersatt av ett kollektivt presidentskap delstaterna sinsemellan. Men det är en annan historia.

OK, mina historiekunskaper är visst otillräckliga. :dumstrut:

 

Men då får man väl bortse från just det exemplet i min lista. Eller utöka min uttalande till: "det är sällan bra att diktatorer försvinner."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, mina historiekunskaper är visst otillräckliga. :dumstrut:

 

Men då får man väl bortse från just det exemplet i min lista. Eller utöka min uttalande till: "det är sällan bra att diktatorer försvinner."

Nja, det var väl inte så farligt. Man kan väl ta Ceaușescu i stället... Fast det blev nog trots allt bättre i Rumänien, till sist. Annars är jag böjd att hålla med. Ingen diktatur kan någonsin stödjas eller berömmas, men det är undantagsvis en bra idé att störta diktatorer och sedan lämna landet vind för våg. Det är ingen lösning, det blir bara värre för alla parter.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

...men det är undantagsvis en bra idé att störta diktatorer och sedan lämna landet vind för våg. Det är ingen lösning, det blir bara värre för alla parter.

Inte ens när man stannar blir det bra. Se på USA i Irak. De stannade kvar ett tag för att styra upp situationen men inte hjälpte det.

 

Det är oerhört svårt att föra krig när man inte vet vem fienden är. Inte blir det lättare när fienden dessutom har mage att strunta i de spelregler för krig som finns. Sjukt störigt att de lägger hemgjorda minor i åsnekadaver istället för att ta på sig enhetliga uniformer, ställa sig på led och ta kampen mot världens mäktigaste armé som män. Oerhört svåra att kriga mot som sagt och man kan tycka att iallafall USA borde ha lärt sig det nu.

 

"You might have all the watches but we have all the time"

 

-Talesätt om USA/NATO bland deras motståndare i Afghanistan/Irak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

http://www.svd.se/just-nu-manga-doda-efter-skolskjutning-i-oregon/om/skolskjutningen-i-oregon

 

Pang pang på skola i USA igen. Jag har varit i trakten själv. Det är en sådan del av USA som sannolikt kommer tolka dådet som ett resultat av att för få är beväpnade i skolorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens när man stannar blir det bra. Se på USA i Irak. De stannade kvar ett tag för att styra upp situationen men inte hjälpte det.

 

Det är oerhört svårt att föra krig när man inte vet vem fienden är. Inte blir det lättare när fienden dessutom har mage att strunta i de spelregler för krig som finns. Sjukt störigt att de lägger hemgjorda minor i åsnekadaver istället för att ta på sig enhetliga uniformer, ställa sig på led och ta kampen mot världens mäktigaste armé som män. Oerhört svåra att kriga mot som sagt och man kan tycka att iallafall USA borde ha lärt sig det nu.

 

"You might have all the watches but we have all the time"

 

-Talesätt om USA/NATO bland deras motståndare i Afghanistan/Irak.

Krig är ju den enkla saken. Det är fred som är den svåra. Det verkar ju som om USA tror att allt är klart när man har tvingat fienden på knä. Fungerar bara i Hollywood.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...