Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

http://www.dn.se/nyheter/sverige/trodde-konst-var-klotter-tvattade-bort-verket/

 

Den ena handen vet vad den andra gör, eller hur? :totaltgalen::stjarnsmall:

Om ett så kallat konstverk ser ut som klotter så tycker jag att det ska tas bort, eller helst inte framställas alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om konstverk tas bort oavsett kvalitet så bör saneringsfirman bytas ut. Då har de anställt människor som inte kan skilja en ko från en hund.

Det var ju E.on som inte meddelat firman. Och om "konstverket" inte håller högre kvalitet än vilket klotter som helst så tycker inte jag att det ska få kallas för konst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Graffiti är en konstform som varit etablerad i trettio år där en av mina gamla konstvetarvänner har gjort en hel del genomgripande studier.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Staffan_Jacobson

 

Kontakta honom och berätta att du inte tycker att graffiti är konst. Själv tycker jag att graffiti både är spännande och fortfarande avantgardistiskt.

Han är i gott sällskap. Det finns exempelvis verk på konstmuseet Louisiana av etablerade konstnärer som jag tycker är mera konstiga än konstnärliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyckelorden där är "jag tycker".

Javisst. Det är MIN åsikt. Jag vet mycket väl att andra har andra åsikter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Om ett så kallat konstverk ser ut som klotter så tycker jag att det ska tas bort, eller helst inte framställas alls.

Problemet har var väl inte hur det såg ut utan att det antogs vara någon som målats utan tillstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har var väl inte hur det såg ut utan att det antogs vara någon som målats utan tillstånd?

Jo, problemet var väl just det att det såg ut som vilket klotter som helst. Om det varit något vackert hade väl inte klottersaneraren tagit bort det, förhoppningsvis. I varje fall inte utan att kanske ringa och kolla, när han nu inte hade fått besked innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paracetamol ska bara säljas på apotek, och man ska bara kunna köpa max en förpackning åt gången, utan recept. Tycker jag, och så var det förr. Paracetamol är nödvändigt för mig, jag kan inte ta några NSAID (Magnecyl, Ipren et cetera) på grund av blödningsrisk, och jag vill inte ha opiater (det senare ger ännu större problem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det var en slöjdsal... Borde de inte kunnat “snickra” eller “sy” ihop en egen lösning på problemet. ^_^:totaltgalen:

Nja, det var nog en "knivig" situation... :D :/

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jo, problemet var väl just det att det såg ut som vilket klotter som helst. Om det varit något vackert hade väl inte klottersaneraren tagit bort det, förhoppningsvis. I varje fall inte utan att kanske ringa och kolla, när han nu inte hade fått besked innan.

Som sanerare så handlar väl jobbet inte om hur vackert något är? Var det en ren betongvägg vid förra kontrollen så ska det vara en ren betongvägg efter den här kontrollen, om inget annat har meddelats, ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var intressant. Men hur kan vi veta att dialogen gick till så där? Jag hittar ingen källhänvisning.

Det är så Kaianders Sempler skriver. Ibland figurerar han själv som en fiktiv besökare i historisk tid och "intervjuar" en historisk person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så Kaianders Sempler skriver. Ibland figurerar han själv som en fiktiv besökare i historisk tid och "intervjuar" en historisk person.

Jaha, det var lite udda, lite för de invigda således. Nu ser jag vinjetten "Kaianders", vilket väl indikerar en slags "betraktelser". Men jag skulle inte hålla för sant att det var så det gick till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det var lite udda, lite för de invigda således. Nu ser jag vinjetten "Kaianders", vilket väl indikerar en slags "betraktelser". Men jag skulle inte hålla för sant att det var så det gick till.

Nej, det är nog inte historiskt belagt. Han hittar väl på en trovärdig dialog för "dramaturgins" skull. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är nog inte historiskt belagt. Han hittar väl på en trovärdig dialog för "dramaturgins" skull. :)

Nja, det var just trovärdig den inte alls är. Men jag kan tänka mig att deras relation under en längre tid kokade ned till just det dialogen beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kokade ned till

Den anglicismen fick mig att koka av ilska. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den anglicismen fick mig att koka av ilska. ;)

Jaså? Jag tycker att den gör nytta även i svenskan. Andra "svenska" uttryck är trista och intetsägande. "Men jag kan tänka mig att deras relation under en längre tid kan sammanfattas till just det dialogen beskriver." :pinch:

 

Fast hittar du något bättre, dela gärna med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså? Jag tycker att den gör nytta även i svenskan. Andra "svenska" uttryck är trista och intetsägande. "Men jag kan tänka mig att deras relation under en längre tid kan sammanfattas till just det dialogen beskriver." :pinch:

 

Fast hittar du något bättre, dela gärna med dig.

"Reduceras till"

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Reduceras till"

Tveksamt, det har främst negativ innebörd. Det kan det ju för all del ha för de som inte gillade överenskommelsen. I vilket fall som helst är det en latinism, om än gammal sådan... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...