Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Usch, ja, detta blev jag varse när jag intensivbantade sommaren 2010. Det ledde till att jag fick ryggproblem bland annat, vilket i sin tur ledde till att jag gjorde en dålig insats på lagret på min praktikplats, vilket i sin tur ledde till att jag inte fick vara kvar. Banta med måtta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ä inte alla sexuella läggningar ungefär lika behandlingsbara?

Så om ens sexualitet riktar sig mot t.ex. getter är man bortom räddning?

 

Eller är sexuella läggningar enbart den sexualitet som har stöd i lagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Läste ett svar till en morsa som ville ha råd om hur hon skulle få sin homosexuelle son att välja en tjej i stället. Svaret gick ut på att hon kunde prova med att skaffa sig en flickvän själv under några veckor så att hon fick en känsla för hur enkelt det var att byta sexuell läggning innan hon tillämpade metodiken på sonen :)

 

Tror du menade den här.

 

post-7395-0-22169300-1401405900_thumb.jpg

 

Genialt!

Redigerad av wall7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Så om ens sexualitet riktar sig mot t.ex. getter är man bortom räddning?

 

Eller är sexuella läggningar enbart den sexualitet som har stöd i lagen?

Vad lagen tycker verkar inte ha med verkligheten att göra, med kan man bota någon som tänder på getter så borde man även kunna bota de som tänder på vuxna av motsatt kön. Och kan man inte bota så kanske man kan ändå kan övertyga folk om att våldtäkter är fel. Som surrogat kanske man kan använda uppblåsbara får, uppblåsbara getter har jag aldrig sett. Fast det låter ungefär som att ersätta röktobak med snus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad lagen tycker verkar inte ha med verkligheten att göra, med kan man bota någon som tänder på getter så borde man även kunna bota de som tänder på vuxna av motsatt kön. Och kan man inte bota så kanske man kan ändå kan övertyga folk om att våldtäkter är fel. Som surrogat kanske man kan använda uppblåsbara får, uppblåsbara getter har jag aldrig sett. Fast det låter ungefär som att ersätta röktobak med snus.

Har du sett uppblåsbara får? Nej tidelag är helt fel, det är ren våldtäkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Har du sett uppblåsbara får? Nej tidelag är helt fel, det är ren våldtäkt.

Så längre du och fåret är överens om vad som sker så tänker inte jag lägga mig i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så längre du och fåret är överens om vad som sker så tänker inte jag lägga mig i.

Om man inför samtyckeslag så lär tidelag vara förbjudet i praktiken om än inte nödvändigtvis på papperet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iKnattarna

Vi pratar väl ändå plastfår?

Om folk vill tillfredsställa sina drifter med hjälp av uppblåsbara dockor, så lägger jag mig inte heller i, jag tycker inte ens man ska ha synpunkter på detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snowreeler

Som om det inte räcker med våldtäkter och övergrepp i Indien så är en konduktör misstänkt för att ha knuffat en passagerare av tåget så hon dog när hon steg på fel tåg:

 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/knuffad-av-tag-dog-konduktor-misstankt/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Postad (redigerade)

Som om det inte räcker med våldtäkter och övergrepp i Indien så är en konduktör misstänkt för att ha knuffat en passagerare av tåget så hon dog när hon steg på fel tåg:

 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/knuffad-av-tag-dog-konduktor-misstankt/

Hon klev på en dyrare vagn, men hade biljett för billigare vagn. Min erfarenhet av det där är att i de dyrare vagnarna (AC) kommer du inte in utan biljett, de billigaste vagnarna verkar bara handla om att kliva ombord i mån av plats. Det är inte heller säkert att det finns passage mellan olika vagnar på tågen (en del vagnar saknar dörr vid kortsidan och ibland är dörrarna låsta), alltså måste man gå av för att byta vagn.

 

Jalgaon kallas för övrigt "a small town" av AP. En halv miljon invånare brukar jag kalla en vanlig stad.

 

Tillägg: De verkar ganska noga med tillträde inom järnvägen i det landet, har du biljett kan du ligga och sova på stationsgolvet, men tiggarna fick stå utanför stationen.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iKnattarna

Hörde ett reportage om dödshjälp (USA) i "studio 1" i P1 nyss...

 

Jag måste säga att jag trodde jag visste vad jag tyckte, men blev osäker...

- Sk*tsvår fråga faktiskt, många aspekter att ta hänsyn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jonas Falk (fd Oredsson) kan ev utlämnas till USA

http://www.expressen.se/nyheter/advokaten-falk-kan-utlamnas--till-usa/

 

Tycker man känner igen mönstret från Julian Assange... Först anhållen, sen friad->släppt, bara för att ngn annan sen kom på (el fick order fr annat håll) att då vill vi ha honom.

En fördel med det är ju att en massa andra kommer avskräckas från att begå brott.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man känner igen mönstret från Julian Assange... Först anhållen, sen friad->släppt, bara för att ngn annan sen kom på (el fick order fr annat håll) att då vill vi ha honom.

Va? Var ser du likheterna?

 

Han blev väl aldrig anhållen?

Det är väl ingen annan som har begärt att få honom utlämnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är svart då måste ju övriga västerbottnare vara likbleka ja vita som tända lysrör i fejan...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel med det är ju att en massa andra kommer avskräckas från att begå brott.

+1 Ha, ha, ha! Där ser man hur olika det kan bli i de olika trådarna.

Bra Mattiasgbg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...