Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Samtidigt som EU-medborgarna tvingas ha tidsinställda reläer på sina apparater eldar kommunerna på, i den heliga tillväxtens och kommersialismens namn:

 

 

 

För elfte året i rad kommer stadens fasader och gator flöda av ljus under de mysiga veckorna fram till jul. Från hamnkvarteren vid Lilla Bommen till ett julsmyckat Liseberg i vinterskrud kan du följa ett stråk av tusentals juleljus.

 

:armskeptisk:

Redigerad av iKnattarna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.idg.se/2.1085/1.603447/eu-vill-stanga-av-ditt-modem-och-kaffebryggaren?mv=off

 

Som helhet bra, såklart. Men...

 

Det första jag gjorde när jag läste detta var att fundera över vilken hemelektronik jag själv använder som skulle påverkas, om det skulle innebära minskad funktionalitet och då fundera ut en lösning för att kringgå strömsparläget. Det skedde närmast reflexmässigt. När det var klart kände jag mig väl till mods, medveten om att detta inte skulle drabba mig personligen mer än att jag möjligtvis skulle behöva handla något relä/timer och lite kablar för några hundralappar. Och så bläddrade jag vidare...

 

Med som helhet väldigt bra.

 

Vindkraft är också väldigt bra. Så länge de inte står i närheten av mitt hus alltså.

 

Tydliggörande av problemen genom självinsikt :)

Kaffebryggaren är väl okej, kaffet smakar ju ändå bränt efter en stund om man glömmer att stänga av den direkt. Värre med kabelmodemet - det är allt i hemmet uppkopplat emot, telefoner, paddor, datorer, rubbet, och det handlar ju också om trafik utifrån, inte bara inifrån. Datorn är i viloläge när jag inte använder den, flera timmar varje dygn, för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår kaffebryggare brygger rätt ner i en termos. Det finns ingen underhållsvärme alls. Vad är problemet?

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vår kaffebryggare brygger rätt ner i en termos. Det finns ingen underhållsvärme alls. Vad är problemet?

Jag har inget problem med att du brygger till en termos. iKnattarna och Whatname har säkert inte heller det.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Vår kaffebryggare brygger rätt ner i en termos. Det finns ingen underhållsvärme alls. Vad är problemet?

Problemet är väl att termoskaffe smakar hundrumpa. Då är jag hellre utan kaffe.
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget problem med att du brygger till en termos. iKnattarna och Whatname har säkert inte heller det.

 

:D

Skönt. Jag var orolig en lång stund..... :fulfejs:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Skönt. Jag var orolig en lång stund..... :fulfejs:

:D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att termoskaffe smakar hundrumpa. Då är jag hellre utan kaffe.

Det är ingen skillnad på att brygga ner i en kanna som kallas termos än att brygga ner i en kanna som kallas nåt annat. Låter man kaffet stå i en termos eller i en vanlig kanna smakar det urrrk i båda fallen. Men brygger man ner i en termosliknande kanna så kan den stå ett tag utan problem och utan eftervärme. Fastna nu inte på ordet TERMOS.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att termoskaffe smakar hundrumpa.

Hur vet du det? :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt brygger jag nymalet rätt ner i koppen eftersom kaffe ska drickas omedelbart. Bryggar'n åker bara fram när det kommer folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Hur vet du det? :devil:

Därför att termoskaffe påminner om härsken havarti och den smakar exakt som hundrumpa. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Det är ingen skillnad på att brygga ner i en kanna som kallas termos än att brygga ner i en kanna som kallas nåt annat. Låter man kaffet stå i en termos eller i en vanlig kanna smakar det urrrk i båda fallen. Men brygger man ner i en termosliknande kanna så kan den stå ett tag utan problem och utan eftervärme. Fastna nu inte på ordet TERMOS.

Termosliknande kanna? :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att termoskaffe påminner om härsken havarti och den smakar exakt som hundrumpa. :)

 

Tror Telly egentligen undra hur du visste hur en hundrumpa smakar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

SEr du den ENORMA skillnaden....? ;)

Jag funderade mer på vad en "termosliknande kanna" kan vara? En kanna som ser ut som en termos men som saknar termosfunktionen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Tror Telly egentligen undra hur du visste hur en hundrumpa smakar?

Alla som har druckit några timmar gammalt termoskaffe vet hur hundrumpa smakar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som har druckit några timmar gammalt termoskaffe vet hur hundrumpa smakar. :)

 

Okej, men hur vet du det? Du måste ha smakat på hundrumpa för att veta det. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Okej, men hur vet du det? Du måste ha smakat på hundrumpa för att veta det. :pinch:

Eller på gammalt termoskaffe...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20106099.ab

 

Bråk om högerregeln ledde till dråp.

 

Jag är ingen psykolog eller psykiater men nog är det fel på nåt vis på den som utförde dådet. Vad exakt vet jag inte, men det är inte normalt att reagera på ett bråk med våld på detta vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör han verkligen! Vi behöver fler som Dick. Tänk om Astrid hade levat. Då hade de fått på pälsen ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...