Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, Alix säger:

Magdalena Andersson bryr sig inte ett dugg om kritiken mot hennes utnämningar. Heilande ministrar

 Det säger mer om hur fyrkantiga vi är i sverige. Ska obetänksamma incidenter i tonåren vara belastning när man blir vuxen? Det om något är korkat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

IS är det enda som fått mig att tänka på dödsstraff utan att känna mig väldigt obekväm.

Dödsstraff gillar jag inte alls, men jag har inga större problem med arga människor har ihjäl terrorister och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Dödsstraff gillar jag inte alls, men jag har inga större problem med arga människor har ihjäl terrorister och liknande.

Nä jag gillar inte dödsstraff heller. Men det IS-har gjort, det som jag känner till, fyller mig med sådan avsky att tanken på dödsstraff inte är omöjligt. Det är vad jag känner. Juridiskt är jag 100% mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Nä jag gillar inte dödsstraff heller. Men det IS-har gjort, det som jag känner till, fyller mig med sådan avsky att tanken på dödsstraff inte är omöjligt. Det är vad jag känner. Juridiskt är jag 100% mot.

Jag gissar att vi är ganska eniga om att det vore smidigt om de som håller dem fängslade bara bestämde sig för att avliva dem, helst utan att gå in på saker hur och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag gissar att vi är ganska eniga om att det vore smidigt om de som håller dem fängslade bara bestämde sig för att avliva dem, helst utan att gå in på saker hur och varför?

Clean moral with benefits............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säpo verkar bestå av kompletta idioter. En efterlyst kvinna som saknar uppehållstillstånd städar hemma hos statsministern och rör sig fritt i hennes hem. :stjarnsmall: Bara i Svärje😜🇸🇪™!

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kvinna-togs-av-polis-i-statsministerns-hem-sakerheten-ifragasatts

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sakerhetsexperten-en-ofattbar-skandal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har så svårt att känna medlidande med dessa som aktivt med vilja sågar av den gren de sitter på. I hela mitt liv har jag sparat och räknat, räknat och sparat och sett till att jag inte levt över mina tillgångar och planerat framåt så långt man nu kan i en föränderlig värld. Vi har åkt i gamla ris(k)högar, köpt barnvagnar för ett par hundringar utan serviceavtal! Fått  barnkläder och köpt på Röda korset mfl. 

Idag har vi det så bra så jag kan skämmas ibland. Men fortfarande så lever jag utan större exesser. Det blev en sport förr och man fortsätter av bara farten. I många år levde vi under bankens existensminimum, som i och för sig var väl tilltagen, men det gick bra ändå.

 

 

 

Skärmavbild 2022-01-09 kl. 11.04.48.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag numera skuldsanering eftersom jag de jure levde över mina tillgångar för drygt tio år sedan. Fast jag tycker väl inte att jag de facto gjorde det. Mina konsumtionslån berodde på att jag behövde bil för att kunna umgås med mina barn som bodde 15 mil bort. Och jag hade senare inte längre råd att betala underhållsbidrag när jag blev sjuk och arbetslös (beloppen man ska betala beräknas på tidigare inkomster). Liknande gällde CSN. Sammantaget blev jag skyldig en massa pengar som jag inte kunde betala, och skulderna högade sig med ränta på ränta. Jag kunde förstås ha struntat i konsumtionslånen (och därmed mina barn). Men jag tror att samhället kommer att tjäna på dem på sikt, tack vare att jag var och är en engagerad pappa. Jag har levt på existensminimum i mer än ett decennium. Knappt tre år till! :crossfingers:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kronprinsessan och prins Daniel har båda varit sjuka i covid-19 och är fullvaccinerade. Nu är de sjuka igen. Min dotter har covid-19 just nu trots fullvaccinering. Jag kan rada upp fler exempel.

Det verkar som att genombrottsinfektioner är mer regel än undantag. Annat lät det förra året

Jag tror knappast att omikron är förklaringen, men varianten lär öka frekvensen av genombrottsinfektioner. Syrran som är trippelvaccinerad är övertygad om att sonen på gymnasiet snart kommer att dra hem det och göra henne sjuk. Hon tillhör riskgrupp. Så ska det vara enligt FHM.

Och då undrar man förstås vilket syfte vaccinpasset har annat än att straffa ut de som vägrar vaccinera sig? :fundersam:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Och då undrar man förstås vilket syfte vaccinpasset har annat än att straffa ut de som vägrar vaccinera sig?

Incitament för att vaccinera sig och därmed minska risken för allvarlig sjukdom och minska smittorisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Incitament för att vaccinera sig och därmed minska risken för allvarlig sjukdom och minska smittorisken.

Jag skrev ju det. Men annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Själv har jag numera skuldsanering eftersom jag de jure levde över mina tillgångar för drygt tio år sedan. Fast jag tycker väl inte att jag de facto gjorde det. Mina konsumtionslån berodde på att jag behövde bil för att kunna umgås med mina barn som bodde 15 mil bort. Och jag hade senare inte längre råd att betala underhållsbidrag när jag blev sjuk och arbetslös (beloppen man ska betala beräknas på tidigare inkomster). Liknande gällde CSN. Sammantaget blev jag skyldig en massa pengar som jag inte kunde betala, och skulderna högade sig med ränta på ränta. Jag kunde förstås ha struntat i konsumtionslånen (och därmed mina barn). Men jag tror att samhället kommer att tjäna på dem på sikt, tack vare att jag var och är en engagerad pappa. Jag har levt på existensminimum i mer än ett decennium. Knappt tre år till! :crossfingers:

Men som vanligt är det skillnad på lika. Du köpte ingen jänkare för pengar du inte hade eller ett matrumsbord för 33,000:-.....................

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Sjuhärad

En polispatrull kontrollerade en a-traktor som ska ha kört i uppemot 80 kilometer per timme, vid midnatt i Bollebygd. Bakom ratten fanns en person under 18 år.

– Den stoppades och man anträffar en mindre mängd narkotika, säger Sandra Fischer, stationsbefäl hos polisen i Borås.

Fordonet togs i beslag. En anmälan har upprättas om bland annat olovlig körning och ringa narkotikabrott.” /BT

 

Gulligt på något sätt. Inte det värsta av samhällsproblem, precis. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-10 10:32, Alix säger:

dump.jpg.44cac127d7f7441f5b1db477747af5af.jpg

 

Nu är jullovet slut! Fast så här har det varit i alla tider. SD försöker lura oss att tro annat. :D 

Det visar sig att den misstänkte är bästa vän till en tidigare skolknivare. Polisen är förtegen. Beror det på att man vill skydda förundersökningen eller skyla över bristande brottsförebyggande arbete? :P 

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/15-aringen-i-eslov-och-16-aringen-i-kristianstad-var-basta-vanner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Förfärande! Det är flygs en helvetes massa flygplan i tomme bara för att flygbolagen vill kunna behålla avgångstider. Sjukt.

 

https://www.airlive.net/lufthansa-group-confirmed-that-18000-flights-had-been-flown-empty-to-keep-airport-slots/

Om man får behålla tiderna så kan man sälja dem. Rekordet på Heathrow är (2016) 75 miljoner dollar för en tidig morgontid. En högunyttjad bana fixar runt 40 rörelser under en timme, vilket alltså motsvarar 20 slots.

https://www.businesstraveller.com/news/2016/03/02/kenya-airways-sells-its-only-heathrow-slot/

Sådan är kapitalismen.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Om man får behålla tiderna så kan man sälja dem. Rekordet på Heathrow är (2016) 75 miljoner dollar för en tidig morgontid. En högunyttjad bana fixar runt 40 rörelser under en timme, vilket alltså motsvarar 20 slots.

https://www.businesstraveller.com/news/2016/03/02/kenya-airways-sells-its-only-heathrow-slot/

Sådan är kapitalismen.

Ska fan sluta sopsortera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mig ett stort garv på morgonen. Dessa tidingsmänniskor... kan de inte använda ögonen? Bilden hör till en överbelastad coronatestanläggning i Falun. Men det första intrycket är liiite annorlunda. Typ vad gör att folk lämnar regionen i strömhopp? rofl.gif.ebfcc689260d49eb66d1d9d25a066375.gif

 

 

Skärmavbild 2022-01-12 kl. 08.13.39.png

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Jag läste någonstans att flygresandet gått ner till så låga nivåer som det var i början av 1980-talet och tänkte att ja, det är väl önskvärt att det fortsätter ligga kvar på den nivån, för klimatet och miljön. Det var ju inte direkt så att vi satt i backstugor med stampat jordgolv och lekte med kottar och pinnar på åttiotalet...

Jag klickade helt slumpmässigt på att flyga tur och retur Arlanda från Landvetter över helgen. Jag fick upp nedanstående. Helt bisarrt... En styckreseskatt på 500 spänn enkel resa vore motiverad...

 

dump.thumb.jpg.14746e77c5e09c07c8dd8aad37ef795a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”vi har en smittskyddslag som säger att vi är skyldiga att minska smittspridningen”

 

Jag tycker att Folkhälsomyndigheten ska delas upp i Smittskyddsinstitutet och Folkhälsoinstitutet som det var före 2014. För vem förvaltar folkhälsan idag?

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vi-ar-skyldiga-att-minska-smittspridningen-enligt-lag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...